Gå til innhold

Hva heter bestemoren din? Evt moren eller oldermoren din? :)

Teardrop

Anbefalte innlegg

Bestemødrene mine het Klara og Jenny. Jeg vet navnet på to av oldemødrene mine, de het Anna og Ingeborg.

Anonymkode: 8f3fc...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemødre: Clary Lissie (begge navnene er fransk, Clary er variant av Clara, og Lissie uttales på samme måte som man ville uttalt Annie på norsk, men i fransk uttale er det Lissiii) og Gunvor Lorentse Martine.  Oldemødre: Ingeborg, Marie, Emma, Lilly. Også de har både ett og to mellomnavn😅 

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn på min mor, bestemødre, oldemødre og grandtanter:

Margrethe

Anna

Anne

Anny

Olivia

Marie

Signe

Anonymkode: 65a34...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (1 time siden):

Bestemødre: Clary Lissie (begge navnene er fransk, Clary er variant av Clara, og Lissie uttales på samme måte som man ville uttalt Annie på norsk, men i fransk uttale er det Lissiii) og Gunvor Lorentse Martine.  Oldemødre: Ingeborg, Marie, Emma, Lilly. Også de har både ett og to mellomnavn😅 

Ingeborg Alberta, Emma Amanda, Marie Olea Agnete, Lilly Alberta Oberda Kristine (fullt navn på oldemødre). Og noen av mine grandtanter: Ingrid Andrea, Signe Annie, Gerda Sofie, Edith Helene, Thea Berntine, Antonette Andrea, Anny Alise. De fleste brukte bare det første navnet i dagligtale

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olga, Aud, Charlotte, Alvilde, Reidun, Bjørg, Sylvi, Solveig, Harriet, Embla, Randi og Audhild er noen navn fra slektstreet vårt. 

Anonymkode: d12df...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (19 minutter siden):

Ingeborg Alberta, Emma Amanda, Marie Olea Agnete, Lilly Alberta Oberda Kristine (fullt navn på oldemødre). Og noen av mine grandtanter: Ingrid Andrea, Signe Annie, Gerda Sofie, Edith Helene, Thea Berntine, Antonette Andrea, Anny Alise. De fleste brukte bare det første navnet i dagligtale

Olea Elisabeth, Martine Sofie og Edel Marie het noen av tiopoldemødrene. 🥰

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...