Gå til innhold

Forsvarlig å gjøre om denne sprinkelsengen til bedside?


Synne92

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte i utgangspunktet å ha en bedside crib i tøy, men har lest at en del kjøper en sprinkelseng og bare tar bort den ene siden og forankrer den til senga. Jeg har begynt å tenke at det kanskje er praktisk å bare gjøre det med en gang, så vi slipper å kjøpe en ny seng dersom babyen blir liggende på rom med oss litt til etter han er blitt for stor for vanlig bedside crib. 

Ser en del har skrevet om en sprinkelseng fra IKEA og Troll Lukas. Vi har imidlertid ikke plass til en sprinkelseng i full størrelse på soverommet vårt. 

Jeg lurer derfor på om noen har noen formening om sengen jeg linker til under. Vil det være noe mindre forsvarlig å fjerne en av sidene og bruke den som bedside første månedene, enn de andre sengene folk har nevnt? Det står jo at man ikke skal fjerne sidene, men det er vel når senga står for seg selv, så ungen ikke skal falle ut). 

Takk for eventuelle svar! 

https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/sprinkelsenger/jly-dream-sprinkelseng-gra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwurS3BhCGARIsADdUH51uey4YcPJV7bi_MdN9JN9a9bXMGrQQmp2CVBKl_3zdapFmbxa6aJsaAqVvEALw_wcB

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er jo ikke så mye større enn vanlig bedside crib den du linker til? Vi hadde en sånn av samme type men man kunne ta vekk/ned ene siden. Følte baby begynte å bli for stor til den rundt 5 mnd.. Jeg syntes og problemet med å ha sånn sprinkelseng inntil senga var at det ble glippe mellom babys madrass og vår madrass. Siden det ikke var noe kant der. Så når vår begynte å rulle rundt 4 mnd alder syntes jeg det var skummelt følte hun kom med ansiktet nedi den sprekken så da sluttet vi å bruke den som bed side. Altså selv om seng var festet til seng så ble det en sprekk. Mulig man kan løse det på noen måte da med en overmadrass eller liknende. Sånne bed sides i netting har vel litt kant rundt hele selv når de er bed side eller har de kanskje samme problem?

Har du målt at dere ikke har plass? Jeg trodde ikke vi hadde plass til vanlig sprinkelseng men det hadde vi for de var smalere enn jeg trodde, de er jo bare 60-70 cm brede (madrassen er 60).

Anonymkode: 0b1cc...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke skal fjerne sidene har jo og med stabiliteten av sengen og gjøre så den ikke skal kollapse. Den blir faktisk mer ustabil. Når det står beskrevet så bør dere ikke fjerne sidene. Skulle noe skje så kan dere heller ikke klage, det har med sikkerheten til barnet. 

Anonymkode: ea229...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bed side crib og så sprinkelseng. Begge får du kjøpt brukt. Vi kjøpte vår brukt..da hun vi kjøpte den av hadde brukt den 1-2 mnd...vi brukte selv 2 mnd får vi gikk over til sprinkelseng 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...