AnonymBruker Skrevet 20. september #41 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er pessimistisk til fremtiden. Norge sløser vanvittig med penger, samtidig som de gribber til seg alt de kan fra borgerne. Vi bruker dobbelt så mye på bistand som hele politiet får i løpet av et år. Sykehusene går i store underskudd. Kronekursen er på vei nedenom og hjem. Det ER spesielt at vi har verdens høyeste sykefravær. Og de som faktisk bidrar til at samfunnet går rundt, de straffes med enda mer skatt. Jeg kjenner jeg blir helt matt av hele greia. Anonymkode: 9032d...90b Grubler til seg? Synes staten er raus med trygdeordninger. At vi som en del av et verdenssamfunn er med og bidrar er vel noe som forventet. Nå er jo vi heldige som bor i et fredelig hjørne av verden, men jeg vet da vi også fikk mye hjelp etter 2. verdenskrig. Ser heller ikke at det var galt, men mulig du synes alle skal klare seg selv fattig som rik. Anonymkode: 04dbc...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #42 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg forventer at man gir mer penger til de rike som sliter i Sveits. Anonymkode: ea6df...c9d Jeg tror motsatt, at man vil tvinge enda flere rike ut av landet med dagens misunnelsespolitikk. Og vips, enda mindre skatteinntekter. Men det virker som dumskapen er fullstendig grenseløs blant sosialdemokratene. Anonymkode: 44f9b...eb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #43 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og TS; hvis du ønsker ærlige og upåvirkede svar på ditt spørsmål så kunne du kanskje ha venta litt med påstander som dette: Virker som du er mer interessert i å få fram dette og påvirke, fremfor å få ut hva folk mener om spørsmålet? Anonymkode: 89aca...617 TS har bare en måte å lage tråder på, de følger alle samme mal. Når det gjelder spørsmålet i tittelen så må jeg si at nei, jeg tror ikke folk får mer penger. Den velstanden vi har hatt de siste årene er uten sidestykke historisk og på verdensbasis. Det er ikke bærekraftig. Samme hvor sinte dere blir på meg for at jeg sier det. Anonymkode: f1180...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 20. september #44 Del Skrevet 20. september Rucula skrev (3 timer siden): Politiker må virkelig være verdens mest utakknemlige jobb... Mye verre enn parkeringsvakt og inkassoinnkrever Neida, men de oppfører seg litt som de yrkene i og med at de praktiserer regelverk istedetfor å lage reglene som er det de skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #45 Del Skrevet 20. september Jeg tror det blir et brutalt klasseskille fremover. De som har penger på konto og de som lever på lønn måned for måned. I mange år har "hvermannsen" hatt mulighet til å kjøpe hytte, dra på årlige utenlandsturer, gi seg selv og barn luksus som elsykkel, kajakk og merkeklær. Dyrking av fasade. Den tid er forbi. Anonymkode: add7e...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #46 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): TS har bare en måte å lage tråder på, de følger alle samme mal. Når det gjelder spørsmålet i tittelen så må jeg si at nei, jeg tror ikke folk får mer penger. Den velstanden vi har hatt de siste årene er uten sidestykke historisk og på verdensbasis. Det er ikke bærekraftig. Samme hvor sinte dere blir på meg for at jeg sier det. Anonymkode: f1180...a77 Ver obs på at AnonymBruker f1180..a77 legger alltid vekt på å sjikanere brukere på KG . Anonymkode: 15276...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #47 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det hadde jeg også klart som er funksjonsfrisk. Er man derimot i en situasjon der man trenger hjelp av pårørende, nødt til å være bosatt en bestemt plass, måtte betale for tjenester, samt at det koster å være syk. Da ser jeg at jeg nok ikke hadde klart det. Anonymkode: ea943...236 Jeg hadde nok hatt endel mer som funksjonsfrisk Anonymkode: 060fb...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. september #48 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror det blir vanskelig så lenge vi ikke har kontroll på krona… Den er det største problemet her. Det er på tide med en debatt om krona, som da nødvendigvis også må inkludere en EU-debatt. Hvis krona fortsetter å stupe, slik den har gjort med BÅDE Ap-regjering og H-regjering, vil Norge gå fra å være et av Europas rikeste land til å måtte sammenlignes med langt fattigere land. Anonymkode: 1bf2a...5ae Det er sant. Det er grunnen til at folk syses alt er blitt så dyrt. Krona er så svekket. Vi kunne løst det med å bli medlem av EU og gå over til Euro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. september #49 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tror motsatt, at man vil tvinge enda flere rike ut av landet med dagens misunnelsespolitikk. Og vips, enda mindre skatteinntekter. Men det virker som dumskapen er fullstendig grenseløs blant sosialdemokratene. Anonymkode: 44f9b...eb9 Det som gjør at sosialistene eller sosialdemokratene får regjere, og skattlegge de rike så mye at de blir flyktninger, er at staten er så rik. Og i Norge er som kjent misunnelsen sterkere enn kjønnsdriften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #50 Del Skrevet 21. september Absolutt ikke. Bare forventa økninger på nettleie og kommunale avgifter (sistnevnte øker konsekvent 20% i året) vil være betydelige, og matprisene ser det ikke ut til at vil stabilisere seg. Krona er fortsatt et problem. Når den burde styrke seg holder den seg i beste fall relativt stabil, og når ingenting spesielt skjer synker den. Opplevde prisøkninger er enormt mye høyere enn jeg leser om, rett og slett fordi de nødvendige produktene øker vanvittig mye mer enn luksusartikler og tøv. Anonymkode: 42dcd...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 21. september #51 Del Skrevet 21. september Tror det vil bli tøft i lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 21. september #52 Del Skrevet 21. september Meh, liker det som skjer jeg. Eller, tenker det er helt naturlig, normalt og slik det skal være. Faktum er at vi nordmenn, de siste 20 årene, har vært den mest berikede folkegruppen som noen sinne har eksistert på kloden. Til stor grad grunnet oljeindustrien. Hadde ikke norge funnet olje, ville norsk økonomi vært på nivå med diverse østeuropeiske land. Typ Romania. Husker da jeg som ung gutt overhørte to trygda damer som beklaget seg sånn over at det kun ble 2 sydenturer dette året. At de ikke hadde økonomi til mer. Allerede da, som 15 åring, skjønte jeg jo at noe var riv ruskende galt. Er du trygdet skal du prise deg lykkelig for at du kan reise til syden en gang hvert tiår, tenker nå jeg. Og ikke minst tenkte jeg da. Tenker den korreksjonen vi opplever nå er helt naturlig og normalt. Vi har det fortsatt bedre enn 99% av verdens befolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #53 Del Skrevet 21. september En politikk der enkel retorikk glorifiserer under gjennomsnittlig insats av den vanlige innbygger. Vanlige folk er meg og deg og 95% av velgerene. Skapere av bedrifter og arbeidsplasser fremstilles som rike demoner ved en overforenklet og misvisende kommunikasjon rundt forskjeller og skatt. Politikk er PR, derfor politikkere ofte blir PR rådgivere og omvendt. Problemet er at vellykket PR ikke nødvendigvis er god politikk for samfunnet. De rødgrønne fører en elendig politikk der det offentlige eser ut, vi betaler for det med renter og kronekurs. Borgere kan godt sitte igjen med følelsen av at de rike endelig straffes. Så lenge politikken er å straffe god innsats vil det bare gå nedover. Det vil ikke bli bedre i Norge i 2025 Anonymkode: 5788d...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 21. september #54 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg tror det blir vanskelig så lenge vi ikke har kontroll på krona… Den er det største problemet her. Det er på tide med en debatt om krona, som da nødvendigvis også må inkludere en EU-debatt. Hvis krona fortsetter å stupe, slik den har gjort med BÅDE Ap-regjering og H-regjering, vil Norge gå fra å være et av Europas rikeste land til å måtte sammenlignes med langt fattigere land. Anonymkode: 1bf2a...5ae Det har allerede skjedd. Og selv om vi nå knytter oss til euroen er vi håpløst langt bak andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #55 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror det blir et brutalt klasseskille fremover. De som har penger på konto og de som lever på lønn måned for måned. I mange år har "hvermannsen" hatt mulighet til å kjøpe hytte, dra på årlige utenlandsturer, gi seg selv og barn luksus som elsykkel, kajakk og merkeklær. Dyrking av fasade. Den tid er forbi. Anonymkode: add7e...f0f Helt riktig. Vi har selv inntekt totalt i familien på rundt 1,5. Ikke så ille lån, rundt 3xinntekt. Likevel har vi ikke dyre biler eller mulighet til utenlandsreise. Kan bare tenke meg hvor tøft det er for folk med en inntekt. Anonymkode: 62715...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå