Gå til innhold

Typen må game når jeg er på besøk (avstandsforhold)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Haha, jeg er helt lik. Etter middag må jeg spille en runde League for å lande litt. Da har dagen gått i ett, og jeg er helt desperat etter å slappe av og klarne hodet. Noen sover middagshvil, scroller på mobilen eller bare chiller. Han trenger litt League. Jeg skjønner greia. Og det har ikke noe med deg å gjøre, men hvordan han lader batteriene etter en krevende dag. 

Anonymkode: 2d9fd...7b9

Han lader ikke batteriene etter en dag, han gjør det mens han skulle brukt tid på barnet sitt! Det skader barnets utvikling! Når han sklir inn i spillverdenen så er det en avvisning som kan skade barns relasjonsbygging og tilknytning.

Men hei, det er selvfølgelig mindre viktig at barnet kan bli skadet for livet, bare han får spille litt...

Anonymkode: 1e472...164

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han lader ikke batteriene etter en dag, han gjør det mens han skulle brukt tid på barnet sitt! Det skader barnets utvikling! Når han sklir inn i spillverdenen så er det en avvisning som kan skade barns relasjonsbygging og tilknytning.

Men hei, det er selvfølgelig mindre viktig at barnet kan bli skadet for livet, bare han får spille litt...

Gaming er en enrom tidstyv som ikke lar seg kombinere med så mye annet. Det er bare å godta det eller avvise det. Skal man holde seg på topp som gamer må man bruke enormt mye tid på det. Som singel går det jo greit, kjenner noen som bruker all sin fritid på dette. De har ikke partnere eller har en partner som driver med det samme. Familieliv er ikke forenlig med dette uansett. Det går bare ikke opp tidsmessig.  Så har noen gaming som interesse ? Godta det eller skygg unna.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ikke game. Han velger å game. Det er rimelig respektløs når du "endelig" er på besøk hos han. Selv den ene timen. Det er tydelig en utrolig dårlig prioritering han gjør, så dette har du absolutt lov å kjenne på. 

Tenker du bør finne deg en mann i Tromsø heller.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på alder på barnet, og hva barnet ev. gjør den ene timen. 
Min erfaring er at de foreldrene som er inne i gamingverdenen, og som spiller med barna, er påkoblet og til stede på en helt annen måte enn de som ikke gjør det. 
Personlig så digger ungene mine at jeg spiller. Vi spiller ofte sammen, og det er veldig kos. :)

Anonymkode: 2d9fd...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du i et avstandsforhold med en gamingavhengig student som har et barn…?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noe bedre å være opptatt med å se TV 1 time om dagen enn å se på en dataskjerm?

Har du opplevd noe tidligere i livet ditt som gjør at du ikke liker spill?

Anonymkode: 238cc...337

Å se på TV kan man i hvert fall gjøre sammen.

Anonymkode: f07c1...5d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Å se på TV kan man i hvert fall gjøre sammen.

Kan man ikke spille sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (1 time siden):

Kan man ikke spille sammen?

Det fordrer vel at TS har en PC hun også kan spille på, og har en viss interesse for gaming. TV er lettere å involvere begge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det fordrer vel at TS har en PC hun også kan spille på, og har en viss interesse for gaming. TV er lettere å involvere begge i. 

Hadde det bare vært noe som het TV-spill…🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (2 timer siden):

Har inntrykk av at ts vil ha en ordentlig mann som prioriterer henne, familie og barn. Ikke en som spiller skytespill og tv-spill og oppfører seg som en 14-åring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (2 timer siden):

Ja, igjen avhenger det av om kjæresten til TS er interessert i denne typen gaming, og at TS synes sånt er gøy. 

TV er uansett mer universelt enn gaming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TV er dørgende kjedelig.

Anonymkode: 2b0ca...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 11.58):

Gaming er for kids . 

Anonymkode: 65508...7e4

Du får si det til Magnus Karlsen mens han gamer sjakk. Eller Erling Braut Haaland mens han gamer fotball. 

Hvorfor sette grensa der? Film er jo for kids, ikke sant? Å jo! Teater er hvertfall for kids! 

Sett deg ned og hold kjeft din jævla klovn.

Anonymkode: d52b1...432

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

TV er dørgende kjedelig.

Anonymkode: 2b0ca...536

Poenget var vel at de kunne gjøre noe hun også kunne være involvert i, det må ikke være å se på TV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (6 timer siden):

Har inntrykk av at ts vil ha en ordentlig mann som prioriterer henne, familie og barn. Ikke en som spiller skytespill og tv-spill og oppfører seg som en 14-åring.

Men TV er skikkelig voksent? Les en bok.

Endret av Baratheon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (10 timer siden):

Men TV er skikkelig voksent? Les en bok.

Å se en film/serie sammen med samboeren sin en kveld vil jeg si er mye mer voksent enn å sitte alene foran en PC-skjerm å spille skytespill, samtidig som du vet samboeren føler seg ensom i forholdet ja. Hele poenget her er vel at ts vil ha en kjæreste som prioriterer henne foran alle mulige andre uviktige ting. Hun hadde nok blitt like skuffet om hun kom på besøk og han ville bruke timevis på å lese i en roman den lille tiden de hadde sammen, fremfor å tilbringe tid sammen med henne. Er nok ikke det at det er gaming som er hovedproblemet, men grunnen til at «alle» klager over gaming er fordi de som gamer ofte bruker ekstremt mye tid på det slik at det går ut over andre ting…

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sjokoladeelskeren skrev (1 time siden):

enn å sitte alene foran en PC-skjerm

Jeg foreslo jo å spille sammen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (3 minutter siden):

Jeg foreslo jo å spille sammen?!

Nå gamer jo han league of legends, skal de liksom spille det sammen hvis hun aldri har spilt det før? Tror du ikke han fortsatt hadde hatt behov for å game league selv om de hadde spilt mariocart eller noe slikt sammen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (På 21.9.2024 den 16.50):

Jeg har selv flere hobbyer, men driver selvsagt ikke med det imens jeg har besøk (annet enn strikking uten mønster eller annet som krever konsentrasjon

Respektløst av deg. Du tror det ikke plager andre men det gjør det nok.

Anonymkode: c511a...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladeelskeren skrev (3 timer siden):

Nå gamer jo han league of legends, skal de liksom spille det sammen hvis hun aldri har spilt det før? Tror du ikke han fortsatt hadde hatt behov for å game league selv om de hadde spilt mariocart eller noe slikt sammen?

Det er verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...