Gå til innhold

Typen må game når jeg er på besøk (avstandsforhold)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baratheon skrev (5 timer siden):

Det er verdt å prøve.

Å game league med han er uaktuelt. Han har spilt i minst 10 år og er veldig høyt rangert, så for han å spille med en nybegynner er som om en fotballspiller skulle spilt på lag med en 8-åring. Han spiller også litt fifa innimellom, så jeg har spilt sammen med han noen ganger, men også her er jeg helt nybegynner og ekstremt mye dårligere så han synes det er mye gøyere å spille med kompiser. 

Men så er jo ikke målet her at vi skal få noe å sløse bort tiden på sammen heller. Vil ha sunne hobbyer som å gå på fjellet, stå på ski, padle, klatring osv som vi kan ta med hans barn og våre fremtidige barn på og vær sunne rollemodeller for de. Vil ikke at de skal ha en far som bruker X antall timer foran en skjerm og som prioriterer gaming over å finne på ting med barna.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ut som typen din bruker gaming til å koble av i hverdagen. Og en time om dagen synes jeg ikke var så ille...

Men den eneste måten du kan gjøre noe med dette, er å lufte det for han. Jeg personlig synes dette er en filleting da dere studerer osv.

Anonymkode: 46e8a...71c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 16.13):

Er det noe bedre å være opptatt med å se TV 1 time om dagen enn å se på en dataskjerm?

Har du opplevd noe tidligere i livet ditt som gjør at du ikke liker spill?

Anonymkode: 238cc...337

Ja, det er bedre med tv, fordi man kan fortsatt kommunisere med partner og barn mens tven er i bakgrunnen. 

AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 16.14):

og det å sitte passivt som en apekatt å se på TV er helt innafor, liksom??

Anonymkode: 238cc...337

Ja, for siden man er "passiv" som du sier er det lett å sprette opp fra sofaen og gjøre noe annet. Feks sette på en klesmaskin, hente en tekopp, gi barnet et smil og nikk, se på en tegning barnet viser frem, holde en samtale med partneren, høre når oppvaskmaskinen er ferdig, legge merke til de ørsmå forskjellene i kroppsspråk, sukk og tonefall som partner og barn har, slik at man med omsorg kan spørre "går det bra?", eller "oi, har du vondt i ryggen?". Det er en av de små tingene som gjør at man føler seg sett i et forhold. 

Anonymkode: 7fdd0...df6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å game league med han er uaktuelt. Han har spilt i minst 10 år og er veldig høyt rangert, så for han å spille med en nybegynner er som om en fotballspiller skulle spilt på lag med en 8-åring. Han spiller også litt fifa innimellom, så jeg har spilt sammen med han noen ganger, men også her er jeg helt nybegynner og ekstremt mye dårligere så han synes det er mye gøyere å spille med kompiser. 

Men så er jo ikke målet her at vi skal få noe å sløse bort tiden på sammen heller. Vil ha sunne hobbyer som å gå på fjellet, stå på ski, padle, klatring osv som vi kan ta med hans barn og våre fremtidige barn på og vær sunne rollemodeller for de. Vil ikke at de skal ha en far som bruker X antall timer foran en skjerm og som prioriterer gaming over å finne på ting med barna.

ts

Velg en mann som allerede deltar i aktiviteter du liker og ønsker i ditt liv. Ikke velg en mann som har den rake motsetningen, og så håp at han endrer seg. Se på hva han faktisk gjør, ikke hva han sier han skal gjøre ❤️ 

Anonymkode: 7fdd0...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

ts

Da tror jeg du har valgt feil mann 😕

Anonymkode: f07c1...5d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 11.17):

Hei!

Jeg og typen har vært sammen 1 år og har avstandsforhold nå mens vi studerer. Jeg studerer i Trømsø og han i Stavanger, så er ikke så ofte vi får sett hverandre. Denne uken fikk jeg fri, og dro derfor til Stavanger for å bo med han i ei uke. På dagtid går dagen til studier og han trener også nesten hver dag. Han har også et barn så etter studier går tiden til å hente i barnehage og lage middag sammen. Så vi har bare tid sammen fra middag til vi legger oss. I mitt hode er det da logisk å bruke tiden på hverandre…chille, se en film eller finne på noe annet. Men nesten hver dag jeg har vært her så har han satt seg på pc´n for å ta seg et game i løpet av kvelden. Har vært Max en time han har blitt sittende også bruker han resten av tiden på meg, men tenker likevel det er en rar prioritering. Hvorfor må han på død og liv game den uken jeg er på besøk når vi ser hverandre så sjeldent ellers liksom…

Han gamer mye mer når jeg ikke er her, og det er en bekymring jeg har tatt opp med han tidligere. At jeg orker ikke en partner som skal bruke kveldene på å game fremfor å tilbringe tid med meg, da kan vi like godt gjør det slutt med en gang. Da har han uttrykt at gaming er tidsfordriv når han vil chille og ikke har noe annet å gjør, og at når vi flytter sammen så vil han selvfølgelig heller tilbringe tid sammen med meg. Han sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye.

Hva tenker dere? 

bare en time må vel være greit. ellers er han ikke noe for deg hvis du reagerer på så lite spilling

Anonymkode: dabaa...e90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Hvorfor fikk du deg en mann som gamer når du åpenbart hater gaming…?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (25 minutter siden):

Hvorfor fikk du deg en mann som gamer når du åpenbart hater gaming…?!

Som skrevet tidligere så var dette ikke et problem i starten da han bare gamet en sjelden gang (som jeg visste) dersom han ikke hadde noe annet å gjør på, og lot ikke gamingen gå ut over andre ting. Etter hvert har jeg oppdaget at han enten har gamet mye mer enn han har gitt uttrykk for, eller så gamer han mye mer nå enn før. Vi hadde en samtale om det for noen mnd siden at jeg var litt betenkt siden jeg ikke er interessert i en gamer i utgangspunktet og var bekymret for hvordan det ville bli i fremtiden når vi flyttet sammen. Han betrygget meg om at gaming var bare noe han gjorde når han kjedet seg og ikke hadde noe annet å finne på. At han kunne gå i lange perioder uten å game, men så for seg et snitt på 2 timer i uka (som er helt ok for meg). Og at de timene da kom til å bli for eksempel mens jeg er på jobb (kommer til å jobbe en del kveld) og etter alt av husarbeid er gjort og ungene er lagt. Men når han har et stort behov for å game mens jeg er på besøk i 1 uke så skjønner jo jeg at det ikke er slik det kommer til å bli…

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som skrevet tidligere så var dette ikke et problem i starten da han bare gamet en sjelden gang (som jeg visste) dersom han ikke hadde noe annet å gjør på, og lot ikke gamingen gå ut over andre ting. Etter hvert har jeg oppdaget at han enten har gamet mye mer enn han har gitt uttrykk for, eller så gamer han mye mer nå enn før. Vi hadde en samtale om det for noen mnd siden at jeg var litt betenkt siden jeg ikke er interessert i en gamer i utgangspunktet og var bekymret for hvordan det ville bli i fremtiden når vi flyttet sammen. Han betrygget meg om at gaming var bare noe han gjorde når han kjedet seg og ikke hadde noe annet å finne på. At han kunne gå i lange perioder uten å game, men så for seg et snitt på 2 timer i uka (som er helt ok for meg). Og at de timene da kom til å bli for eksempel mens jeg er på jobb (kommer til å jobbe en del kveld) og etter alt av husarbeid er gjort og ungene er lagt. Men når han har et stort behov for å game mens jeg er på besøk i 1 uke så skjønner jo jeg at det ikke er slik det kommer til å bli…

ts

Da er det bare å avslutte det hele. Han fortjener en annen partner enn noen som behandler gaming som narkotika.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Respektløst av deg. Du tror det ikke plager andre men det gjør det nok.

Anonymkode: c511a...3cf

Nå skrev jeg at det også vurderes utifra besøket. Som regel gjelder det når jeg er med andre som strikker, eller det er besøk over flere dager og imens vi ser på en serie eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (5 minutter siden):

Nå skrev jeg at det også vurderes utifra besøket. Som regel gjelder det når jeg er med andre som strikker, eller det er besøk over flere dager og imens vi ser på en serie eller noe sånt. 

Det er drit irtiterende å være på besøk til noen som strikker, hvis man ikke gjør det selv. Strikkere er i sin egen verden, mønster eller ei.

Anonymkode: 3d72c...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er drit irtiterende å være på besøk til noen som strikker, hvis man ikke gjør det selv. Strikkere er i sin egen verden, mønster eller ei.

Anonymkode: 3d72c...eee

Det er absolutt ikke alle strikkere som er sånn (selv om jeg vet at noen er det). Personlig så ser jeg som sagt an besøket, og veldig ofte lar jeg være, men noen ganger er det innafor.

Men dette blir litt vel mye avsporing, så tenker jeg avslutter der, så får du heller starte en ny tråd om det hvis du vil. 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (15 timer siden):

Det er absolutt ikke alle strikkere som er sånn (selv om jeg vet at noen er det). Personlig så ser jeg som sagt an besøket, og veldig ofte lar jeg være, men noen ganger er det innafor.

Men dette blir litt vel mye avsporing, så tenker jeg avslutter der, så får du heller starte en ny tråd om det hvis du vil. 

Vedkommende er inne på noe. Kvinners egne interesser er langt mer sosialt akseptert enn menn sine. Menn sine interesser skal alltid bli latterliggjort...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baratheon skrev (6 timer siden):

Vedkommende er inne på noe. Kvinners egne interesser er langt mer sosialt akseptert enn menn sine. Menn sine interesser skal alltid bli latterliggjort...

Tror ikke denne debatten har noe med kjønn å gjøre. Hadde det vært en kvinne som ga barnet sitt en iPad så han/hun kunne sittet å sett på den noen timer mens hun gamet, hadde det fått minst like mye kritikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 18.18):

ts

Du hadde forventet at en som hadde spilt fotball i 10 år og var "veldig høyt rangert" skulle gi opp fotballen for å gå på fjellet og stå på ski? Du greier å se at det ligger en innsats bak å bli såpass god (og forstår nok også at det må vedlikeholdes), men du verdsetter det som 0. Synes det er litt rart.

Anonymkode: ac3fc...295

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 12.36):

Men når vi ikke er i lag så bruker han nærmere 20 timer i uka, så regner med at når vi har bodd sammen en stund så blir det minst 10-15 timer i uka, og det synes jeg ikke er innafor. Det er ikke en person jeg vil få barn med. 

ts

Men du har bestemt deg. Så du må bare gjøre det slutt.

Anonymkode: c511a...3cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er det bare å kutte ut.

Anonymkode: d190f...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du hadde forventet at en som hadde spilt fotball i 10 år og var "veldig høyt rangert" skulle gi opp fotballen for å gå på fjellet og stå på ski? Du greier å se at det ligger en innsats bak å bli såpass god (og forstår nok også at det må vedlikeholdes), men du verdsetter det som 0. Synes det er litt rart.

Anonymkode: ac3fc...295

En som hadde hatt fotball som en viktig hobby i livet sitt hadde vel heller ikke fortalt kjæresten sin at «fotball er bare noe jeg gjør når jeg kjeder meg og har tid jeg trenger å fylle, tenker rundt 2 timer i uka max», for så å dra å spille fotball 10-15 timer i uka.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 18.18):

ts

Da må du finne en annen mann!

Anonymkode: 1e472...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 2 timer i uken? Forholdet deres er dødsdømt. Aldri i livet kan et forhold vare om dere skal bruke så mye tid på hverandre, om han ikke klarer å underholde seg selv minimum 2 timer for dag burde du dumpe han.

Anonymkode: 367d5...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...