Gå til innhold

Typen må game når jeg er på besøk (avstandsforhold)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og typen har vært sammen 1 år og har avstandsforhold nå mens vi studerer. Jeg studerer i Trømsø og han i Stavanger, så er ikke så ofte vi får sett hverandre. Denne uken fikk jeg fri, og dro derfor til Stavanger for å bo med han i ei uke. På dagtid går dagen til studier og han trener også nesten hver dag. Han har også et barn så etter studier går tiden til å hente i barnehage og lage middag sammen. Så vi har bare tid sammen fra middag til vi legger oss. I mitt hode er det da logisk å bruke tiden på hverandre…chille, se en film eller finne på noe annet. Men nesten hver dag jeg har vært her så har han satt seg på pc´n for å ta seg et game i løpet av kvelden. Har vært Max en time han har blitt sittende også bruker han resten av tiden på meg, men tenker likevel det er en rar prioritering. Hvorfor må han på død og liv game den uken jeg er på besøk når vi ser hverandre så sjeldent ellers liksom…

Han gamer mye mer når jeg ikke er her, og det er en bekymring jeg har tatt opp med han tidligere. At jeg orker ikke en partner som skal bruke kveldene på å game fremfor å tilbringe tid med meg, da kan vi like godt gjør det slutt med en gang. Da har han uttrykt at gaming er tidsfordriv når han vil chille og ikke har noe annet å gjør, og at når vi flytter sammen så vil han selvfølgelig heller tilbringe tid sammen med meg. Han sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 65d83...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har et avhengighetsproblem , og derfor greier han ikke å la være selv om du er der. 
Du må ta hardt mot hardt og gi han et valg basert på en sammenligning som han forstår. 
Vil han ha sex når du er på besøk ? 
Du kan jo begynne der . 
At han bytter bort sex med gaming , rett og slett sånn som han holder på 

Anonymkode: f4ffa...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil han ha sex når du er på besøk ? 
Du kan jo begynne der . 
At han bytter bort sex med gaming , rett og slett sånn som han holder på

Herregud nei! Ikke bruk sex som straff/premie for å være lydig gutt, det kommer definitivt til å ødelegge forholdet.

 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

når vi flytter sammen så vil han selvfølgelig heller tilbringe tid sammen med meg. Han sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye.

Ja, hvis han bruker tid på å game selv om du er hos ham i bare en uke, så tenker jeg også at faren er stor for at han vil bruke enda mer tid på å game når dere bor sammen og ser hverandre hver dag. Så hvis gamingen hans er et problem for deg, så bør dere løse dette før dere flytter sammen.

Anonymkode: c654b...4cf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han holder på egene ting en time om kvelden selvom du er der ser jeg ikke problemet med, men om du vil ha en kjæreste som gamer max 2 timer i uka tror jeg du bør finne en annen. 

Jeg har en samboer som gamer mye, flere timer hver eneste dag, men dette visste jeg da før jeg flyttet inn med han. For meg er det helt greit, vi ser film/serie sammen hver dag, går ut sammen hver uke og trener sammen innimellom. Når han gamer gjør jeg mine ting, som å dra ut med venner, ser serier han ikke kan forstå at jeg liker, trener osv. Jeg trenger ikke en kjæreste som er med meg hele tiden, og synes det er deilig at jeg også kan holde på med mine interesser uten at han legger seg i det. 

Det er jo selvsagt ikke for alle, men sånn du beskriver din kjæreste virker det som at det noe ala det du kommer til å få når dere flytter sammen. Så må du finne ut om det er noe du vil leve med. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er en hobby for mange, det er en plass hvor du har et sosialt nettverk med likesinnede rundt deg som har de samme interessene. Lurer litt på hva du mener er værst, at han driver med hobbyen sin mens du er på besøk, eller at det er gaming som er hobbyen? Og hvor mye tid får han lov til å bruke på hobby (gaming eller annen hobby)  i uken hvis dere blir samboere? Hva spiller han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming er for kids . 

Anonymkode: 65508...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han skal jobbe, hente i bhg, trene, OG game HVER dag akkurat den uken du er kommet langveisfra - hadde jeg følt meg nedprioritert. 
 

Hadde tenkt han heller kunne bedt noen andre hente en dag, tatt trening sammen en dag, og droppet gaming et par kvelder. 
 

Men kanskje er dere ikke stormforelskede lenger, og kanskje er ren chilling litt kjedelig for ham? Kanskje dere må lage planer, romantisk middag, sove ute, date? 

Anonymkode: a5898...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krist1an skrev (25 minutter siden):

Gaming er en hobby for mange, det er en plass hvor du har et sosialt nettverk med likesinnede rundt deg som har de samme interessene. Lurer litt på hva du mener er værst, at han driver med hobbyen sin mens du er på besøk, eller at det er gaming som er hobbyen? Og hvor mye tid får han lov til å bruke på hobby (gaming eller annen hobby)  i uken hvis dere blir samboere? Hva spiller han?

Gaming er en hobby for mange, og det er helt greit. Men hvis det gjelder kjæresten min så må han jo vær ærlig om det når jeg sier hva jeg vil ha i en partner. Når jeg sier at jeg vil ha en som finner på ting med meg fremfor å sitte på pc´n om kveldene, og han sier at han kan vær den personen og gaming er bare tidsfordriv når han ikke har noe annet å finne på så forventer jeg jo at han svarer ærlig. Jeg kommer aldri til å trives med en partner som vil bruke kveldene sine på å game. Hadde det vært 2 timer i uka som han sa, så helt greit! Men når vi ikke er i lag så bruker han nærmere 20 timer i uka, så regner med at når vi har bodd sammen en stund så blir det minst 10-15 timer i uka, og det synes jeg ikke er innafor. Det er ikke en person jeg vil få barn med. Han spiller league of legends, mesteparten av tiden alene, men en sjelden gang med kompiser.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et gamerpar som har hatt over 1 år med avstandsforhold.

Enten er han avhengig og det er en grunn til at han har endt opp som alenefar. Jeg dumpa min ex pga det samme, og jeg er en som forstår gaming.

Eller så er du rett og slett ikke spennende nok/han har ikke de riktige følelsene for deg. Til tross for at vi i utgangspunktet gamer hver dag så gamet vi aldri når vi var fysisk sammen(med mindre det var et duospill med bare oss).

All inn all høres han ut som en dårlig hest å satse på, uansett hva grunnlaget er.

Anonymkode: 2b0ca...536

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gaming er en hobby for mange, og det er helt greit. Men hvis det gjelder kjæresten min så må han jo vær ærlig om det når jeg sier hva jeg vil ha i en partner. Når jeg sier at jeg vil ha en som finner på ting med meg fremfor å sitte på pc´n om kveldene, og han sier at han kan vær den personen og gaming er bare tidsfordriv når han ikke har noe annet å finne på så forventer jeg jo at han svarer ærlig. Jeg kommer aldri til å trives med en partner som vil bruke kveldene sine på å game. Hadde det vært 2 timer i uka som han sa, så helt greit! Men når vi ikke er i lag så bruker han nærmere 20 timer i uka, så regner med at når vi har bodd sammen en stund så blir det minst 10-15 timer i uka, og det synes jeg ikke er innafor. Det er ikke en person jeg vil få barn med. Han spiller league of legends, mesteparten av tiden alene, men en sjelden gang med kompiser.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Har du noen hobby selv? Å se for seg en fremtid der hverandre er de eneste impulsene på fritiden høres veldig usunt ut. 

Anonymkode: 2b0ca...536

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du noen hobby selv? Å se for seg en fremtid der hverandre er de eneste impulsene på fritiden høres veldig usunt ut. 

Anonymkode: 2b0ca...536

Jeg trener, liker å gå i fjellet, male osv. Forskjellen er vel at det hadde aldri falt meg inn å fortelle han at nå må han finne noe å gjør på alene fordi jeg skal sette meg ned å male, i løpet av den lille tiden vi har sammen. Hadde han vært på besøk hadde jeg prioritert han. Når man flytter sammen så må man ikke sitte oppå hverandre hver eneste kveld såklart, men hvis han skal bruke 4-5-6 kvelder i uka på å game så synes jeg ikke noe om det.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trener, liker å gå i fjellet, male osv. Forskjellen er vel at det hadde aldri falt meg inn å fortelle han at nå må han finne noe å gjør på alene fordi jeg skal sette meg ned å male, i løpet av den lille tiden vi har sammen. Hadde han vært på besøk hadde jeg prioritert han. Når man flytter sammen så må man ikke sitte oppå hverandre hver eneste kveld såklart, men hvis han skal bruke 4-5-6 kvelder i uka på å game så synes jeg ikke noe om det.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Ja det må jo skilles skarp mellom hvilke forventninger man har til besøk nå og hva du forventer av fremtiden.

 

Deg til side og det som faktisk er viktig her, bli barnet tilsidesatt for gamingen? Det kan gi deg svar på om det er avhengighet eller manglende intresse for deg som er problemet.

Anonymkode: 2b0ca...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krist1an skrev (1 time siden):

Gaming er en hobby for mange, det er en plass hvor du har et sosialt nettverk med likesinnede rundt deg som har de samme interessene. Lurer litt på hva du mener er værst, at han driver med hobbyen sin mens du er på besøk, eller at det er gaming som er hobbyen? Og hvor mye tid får han lov til å bruke på hobby (gaming eller annen hobby)  i uken hvis dere blir samboere? Hva spiller han?

Hobby hjemme er noe man gjør når man ikke har bedre å finne på. Ikke mens man har besøk. Hobby utenfor husets fire vegger er helt ok, men ingen voksne med barn har mulighet til å gjøre dette en time hver eneste kveld. Da måtte han skaffet barnevakt. Uansett superfrekt å gjøre når noen er på besøk, og når han gjør sånt nå så kan man sikkert ganske opp dette både tre og fire ganger til hva det hadde blitt ved samboerskap. 

Problemet med gaming er forøvrig når det er spill med flere, og spill med øreklokker. Dvs at man ikke kan slippe det man har i fanget om barnet roper på et glass vann, slippe ut katten, eller småprate med kjæresten samtidig. Det er svært få hobbyer som legger beslag på all kontakt med andre i samme rom, slik gaming gjør. Ha et eget gamingrom i kjelleren, slik at det synliggjør tiden man er fraværende. Men så skal dette liksom også være noe den andre parten kan gjøre. Da er man på minus to timer hver kveld etter legging av barnet. Hvor lenge orker man å sitte oppe for kvalitetstid sammen da? 

Anonymkode: 7fdd0...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har du noen hobby selv? Å se for seg en fremtid der hverandre er de eneste impulsene på fritiden høres veldig usunt ut. 

Anonymkode: 2b0ca...536

De fleste med barn har ikke tid til å dyrke hobbyen mer enn max et par ganger i uken. Dette sier seg selv. Man har oppgaver hjemme, man ØNSKER å være med partneren også, man ØNSKER å være med barnet sitt. Klesvask, forberedelser til hverdagen, matlaging, handling, sex. Barn legger seg vel rundt 19-20, det er begrenset hvor mange timer man har til overs da før man må legge seg selv om man jobber normalt. 

Anonymkode: 7fdd0...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det må jo skilles skarp mellom hvilke forventninger man har til besøk nå og hva du forventer av fremtiden.

 

Deg til side og det som faktisk er viktig her, bli barnet tilsidesatt for gamingen? Det kan gi deg svar på om det er avhengighet eller manglende intresse for deg som er problemet.

Anonymkode: 2b0ca...536

Jeg føler egentlig det ja. Når jeg ikke er her så er det ofte han gir henne iPad og går å gamer, men han finner jo på ting med henne også da. De kan dra på lekeland og kose seg, men kveldene før hun skal legge seg går som oftes til gaming, mens hun leker eller ser på iPad.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er et stort rødt flagg. Ikke bare at han bruker mye tid på gaming, men også at han lyver om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg føler egentlig det ja. Når jeg ikke er her så er det ofte han gir henne iPad og går å gamer, men han finner jo på ting med henne også da. De kan dra på lekeland og kose seg, men kveldene før hun skal legge seg går som oftes til gaming, mens hun leker eller ser på iPad.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Wow, han parkerer barnet med iPad og gamer den lille tiden de har sammen om ettermiddagen? Tidenes turn-off og røde flagg for meg. Jeg kan GARANTERE deg at han gamer mer enn to timer i uka om dere blir sammen. Og jeg er gamer selv. Det er ikke hobbyen i seg selv som er problemet, men at han setter sine egne behov først, foran både kjæreste og barn. Jeg hadde ikke tatt i ham med ildtang.

Anonymkode: 33970...da3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

an sa han kom ikke til å kunne gaming helt, men han så for seg et snitt på rundt 2 timer i uka. Så nå når han på død og liv må game denne uken når jeg er på besøk, så mister jeg jo helt troen på alt han har fortalt tidligere. Ser for meg at han sa det fordi han var redd for å miste meg, og at han egentlig kommer til å game minst 5x så mye.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 65d83...d79

Du ser dissonansen ja. Han vil liksom ikke game når dere flytter sammen, men når du er på besøk så gjelder ikke det. Han er en idiot og du er likeså om du lar dette fortsette.

Om du er der enda, så må du si at han må vise det nå at han faktisk ønsker å være med DEG og ikke en datamaskin! Det er NÅ du er der.

Anonymkode: 333dc...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

han sier  gaming er bare tidsfordriv når han ikke har noe annet å finne på

Han sier jo at han ikke har noe å finne på med deg nå når du er der...

Anonymkode: 333dc...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg føler egentlig det ja. Når jeg ikke er her så er det ofte han gir henne iPad og går å gamer, men han finner jo på ting med henne også da. De kan dra på lekeland og kose seg, men kveldene før hun skal legge seg går som oftes til gaming, mens hun leker eller ser på iPad.

ts

Anonymkode: 65d83...d79

Han høres ut til å være faktisk avhengig. Et stort rødt flagg.

Anonymkode: 333dc...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...