Gå til innhold

Å kjøpe leilighet med noen for så å kjapt dumpe og kjøpe med ny dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2021 kjøpte jeg leilighet sammen med min daværende kjæreste. Et halvt år etter ble jeg dumpet, ut av det blå. Fant ut i ettertid at han var allerede sammen med en ny dame, og året etter kjøpte de hytte sammen på samme sted som familien til denne nye kjæresten. 

Nå er det tre år siden jeg ble dumpet fra et giftig forhold, jeg har fått samboer igjen og har det så ufattelig mye bedre. Så jeg savner han absolutt ikke. Men jeg er nysgjerrig fordi dette er så sprøtt for meg, og jeg har aldri helt forstått hva som skjedde da jeg aldri fikk noen ordentlig forklaring. Er dette normalt? Eller hva er det som får folk til å være så drastiske med bytte av kjæreste og nye eiendomskjøp med ny kjæreste? 

Kan kanskje nevne at familien min alltid var veldig sikker på at han egentlig var skeiv, og at de stusset veldig mye over hvor lite emosjonelt reflektert han virket. Forholdet var giftig for meg fordi han konstant bedrev psykisk vold i form av latterliggjøring. Så jeg lurer på om 1. jeg var bare ikke det han ville ha, eller 2. han strevde/strever(?) med seg selv og det å finne ut hvem han egentlig er. Jeg kan forstå at man blir ulykkelig i feil forhold, men ikke at man gjør så voldsomme ting som dette bare pga det. 

Ja, jeg tok feil valg selv i å bli sammen med han. Men han var min aller første kjæreste så jeg hadde ingen sammenligningsgrunnlag, og med dårlig selvbilde i bunnen så var det lett å tro på lovnader om gull og grønne skoger fra en psykisk mishandlende fyr. 

 

Anonymkode: f6614...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vel heller tenkt at dette er en impulsiv person med veldig lite følelser på overflaten og som bare jakter etter gøyale ting å drive med.

Anonymkode: 01193...317

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde vel heller tenkt at dette er en impulsiv person med veldig lite følelser på overflaten og som bare jakter etter gøyale ting å drive med.

Anonymkode: 01193...317

Ja, det vet jeg stemmer på en prikk. Men det må jo være noe mer bak det. Hvorfor man er sånn osv. Jeg vet at han ble utsatt for omsorgssvikt. Jeg opplevde han som veldig narsissistisk, han kunne ifølge ham selv gjøre akkurat hva han ville her i verden. Han sa at han egentlig ville bli kirurg, men han gadd ikke få gode nok karakterer til det, men at han hadde kunnet jobbe som det uansett. Han utførte også elektrikerarbeid på leiligheten vår og påsto at han hadde kompetanse på det, uten å ha det. Han jobber i dag som sivilingeniør i Equinor, men han har aldri fullført masteren som sivilingeniør.

 

Anonymkode: f6614...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det fra deg og gå videre. Du kommer aldri til å få svar på hvorfor han gjorde dette.

Anonymkode: 749b3...73c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legg det fra deg og gå videre. Du kommer aldri til å få svar på hvorfor han gjorde dette.

Anonymkode: 749b3...73c

Jeg forventer ikke svar, og tenker ikke veldig mye på det, men innimellom blir jeg veldig undrende og nysgjerrig på hva i all verden. 

Anonymkode: f6614...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forventer ikke svar, og tenker ikke veldig mye på det, men innimellom blir jeg veldig undrende og nysgjerrig på hva i all verden. 

Anonymkode: f6614...40d

Jeg leste nylig noe om at narissime er som et virus. En av måtene man blir smittet, er å være opptatt av å forstå og ivareta de som såra oss. Ved å fokusere der, stjeler vi energien fra vårt eget liv og det å reparere skadene vi fikk i møte med dem. 

Anonymkode: 0ae11...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leste nylig noe om at narissime er som et virus. En av måtene man blir smittet, er å være opptatt av å forstå og ivareta de som såra oss. Ved å fokusere der, stjeler vi energien fra vårt eget liv og det å reparere skadene vi fikk i møte med dem. 

Anonymkode: 0ae11...c65

Hæ? 

Anonymkode: f6614...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nøyaktig ut som situasjonen til en jeg kjenner til... Den fyren var ikke god. 

Anonymkode: 533cb...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres nøyaktig ut som situasjonen til en jeg kjenner til... Den fyren var ikke god. 

Anonymkode: 533cb...01a

Kanskje vi er samme person? Hvor bor personen du kjenner til? 

Anonymkode: f6614...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tenker folk på kg kan svaret? Mest sannsynlig så fant han bare ut at du ikke var den rette for han.

Anonymkode: 835a1...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at folk lyver til seg selv. Eksen din hadde kanskje kjent på at noe skurret i forholdet, men fant ikke nok grunner til å gå, og det var ikke noe direkte galt med deg. Han kjente sikkert litt på forventninger og så på hva «alle» i samme alder gjorde. Plutselig var dere boligeiere, og en liten stund senere dukker det opp noen som han klaffer bedre med…

Det var sikkert ikke riktig av han å bli kjæreste med deg i det hele tatt. Men når man er forelsket ser man bare en bitteliten del av personen, og drømmer opp resten til å være perfekt.

Anonymkode: 6c3b1...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det vet jeg stemmer på en prikk. Men det må jo være noe mer bak det. Hvorfor man er sånn osv. Jeg vet at han ble utsatt for omsorgssvikt. Jeg opplevde han som veldig narsissistisk, han kunne ifølge ham selv gjøre akkurat hva han ville her i verden. Han sa at han egentlig ville bli kirurg, men han gadd ikke få gode nok karakterer til det, men at han hadde kunnet jobbe som det uansett. Han utførte også elektrikerarbeid på leiligheten vår og påsto at han hadde kompetanse på det, uten å ha det. Han jobber i dag som sivilingeniør i Equinor, men han har aldri fullført masteren som sivilingeniør.

 

Anonymkode: f6614...40d

Du svarer jo på det selv. 

Hvis han var narsissistisk trengte han å booste egoet sitt. Kanskje du ikke gav han den anerkjennelsen han følte han fortjente, og så søkte han etter den andre steder. Kanskje innså han at livet ble for trygt, og "cravet" adrenalin/utryggheten i å leve mer omflakkende. Det som er kjent er det som føles trygt, dvs at rolig stabilt samboerskap ikke er det som føles trygt for en som er utsatt for omsorgssvikt. 

Anonymkode: 9e8c7...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...