Gå til innhold

Ville du lat din datter (18 år) reise alene til thailand i 2 uker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

issoras skrev (4 minutter siden):

På hvilken måte er det gjensidig respekt å nekte sin voksne barn å ta voksne avgjørelser om noe så uskyldig som ferie? 

Absolutt enig! 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja really , heldigvis liker vi å reise sammen som familie vi  så nei verden er ikke tryggest hjemme ;)

Anonymkode: ec665...fc9

På hvilket grunnlag nekter du 18.åringen å reise på ferie sammen med kjæresten sin?

Eneste vi har sagt nei til når det kommer til dette er når ungdommen tenkte at VI skulle betale. Vi betaler mer enn gjerne lange og dyre ferier (hvert år faktisk) for våre myndige, og snart myndige barn - når de reiser med oss. Annen ferie får de betale selv, og har de penger kan jeg ikke se en eneste grunn til å nekte de det. Bare fordi JEG syns det er skummelt..

jeg lurer veldig på hvordan slikt foregår.
18.åringen kommer hjem, sier : hei! Jeg og xxx har tenkt oss på tur til Thailand i vinter vi. Blir skikkelig gøy!

Forelder sier : Nei’ kommer ikke på tale. 

og da er saken lagt død? Eller er det noe som «nei, kommer ikke på tale. Skal du bo her under vårt tak, bestemmer vi, og du får ikke lov til å reise på ferie med kjæresten din». 

Anonymkode: 9363d...848

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 

hvorfor ja og hvorfor nei? 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

Vår datter var 20 da hun dro tre uker til Thailand og Vietnam tidligere i år. Hun var med en venninne på samme alder, så de var to. Det gikk veldig fint, bortsett fra et sykehusbesøk på grunn av dehydrering i varmen.

Ellers kan man jo mislike det så mye man vil dersom barnet er over 18 år, for da bestemmer de selv.

Anonymkode: f255b...983

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter hadde ikke vært moden for det da hun var 18, men jeg hadde nok sett på det som et sunnhetstegn hvis hun ønsker noe sånt. Så ja, jeg ville latt henne dra!

Anonymkode: cee6c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 

takk for alle inspill

Ja selvfølgelig. Du har ingen rett bestemme noe over myndige mennesker.

Anonymkode: 1150c...27e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ikke sjangs, og min datter på 18 som bor hjemme og har nok respekt for sin mor til å ta hensyn til meningene hennes, hadde heller ikke hatt råd til det så nei jeg hadde ikke latt henne

Anonymkode: 167d4...687

Jobber ikke ditt voksne barn siden hun ikke har råd? Eller må hun bruke lønna si til å bidra hjemme? 

Anonymkode: 88f13...a18

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var 18-årige datter? Ja. Om det var 18-årige sønn? Nei..

Anonymkode: 4268c...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og sammen med kjæresten skjer det ingenting uansett. La henne reise, hun er voksen. Moren min hadde unge, hjem og mann allerede i den alderen. 

Anonymkode: 8a2d3...d63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bestemmer selv. Men ville advart dem om farene i området. Hvor det er utrygt og best å holde seg unna, være ydmyk og unngå rus, alkohol, narkotika og konflikter med befolkningen.

Anonymkode: 7dedc...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle inspill

Altså, nei!!? Men en 18-åring bestemmer jo selv… 😕

Anonymkode: 46408...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De bestemmer selv. Men ville advart dem om farene i området. Hvor det er utrygt og best å holde seg unna, være ydmyk og unngå rus, alkohol, narkotika og konflikter med befolkningen.

Ville også vært obs på drinker i barer osv, da de kan putte narkotika i drikken din for å rane deg. Så ja man bør kjenne til sånne farer og ta sine forhånds regler, men som oftest så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (54 minutter siden):

På hvilken måte er det gjensidig respekt å nekte sin voksne barn å ta voksne avgjørelser om noe så uskyldig som ferie? 

Ingen sim nekter , jeg bare anbefaler det ikke og vi prater sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Absolutt enig! 

På hvilket grunnlag nekter du 18.åringen å reise på ferie sammen med kjæresten sin?

Eneste vi har sagt nei til når det kommer til dette er når ungdommen tenkte at VI skulle betale. Vi betaler mer enn gjerne lange og dyre ferier (hvert år faktisk) for våre myndige, og snart myndige barn - når de reiser med oss. Annen ferie får de betale selv, og har de penger kan jeg ikke se en eneste grunn til å nekte de det. Bare fordi JEG syns det er skummelt..

jeg lurer veldig på hvordan slikt foregår.
18.åringen kommer hjem, sier : hei! Jeg og xxx har tenkt oss på tur til Thailand i vinter vi. Blir skikkelig gøy!

Forelder sier : Nei’ kommer ikke på tale. 

og da er saken lagt død? Eller er det noe som «nei, kommer ikke på tale. Skal du bo her under vårt tak, bestemmer vi, og du får ikke lov til å reise på ferie med kjæresten din». 

Må dere overdrive sånn , nøkkelen i vårt hjem er kommunikasjon , ingen svarer sånn du skriver, det dreper enhver form for kommunikasjon og vi ønsker ikke ha det på den måten , vi snakker skikkelig sammen vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må dere overdrive sånn , nøkkelen i vårt hjem er kommunikasjon , ingen svarer sånn du skriver, det dreper enhver form for kommunikasjon og vi ønsker ikke ha det på den måten , vi snakker skikkelig sammen vi

Uansett hvor mye du snakker med barna dine, kan du ikke nekte dem å dra til Thailand på ferie når de er 18. Og det er det som er temaet i tråden her. 

Anonymkode: a18f2...dae

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva hadde du sagt til din 18.åring, når hun kom hjem og sa hun skulle til Thailand med kjæresten sin? 
Uansett hvor mye dere snakker sammen, så er fakta at hun sier hun skal på tur. Skal du overtale henne til å ikke reise da? Og hvordan gjør du det? 

Fakta er : hun vil på tur, men du sier hun ikke får lov.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ønsket Thailand som første reisemål alene. Men når de er 18 bestemmer de selv, Det innebærer også at de må finansiere turen selv.

Anonymkode: 47bbe...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja really , heldigvis liker vi å reise sammen som familie vi  så nei verden er ikke tryggest hjemme ;)

Altså? Har eg forstått deg rett: du lar bare 18-åringen din reise til utlandet dersom du er med? 

Anonymkode: 11d1a...3ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

takk for alle inspill

som 18 er hun å betrakte som voksen i Norge..ikke i utlandet , der er ofte myndighetsgrensa på 21 ....noe Norge også burde evaluere....men sånn reglene er så har mamma og pappa ingenting med hva dattera på 18 foretar seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (15 timer siden):

Nei

Du har ingenting du skulle ha sagt hvis datteren din er over 18.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva hadde du sagt til din 18.åring, når hun kom hjem og sa hun skulle til Thailand med kjæresten sin? 
Uansett hvor mye dere snakker sammen, så er fakta at hun sier hun skal på tur. Skal du overtale henne til å ikke reise da? Og hvordan gjør du det? 

Fakta er : hun vil på tur, men du sier hun ikke får lov.

Nok en gang vi snakker sammen, akkurat som da de ville til syden alene og vi ikke anbefalte det, vi klarer å komme med argumenter og da hører de på oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...