Gå til innhold

Inkassoselskapet er vanskelig


Stril

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan høre med nav om du kan søke nødpenger eller engangshjelp, siden du tross alt har startlån. Har du søkt bostøtte eller sjekket om du har krav på det?

Ellers er det kun en ting å gjøre og det er å si opp alt du har av abbonementer, skifte til billigabbonement på månedsbasis, leve på havregryn og minimalt av basisvarer, hente gratis mat hos hjelpesentraler, selge det du kan få penger for, og betale inn absolutt alt du kan på gjeld og lån. Om det så betyr at du har kun 500 kr til mat i uka i noen måneder. 

Har du netflix/hbo andre strømmetjenester du kan stenge i noen måneder? Bruke youtube og nrk istedenfor. 

Det er bare du som vet hva du bruker penger på så gå grundig gjennom absolutt alt. Jeg vet det føles helt forferdelig og er kjipt men la det gå sport i det og bli ferdig med det så fort du bare klarer. 

Og når det endelig er betalt så sørger du for at du legger tilside penger på flere kontoer til regninger, buffer, sparing til reise, sparing til andre ting og har kun penger til mat på din faste konto med visakort. 

Dette klarer du!

Anonymkode: 1e178...406

Med billigabbonement mente jeg det billigste som er av telefon abbonement.

Anonymkode: 1e178...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stril skrev (29 minutter siden):

Jo,men vet ikke hvordan de regner det ut utifra inntekts opplysninger. Hos Nav fikk jeg 1585 pr dag før skatt,mens i jobb får jeg 1920 pr dag før skatt 

Hvis du er i fast jobb skal du ha utbetalt det samme som sykmeldt som du har i ordinær jobb. Sjekk om Nav har gjort feil?

Anonymkode: b148a...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stril skrev (6 minutter siden):

Startlån fikk jeg av andre grunner, bolig hadde jeg fra før

Tok opp lån for å betjene andre lån? Får håpe du fikk bedre rente på startlånet enn du hadde fra før av da.

Anonymkode: 7469a...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tok opp lån for å betjene andre lån? Får håpe du fikk bedre rente på startlånet enn du hadde fra før av da.

Anonymkode: 7469a...ebd

Fra 10-20% til 1% da jeg fikk startlån,men den har jo steget til nesten 5% nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke regnestykket ditt...

Du gikk fra 1920 i dagsats til 1585. Det tilsvarer ca 7200,- pr måned før skatt. Det gjorde at du manglet 6000 hver måned. Altså hadde du knapt en tusenlapp i slingringsmonn før du ble sykemeldt. Men du har tilbydd deg betale 5000,- ekstra for å komme ajour nå?

Anonymkode: 2e8f9...b65

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stril skrev (5 minutter siden):

Fra 10-20% til 1% da jeg fikk startlån,men den har jo steget til nesten 5% nå

NAV har en gjeldsrådgivningstelefon. Hvorfor ikke ringe dit? Ring i tillegg til NAV og spør hvilken månedsinntekt sykepengene dine er basert på, arbeidsgiveren din kan ha oppgitt feil inntekt. I så fall kan du få etterbetalt, det er ikke frsit på inntektsmelding for sykepenger.

Anonymkode: 5bcb5...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stril skrev (39 minutter siden):

Det er ikke overtid eller tillegg, det er det jeg har pr dag iløpet av ordinær arbeidstid.

Slet kraftig når jeg sykemelding, psykiske problemer,så hadde nok å stri med, og klarte ikke fokusere på det selv om jeg absolutt burde

Gå til fastlegen å få en legeattest, på at sykdommen har påvirket evnen til å holde orden på papirer og økonomi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...