Gå til innhold

Ville du lat din datter (18 år) reise alene til thailand i 2 uker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

Når de er over 18 år er det ingenting som heter å la dem.. De er voksne. 

Så jeg hadde "latt" barnet AKA det voksne barnet mitt gjøre sin hun ville med sin egen tid og egne penger. 

Du har da virkelig ingen rett til å nekte henne. Du har ingen rett til å nekte et voksent menneske å reise på ferie - uavhengig av om de bor under ditt tak. Slik kontrollerende oppførsel er ikke greit. 

Anonymkode: d4b11...79a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvsagt. Noen forhåndsregler hadde det dog blitt. Det er mange unge som reiser alene dit, så hun blir garantert kjent med noen. 

Anonymkode: b6eb7...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro 6 mnd til Australia alene da jeg var 18 så ville vært hyklersk å si nei…

Anonymkode: c6ddc...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville du som mor lat din datter (18år) reise alene med sin kjæreste (18år) til Thailand og reise rundt? 
 

hvorfor ja og hvorfor nei? 
 

takk for alle inspill

Anonymkode: ed3cf...0a3

Hun er 18 så hva du mener spiller ingen rolle. Du kan ikke nekte en voksen person å gjøre som en vil.

Anonymkode: bd49c...edb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (1 time siden):

Nei

Og hvordan tenker du at det skal la seg gjennomføre og nekte en voksen person å gjøre som en selv vil? 

Anonymkode: bd49c...edb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei og så lenge de når i mitt hus så har jeg selvsagt noe å si, regler har vi selvfølgelig etter 18 år også 

Anonymkode: ec665...fc9

Ja om man ønsker å ha et forhold til barna sine som er basert på tvang, trusler og manglende respekt så er det jo bare kjøre på.

Anonymkode: bd49c...edb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man kan gjøre er gi råd(er jo myndig). ville selvsagt da tatt i betraktning hvor mye hun tidligere har vært på ferie, vant med flyplass, finne frem etc. om man er vant med det fra barndom er det ikke noe problem. Var 19 når jeg reiste rundt i Asia. Mange land der hvor jeg følte meg tryggere enn f.eks Roma og Barcelona. Viktig å vite at man skal respektere kulturen og sette seg inn i det. Les godt om reiseråd først.

Anonymkode: 103e1...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei og så lenge de når i mitt hus så har jeg selvsagt noe å si, regler har vi selvfølgelig etter 18 år også 

Anonymkode: ec665...fc9

Altså regler innafor husets fire vegger er en ting, men du har strengt tatt ikke noe med hva de gjør ellers. Om en på 18 vil dra på ferie, så gjør hen det. Du  Kommer nok lengre med å gi noen gode råd enn å skal være en kontrollerende forelder. 

Anonymkode: e25eb...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært begeistret men det er jo ikke jeg som bestemmer over en myndig person. Hvis hun ville ha reist alene så ville jeg tatt en prat med henne og ville satt pris på å holde kontakten så jeg vet det går bra. Men kjæresten er med, så da skjønner jeg ikke problemet? Er han veldig uansvarlig?

Anonymkode: f2727...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at foreldre fortsatt har en del å si så lenge de bor hjemme… Jeg hadde iallfall ikke kjent meg komfortabel med det

Anonymkode: f6100...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...