Gå til innhold

Er dette en litt artig måte å bevise et poeng eller er det stygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjernesunne retter er ofte smakløse og kjedelige, så det kan hende maten faktisk var middels.

Anonymkode: 19b58...26f

Den var ikke kjernesunn, det var en grateng med pasta og feit saus, men også grønnsaker og fisk. Jeg mener ikke at jeg er noen gourmetkokk, og jeg er også helt åpen for at maten var middels! Han har helt lov å mene det, men det er ikke greit å kommentere det helt uoppfordret når han kommer hjem til dekket bord hver eneste dag. Da får han heller komme med forbedringsforslag om han vil være konstruktiv, men det er heller tvilsomt at han gjør.

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den var ikke kjernesunn, det var en grateng med pasta og feit saus, men også grønnsaker og fisk. Jeg mener ikke at jeg er noen gourmetkokk, og jeg er også helt åpen for at maten var middels! Han har helt lov å mene det, men det er ikke greit å kommentere det helt uoppfordret når han kommer hjem til dekket bord hver eneste dag. Da får han heller komme med forbedringsforslag om han vil være konstruktiv, men det er heller tvilsomt at han gjør.

Anonymkode: 8143f...1f5

Hva synes du selv om denne retten, da? Ble den fantastisk, eller ble den middels?

Anonymkode: 19b58...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere spiser pasta til middag, kan du jo bare lage spaghetti?

Her i huset får man bare poteter eller ris, og ingen saus, så hvis mannen din klager, kan han jo få se hva VIRKELIG ren mat er 😅

Men å lage mat til noen som ikke setter pris på den, trenger du ikke.

Da fåt han lage iblant, og lage den slik han selv liker.

Anonymkode: 5201a...17c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva synes du selv om denne retten, da? Ble den fantastisk, eller ble den middels?

Anonymkode: 19b58...26f

Har ingenting å si - om noen har laget et hjemmelaget måltid til deg spiser du og takker pent for maten, du kommer ikke med ufine kommentarer uoppfordret. :roll:

Anonymkode: ffbda...6b8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du egentlig ikke lager så god mat da.

Anonymkode: c474f...cac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva synes du selv om denne retten, da? Ble den fantastisk, eller ble den middels?

Anonymkode: 19b58...26f

Den ble god :) Uansett ikke greit å kommentere sånn som han gjorde.

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ingenting å si - om noen har laget et hjemmelaget måltid til deg spiser du og takker pent for maten, du kommer ikke med ufine kommentarer uoppfordret. :roll:

Anonymkode: ffbda...6b8

Uoppfordret? Var det ikke ts som spurte etter hans mening? 

Anonymkode: d9645...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ingenting å si - om noen har laget et hjemmelaget måltid til deg spiser du og takker pent for maten, du kommer ikke med ufine kommentarer uoppfordret. :roll:

Anonymkode: ffbda...6b8

Takk, det er nettopp det jeg mener! Det er jo toppen av frekkhet.

Anonymkode: 8143f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uoppfordret? Var det ikke ts som spurte etter hans mening? 

Anonymkode: d9645...93d

Jeg spurte aldri etter hans mening.

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Resultatet er jo bra. Problemet er at alt annet enn burger fra sjappa, pizza og nachos er middels i hans øyne.

Anonymkode: 8143f...1f5

Jeg bare lurer på hvorfor det er så farlig med "middels". Altså, jeg er ikke like snever (les. barnslig) i smaken som mannen din, men jeg synes at ganske mange av de sunne "lagd-fra-bunnen" hverdagsmiddagene våre er helt middels. De er jo nettopp hverdagsmiddag. Kokt torsk er og blir helt middels (med mindre den er tilbredt med bacon, fete sauser etc. Og da er den ikke sunn hverdagsmiddag lengre). 

Problemet er jo ikke at maten er helt middels. Problemet er jo forventningen om at hverdagsmat skal være super-digg hver dag  - lørdag hele uka liksom. Jeg tror jo at det er en stor del av vår samtids overvektsproblem. 

Endret av Ugline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugline skrev (1 minutt siden):

Jeg bare lurer på hvorfor det er så farlig med "middels". Altså, jeg er ikke like snever (les. barnslig) i smaken som mannen din, men jeg synes at ganske mange av de sunne "lagd-fra-bunnen" hverdagsmiddagene våre er helt middels. De er jo nettopp hverdagsmiddagene. Kokt torsk er og blir helt middels (med mindre den er til rest med bacon, fete sauser etc. Og da er den ikke sunn hverdagsmiddag lengre). 

Problemet er jo ikke at maten er helt middels. Problemet er jo forventningen om at hverdagsmat skal være super-digg hver dag  - lørdag hele uka liksom. Jeg tror jo at det er en stor del av vår samtids overvektsproblem. 

Ja, det er litt av problemet her. Alt han ikke synes er super-helgedigg er bare middels. Og igjen, det er helt greit å mene, men han trenger ikke være frekk og si det helt uoppfordret.

Anonymkode: 8143f...1f5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la hva han sa i et slitent øyeblikk og ba om unnskyldning for påvirke hva du lager til middag neste uke. Men ikke strev for mye over grytene heller om du ikke gidder. Få en annen sunn interesse eller gjør noe jobb-messig. For dette er egentlig en ikke-sak.

Anonymkode: 0fcb1...130

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugline skrev (12 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvorfor det er så farlig med "middels". Altså, jeg er ikke like snever (les. barnslig) i smaken som mannen din, men jeg synes at ganske mange av de sunne "lagd-fra-bunnen" hverdagsmiddagene våre er helt middels. De er jo nettopp hverdagsmiddag. Kokt torsk er og blir helt middels (med mindre den er tilbredt med bacon, fete sauser etc. Og da er den ikke sunn hverdagsmiddag lengre). 

Problemet er jo ikke at maten er helt middels. Problemet er jo forventningen om at hverdagsmat skal være super-digg hver dag  - lørdag hele uka liksom. Jeg tror jo at det er en stor del av vår samtids overvektsproblem. 

Tja. Bakt eller stekt torsk kan smake fantastisk, helt uten bacon. Fiskesuppe med litt krydder er også godt, helt uten fløte. 

Anonymkode: d9645...93d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja. Bakt eller stekt torsk kan smake fantastisk, helt uten bacon. Fiskesuppe med litt krydder er også godt, helt uten fløte. 

Anonymkode: d9645...93d

Det er jo smak og behag da. Jeg er enig i at det er godt - godt til hverdagstorsk å være 😂 men sammenliknet med en god biff - blir det aldri mer en helt middels middag. Men helt middels hverdagsmiddag er mer enn bra nok på en helt middels tirsdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke la hva han sa i et slitent øyeblikk og ba om unnskyldning for påvirke hva du lager til middag neste uke. Men ikke strev for mye over grytene heller om du ikke gidder. Få en annen sunn interesse eller gjør noe jobb-messig. For dette er egentlig en ikke-sak.

Anonymkode: 0fcb1...130

Enig her. Hadde han surmult og attpåtil blitt surere av at du ble såret, så hadde jeg skjønt det bedre. Da hadde det vært litt mer på sin plass med en "middels?! Jeg skal vise deg middels, jeg!"-holdning til middagen neste dag. Dog, ikke senere enn dagen etter, maks to dager etter. I neste uke har han kanskje glemt hele greia.

 

Her la han seg derimot flat og bad om unnskyldning med en gang. Da tror jeg det er mer hensiktsmessig å skrive det han sa på "sliten og ubetenksom"-kontoen for hans del og "såret ego og fortsatt litt hormonell"-kontoen for din del. 

Anonymkode: 05fe0...25b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror dette er et sikkert tegn på at du har gått hjemme for lenge 🙈 

Anonymkode: 5fe6d...1d9

😂

Nå jeg lo høyt. Jeg er så enig, og hadde tenkt å kommentere det selv!

Anonymkode: e96ff...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ugline skrev (9 minutter siden):

Det er jo smak og behag da. Jeg er enig i at det er godt - godt til hverdagstorsk å være 😂 men sammenliknet med en god biff - blir det aldri mer en helt middels middag. Men helt middels hverdagsmiddag er mer enn bra nok på en helt middels tirsdag!

Det meste av mat kommer an på kvaliteten på råvarene samt hvordan det er tilberedt. De serverer torsk på restaurant også. 

Jeg ser på hverdagsmiddag som noe som tar kort tid å lage, ikke noe som smaker kjipt. 

Anonymkode: d9645...93d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har ingenting å si - om noen har laget et hjemmelaget måltid til deg spiser du og takker pent for maten, du kommer ikke med ufine kommentarer uoppfordret. :roll:

Anonymkode: ffbda...6b8

Synes det er ok å gi tilbakemeldinger. Det gir rom for forbedring og utvikling.

Jeg lurer litt på om TS kan ha opplevd ham frekk og ikke at han faktisk var det. Mulig han var sliten og tonefallet ikke så tilfreds, men han beklagde. Beklagde muligens måten det ble sagt på og kanskje formuleringa, men ærlig var han nok. 

Livet er ikke perfekt. Noen ganger driter vi på draget. Kjipt å nikke og smile, når maten egentlig smaker middels eller vondt. Det er som om jeg skulle faket orgasme, så han tror det er digg for meg, når det egentlig er middels og jeg ønsker at han skal bli ferdig. Nei, jeg vil heller si ifra! Og så må man prøve å gjøre det på en fin måte, men altså... iblant driter man på draget. Som medmenneske går det an å ha litt forståelse. Sier dere alltid det perfekte i det perfekte tonefallet...?

Anonymkode: e96ff...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker han bør få lov å like det han liker. Han spiser det du lager, setter pris på jobben du gjør, men elsker ikke den maten. Er det så forferdelig? Er det slik at han bør lyve til deg, for å unngå hevn, dersom han føler/ mener eller liker noe annet enn der du vil? Ikke akkurat en god oppskrift for et godt samliv.

Anonymkode: 8ffae...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjipt sagt, men la det gå. 

Det du skisserer er hverken morsomt eller slemt, bare rart.

Anonymkode: 874a0...031

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...