Gå til innhold

Avvist forsikringssak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi opprettet en forsikringssak pga. nyoppståtte skader på huset. Forsikringen mener skadene ikke var nyoppståtte og derfor heller ikke dekket av forsikringsvilkårene. Men altså, det er de... Jeg vet ikke hva mer jeg skal si. Jeg så de oppstå over et par timer, de er ikke flere år gamle og fra før vi kjøpte huset. De anbefaler i takstrapporten at vi kontakter geotekniker for å sjekke grunnforholdene, men det koster jo hundretusenvis av kroner. Det er snakk om skader til rundt 300.000.

Nå har jeg fått fullstendig angst for å miste alt jeg eier, for hva har man egentlig husforsikring til? Hva om det skjer noe dramatisk med huset og de ikke dekker det, hva skal vi gjøre med livet og barna våre da? Huset er gammelt, men vi vedlikeholder det, men nå føler jeg at jeg har mistet all motivasjon for å gjøre noe arbeid på huset fordi forsikringen uansett bare kan påstå det de vil.

Noen som har tips? Erfaringer? 

Anonymkode: 10b09...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo klage. Har forsikringsselskapet noe bevis på at skadene allerede var der da? Så får du vurdere om du skal kontakte advokat. 

Anonymkode: 4a124...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må jo klage. Har forsikringsselskapet noe bevis på at skadene allerede var der da? Så får du vurdere om du skal kontakte advokat. 

Anonymkode: 4a124...adf

Ja, vi har klaget. Advokat kan fort bli like dyrt som å fikse skadene selv, så det avventer vi. Det går greit økonomisk å utbedre selv, men angsten for at det er noe større "neste gang" (hypotetisk sett) er nok til at jeg har gått helt i kjelleren.

De er tydelige på at det er det er den som stiller kravet som må bevise at skaden er nyoppstått. Vi kan delvis bevise det, bla. med tidligere takstrapport, men alt er ikke like enkelt.

Anonymkode: 10b09...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...