Brunello Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Datteren din har vel rett til å arve faren sin, selv om det ikke gjelder livsforsikringen. Anonymkode: be33b...31f Narkomane som dør av overdosedødsfall har ofte lite verdier, så arven pleier å være svært begrenset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september Jeg skjønner ikke hvor dere har fra at jeg skal sette henne opp mot noen som helst, forteller henne at jo far driter i deg men gir de to andre.. Dette er et anonymt forum hvor jeg søkte litt råd og støtte. Jeg skjønner at det er slik at man kan velge hvem som får forsikringspremien.. men jeg synes at det er trist man kan fraskrive seg et barn i forsikringen. Over 18år er en annen ting.. men nå er det nå slik der er. Jeg skrev også at det for meg ble emosjonelt da barnet til stadighet blir bortglemt og gjemt.. Jeg deler det her, og ikke med barnet mitt. Arv er det vel ikke noe av..og det har jeg heller ikke fortalt henne at det er, hun har spurt om forsikring- jeg har sagt sikkert ikke.. Men da er det vel så da.. da fikk han vært sitt deilige ondskapsfulle seg helt inn i det siste. Og nei.. etter narkomane er det ikke særlig og arve.. barnepensjon får vi heller ikke, og i sverige går den på opptjent pensjonspoeng. det hadde han ikke. barnskapsbidraget utgår.. så da stå vi på bar bakke... kjipt for oss men sånn er livet.. Anonymkode: 94bec...e58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor dere har fra at jeg skal sette henne opp mot noen som helst, forteller henne at jo far driter i deg men gir de to andre.. Dette er et anonymt forum hvor jeg søkte litt råd og støtte. Jeg skjønner at det er slik at man kan velge hvem som får forsikringspremien.. men jeg synes at det er trist man kan fraskrive seg et barn i forsikringen. Over 18år er en annen ting.. men nå er det nå slik der er. Jeg skrev også at det for meg ble emosjonelt da barnet til stadighet blir bortglemt og gjemt.. Jeg deler det her, og ikke med barnet mitt. Arv er det vel ikke noe av..og det har jeg heller ikke fortalt henne at det er, hun har spurt om forsikring- jeg har sagt sikkert ikke.. Men da er det vel så da.. da fikk han vært sitt deilige ondskapsfulle seg helt inn i det siste. Og nei.. etter narkomane er det ikke særlig og arve.. barnepensjon får vi heller ikke, og i sverige går den på opptjent pensjonspoeng. det hadde han ikke. barnskapsbidraget utgår.. så da stå vi på bar bakke... kjipt for oss men sånn er livet.. Anonymkode: 94bec...e58 Når jeg tenker meg litt om, hvordan kan en som har dødd av overdose ha noen livsforsikring? Får narkomane livsforsikring, hvordan er det mulig? Har man en livsforsikring i Norge, så skal den fordeles likt mellom biologiske barn. Hele hi og nå dette innlegget fremstår bare veldig rart i mitt hode. Anonymkode: 292a4...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #24 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når jeg tenker meg litt om, hvordan kan en som har dødd av overdose ha noen livsforsikring? Får narkomane livsforsikring, hvordan er det mulig? Har man en livsforsikring i Norge, så skal den fordeles likt mellom biologiske barn. Hele hi og nå dette innlegget fremstår bare veldig rart i mitt hode. Anonymkode: 292a4...c92 Det er forskjell på livsforsikring og andre typer forsikring som helseforsikring. For vår del tegnet vi livsforsikring (det som før het gjeldsforsikring?) da vi kjøpte hus og begunstiget hverandre i den. Selv om annen arv skulle gå til foreldre og søsken, så var det viktig at den andre kunne sitte med huset om en av oss falt fra. Anonymkode: 4d222...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #25 Del Skrevet 20. september Nå er det vel ikke slik at han nødvendigvis har vært narkoman hele livet? Han har vært i ett nogen lunde nyktert forhold med den andre kvinnen og fått to barn. Da jobbet han deltid i butikk og tok førerkort vet jeg.. at han i dette tidsrommet skal ha skaffet seg en livsforsikring er da vel ikke rart i det hele tatt? For alt jeg vet kanskje denne kvinnen har betalt denne forsikringen i de siste årene. Det er ikke alle som er narkomane fra ungdomstid uten noen ressurser. Historien er sann. Anonymkode: 94bec...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #26 Del Skrevet 20. september Dere må slutte å spekulere så fælt i at han ikke hadde noe fordi han tok overdose. Han kan ha tatt en overdose med uhell på fest uten å være daglig avhengi for alt vi vet. Og om han var narkoman så er ikke det ensbetydende med å bo på gata. Narkomane finnes i alle samfunnslag, er jo en pågående sak om et visst medlem av kongefamilien blandt annet. Eller folk i næringstoppene (tv serien exit). Tenk og på alle kjendiser som har dødd av overdose, tror dere de ikke etterlater seg noe? Ang livsforsikring så kan alle friske personer kjøpe seg det, så hvis han har kjøpt den som frisk og fortsatt og betalt for den, så er det ikke sånn at forsikringsselskapet kommer å leter etter folk for å se om de har blitt rusmisbrukere siden de kjøpte forsikringen. Jeg håper detter ordner seg for dere ts. Anonymkode: c1e59...3ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. september #27 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke hvor dere har fra at jeg skal sette henne opp mot noen som helst, forteller henne at jo far driter i deg men gir de to andre.. Dette er et anonymt forum hvor jeg søkte litt råd og støtte. Jeg skjønner at det er slik at man kan velge hvem som får forsikringspremien.. men jeg synes at det er trist man kan fraskrive seg et barn i forsikringen. Over 18år er en annen ting.. men nå er det nå slik der er. Jeg skrev også at det for meg ble emosjonelt da barnet til stadighet blir bortglemt og gjemt.. Jeg deler det her, og ikke med barnet mitt. Arv er det vel ikke noe av..og det har jeg heller ikke fortalt henne at det er, hun har spurt om forsikring- jeg har sagt sikkert ikke.. Men da er det vel så da.. da fikk han vært sitt deilige ondskapsfulle seg helt inn i det siste. Og nei.. etter narkomane er det ikke særlig og arve.. barnepensjon får vi heller ikke, og i sverige går den på opptjent pensjonspoeng. det hadde han ikke. barnskapsbidraget utgår.. så da stå vi på bar bakke... kjipt for oss men sånn er livet.. Anonymkode: 94bec...e58 Tror du ikke det er de andre barnas mor som har betalt forsikringen? Narkomane pleier ikke å prioritere slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #28 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke hvor dere har fra at jeg skal sette henne opp mot noen som helst, forteller henne at jo far driter i deg men gir de to andre.. Dette er et anonymt forum hvor jeg søkte litt råd og støtte. Jeg skjønner at det er slik at man kan velge hvem som får forsikringspremien.. men jeg synes at det er trist man kan fraskrive seg et barn i forsikringen. Over 18år er en annen ting.. men nå er det nå slik der er. Jeg skrev også at det for meg ble emosjonelt da barnet til stadighet blir bortglemt og gjemt.. Jeg deler det her, og ikke med barnet mitt. Arv er det vel ikke noe av..og det har jeg heller ikke fortalt henne at det er, hun har spurt om forsikring- jeg har sagt sikkert ikke.. Men da er det vel så da.. da fikk han vært sitt deilige ondskapsfulle seg helt inn i det siste. Og nei.. etter narkomane er det ikke særlig og arve.. barnepensjon får vi heller ikke, og i sverige går den på opptjent pensjonspoeng. det hadde han ikke. barnskapsbidraget utgår.. så da stå vi på bar bakke... kjipt for oss men sånn er livet.. Anonymkode: 94bec...e58 Visste du om livsforsikringen fra før? Eller hadde du forventet arv? Jeg skjønner så godt at dette er sårt for deg og barnet ditt, som ble valgt bort av pappaen. Men dere står vel forhåpentligvis ikke på bar bakke? ❤️ Anonymkode: c4659...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #29 Del Skrevet 21. september Brunello skrev (1 time siden): Tror du ikke det er de andre barnas mor som har betalt forsikringen? Narkomane pleier ikke å prioritere slikt. Eller så var han en relativt gløgg narkoman som skjønte hvilken vei det går - samme vei som det ofte går med narkomane. Dødsfall av overdoser forekommer ofte i deres miljø. Så han tegnet livsforsikring og sørget for å betale den punktlig, fordi han ante at det kunne bli bruk for den en dag og ville etterlate seg noe til to av barna sine.... Anonymkode: d8d30...2b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #30 Del Skrevet 22. september Vi har på ingen måte forventet noe Arv.. vi hadde vel ikke tenkt han skulle dø heller. Vi visste dog at han hadde livsforsikring.. men har ikke tatt den i beregning heller. Men så som tilfelle er som det er, så ble det jo sjekket ut. Det er nok bare enormt sårt at hun skal gå totalt tomhendt fra dette.. og han far er/var som han var. Det pirker sikkert bort i gamle traumer hos meg.. og hele situasjonene er vanskelig. Som sagt innvolverer jeg ikke datteren i dette juridiske eller mine følelser. Jeg er voksen. Men det må vel være lov å synes det er noe så barnslig som urettferdig? Det er ikke dermed sagt jeg skal bli i den følelsen for alltid. Så ville jeg også bare minne om at det ganske mange rusmisbrukere som ikke bor på gata i Oslo. Noen kan bo i ålreite leiligheter, ha jobb. Noen er periodemissbrukere.. Overdosedødsfall er ikke like med sprøyte i armen i slottparken. Anonymkode: 94bec...e58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #31 Del Skrevet 22. september Du har all rett til å sørge over dette. Men jeg synes du skal endre tankegangen rundt denne forsikringen. Du skriver at det er sprøtt at man kan «fraskrive et barn fra forsikringen». Det er jo ikke arv. Man utelukker ingen fra en forsikringsutbetaling, den settes opp spesifikt for å begunstige noen. Hans andre kone/samboer har sørget for dette fordi hun var snartenkt og kanskje mistenkte det var lite arv/bidragsevne til å forsørge sine barn i fremtiden, og hun eller de begge har betalt ganske dyrt for denne forsikringen. Slike forsikringer er ikke unormalt der det er særkullsbarn. Min mann har to særkullsbarn og vi har også en livsforsikring der jeg er begunstiget. Den er kostbar og betales fra vår felles økonomi. Det gir ingen mening at hans særkullsbarn skulle få noe av den. Livsforsikringen er noe du må tenke at hun har ordnet selv for sine. Anonymkode: dc520...cdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #32 Del Skrevet 22. september Jeg skjønner at det er mange som synes det er helt riktig at man gjør sånn. Juridisk sett skjønner jeg at mulighet finnes. Personlig hadde jeg aldri gått med på at min mann skulle utelukke sitt særkullsbarn fra sin livsforsikring. Jeg synes det er en horribel ting å gjøre. Både av biologisk part men også av ny partner. Sikre egne men drite i de andre? Regner med at flere med fraværende narsissistiske barnefedre har hatt det som oss.. jeg visste også hvor det bar og jeg skulle gjerne betalt de 57kr i mnd jeg. Men jeg kan ikke ringe å kjøpe livsforsikring på han! Da må ha godta det.. skrive under. Her snakker vi om en mann som har gjort alt i sin makt for at ungen skal forsvinne. Ikke F. Om han hadde godtatt det.. så jo jeg synes det er sprøtt.. for det er ikke mulig for alle å sikre barna sine. Juridisk sett.. fine! Men moralsk.... Og nei, jeg ser ikke på det som en arv eller en rettighet.. men jeg synes det burde være det! Anonymkode: 94bec...e58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå