Gå til innhold

Typen må game når jeg er på besøk (avstandsforhold)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MariaIsabel skrev (På 25.9.2024 den 5.42):

Kjønn er irrelevant her. Strikking og gaming kan ikke sidestilles ifht å drive med en hobby med andre tilstede. De fleste oppegående mennesker vil være enig i det. Det er forresten ikke bare kvinner som strikker 

Hvor mange menn driver med strikking? 0,5%?

Anonymkode: d190f...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor mange menn driver med strikking? 0,5%?

Anonymkode: d190f...5f0

Jeg kjenner flere menn som strikker, men det har vel ikke noe med saken å gjør?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet er å bruke tid sammen på de samme sunne hobbyene - som å gå fjellturer, sove ute i hengekøye. Hjemme er det koslige filmer sammen.... eller men er på jobb, barna, barna skal fraktes rundt, far skal være med på barnas idrett mens mor skal rydde hus.  Eller man ser til at alle får sine behov dekket, også den timen om kvelden når det er stille, kan man lande litt med sin hobby.

Men du slår opp siden han ikke passer dine interesser.

Anonymkode: 8d2db...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 9.05):

Kjærlighet er å bruke tid sammen på de samme sunne hobbyene - som å gå fjellturer, sove ute i hengekøye. Hjemme er det koslige filmer sammen.... eller men er på jobb, barna, barna skal fraktes rundt, far skal være med på barnas idrett mens mor skal rydde hus.  Eller man ser til at alle får sine behov dekket, også den timen om kvelden når det er stille, kan man lande litt med sin hobby.

Men hvis man bare har én time om kvelden hver dag, skal han da sette seg på gaming-rommet sitt alene fremfor å faktisk få litt tid sammen med sin kjære? Om jeg og min kjære hadde hatt så liten tid til hverandre og han titt og stadig hadde valgt meg bort til fordel for gaming så hadde ikke det forholdet vart lenge…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 9.05):

Men hun er der i én uke, må han absolutt sitte med det akkurat da? 

Anonymkode: f07c1...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men hun er der i én uke, må han absolutt sitte med det akkurat da? 

Anonymkode: f07c1...5d6

Tenker jeg også. Når man vanligvis har avstandsforhold og bare får sees en uke før det blir lenge til neste gang, da burde tiden gå til å bruke mest mulig tid sammen når man har mulighet. Spesielt når timene på dagtid går bort til skole og trening.

Anonymkode: 65d83...d79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 16.36):

Tenker jeg også. Når man vanligvis har avstandsforhold og bare får sees en uke før det blir lenge til neste gang, da burde tiden gå til å bruke mest mulig tid sammen når man har mulighet. Spesielt når timene på dagtid går bort til skole og trening.

Enig. Noe annet ville vært veldig underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2024 at 6:18 PM, AnonymBruker said:

Å game league med han er uaktuelt. Han har spilt i minst 10 år og er veldig høyt rangert, så for han å spille med en nybegynner er som om en fotballspiller skulle spilt på lag med en 8-åring. Han spiller også litt fifa innimellom, så jeg har spilt sammen med han noen ganger, men også her er jeg helt nybegynner og ekstremt mye dårligere så han synes det er mye gøyere å spille med kompiser. 

Men så er jo ikke målet her at vi skal få noe å sløse bort tiden på sammen heller. Vil ha sunne hobbyer som å gå på fjellet, stå på ski, padle, klatring osv som vi kan ta med hans barn og våre fremtidige barn på og vær sunne rollemodeller for de. Vil ikke at de skal ha en far som bruker X antall timer foran en skjerm og som prioriterer gaming over å finne på ting med barna.

ts

Du liker ikke gaming, men blir sammen med en gamer. Med fare for å være litt frekk - denne konflikten kunne man vel sett komme på mils avstand?

Det du i praksis sier her, er at han må gi opp en hobby og tidsfordriv som tydeligvis gir ham mye glede. Da er det kanskje en tanke å spørre seg om det blir et hyggelig forhold på sikt.

Så lenge han følger opp studier, arbeid/husarbeid og barn på en skikkelig måte, ser jeg virkelig ikke det store problemet her.

Du synes gaming er å sløse bort tiden, og det er jo en ærlig sak. Folk legger verdi i forskjellige ting (personlig hadde jeg heller blitt eremitt enn å leve et liv som "sunn rollemodell" 24/7, men igjen - vi er alle ulike).

Enten må du forsone deg med at han gamer, eller så bør du kanskje fundere på om det er bedre for deg å finne en kjæreste som du har mer til felles med. Siden dere har et så grunnleggende ulikt syn på gaming, er det god grunn til å tro at dette kommer til å bli en gjentagende konflikt.

Det er i det hele tatt ganske urimelig å forlange at partneren skal legge om hele livsstilen sin for å tilfredsstille dine forventninger. Og det kommer garantert ikke til å ende bra.

Anonymkode: bfb29...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du liker ikke gaming, men blir sammen med en gamer. Med fare for å være litt frekk - denne konflikten kunne man vel sett komme på mils avstand?

Det du i praksis sier her, er at han må gi opp en hobby og tidsfordriv som tydeligvis gir ham mye glede. Da er det kanskje en tanke å spørre seg om det blir et hyggelig forhold på sikt.

Så lenge han følger opp studier, arbeid/husarbeid og barn på en skikkelig måte, ser jeg virkelig ikke det store problemet her.

Du synes gaming er å sløse bort tiden, og det er jo en ærlig sak. Folk legger verdi i forskjellige ting (personlig hadde jeg heller blitt eremitt enn å leve et liv som "sunn rollemodell" 24/7, men igjen - vi er alle ulike).

Enten må du forsone deg med at han gamer, eller så bør du kanskje fundere på om det er bedre for deg å finne en kjæreste som du har mer til felles med. Siden dere har et så grunnleggende ulikt syn på gaming, er det god grunn til å tro at dette kommer til å bli en gjentagende konflikt.

Det er i det hele tatt ganske urimelig å forlange at partneren skal legge om hele livsstilen sin for å tilfredsstille dine forventninger. Og det kommer garantert ikke til å ende bra.

Men frem til nå har han alltid satt meg foran gaming og han har fortalt at gaming bare er når han kjeder seg og ikke har noe bedre å finne på, som er helt ok. Trodde aldri at han faktisk skulle prioritere å få inn gaming-tid når vi bare har en liten periode sammen…

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ikke hvis han er singel, nei. Ellers synes jeg 'kjæreste' mangler på den listen. 

Anonymkode: bb0ba...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...