Gå til innhold

Er gift, men har begynt å fantasere som andre menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Jeg og mannen har vært sammen i 10 år og har i dag to små barn. Frem til barn hadde vi sex nesten daglig. Jeg hadde lav sexlyst under begge graviditeter og den første tiden etter fødsel, noe mannen har respektert og da også tatt mindre initiativ. Men sexlysten min er nå tilbake for fullt. Føler jeg har både vist og sagt dette til mannen over flere måneder. Men enten når det ikke inn, eller så er hans sexlyst betraktelig lavere enn tidligere. Kan hans sexlyst ha blitt lavere også pga krevende hverdag med jobb og småbarn, eller tenner han ikke på meg lenger? 

I det siste har jeg tatt meg selv i å tenke seksuelt på andre menn, mens jeg i alle år kun har tenkt på mannen slik. Nå tenker jeg seksuelt om nesten annenhver mann jeg ser, og er kåt hele tiden. Savner sånn å bli begjært, men har jo ikke lyst til å være utro. Noen gode råd?

Anonymkode: d7235...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mannens sexlyst kan også bli påvirket av et hektisk småbarnsliv og jobb.

Prøv å sette av tid til hverandre, skaff barnevakt hvis mulig - men ikke legg noen store forventninger. Fokuser på kvalitetstid og nærhet så vil det sakte men sikkert komme tilbake - hvis begge er instilt på det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha seksuelle fantasier om andre er helt naturlig. 

Savnet etter å bli begjært er mer problematisk - særlig hvis man også har tilgang til de seksuelle fantasiene. 

Det er mulig mannen din i løpet av denne perioden - særlig hvis den har vært lang - har lært kroppen sin andre vaner. Sagt på en annen måte, han har tilpasset seg situasjonen. Derfor trenger han litt tid for å endre dette igjen. Det er mulig han som trenger å bli begjært?  

Så har du også andre faktorer du nevner, og diverse andre variabler. 

Det bør jo være mulig å kommunisere direkte om dette. Leser du har prøvd, men i så fall må man bare gjenta og være enda mer direkte. Avviser han deg blankt hvis du prøver deg? Eller hinter du bare? 

 

 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (32 minutter siden):

Hva skjer om du inviterer ham til sengs direkte?

Da har vi stort sett sex. Men jeg må gjøre det veldig eksplisitt, og barna må være lagt, jobb må være ferdig, han trener mye osv…. Savner at han tar initiativ også og viser at han vil ha meg i hverdagen. Og velger å prioritere sex oftere.

Anonymkode: d7235...e54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da har vi stort sett sex. Men jeg må gjøre det veldig eksplisitt, og barna må være lagt, jobb må være ferdig, han trener mye osv…. Savner at han tar initiativ også og viser at han vil ha meg i hverdagen. Og velger å prioritere sex oftere.

Anonymkode: d7235...e54

Dette forstår jeg veldig godt, som kvinne vil man ikke alltid være den som har mest lyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har vi stort sett sex. Men jeg må gjøre det veldig eksplisitt, og barna må være lagt, jobb må være ferdig, han trener mye osv…. Savner at han tar initiativ også og viser at han vil ha meg i hverdagen. Og velger å prioritere sex oftere.

Anonymkode: d7235...e54

Er du sikker på at hans manglende sexlyst på deg ikke skyldes at han er utro og har funnet en annen? Når du f.eks sier at han "trener mye"; er han faktisk på trening 100% sikkert, eller treffer han en annen kvinne da i en time eller to? Drar han tidligere fra jobb og treffer henne, møter henne i arbeidstiden osv osv. Mange muligheter, og det er en av de vanligste grunnene til at en mann endrer sexlyst og plutselig ikke har så lyst på partneren lenger.... den vanligste grunnen!

Jeg tror jeg ville begått den største synden som er å begå iflg KG sine lover og regler, og det er å ransake telefonen hans etter spor når han ikke vet om det...

Anonymkode: 6528c...657

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schopenhauer skrev (45 minutter siden):

Det å ha seksuelle fantasier om andre er helt naturlig. 

Savnet etter å bli begjært er mer problematisk - særlig hvis man også har tilgang til de seksuelle fantasiene. 

Det er mulig mannen din i løpet av denne perioden - særlig hvis den har vært lang - har lært kroppen sin andre vaner. Sagt på en annen måte, han har tilpasset seg situasjonen. Derfor trenger han litt tid for å endre dette igjen. Det er mulig han som trenger å bli begjært?  

Så har du også andre faktorer du nevner, og diverse andre variabler. 

Det bør jo være mulig å kommunisere direkte om dette. Leser du har prøvd, men i så fall må man bare gjenta og være enda mer direkte. Avviser han deg blankt hvis du prøver deg? Eller hinter du bare? 

 

 

 

Takk for gode innspill. Og ja kanskje det er jeg som må vise mer at jeg begjærer han. 

Hva legger du i at han har lært seg andre vaner? At han onanerer selv og syns det er like greit? Er utro? Eller bare blitt vant med mindre sex?

Han er stort sett med hvis jeg tar initiativ. Men holder ikke å bare hinte, må legge an på han veldig eksplisitt. Jeg er i ferd med å bli veldig usikker på meg selv og mammakroppen som jeg har fått. Så får mindre og mindre selvtillit til å prøve å forføre noen som aldri tar initiativ selv.

Anonymkode: d7235...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler jeg har både vist og sagt dette til mannen over flere måneder.

Anonymkode: d7235...e54

Føler? Du må være tydelig. Mannen din er ikke tankeleser. Du har avvist han lenge så kroppen hans har vennet seg til lite sex, eller han får dekket sitt behov andre steder. Dere må sette dere ned å prate sammen om disse problemene. De løser seg ikke av seg selv vanligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du sikker på at hans manglende sexlyst på deg ikke skyldes at han er utro og har funnet en annen? Når du f.eks sier at han "trener mye"; er han faktisk på trening 100% sikkert, eller treffer han en annen kvinne da i en time eller to? Drar han tidligere fra jobb og treffer henne, møter henne i arbeidstiden osv osv. Mange muligheter, og det er en av de vanligste grunnene til at en mann endrer sexlyst og plutselig ikke har så lyst på partneren lenger.... den vanligste grunnen!

Jeg tror jeg ville begått den største synden som er å begå iflg KG sine lover og regler, og det er å ransake telefonen hans etter spor når han ikke vet om det...

Anonymkode: 6528c...657

I fare for å høres naiv ut, så er jeg ganske trygg på at det ikke er tilfelle. Han forteller ofte om løpeturen sin og vise på klokka etterpå. Og er det styrkeøkt i garasjen og hører jeg han holde på. Og eller så har han ikke så lange dager på jobben. Det er henting i bhg og så er jobb hjemme etter barna er lagt. 

Anonymkode: d7235...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer aggressiv enn kjæresten. Med mindre vi ligger i sengen sammen🤭 Da ender vi alltid opp med sex. Men sånn ellers er det jeg som hisser han opp. Han er mer kosete. Klemmer meg, stryker på meg og tar mye på meg. Jeg switcher raskt over til noe seksuelt og da er han med asap🤭

Anonymkode: 81109...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 time siden):

Dette forstår jeg veldig godt, som kvinne vil man ikke alltid være den som har mest lyst

Nettopp. For meg er det veldig turn on at en mann vil HA meg, og viser det og TAR meg. Før gjorde han jo dette…

Anonymkode: d7235...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fucka opp for deg selv. Mest sannsynlig har du avvist han så mye at han bare har gitt opp.

Anonymkode: f0bd6...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nettopp. For meg er det veldig turn on at en mann vil HA meg, og viser det og TAR meg. Før gjorde han jo dette…

Anonymkode: d7235...e54

Kjenner meg veldig igjen. Har en mann som sluttet å ta initaiv da jeg var så mye kvalm i første trimester. Nå i andre trimester sliter jeg med å få til en gang i uken plutselig. Virker som han av en eller annen grunn er redd for å skade foster også. Og dette er til tross for at jordmoren vår har sagt to ganger at sex ikke er farlig( har indirekte bedt henne om å understreke dette på begge ultralydene😅) Men selv om jeg fantaserer om flere andre, har jeg ikke lyst til å være utro. Har heldigvis flere sexleketøy så jeg får orgasmer så ofte jeg trenger det, men savner den tiden vi hadde sex daglig

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du fucka opp for deg selv. Mest sannsynlig har du avvist han så mye at han bare har gitt opp.

Anonymkode: f0bd6...483

Hun skriver ikke ett sted at hun har avvist han. Alle mennesker har jo varierende sexlyst. Dette veit alle som er i langvarige forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for gode innspill. Og ja kanskje det er jeg som må vise mer at jeg begjærer han. 

Hva legger du i at han har lært seg andre vaner? At han onanerer selv og syns det er like greit? Er utro? Eller bare blitt vant med mindre sex?

Han er stort sett med hvis jeg tar initiativ. Men holder ikke å bare hinte, må legge an på han veldig eksplisitt. Jeg er i ferd med å bli veldig usikker på meg selv og mammakroppen som jeg har fått. Så får mindre og mindre selvtillit til å prøve å forføre noen som aldri tar initiativ selv.

Anonymkode: d7235...e54

Det kan hende han f.eks. har erstattet det med å onanere. Hvis han i tillegg er mye sliten/mye stress, og har i en lengre periode blitt avvist mye så kan det hende at denne atferden har blitt en vane. Det er dette kroppen forventer. De signalene som før trigget den seksuelle handlingen har delvis opphørt, og blitt koblet til noe annet. 

Jeg tror du må ta initiativet hyppig i en periode, og etterhvert vil nok hans begjær komme tilbake. Ikke stress for mammakroppen, en mann som virkelig elsker deg bryr seg ikke om sånne ting.  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):


Jeg og mannen har vært sammen i 10 år og har i dag to små barn. Frem til barn hadde vi sex nesten daglig. Jeg hadde lav sexlyst under begge graviditeter og den første tiden etter fødsel, noe mannen har respektert og da også tatt mindre initiativ. Men sexlysten min er nå tilbake for fullt. Føler jeg har både vist og sagt dette til mannen over flere måneder. Men enten når det ikke inn, eller så er hans sexlyst betraktelig lavere enn tidligere. Kan hans sexlyst ha blitt lavere også pga krevende hverdag med jobb og småbarn, eller tenner han ikke på meg lenger? 

I det siste har jeg tatt meg selv i å tenke seksuelt på andre menn, mens jeg i alle år kun har tenkt på mannen slik. Nå tenker jeg seksuelt om nesten annenhver mann jeg ser, og er kåt hele tiden. Savner sånn å bli begjært, men har jo ikke lyst til å være utro. Noen gode råd?

Anonymkode: d7235...e54

Vi hadde det likt som deg, ikke sexlyst hos kone under graviditet og 2 år etter fødsel. Da hun ønsket å starte opp igjen var jeg vandt med at forholdet vårt ikke involverte sex. Vi kom aldri igang igjen. Gått 3 år siden det men lever greit med det

Anonymkode: 2c3a0...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...