Gå til innhold

Hvor gammel for å bade i badekar alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var alene i badekaret med dypt vann da jeg var 6😅 mamma var på jobb og pappa lå og sov på naborommet. Jeg overlevde. Hadde jeg gjort det selv? Tror ikke det, men hadde nok ikke sittet inne på badet med 7-åringen. Holder å ha døra åpen tenker jeg. 

Anonymkode: 559dc...4cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En i svigerfamilien gled i dusjen og døde som tenåring. Skal man sitte inne hos tenåringer mens de dusjer? 

Mine barn får bade alene fra de begynner på skolen, men med døren åpen og jeg like utenfor. 8-åringen min får nå lukke døra, men må svare meg når jeg banker på og sjekker med jevnlige mellomrom at det får fint. 

Anonymkode: b605a...14a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (3 minutter siden):

De må kunne gå og kunne stå uten noen som helst problemer ! Så må du være i nærheten og kunne lytte og høre hele tiden. Så kan du ha et kamera inne på badet du følger med på i stuen. Det koster 200 kroner for de billigste. 

Hvis det er så små at de såvidt kan gå sitter man selvsagt på badet/bader med dem!!

Anonymkode: acf20...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er så små at de såvidt kan gå sitter man selvsagt på badet/bader med dem!!

Anonymkode: acf20...4c6

Selvfølgelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

8 år

Anonymkode: 66dad...517

Når jeg var 8 år kunne jeg svømme  :) Og det kan mange barn i den alderen om foreldrene ligger inn en liten innsats om sommeren og lærer de det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (46 minutter siden):

7 åringen bør det gå fint med. 5 åringen kan jo være skolestarter og da også klare seg. 4åringen er mer tja. Jeg hadde sjekket alle tre, men redusert hyppigheten ved økende alder. 4åringen hadde jeg holdt meg nær, f.eks brettet klær. Det er en fin ting å gjøre når de små bader. 

Ah, ser at jeg utrykte meg litt klønete. Det er kun to barn en på 4 og et halvt og en på 7. 

ts

Anonymkode: 31267...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

min var 6 første gang

Anonymkode: 18a0c...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ah, ser at jeg utrykte meg litt klønete. Det er kun to barn en på 4 og et halvt og en på 7. 

ts

Fort gjort både å skrive «klønete» og for blant annet meg å misforstå 🤪🫣 Det er fredag også 🤣🥰 Jeg hadde fulgt meg med litt mer på 4,5åringen enn 7åringen, men sjekket begge. 4,5 år da er en litt i grenseland. Ofte trenger de uansett hjelp med hår om de har litt av det, og da må en jo være i nærheten. En kjenner jo barnet sitt også, så om det bader fint så hadde jeg kunnet gå litt til og fra med et så pass stort barn som 4,5åring. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Vi sitter ikke inne hos dem, men så lenge de synger og lager lyd er det greit.

Anonymkode: 32bb2...725

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var kanskje litt voldsomt 11 år kan de faktisk dra i svømmehallen alene her, kanskje greit å få prøvd å bade alene i et badekar først? 

ts

Jeg antar at hvis de lar 11-åringer bade uten voksne, så har de sikkert badevakt? Her er det 10 års aldergrense på badelandet. De har badevakter. På et hotell med basseng i nærheten er grensen 15 år. De har ikke badevakt. 

Anonymkode: 6a110...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader de sammen eller hver for seg? Ville ikke latt minste bade alene. Du kjenner jo barna og vet om de klatrer på kanten av badekaret... Men jeg ville nok ikke ha latt de bade en og en uten noen form for kontroll. Jeg sitter utenfor og hører om min lager lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (2 timer siden):

Når jeg var 8 år kunne jeg svømme  :) Og det kan mange barn i den alderen om foreldrene ligger inn en liten innsats om sommeren og lærer de det.

Det hjelper ikke å kunne svømme hvis de klatrer på kanten og slår hodet. Men jeg skjønner litt hva du mener, voksne kan også tryne eller få et illebefinnende og besvime i badekaret - et sted må man sette grensen for når de er store nok liksom.. Min var 6 forresten da hun lærte seg å svømme sånn noenlunde, dvs kunne svømme et par lengder i bassenget. Men jeg passet fortsatt på når hun badet for hun er impulsiv og kunne finne på å strekke seg etter badeleker som falt på gulvet og sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hjelper ikke å kunne svømme hvis de klatrer på kanten og slår hodet. Men jeg skjønner litt hva du mener, voksne kan også tryne eller få et illebefinnende og besvime i badekaret - et sted må man sette grensen for når de er store nok liksom.. Min var 6 forresten da hun lærte seg å svømme sånn noenlunde, dvs kunne svømme et par lengder i bassenget. Men jeg passet fortsatt på når hun badet for hun er impulsiv og kunne finne på å strekke seg etter badeleker som falt på gulvet og sånn. 

Man må alltid passe på, så må man sette noen grenser om hva som er greit.  Uansett følger man med og tar sine forholdsregler går det alltid bra. Man kan ikke la barn bade alene i badekaret og bare la det skure å gå. Man må alltid følge med tett på, og la barna få den lille gleden det er å holde litt på for seg selv. Selvfølgelig under tett oppsyn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (14 timer siden):

De må kunne gå og kunne stå uten noen som helst problemer ! Så må du være i nærheten og kunne lytte og høre hele tiden. Så kan du ha et kamera inne på badet du følger med på i stuen. Det koster 200 kroner for de billigste. 

Et kamera når ungene bader når de er 5 og 7 år? Altså, overvåkingssamfunnet har gått for langt. 

Anonymkode: 9d8bd...675

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får bade alene fra de er 3, men med åpen dør... De lager så mye lyd at jeg hører veldig godt at de lever. Så lenge de synger og leker høyt så har de ikke drukna. Blir det stille så går jeg og sjekker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomKrus skrev (16 timer siden):

Ja hva har det med saken å gjøre? Ting kan fortsatt skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg antar at hvis de lar 11-åringer bade uten voksne, så har de sikkert badevakt? Her er det 10 års aldergrense på badelandet. De har badevakter. På et hotell med basseng i nærheten er grensen 15 år. De har ikke badevakt. 

Jo da, men en badevakt på et badeland som skal passe på titalls mennesker har ikke bedre oversikt enn en forelder som er rett utenfor badet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja hva har det med saken å gjøre? Ting kan fortsatt skje

Det kan det 24/7 uansett, om du skal fotfølge de resten av livet ? Vi snakker om å følge med, la barna sakte få litt mer ansvar og kose seg med livet sitt også i barndommen. Det er jo uansett aldri snakk om å kaste de opp i et badekar, lukke døren og så på film. Men det har du jo ikke forstått.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (4 timer siden):

Det kan det 24/7 uansett, om du skal fotfølge de resten av livet ? Vi snakker om å følge med, la barna sakte få litt mer ansvar og kose seg med livet sitt også i barndommen. Det er jo uansett aldri snakk om å kaste de opp i et badekar, lukke døren og så på film. Men det har du jo ikke forstått.

Sjarmerende hersketeknikk , su gjør det du ønsker og jeg velger annerledes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...