Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #1 Skrevet 22. februar 2006 Synes jeg ser en artig tendens her på KG. De som er mest aktive bridezillaer, ser ut til å naturlig gli over i hysteriske kvinnfolk som jakter på IKM, EL, UL og gud vet hva. Gjerne før de har sluttet på pillen og mannen informert. Så blir de gravide, og da kan de ALT om ALT, mer enn omtrent alle gravide jeg har møtt tilsammen hittill i livet. Så får de barn, og de blir litt sånn som hun på Frustrerte fruer på tv i går; "Det er forskjellen på deg og meg. Du er fornøyd med å være en God mor, mens jeg vil være en fantastisk mor". Alt mens de pusler om sin fantastiske mann, omtrent som på 50-tallet. Hva er det som gjør at noen er så detaljfrik til de grader?
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Som om jeg skulle skrevet det selv!
Arwen Skrevet 22. februar 2006 #3 Skrevet 22. februar 2006 er nok ikke alle som er sånn nei husk at man (hvertfall jeg) er veldig selektiv på hva jeg skriver her inne. Det skjer ting i livet selv om man kun er prøver eller brud her inne... mange bruker forumet for å tømme seg og for å spare venner og familie for småprat. Da kan det kanskje virke litt intenst? men hva vet vel jeg, som hverken er prøver (over et år etter bryllupet) eller steller overveldende mye med mannen min
Gjest Mamma Mø Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Du er inne på noe der! Men la dem holde på. Overdreven perfeksjonisme skader ikke (det er bare vanvittig kjedelig for omgivelsene). Selv er jeg svoren tilhenger av "good enough"-teorien
Arwen Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 (endret) skulle ønske jeg hadde et snev av perfeksjonisme jeg... Endret 22. februar 2006 av Arwen
Gjest Mamma Mø Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Hehe. Joda, et snev er ikke å forakte Men det er noen kvinner rundt omkring som har fått utdelt flere tonn, virker det som... Vel, dem om det, er bare glad for at jeg selv ikke er gift med en av dem
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Synes jeg ser en artig tendens her på KG. De som er mest aktive bridezillaer, ser ut til å naturlig gli over i hysteriske kvinnfolk som jakter på IKM, EL, UL og gud vet hva. Gjerne før de har sluttet på pillen og mannen informert. Så blir de gravide, og da kan de ALT om ALT, mer enn omtrent alle gravide jeg har møtt tilsammen hittill i livet. Så får de barn, og de blir litt sånn som hun på Frustrerte fruer på tv i går; "Det er forskjellen på deg og meg. Du er fornøyd med å være en God mor, mens jeg vil være en fantastisk mor". Alt mens de pusler om sin fantastiske mann, omtrent som på 50-tallet. Hva er det som gjør at noen er så detaljfrik til de grader? ← Du har så rett, så rett.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 Du glemte å skrive om det å pøse på med samlivsproblemer etter at barna har kommet til verden.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 Du glemte å skrive om det å pøse på med samlivsproblemer etter at barna har kommet til verden. ← Det synes jeg ikke jeg har sett så mye til. Isåfall er de loget ut.
~MALIN~ Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 Og det beste er jo at denne tråden ikke har fått noe pepper enda. Fra de "Frustrerte fruene" ...
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #13 Skrevet 22. februar 2006 Det festlige er jo at det faktisk finnes folk her inne som både gifter seg, blir gravide og føder barn, uten at de gjør noe enormt nummer ut av det. Ikke dermed sagt at ikke bryllupet er like fint, eller at det ikke var like planlagt barn. Men det går faktisk an. Jeg skjønner godt at alle bruker KG til ulike formål. Men altså; en gang bridezilla; alltid ettellerannetzilla.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #14 Skrevet 22. februar 2006 Nå har jeg ikke vært gift altså, men er det virkelig bare meg som helt nylig har fått med meg hva bridezilla egentlig er for noe? Var et nokså ukjent uttrykk for meg inntil for få uker siden...
Arkana Skrevet 22. februar 2006 #15 Skrevet 22. februar 2006 Bra skrevet, må innrømme jeg har oppdaget det samme.
Gjest Jamila Skrevet 22. februar 2006 #16 Skrevet 22. februar 2006 Men jeg er jo en av disse selv..... enig med det Arwen sier: husk at man (hvertfall jeg) er veldig selektiv på hva jeg skriver her inne. Det skjer ting i livet selv om man kun er prøver eller brud her inne... mange bruker forumet for å tømme seg og for å spare venner og familie for småprat. Da kan det kanskje virke litt intenst? ← Jeg bruker forumet utelukkende for å tømme meg og spare familie og venner for pjatt som ikke interesserer de samme tingene akkurat nå. Da vi skulle gifte oss var jeg den eneste i vennegjengen som skulle gifte meg, og nå som vi skal ha barn er det veldig ok å kunne ha "normale samtaler" med venninner, og ta mesteparten av baby-greiene på nett!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #17 Skrevet 22. februar 2006 Og det beste er jo at denne tråden ikke har fått noe pepper enda. Fra de "Frustrerte fruene" ... ← Å det kommer vel tenker jeg.
Sun Mei Skrevet 22. februar 2006 #18 Skrevet 22. februar 2006 Denne var morsom - og jeg kan vel avkrefte den regelen - i allefall når det gjelder meg. Jeg er gift og brukte bryllupsforumet mye da, men har ikke hoppet over i prøvereforumet eller gravideforumet eller legger ut om noe som helst i samlivsforumet
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #19 Skrevet 22. februar 2006 Ikke noe galt i å bruke forumene praktisk! Men når det gjelder opplisting og unødig informasjon, så er det en del gjengangere, ja... Bekymringer, tenke ut enhver mulig bagatell som kan oppstå, ta alle sorger på forskudd osv.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 22. februar 2006 #20 Skrevet 22. februar 2006 Ikke meningen å henge ut noen altså. Snart strømmer det vel på med folk som forklarer hvorfor de bruker forumet, at de fikk barn uten å være slik osv. Poenget er jo at selv om de fleste her er selektive med hva man skriver, så gjenspeiler jo det man skriver uansett hva man har oppe i hodet. Og det virker som om noen til enhver tid er opptatt av å stadig nå nye familiære mål, omtrent som å leke mor-far-barn. Man kan liksom aldri være i ro her og nå. De som tenker (og observerer) det samme som meg, vet hva jeg mener.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå