AnonymBruker Skrevet 20. september #41 Del Skrevet 20. september Jeg har bitt meg merke i at folk som liker uttrykk som "sunne, gide råvarer" ofte er utrolig dårlige på å lage mat. Mat skal være godt også. Ditt påfunn virker barnslig og unødvendig. Morsom var det ikke ihvertfall. Anonymkode: 88179...11b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #42 Del Skrevet 20. september Du må jo være en ganske uerfaren kokk dersom det tar så mye tid og energi å lage sunn og god mat fra bunnen av i hverdagene? I såfall frekt å kommentere sånt, burde være mer oppmuntrende. Du blir mer rutinert etterhvert! Anonymkode: 14ad3...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #43 Del Skrevet 20. september Tror du bør få deg en hobby👀 Anonymkode: 1df77...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #44 Del Skrevet 20. september Å skulle "ta igjen" med en dårlig middag over en slik kommentar, kalles passiv-aggressivitet. Dette er en usunn måte å uttrykke de følelsene du har på. Jeg antar at du ble såret over at han satte så lite pris på maten du har lagt mye tid og energi i. Jeg tror du kommer mye lenger med å si dette rett ut: "når du sier at middagen er helt middels i det toneleiet, føler jeg at du ikke setter pris på det jeg gjør for at du og barna skal få et sunt måltid. Jeg gjør dette fordi jeg bryr meg om deg, når du sier det er middels føler jeg meg lite verdsatt." Juster hva som passer for deg helt konkret. Mest sannsynlig syntes han kanskje ikke retten var den beste han har smakt av det du har laget, det betyr ikke at han ikke setter pris på at du står på for å lage sunne middager. Eller kanskje bare var sliten og hadde en dårlig dag. Hva han egentlig mente, finner du kun ut av om du tar det opp direkte. Passiv-aggresjon leder sjeldent til slike oppklarende samtaler. Anonymkode: fe6f6...215 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #45 Del Skrevet 20. september Hehe, litt gøy er det jo, men kanskje heller la ham bli med på middagsplanleggingen? Tror nok at din kjære trenger å innse at det faktisk er vanskelig (synes iallfall jeg) å finne på gode og sunne middager hver dag. Ikke kan det være for tidkrevende eller kostbart heller. Jeg foreslår at dere bytter roller en måned eller to. Da får han virkelig prøve seg og tid til å lære å lage mat. Legg det frem som at hans kommentar fikk deg til å tenke litt, og at kanskje han kan lage middag et par måneder fremover. Kanskje han har noen gode middagsidéer som du ikke har tenkt på og egentlig så er det en fordel for maskineriet og fleksibiliteten at dere begge har rutine på å handle og lage middag. Anonymkode: 21745...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. september #46 Del Skrevet 20. september For noen merkelig svar du får ts. Folk eier tydeligvis ikke folkeskikk. Selvfølgelig er det frekt å kommentere på en slik måte uoppfordret, spesielt du går hjemme med en baby og faktisk gjør ditt beste. Ærlig talt, man skal jo bare være fornøyd for at han faktisk kommer hjem til dekket bord. Spiller ingen rolle om maten er middles eller ikke. Man takker for maten man får servert. Er man misfornøyd får man lage maten selv. Jeg hadde blitt lynende forbanna og bedt han lage maten selv heretter. Ikke tale om jeg hadde giddet å lage mat til han igjen. Jeg hadde gledelig tatt igjen, men det er for å understreke et poeng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #47 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den var ikke kjernesunn, det var en grateng med pasta og feit saus, men også grønnsaker og fisk. Jeg mener ikke at jeg er noen gourmetkokk, og jeg er også helt åpen for at maten var middels! Han har helt lov å mene det, men det er ikke greit å kommentere det helt uoppfordret når han kommer hjem til dekket bord hver eneste dag. Da får han heller komme med forbedringsforslag om han vil være konstruktiv, men det er heller tvilsomt at han gjør. Anonymkode: 8143f...1f5 Helt enig med deg. Han får selvsagt lov til å si at akkurat den retten ikke var så god, men generelt bør han vise takknemlighet eller komme på banen selv. Anonymkode: 21745...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #48 Del Skrevet 20. september En god "hevn" ville vært å svart at det var helt greit, og du gledet deg til hans fantastiske middag dagen etter. Men å gå i en uke å pønske ut ideen om å lage en kjip middag fordi du ikke godtar unnskyldning, det er smålig. Anonymkode: 99ab1...cec 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #49 Del Skrevet 20. september Jeg syns det høres ut som om han er blitt godt vant og kresen i matveien. Hva med å servere vassgrøt til han 3-4 ganger i uka fordi dere må spare penger til de mer kvalitetssikre måltidene som ikk kan klassifiseres som middels? Tro jeg hadde kjøpt lungemos med ihjelkokt rosenkål og servert han 4 ganger i uka mens du og barnet fikk alt det andre. Eller bare spør på fleip en kveld hva slags middels mat skal dere lage de neste månedene for dere har ikke råd til kvalitetsmat 7 dager i uken og må snu hver krone. Barna skal ha bedre mat men dere voksne skal kun spise middels fattigmannsmat. Altså vassgrøt, lungemos, ihjelkokte rosenkål, salt sild med kokte poteter og ingen annen tilbehør. Og ikke glem frokosten. Kaffen utgår og må erstattes med slik erstatningskaffe folk drakk under krigen. Barkebrød, det passer jo bra siden du lager mat fra grunnen av. Jeg syns du kan gni det inn jeg, med å servere mange hjemmelagede under middels måltider til han heretter. Anonymkode: 7bca7...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå