Gå til innhold

Til dere som tok a stand til samværsforelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du barn som har tatt avstand eller selv har tatt avstand fra den ene forelderen du hadde samvær med; hva var grunnen for at barnet/du tok avstand, eventuelt kuttet kontakten? 

 

Anonymkode: e2d83...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samværsforelder var ikke konsekvent i sin tilstedeværelse, viste lite eller ingen interesse for barnas skole, vennskap, fritidsaktiviteter, møtte ikke opp på arrangementer som var andre dager enn satte samværsdager etc. Var mer opptatt av å bare gjennomføre samvær for å ikke få økt bidrag. 

Barna ønsket rett og slett ikke å være med en person som veldig tydelig ikke ønsket å være med dem mer enn han måtte. 

 

Anonymkode: d71e2...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere hustru var utro over en lang periode sammen med sin nåværende mann. Det ble så tungt for meg at jeg ikke klarte/ønsker noe som helst kontakt med henne. Så vi leverer og henter på skolen.

Anonymkode: 60409...97a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har barnet tatt avstand pga fars væremåte etter flere år.

Han har truet med å fjerne meg fra livet hennes, han snakker til henne på en utrolig barnslig måte, de misforstår hverandre pga forskjellige dialekter og han har sendt trakkaserende meldinger. Her har han skrevet hvor fæl jeg som mor er, hvordan hun kan flytte for seg selv og at jeg må betale i 'dyre dommer'. Han har alltid vært veldig bastant og vet hva som er best for barnet selv om han har sett henne en gang i året. Han ble forbanna midt i et samvær (etter at han hadde stappa snø i nakken på ungen selv om ungen sa nei gjentatte ganger) og skrek på veien ut: VI SES I RETTEN og slamra døra etter seg. Alt rett foran barnet.

Barnet føler seg rett og slett utrygg rundt han.

Anonymkode: 82d90...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...