sjokoladeelskeren Skrevet 24. september #81 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Max 2 timer i uken? Forholdet deres er dødsdømt. Aldri i livet kan et forhold vare om dere skal bruke så mye tid på hverandre, om han ikke klarer å underholde seg selv minimum 2 timer for dag burde du dumpe han. Anonymkode: 367d5...75f Hvor mye fritid tror du de kommer til å ha etterhvert når de får barn? Han prioriterer gaming over barnet sitt nå, så det kommer nok ikke til å endre seg i fremtiden. En helt vanlig familie kommer hjem fra jobb i 4-5 tiden, lager middag, spiser middag, kjører ungene på trening eller underholder de i noen timer frem til leggetid, så må man rydde litt og etter kl 21 kan man kanskje sette seg ned å slappe av litt frem til man selv legger seg kl 23. Da har man 2 timer disponibelt til å gjør det man har lyst til. Hadde jeg hatt en mann som ønsket å game de 2 timene fremfor å bruke litt tid sammen med meg hadde jeg søkt om skilsmisse for lenge siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #82 Del Skrevet 24. september Problemet er jo at dere ikke er enige om hva man skal gjøre sammen som par og med barn. Du vil løpe i fjellet og han vil sitte foran en skjerm. Jeg har en gamermann og 2 barn, og han gamet jo masse før vi fikk barn, hver gang jeg var ute og møtte mine venner osv, men vi gjorde jo ting sammen også. Jeg har ingen interesse for gaming selv, og forstår meg ikke helt på det, men ser at det gir ham mye glede. Nå som vi har barn har han to faste kvelder i uken hvor han gamer etter at ungene er lagt og det meste husarbeidet er gjort. Men klaffer det ikke (andre planer eller unger som aldri sovner) så blir det ikke noe av, det er aldri sure miner for det. Han har mange venner han gamer med, så det er sosialt også. Helt greit for meg da jeg har samme friheten to andre ukedager. Hovedproblemet til typen din er jo at han gir ungen sin pad for å kunne game selv, hadde mannen min gjort det hadde jeg klikket! Han kommer til å gjøre det samme om dere får felles barn, du må bare slå opp. Anonymkode: 7fbbc...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 24. september #83 Del Skrevet 24. september Jeg synes det er rart at det er kun gamingen du reagerer på. Jeg hadde reagert på hele hans prioritering den uken du er der! Dere har lite tid sammen & hvis han virkelig var forelsket så ville han ha tenkt på hva dere to kunne gjøre sammen den ene uken dere har. Byttet ut trening med en felles aktivitet. Kanskje skaffet barnevakt noen timer for å gjøre noe alene. Ja, du skjønner tankesettet mitt. Jeg tror dessverre han ikke er så forelsket i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 25. september #84 Del Skrevet 25. september (endret) Baratheon skrev (15 timer siden): Vedkommende er inne på noe. Kvinners egne interesser er langt mer sosialt akseptert enn menn sine. Menn sine interesser skal alltid bli latterliggjort... Kjønn er irrelevant her. Strikking og gaming kan ikke sidestilles ifht å drive med en hobby med andre tilstede. De fleste oppegående mennesker vil være enig i det. Det er forresten ikke bare kvinner som strikker eller bare menn som gamer, så argumentet ditt faller litt sammen når kvinner som gamer, får minst like mye kritikk for å oppføre seg slik som kjæresten til TS, og menn som strikker får skryt. Strikking kan absolutt også være frekt å drive med i mange sammenhenger, men det vil likevel være sosialt akseptert i flere sammenhenger enn gaming. En venninne av mamma har ALLTID strikketøyet i hendene, men hun er samtidig helt med på det som skjer rundt, så ingen reagerer negativt på at hun strikker - de fleste synes faktisk det er koselig. En som sitter oppslukt av en Pc, med headset på hodet, og stenger omverdenen ute, er aldri koselig for folk rundt. Jeg syr aldri når jeg har besøk eller er med andre, for det krever for mye konsentrasjon til at jeg kan være sosial samtidig. Lesing f.eks ville også vært frekt å gjøre når man har besøk. Endret 25. september av MariaIsabel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #85 Del Skrevet 25. september MariaIsabel skrev (2 timer siden): men det vil likevel være sosialt akseptert i flere sammenhenger enn gaming. Fordi det er kvinner som driver med det, og det er kvinner som driver med negativ sosial kontroll. Bare tenk litt over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #86 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 11.17): Hei! Jeg og typen har vært sammen 1 år og har avstandsforhold nå mens vi studerer. Jeg studerer i Trømsø og han i Stavanger, så er ikke så ofte vi får sett hverandre. Denne uken fikk jeg fri, og dro derfor til Stavanger for å bo med han i ei uke. På dagtid går dagen til studier og han trener også nesten hver dag. Han har også et barn så etter studier går tiden til å hente i barnehage og lage middag sammen. Så vi har bare tid sammen fra middag til vi legger oss. I mitt hode er det da logisk å bruke tiden på hverandre…chille, se en film eller finne på noe annet. Men nesten hver dag jeg har vært her så har han satt seg på pc´n for å ta seg et game i løpet av kvelden. Har vært Max en time han har blitt sittende også bruker han resten av tiden på meg, men tenker likevel det er en rar prioritering. Hvorfor må han på død og liv game den uken jeg er på besøk når vi ser hverandre så sjeldent ellers liksom… Han gamer mye mer når jeg ikke er her, og det er en bekymring jeg har tatt opp med han tidligere. At jeg orker ikke en partner som skal bruke kveldene på å game fremfor å tilbringe tid med meg, da kan vi like godt gjør det slutt med en gang. Da har han uttrykt at gaming er tidsfordriv når han vil chille og ikke har noe annet å gjør, og at når vi flytter sammen så vil han selvfølgelig heller tilbringe tid sammen med meg. Han sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye. Hva tenker dere? Anonymkode: 65d83...d79 Han må game for å slappe av og koble ut hodet, og det er et stort rødt flagg. Alle som gjør noe for å slappe av, hvile eller koble av, er i faresonen til avhengighet av det. De som må drikke, trene, jobbe, game, shoppe, for å få tankene roa eller vekk, major red flag. Det kommer IKKE til å bli 2 timer i uka når dere bor sammen, det kan jeg fortelle deg med en gang. Anonymkode: 03a6d...00d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 25. september #87 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (47 minutter siden): Fordi det er kvinner som driver med det, og det er kvinner som driver med negativ sosial kontroll. Bare tenk litt over det. Troller du eller er du faktisk så ute av kontakt med virkeligheten at du synes det du sier gir mening? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #88 Del Skrevet 25. september MariaIsabel skrev (28 minutter siden): Troller du eller er du faktisk så ute av kontakt med virkeligheten at du synes det du sier gir mening? Strikking er ekstremt forstyrrende og irriterende for folk som ikke driver med strikking selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet 25. september #89 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (6 timer siden): Fordi det er kvinner som driver med det, og det er kvinner som driver med negativ sosial kontroll. Bare tenk litt over det. Dette må vær troll 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #90 Del Skrevet 25. september sjokoladeelskeren skrev (1 minutt siden): Dette må vær troll Hva er usant i det jeg skriver? Strikking er i all hovedsak en kvinneinteresse. I 2017 strikket 48% av kvinner og 3% av menn. Kvinner er også de som hovedsakelig bestemmer hva som er stuerene interesser. Gaming, fotball, bil osv. sees ned på av kvinner, fordi dette ikke er typiske kvinneinteresser. Veldig mange kvinner utøver da en streng sosial kontroll over mannens utfoldelse av interesser, fordi de ikke liker dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokoladeelskeren Skrevet 25. september #91 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (8 minutter siden): Hva er usant i det jeg skriver? Strikking er i all hovedsak en kvinneinteresse. I 2017 strikket 48% av kvinner og 3% av menn. Kvinner er også de som hovedsakelig bestemmer hva som er stuerene interesser. Gaming, fotball, bil osv. sees ned på av kvinner, fordi dette ikke er typiske kvinneinteresser. Veldig mange kvinner utøver da en streng sosial kontroll over mannens utfoldelse av interesser, fordi de ikke liker dem. Er ikke det at det er interessene det er noe gale med, helt ok å like gaming, fotball og bil. Grunnen til at mange kvinner klager er fordi enkelte menn bruker ekstremt mye tid på de tingene og lar konen slite seg ut med barn og husarbeid nærmest alene. Ingen hadde klaget om det var snakk om å game et par timer i uka, se én fotballkamp i løpet av uka, eller om det var et par timer med å skru på en gammel Volvo, men når hobbyen er en avhengighet og man bruker mangfoldige timer hver eneste uke er det et problem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #92 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.54): Som skrevet tidligere så var dette ikke et problem i starten da han bare gamet en sjelden gang (som jeg visste) dersom han ikke hadde noe annet å gjør på, og lot ikke gamingen gå ut over andre ting. Etter hvert har jeg oppdaget at han enten har gamet mye mer enn han har gitt uttrykk for, eller så gamer han mye mer nå enn før. Vi hadde en samtale om det for noen mnd siden at jeg var litt betenkt siden jeg ikke er interessert i en gamer i utgangspunktet og var bekymret for hvordan det ville bli i fremtiden når vi flyttet sammen. Han betrygget meg om at gaming var bare noe han gjorde når han kjedet seg og ikke hadde noe annet å finne på. At han kunne gå i lange perioder uten å game, men så for seg et snitt på 2 timer i uka (som er helt ok for meg). Og at de timene da kom til å bli for eksempel mens jeg er på jobb (kommer til å jobbe en del kveld) og etter alt av husarbeid er gjort og ungene er lagt. Men når han har et stort behov for å game mens jeg er på besøk i 1 uke så skjønner jo jeg at det ikke er slik det kommer til å bli… ts Anonymkode: 65d83...d79 Sorry, men ingen gidder å bare bruke 2 timer i uka på hobbyen sin. 2 timer ingenting. Håper han får tak i ei dame som setter pris på han og har selvstendige interesser. Anonymkode: 2b0ca...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. september #93 Del Skrevet 25. september Baratheon skrev (11 timer siden): Strikking er ekstremt forstyrrende og irriterende for folk som ikke driver med strikking selv. At det var? 😳 Jeg kan ikke strikke, men jeg blir da virkelig ikke irritert om andre vil strikke i nærheten av meg. Hvilken planet lever du på? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 25. september #94 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 13.17): Jeg føler egentlig det ja. Når jeg ikke er her så er det ofte han gir henne iPad og går å gamer, men han finner jo på ting med henne også da. De kan dra på lekeland og kose seg, men kveldene før hun skal legge seg går som oftes til gaming, mens hun leker eller ser på iPad. ts Anonymkode: 65d83...d79 Han kommer aldri til å spille bare 2 timer i uka. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #95 Del Skrevet 25. september (endret) Mardina skrev (1 time siden): At det var? 😳 Jeg kan ikke strikke, men jeg blir da virkelig ikke irritert om andre vil strikke i nærheten av meg. Hvilken planet lever du på? I en verden der man hører tsk-tsk-tsk-tsk hele tiden når noen strikker. Når man tenker over det, så er det også sykt uhøflig å drive med en egen aktivitet når man er med andre. Men igjen så er det kvinner som er pådrivere av sosial kontroll, og dette er en kvinneinteresse. Endret 25. september av Baratheon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 26. september #96 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sorry, men ingen gidder å bare bruke 2 timer i uka på hobbyen sin. 2 timer ingenting. Håper han får tak i ei dame som setter pris på han og har selvstendige interesser. Anonymkode: 2b0ca...532 Nå er det slik at i voksenlivet, når man har jobb, hus, ektefelle og barn, så er det som regel ikke noe særlig mer enn det man rekker, med mindre man omsorgssvikter barna sine, ignorerer kona/mannen eller lar hun/han ta alt av husarbeid alene. I TS sin situasjon er det jo åpenbart han som ikke setter pris på henne. Hun har reist langt for å være med ham, og bruker sin friuke på det, selvom han er på skole på dagtid. Etter skole er han på trening, og han har også et barn han må ta seg av. Alt dette er greit, og hun venter tålmodig, og når han endelig har tid til henne, setter han seg foran PCen... På hvilken planet er det hun som ikke setter pris på ham? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 26. september #97 Del Skrevet 26. september (endret) Baratheon skrev (På 25.9.2024 den 14.46): Hva er usant i det jeg skriver? Strikking er i all hovedsak en kvinneinteresse. I 2017 strikket 48% av kvinner og 3% av menn. Kvinner er også de som hovedsakelig bestemmer hva som er stuerene interesser. Gaming, fotball, bil osv. sees ned på av kvinner, fordi dette ikke er typiske kvinneinteresser. Veldig mange kvinner utøver da en streng sosial kontroll over mannens utfoldelse av interesser, fordi de ikke liker dem. Gaming, fotball og bil er ikke i utgangspunktet interesser som sees ned på, og ihvertfall ikke fordi det ikke er typiske kvinneinteresser. Problemet med disse interessene er at de veldig ofte er altoppslukende, og prioriteres foran andre ting. En som klarer å holde det på et sunt nivå, vil av de aller fleste ikke bli sett ned på, men det gjelder de færreste. Mannen min er et av unntakene. Han interesserer seg for både gaming og bil, men ikke i en usunn grad. Det prioriteres ikke fremfor alt annet, og det opptar langt ifra all fritid. Han har også en håndtverkshobby, som han bruker mer tid på, men som han kan gjøre imens han sitter ved kjøkkenbordet og kan være sosial samtidig. Jeg har mange interesser, og har selv holdt på med både gaming og sett på fotball (du spesifiserte ikke om det var snakk om å se på eller spille, men i sammenhengen antar jeg du mente se på?), og begge deler har jeg kuttet ut, ikke fordi jeg ikke likte det, men fordi det ble for altoppslukende. Strikking, sying, hekling, resin, smykkelaging, møbelsnekring etc blir ikke altoppslukende på den samme måten. For min egen del ihvertfall, så er det også forskjell på hobbyer hvor man skaper noe og/eller utfolder seg fysisk, og hobbyer som er mer tidsfordriv i sittende stilling. Jeg må innrømme at jeg har mer respekt for førstnevnte. Om det er strikking eller snekring, og mann eller kvinne, er ikke viktig, men kreative og/eller fysisk krevende hobbyer mener jeg er sunnere enn skjerm-hobbyer og slikt. Du nevnte bil, og det er jo mange interesser innenfor det temaet - jeg mener det er en vesentlig forskjell på å fikse opp veteranbiler, og å råne. Samme med fotball - å se på eller å spille er to vidt forskjellige ting, selv om begge deler kan være ganske altoppslukende, og skal man date en fotballspiller, må man vite hva man går til, for da er det ofte mer en livsstil enn en interesse. Synes nå ihvertfall du bør legge fra deg hele den idiotiske tankegangen om at dette handler om kjønn, og se at det handler mer om hvordan interessene påvirker den som driver med det og folk rundt, og hvor stor plass det tar i livet. Endret 26. september av MariaIsabel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #98 Del Skrevet 26. september MariaIsabel skrev (6 timer siden): Gaming, fotball og bil er ikke i utgangspunktet interesser som sees ned på, og ihvertfall ikke fordi det ikke er typiske kvinneinteresser. Problemet med disse interessene er at de veldig ofte er altoppslukende, og prioriteres foran andre ting. En som klarer å holde det på et sunt nivå, vil av de fleste ikke bli sett ned på, men det gjelder de færreste. Mannen min er et av unntakene. Han interesserer seg for både gaming og bil, men ikke i en usunn grad. Det prioriteres ikke fremfor alt annet, og det opptar langt ifra all fritid. Han har også en håndtverkshobby, som han bruker mer tid på, men som han kan gjøre imens han sitter ved kjøkkenbordet og kan være sosial samtidig. Jeg har mange interesser, og har selv holdt på med både gaming og sett på fotball (du spesifiserte ikke om det var snakk om å se på eller spille, men i sammenhengen antar jeg du mente se på?), og begge deler har jeg kuttet ut, ikke fordi jeg ikke likte det, men fordi det ble for altoppslukende. Strikking, sying, hekling, resin, smykkelaging etc blir ikke altoppslukende på den samme måten. For min egen del ihvertfall, så er det også forskjell på hobbyer hvor man skaper noe og/eller utfolder seg fysisk, og hobbyer som er mer tidsfordriv i sittende stilling. Jeg må innrømme at jeg har mer respekt for førstnevnte. Om det er strikking eller snekring, og mann eller kvinne, er ikke viktig, men kreative og/eller fysisk krevende hobbyer mener jeg er sunnere enn skjerm-hobbyer og slikt. Du nevnte bil, og det er jo mange interesser innenfor det temaet - jeg mener det er en vesentlig forskjell på å fikse opp veteranbiler, og å råne. Samme med fotball - å se på eller å spille er to vidt forskjellige ting, selv om begge deler kan være ganske altoppslukende, og skal man date en fotballspiller, må man vite hva man går til, for da er det ofte mer en livsstil enn en interesse. Synes nå ihvertfall du bør legge fra deg hele den idiotiske tankegangen om at dette handler om kjønn, og se at det handler mer om hvordan interessene påvirker den som driver med det og folk rundt, og hvor stor plass det tar i livet. Word! Anonymkode: 65d83...d79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #99 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 11.17): Hei! Jeg og typen har vært sammen 1 år og har avstandsforhold nå mens vi studerer. Jeg studerer i Trømsø og han i Stavanger, så er ikke så ofte vi får sett hverandre. Denne uken fikk jeg fri, og dro derfor til Stavanger for å bo med han i ei uke. På dagtid går dagen til studier og han trener også nesten hver dag. Han har også et barn så etter studier går tiden til å hente i barnehage og lage middag sammen. Så vi har bare tid sammen fra middag til vi legger oss. I mitt hode er det da logisk å bruke tiden på hverandre…chille, se en film eller finne på noe annet. Men nesten hver dag jeg har vært her så har han satt seg på pc´n for å ta seg et game i løpet av kvelden. Har vært Max en time han har blitt sittende også bruker han resten av tiden på meg, men tenker likevel det er en rar prioritering. Hvorfor må han på død og liv game den uken jeg er på besøk når vi ser hverandre så sjeldent ellers liksom… Han gamer mye mer når jeg ikke er her, og det er en bekymring jeg har tatt opp med han tidligere. At jeg orker ikke en partner som skal bruke kveldene på å game fremfor å tilbringe tid med meg, da kan vi like godt gjør det slutt med en gang. Da har han uttrykt at gaming er tidsfordriv når han vil chille og ikke har noe annet å gjør, og at når vi flytter sammen så vil han selvfølgelig heller tilbringe tid sammen med meg. Han sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye. Hva tenker dere? Anonymkode: 65d83...d79 Jeg har vært sammen med en som var avhengig av gaming. Det du ser nå er det beste du får, utover forholdet blir det bare verre og verre. Jeg hadde aldri orket et sånt forhold igjen, og hadde det der skjedd meg hadde jeg avsluttet med en gang. Det er ikke greit. Anonymkode: 2d04f...633 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #100 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært sammen med en som var avhengig av gaming. Det du ser nå er det beste du får, utover forholdet blir det bare verre og verre. Jeg hadde aldri orket et sånt forhold igjen, og hadde det der skjedd meg hadde jeg avsluttet med en gang. Det er ikke greit. Anonymkode: 2d04f...633 Er redd for at det bare blir verre og verre ja. Og er kjipt å måtte vente i 2 år til vi har mulighet til å flytte sammen, for å så finne ut at han er avhengig av å game i mange mange timer hver uke, for å så dumpe han. Kanskje best å bare gjør det først som sist… ts Anonymkode: 65d83...d79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå