Gå til innhold

Er antall timer BPA rettferdig fordelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AprilLudgate skrev (16 timer siden):

Nei og ja.

Sannsynligvis hadde de regnet på hva sykehjemsplass kontra fulltids BPA koster. 

Ofte plasseres jo folk på sykehjem.

Jeg hørte om ei på 22 år som prøvde å ta selvmord. Hun havnet på sykehjem fordi hun ødela flere organer og ble fullt pleietrengende. Dette var en av de mindre kommunene i Nordland. Hjerne hennes var såpass skadet at psykolog ikke kunne jobbe med henne, og BPA hadde ikke kommunen økonomi til. Dette er en sann historie, men desverre ikke enestående. Staten Norge bryter menneskerettighetene hver dag, og det går alltid utover grupper som burde vært mest aktuelt å beskytte. Barn, eldre, psykiatriske pasienter, kriminelle, de med funksjonsnedsettelse, de som ha vært utsatt for vold i nære relasjoner/ famile, rusavhengige osv

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk. 

Man kunne nesten lure på om denne saken var en måte for kommunen å si; vi ønsker ikke ha deg her, du koster oss for mye, så reis hjemigjen der du kommer fra. Hun kunne jo ikke engang gå på do i løpet av dagen, fordi hun ikke fikk hjelp.

Anonymkode: 094a1...1a5

Kristiansand kommune er kjent for å være kjipe på BPA.

Bydelene i Oslo praktiserer også forskjellig. 

Noen ganger synes jeg historiene minner mer om mishandling enn saksbehandling. Jeg har btw jobbet selv i flere kommuner også med saksbehandling og tenker likevel noen ganger at i noen saker virker det ikke bare å stå på budsjett, men også funkfobi, vrang vilje og regelrett uempatiske holdninger. 

Endret av AprilLudgate
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...