Gå til innhold

Typen må game når jeg er på besøk (avstandsforhold)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men å trene HVER DAG i stedet for å tilbringe tiden med deg,er ikke så nøye. Den tiden er gyldig både for deg,og de som kommenterer her,men siden hobbyen er...Gaming,så er det røde flagg og full pakke. Man kan også utsette treningen denne ene uken.

Når det er sagt,så virker det ikke som om dere er så kompatible i det store og hele.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 65d83...d79

Finn deg en kjæreste i Tromsø som ikke gamer. Uten barn. 🤦‍♀️

Anonymkode: bb0ba...279

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Min nåværende samboer og jeg hadde et avstandsforhold i flere år før vi flyttet sammen. Han er en gamer, men det ville ikke ha falt han inn å kaste bort den verdifulle tiden vi hadde sammen på gaming. Om jeg hadde kommet på besøk til hans hjem, hvor jeg ikke engang har mine ting, og han hadde latt meg sitte der som en idiot mens han gamet så hadde det vært det siste besøket mitt, og det forholdet hadde vært en saga blott. 

Anonymkode: 31836...d9f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 time siden):

Men å trene HVER DAG i stedet for å tilbringe tiden med deg,er ikke så nøye. Den tiden er gyldig både for deg,og de som kommenterer her,men siden hobbyen er...Gaming,så er det røde flagg og full pakke. Man kan også utsette treningen denne ene uken.

Når det er sagt,så virker det ikke som om dere er så kompatible i det store og hele.

Trening kan da ikke sammenlignes med gaming i denne sammenhengen. Greit han kunne kuttet ned på treningen når hun er på besøk en uke, men trening er en viktig del av hverdagen. Hun trenger ikke å bekymre seg for at han kommer til å bruke mange timer på trening hver kveld når de flytter i lag og at det kan gjør at hun ikke får en kjæreste som er til stedet. Gamingen derimot har hun stor grunn til å bekymre meg over. Jeg har flere venninner som irriterer seg grønn over at kjæresten setter seg på rommet og gamer etter jobb fremfor å hjelpe til med middag, hus og barn. Og det høres ut som om kjæresten hennes også har helt feil prioriteringer når det kommer til gaming…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det hadde vært greit om han gjorde det noen kvelder den uka, men hver kveld høres litt voldsomt ut. 

Vet ikke helt om jeg hadde stolt på det med maks to timer når dere eventuelt flytter sammen. Har du tatt opp dette med ham? Hvorfor han ser for seg at han kommer til å redusere gamingen så mye ved samboerskap, men ikke når du er på besøk en uke nå? 

Anonymkode: f07c1...5d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gaming er for kids . 

Anonymkode: 65508...7e4

Eller som jeg sier. Tv-spill/dataspill er for unger. Det er sånn voksne folk snakker. 

Anonymkode: c89c8...bb9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg og typen har vært sammen 1 år og har avstandsforhold nå mens vi studerer. Jeg studerer i Trømsø og han i Stavanger, så er ikke så ofte vi får sett hverandre. Denne uken fikk jeg fri, og dro derfor til Stavanger for å bo med han i ei uke. På dagtid går dagen til studier og han trener også nesten hver dag. Han har også et barn så etter studier går tiden til å hente i barnehage og lage middag sammen. Så vi har bare tid sammen fra middag til vi legger oss. I mitt hode er det da logisk å bruke tiden på hverandre…chille, se en film eller finne på noe annet. Men nesten hver dag jeg har vært her så har han satt seg på pc´n for å ta seg et game i løpet av kvelden. Har vært Max en time han har blitt sittende også bruker han resten av tiden på meg, men tenker likevel det er en rar prioritering. Hvorfor må han på død og liv game den uken jeg er på besøk når vi ser hverandre så sjeldent ellers liksom…

Han gamer mye mer når jeg ikke er her, og det er en bekymring jeg har tatt opp med han tidligere. At jeg orker ikke en partner som skal bruke kveldene på å game fremfor å tilbringe tid med meg, da kan vi like godt gjør det slutt med en gang. Da har han uttrykt at gaming er tidsfordriv når han vil chille og ikke har noe annet å gjør, og at når vi flytter sammen så vil han selvfølgelig heller tilbringe tid sammen med meg. Han sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye.

Hva tenker dere? 

Han har allerede vist at han ikke kommer til å game så lite. Når han gjør det når han savner deg, kan man jo forestille seg hvor mye det blir når han ser deg hver dag.. 

Ta det opp. Si at det er vanskelig å se for seg at det vil bli mindre, når det er så mye nå.

Anonymkode: 21247...ed2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å lese bøker. Om jeg var relativt nyforelsket, og på besøk hos en kjæreste helt på andre siden av landet, så hadde jeg ikke åpnet en bok. Jeg hadde nok også droppet trening den uka.

Han er ikke forelsket.

Anonymkode: 32d89...887

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gaming er en hobby for mange, og det er helt greit. Men hvis det gjelder kjæresten min så må han jo vær ærlig om det når jeg sier hva jeg vil ha i en partner. Når jeg sier at jeg vil ha en som finner på ting med meg fremfor å sitte på pc´n om kveldene, og han sier at han kan vær den personen og gaming er bare tidsfordriv når han ikke har noe annet å finne på så forventer jeg jo at han svarer ærlig. Jeg kommer aldri til å trives med en partner som vil bruke kveldene sine på å game. Hadde det vært 2 timer i uka som han sa, så helt greit! Men når vi ikke er i lag så bruker han nærmere 20 timer i uka, så regner med at når vi har bodd sammen en stund så blir det minst 10-15 timer i uka, og det synes jeg ikke er innafor. Det er ikke en person jeg vil få barn med. Han spiller league of legends, mesteparten av tiden alene, men en sjelden gang med kompiser.

ts

Haha, jeg er helt lik. Etter middag må jeg spille en runde League for å lande litt. Da har dagen gått i ett, og jeg er helt desperat etter å slappe av og klarne hodet. Noen sover middagshvil, scroller på mobilen eller bare chiller. Han trenger litt League. Jeg skjønner greia. Og det har ikke noe med deg å gjøre, men hvordan han lader batteriene etter en krevende dag. 

Anonymkode: 2d9fd...7b9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Gaming er en hobby for mange, og det er helt greit. Men hvis det gjelder kjæresten min så må han jo vær ærlig om det når jeg sier hva jeg vil ha i en partner. Når jeg sier at jeg vil ha en som finner på ting med meg fremfor å sitte på pc´n om kveldene, og han sier at han kan vær den personen og gaming er bare tidsfordriv når han ikke har noe annet å finne på så forventer jeg jo at han svarer ærlig. Jeg kommer aldri til å trives med en partner som vil bruke kveldene sine på å game. Hadde det vært 2 timer i uka som han sa, så helt greit! Men når vi ikke er i lag så bruker han nærmere 20 timer i uka, så regner med at når vi har bodd sammen en stund så blir det minst 10-15 timer i uka, og det synes jeg ikke er innafor. Det er ikke en person jeg vil få barn med. Han spiller league of legends, mesteparten av tiden alene, men en sjelden gang med kompiser.

ts

Jeg hadde satset videre på en annen mann 

Anonymkode: d03f8...6c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer IKKE til å slutte å game nei!

Anonymkode: 0f58b...161

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Haha, jeg er helt lik. Etter middag må jeg spille en runde League for å lande litt. Da har dagen gått i ett, og jeg er helt desperat etter å slappe av og klarne hodet. Noen sover middagshvil, scroller på mobilen eller bare chiller. Han trenger litt League. Jeg skjønner greia. Og det har ikke noe med deg å gjøre, men hvordan han lader batteriene etter en krevende dag. 

Anonymkode: 2d9fd...7b9

Men da har han jo løyet ved å si at dette er noe han ser for seg kun et par timer i uka.

Og mener du at du i en startfase, eller i en fase du ikke ser partner ikke klarer å lande med en god massasje eller en kjapp en? 🫣

Anonymkode: 21247...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe bedre å være opptatt med å se TV 1 time om dagen enn å se på en dataskjerm?

Har du opplevd noe tidligere i livet ditt som gjør at du ikke liker spill?

Anonymkode: 238cc...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 11.24):

Han har et avhengighetsproblem , og derfor greier han ikke å la være selv om du er der. 
Du må ta hardt mot hardt og gi han et valg basert på en sammenligning som han forstår. 
Vil han ha sex når du er på besøk ? 
Du kan jo begynne der . 
At han bytter bort sex med gaming , rett og slett sånn som han holder på 

Anonymkode: f4ffa...426

Han har en interesse som ikke hun har, og han velger å bruke all sin tid på det. Og om TS tror dette endrer seg i et forhold ? Da er hun naiv. Kan hun ikke leve med dette her ? Gå videre. Tenk en familiesituasjon der oppvask, klær og husarbeid hoper seg opp og mannen sitter og spiller hele fritiden sin, og får barna med på galeien. Lykke til. For meg må folk game til krampen tar de, en partner som driver med dette er totalt uaktuell for meg  og har alltid vært det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 15.36):

Eller som jeg sier. Tv-spill/dataspill er for unger. Det er sånn voksne folk snakker. 

Anonymkode: c89c8...bb9

og det å sitte passivt som en apekatt å se på TV er helt innafor, liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 11.24):

Han har et avhengighetsproblem , og derfor greier han ikke å la være selv om du er der. 
Du må ta hardt mot hardt og gi han et valg basert på en sammenligning som han forstår. 
Vil han ha sex når du er på besøk ? 
Du kan jo begynne der . 
At han bytter bort sex med gaming , rett og slett sånn som han holder på 

Anonymkode: f4ffa...426

En gamer som klarer å gi seg etter en time, og så bruker resten av kvelden med kjæresten sin, har ikke et avhengighetsproblem. Samboeren min derimot, kunne game 13 timer i strekk, ta seg en kort matpause og så game noen timer til, han droppet planer med både meg og venner til fordel for gaming. Da kan vi snakke om avhengighetsproblem. En time om dagen er bare en sunn prioritering av egentid, så man ikke mister seg selv fullstendig i et forhold. 

Anonymkode: 5a1af...115

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 12.36):

ts

Jeg er en dame på 49 som gamer. Det er en sosial ting, oftest med venner. Er innom hver dag nesten, også når jeg er hos han jeg er i avstandsforhold med. Mindre tid på gaming når vi er sammen enn når jeg er alene. . Hvis han hadde sagt noe på det, måtte jeg også satt foten ned. Han liker og se på film, løpe, lage musikk og se på sport. Hvis jeg skulle sluttet med mine interesser måtte han selvsagt gitt opp sine. Ikke mer film, løping eller lage musikk! 
ja, du må være ærlig med hva du vil ha i en partner , og hvis du er sånn tosom som må gjøre det samme som partner hele tiden må du finne en partner som er helt lik deg selv når det gjelder interesser.  I ditt hode skal dere chille og se på film? Du må jo starte med deg selv og slutte og se på film da! Det er jo ikke hans interesse så da kan jo ikke du gjøre det? 

Anonymkode: 3994c...67f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt flagg! 

Ikke bare er det utrolig lite tiltrekkende med en voksen mann som setter gaming foran kjæreste og evt andre ting i livet, men det er faktisk vannvittig respektløst å sette seg med det når noen har reist langt for å være med deg, og som sitter og venter hele dagen imens du er på skolen, og så trening (som også forsåvidt bør kunne roes ned en smule når man har besøk, men uten å komme fullstendig ut av rutinene)...

Ja, det ville selvsagt vært respektløst om det var en annen hobby også, til de som forsvarer gamingavhengighet med nebb og klør. 

Jeg har selv flere hobbyer, men driver selvsagt ikke med det imens jeg har besøk (annet enn strikking uten mønster eller annet som krever konsentrasjon, men det også vurderes utifra hva slags besøk det er og hva vi gjør). Jeg, mannen og sønnen har alle håndtverkshobbyer som vi kan sitte med rundt bordet og småprate samtidig - da sitter vi sammen, og det er noe av det koseligste jeg vet.

Jeg blir lett avhengig av gaming om jeg først begynner, så jeg dropper det helt, da det er en "hobby" som påvirker meg på en mye mer negativ måte enn andre hobbyer jeg har, og hvor man mister kontakten med omverden på en annen måte. Jeg liker ikke slik jeg blir av det. Mannen derimot, klarer å legge det fra seg uten problemer, og blir ikke "dratt inn i det" slik jeg blir, så han spiller ofte en halvtime imens jeg legger barn (om det f.eks er noe husarbeid å gjøre, så tar han heller det, uten at jeg må be ham om det). Når jeg er ferdig med legging, legger han det fra seg, med mindre jeg skal noe annet som krever min fulle oppmerksomhet.

TS: Du har nok fått en bitteliten smakebit på en evt fremtid med denne fyren, og det lover ikke godt dessverre... Om jeg var deg, ville jeg gått nå, så du ikke ender opp som mamma for en voksen mann om noen år, der både du og barna blir nedprioritert til fordel for gaming... 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er det noe bedre å være opptatt med å se TV 1 time om dagen enn å se på en dataskjerm?

Har du opplevd noe tidligere i livet ditt som gjør at du ikke liker spill?

Det ville jo vært ganske sært å sitte alene og se på tv i en time også når man har besøk... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 12.36):

Jeg kommer aldri til å trives med en partner som vil bruke kveldene sine på å game.

Det er ikke en person jeg vil få barn med.

ts

Dette er mer enn nok grunn til å avslutte forholdet!

Han er enten ikke klar over sin spillavhengighet, eller han vil ikke slutte. Uansett ikke noe du kan eller bør prøve å endre.

Tenk deg selv, når ikke en gang hans eget barn er motivasjon nok for ham til å ta tak i denne avhengigheten han har...

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 13.17):

Når jeg ikke er her så er det ofte han gir henne iPad og går å gamer, men han finner jo på ting med henne også da. De kan dra på lekeland og kose seg, men kveldene før hun skal legge seg går som oftes til gaming, mens hun leker eller ser på iPad.

ts

Det han gjør her er omsorgssvikt, det skader barnet og barnets utvikling!

Jeg hadde dumpet ham og så meldt fra til hans mor eller til helsestasjonen eller barnevernet, for det han gjør skader barnets utvikling!

Anonymkode: 1e472...164

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...