Gå til innhold

Kan man få nødbolig fort fort? Mor+barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Det er kjempe vanskelig å komme inn på leiemarkedet, og jeg er avhengig av å ha nav garanti som depositum,  mange skriver i annonsene at de ikke ønsker dette.

Men ihvertfall, jeg og mine barn står helt uten bolig, har søkt om kommunal bolig også, men fikk straks avslag fordi jeg ikke var rusmisbruker, og fordi vi midlertid overnatter hos slektinger, på sofa i og på madrasser. Dette går ikke lenger, så det er totalt krise nå, har jeg krav på å få dekket noe til å dekke campingplass leie? Ikke dag for dag, men måned for måned kanskje. Til jeg får meg ordentlig leilighet. Ser det er hotellpriser på de fleste campingplassene, og det har jeg ikke sjans til å dekke selv i sin helhet. 

 

 

Anonymkode: 9c733...bc5

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sesongen er på hell. Kanskje du kan få leie en fastplass på campingplass billig? Sette opp lapp der? 

Anonymkode: 94302...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å lagt ut annonse selv da?

Kan være du finner noen som oppfyller dine kriterier lettere slik.

Endret av Enni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei

Det er kjempe vanskelig å komme inn på leiemarkedet, og jeg er avhengig av å ha nav garanti som depositum,  mange skriver i annonsene at de ikke ønsker dette.

Men ihvertfall, jeg og mine barn står helt uten bolig, har søkt om kommunal bolig også, men fikk straks avslag fordi jeg ikke var rusmisbruker, og fordi vi midlertid overnatter hos slektinger, på sofa i og på madrasser. Dette går ikke lenger, så det er totalt krise nå, har jeg krav på å få dekket noe til å dekke campingplass leie? Ikke dag for dag, men måned for måned kanskje. Til jeg får meg ordentlig leilighet. Ser det er hotellpriser på de fleste campingplassene, og det har jeg ikke sjans til å dekke selv i sin helhet. 

 

 

Anonymkode: 9c733...bc5

Nav eller kommunene har ikke boliger stående tomme og klare til at folk i krise kan flytte inn. Noe varierer dette mellom kommunene, så hvor du bor er jo medvirkende. At det ikke går å bo med barn hos andre er helt forståelig, men igjen kommunen må ha noe dere kan flytte inn i. 
Hospits pleier være midlertidige løsninger for bostedsløse, men med barn er jo heller ikke det noe å satse på. 
Så her er du i en kinkig situasjon. 
 

Anonymkode: 109ff...b5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barna noen far?

Anonymkode: cd532...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Det er kjempe vanskelig å komme inn på leiemarkedet, og jeg er avhengig av å ha nav garanti som depositum,  mange skriver i annonsene at de ikke ønsker dette.

Men ihvertfall, jeg og mine barn står helt uten bolig, har søkt om kommunal bolig også, men fikk straks avslag fordi jeg ikke var rusmisbruker, og fordi vi midlertid overnatter hos slektinger, på sofa i og på madrasser. Dette går ikke lenger, så det er totalt krise nå, har jeg krav på å få dekket noe til å dekke campingplass leie? Ikke dag for dag, men måned for måned kanskje. Til jeg får meg ordentlig leilighet. Ser det er hotellpriser på de fleste campingplassene, og det har jeg ikke sjans til å dekke selv i sin helhet. 

 

 

Anonymkode: 9c733...bc5

Nav kan hjelpe deg med å finne bolig også. Ring på mandag og be om å bli kontaktet av nav kontoret der du bor for å få hjelp til å skaffe deg en fast bolig. https://www.nav.no/ikke-bolig#bolig

Du kan også få lån til depositum dersom huseier ikke godtar nav garanti. Hvis du leser litt lengre ned på linken jeg la inn under der det står "Trenger du hjelp for å dekke utgifter til å bo?" Og under fanen "Depositum". 
 

Barneperspektivet skal vektlegges når det gjelder slike situasjoner. Det er jo ikke en god situasjon å ikke ha et fast bosted. 

Anonymkode: 03c9d...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nav eller kommunene har ikke boliger stående tomme og klare til at folk i krise kan flytte inn. Noe varierer dette mellom kommunene, så hvor du bor er jo medvirkende. At det ikke går å bo med barn hos andre er helt forståelig, men igjen kommunen må ha noe dere kan flytte inn i. 
Hospits pleier være midlertidige løsninger for bostedsløse, men med barn er jo heller ikke det noe å satse på. 
Så her er du i en kinkig situasjon. 
 

Anonymkode: 109ff...b5b

Feil! Folk har KRAV på nødbolig om de er bostedsløse. Står i Norges lover!

Anonymkode: be488...d9a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtidsleie på Airbnb?

barna burde bo fast hos sin far til du har fått orden på livet ditt.

Anonymkode: 12af4...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til to tilfeller som begge med barn ble boende i "nødbolig" på et av de dårligste hotellene i byen. Det var det eller hospits. Kjenner ikke til noen kommuner som bare har boliger stående klar, de boligene de har er det lang venteliste på og de prioriterer deg som er varig fucked. Familier uten utdanning og jobb, rusmisbrukere og folk som er inn og ut av psykiatrien. I vår by så har kommunen faktisk gjort de sjakktrekket at de har solgt mange av boligene de hadde så nå er det ennå mindre.

Du må gå på NAV på mandag når de åpner og forlange nødbolig, si du ikke har noen alternativer. De er forpliktet til å finne et alternativ i løpet av arbeidsdagen.

Har du jobb eller en fast ytelse? Hvis du har fast jobb så kan du om du klarer lage en sentimental annonse der du ber om hjelp til bolig på finn. 

Anonymkode: 0b15a...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg dere ut i skogen, og lag til en fin plass. Pass på at andre ser dere. Da får dere kjapt tildelt bolig. 

Anonymkode: cee5c...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnevernstjenesten, de kan hjelpe med å koordinere behovene dere har både nå og på sikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...