Gå til innhold

Hvor gammel for å bade i badekar alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Anonymkode: 31267...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Anonymkode: 31267...482

Ville jeg aldri turt. En gang kan være for mye. Barn kan drukne i 10 cm vann, de kan skli og slå hodet.... 

Anonymkode: 78480...946

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Anonymkode: 31267...482

Et barn må passes på i et badekar til de er rundt 10-11  minst tenker jeg. Ikke forvent at den ene passer den andre....barn er impulsive.  

Anonymkode: ca368...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Anonymkode: 31267...482

La badedøra stå åpen og opphold deg i nærheten. 
 

Anonymkode: c08b7...859

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville jeg aldri turt. En gang kan være for mye. Barn kan drukne i 10 cm vann, de kan skli og slå hodet.... 

Anonymkode: 78480...946

Ja, men det er jo sant hele livet. Når tenker du de er store nok? På et tidspunkt tar man den risken og slutter å sitte og passe på barn i badekar. 

ts

Anonymkode: 31267...482

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et barn må passes på i et badekar til de er rundt 10-11  minst tenker jeg. Ikke forvent at den ene passer den andre....barn er impulsive.  

Anonymkode: ca368...94e

Herregud 😅 

Anonymkode: 72c90...658

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et barn må passes på i et badekar til de er rundt 10-11  minst tenker jeg. Ikke forvent at den ene passer den andre....barn er impulsive.  

Anonymkode: ca368...94e

Det var kanskje litt voldsomt 11 år kan de faktisk dra i svømmehallen alene her, kanskje greit å få prøvd å bade alene i et badekar først? 
 

ts

Anonymkode: 31267...482

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt de bade alene og hatt døra åpen og sjekket inn. 

Anonymkode: 4b769...9d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 åringen bør det gå fint med. 5 åringen kan jo være skolestarter og da også klare seg. 4åringen er mer tja. Jeg hadde sjekket alle tre, men redusert hyppigheten ved økende alder. 4åringen hadde jeg holdt meg nær, f.eks brettet klær. Det er en fin ting å gjøre når de små bader. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men det er jo sant hele livet. Når tenker du de er store nok? På et tidspunkt tar man den risken og slutter å sitte og passe på barn i badekar. 

ts

Anonymkode: 31267...482

 

Det fins jo ikke noe fasitsvar på dette. Plustelig får de et påfunn med å leke med å sprute masse såpe fordi de er alene, en skal bare reise seg, sklir, slår hodet.. 

Du spør, jeg svarer utifra mitt syn. Om du hadde vært trygg på å forlate dem ville du vel ikke spurt på kg? Og du følger vel ikke råd fra ukjente på nett om hvordan akkurat du skal passe akkurat dine unger? 

Synes dette er litt rart. 

Anonymkode: 78480...946

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Det fins jo ikke noe fasitsvar på dette. Plustelig får de et påfunn med å leke med å sprute masse såpe fordi de er alene, en skal bare reise seg, sklir, slår hodet.. 

Du spør, jeg svarer utifra mitt syn. Om du hadde vært trygg på å forlate dem ville du vel ikke spurt på kg? Og du følger vel ikke råd fra ukjente på nett om hvordan akkurat du skal passe akkurat dine unger? 

Synes dette er litt rart. 

Anonymkode: 78480...946

 

Jeg har svart utifra at det høres ut som de er i badekaret samtidig. Tenkte dere har kanskje stort badekar, hva vet jeg. 

En 7 åring kan sikkert klare seg alene noen minutter her og der, med åpen dør og at du hører h*n. 

Anonymkode: 78480...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Et barn må passes på i et badekar til de er rundt 10-11  minst tenker jeg. Ikke forvent at den ene passer den andre....barn er impulsive.  

Anonymkode: ca368...94e

😮

Passer du på at de vasker seg i skrittet når de er 15-16 også eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 6 år har de fått bade alene her, men med døren åpen og jeg er i nærheten. Rundt 8 får de lukke døren og ha privatliv på badet, men ikke låse døren. 

Anonymkode: 48829...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 åringen vår bader alene i badekar. Får max vann opp til magen når han sitter. Vi oppholder oss i naborommet eller går litt til og fra mellom rommene. Har åpen dør. Hører godt etter på lyder og ser til han regelmessig. 3 åringen har konstant tilsyn. 

Anonymkode: d372f...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Anonymkode: 31267...482

Hvor gamle blir barn før de ikke kan drukne i et vaskefat? Et badekar kan de skli og falle i, du går aldri ut fra et barn i badekar og lukker døra. Når de begynner å bli for genert til å ville bade med mamma og pappa tilstede, da kan du gå ut. 

Anonymkode: 7e6fc...9fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar dem bade alene i badekaret. De er 6 og 9. oppholder meg i samme etasje/naborommet. De er opplært i å rope om det skjer noe også er det praktisk at de ofte har sangkonkurranser mens de bader, hører at begge puster iallefall!

Anonymkode: 3f0be...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker de er store nok når de velger å dusje isteden… 🙈

Anonymkode: fd98a...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint. Som andre sier, døra åpen og opphold deg i nærheten. Barn pleier jo å ha badeleker i vannet så du hører jo at det er liv i dem. Om de ikke leker så kan du jo rope hei til dem innimellom og så svarer de.

Anonymkode: ea396...d28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ungene mine er nå 4,5 og 7. er det for tidlig å la de være alene når de er i badekaret? Hittill har en av oss sittet inne på badet og passet på, men lurer på om de snart greier seg…

Anonymkode: 31267...482

De må kunne gå og kunne stå uten noen som helst problemer ! Så må du være i nærheten og kunne lytte og høre hele tiden. Så kan du ha et kamera inne på badet du følger med på i stuen. Det koster 200 kroner for de billigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne 6-åringen godt ha badet alene, men han liker å ha en av oss der uansett😅

Anonymkode: 4d75f...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...