AnonymBruker Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september Brunhilde skrev (13 minutter siden): Nei, med de holdningene du viser i tråden er du kanskje ikke i nærheten av å være venner med så mange? TS, be om 100 kroner dagen, så slipper naboen å føle at hun utnytter deg og da tør hun sannsynligvis spørre deg flere ganger hvis det er behov. Jeg har jobbet som frivillig tidligere hvertfall, tviler sterkt på at alle som alltid roper ut om at de selv hadde gjort ditten og datten gratis for andre faktisk gjør det, derfor jeg skriver det. Mener man det, gjør det. Anonymkode: 949aa...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september Ta 300 kroner dagen, litt mindre enn dyrehotell. Veldedighet for folk man ikke kjenner, som ikke selv gidder å betale for dyrehotell/kennel, er meningsløst. Du blir i så fall utnyttet. Anonymkode: ccab4...35d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september Sveits skrev (5 timer siden): Det er det. Men jeg tenker at eier har lyst til å gi noe for sin egen del. Jeg gjør henne en tjeneste, hun vil gi noe tilbake. Da kan du vel si noe sånt som at du ikke trenger betaling, men at det hadde vært hyggelig om du kunne få be henne om en tjeneste en annen gang. Du trenger kanskje noen til å sjekke post, vanne blomster eller bare holde et øye med leiligheten din en gang du er bortreist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 20. september #24 Del Skrevet 20. september Jeg har bestemt meg for å si at jeg tar 100,- kroner dagen. Tusen takk for alle svar jeg fikk🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #25 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har jobbet som frivillig tidligere hvertfall, tviler sterkt på at alle som alltid roper ut om at de selv hadde gjort ditten og datten gratis for andre faktisk gjør det, derfor jeg skriver det. Mener man det, gjør det. Anonymkode: 949aa...54a At jeg hadde passet en hund gratis betyr ikke at jeg vil gjøre alt av tilfeldige småjobber gratis. Vi snakker om å passe naboens hund, ikke organisert frivillig arbeid. Anonymkode: 2759a...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #26 Del Skrevet 20. september 100kr dagen er veldig snill pris - hadde benyttet meg av det selv Heldig hun er som møtte på deg! Anonymkode: d882b...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #27 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): At jeg hadde passet en hund gratis betyr ikke at jeg vil gjøre alt av tilfeldige småjobber gratis. Vi snakker om å passe naboens hund, ikke organisert frivillig arbeid. Anonymkode: 2759a...486 Så annonser til dine naboer at du passer hundene deres gratis. Ellers er det bare noe du sier uten å faktisk mene det som sagt. Anonymkode: 949aa...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #28 Del Skrevet 20. september Hvis ungdommer passer kattene mine/bor i huset betaler jeg 300 kr dagen. Dersom jeg passer dyr for andre gjør jeg det gratis, samme hvis andre voksne venner eller familie passer mine, de gjør det gratis. Livet er en byttehandel. Du får tilbake det du gir. Anonymkode: dd8b1...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 20. september #29 Del Skrevet 20. september Sveits skrev (9 timer siden): Jeg skal passe hunden til naboen på dagtid. En litt eldre hund av den minste sorten. Jeg skal passe han fra 07.00 - 16.30 i seks dager. Eier spurte hva jeg ville ha for det og ba meg tenke på det. Hva tenker dere? Hva synes dere jeg skal be om? Gjør det gratis, det hadde jeg gjort. Så er en tjeneste en annen verdt en dag du trenger litt hjelp. De stiller med nødvendig mat og utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 20. september #30 Del Skrevet 20. september TomKrus skrev (32 minutter siden): Gjør det gratis, det hadde jeg gjort. Så er en tjeneste en annen verdt en dag du trenger litt hjelp. De stiller med nødvendig mat og utstyr. Jeg har snakket med henne og hun ble faktisk ganske glad for prisen. Jeg er voksen og hundevant. Jeg har hatt brukshunder sjøl i over 20 år og har gått mange kurs. Hun fikk også oppleve meg sammen med hunden, og tassen likte meg med en gang. Så en hundrings for kompetanse og trygghet for hund og eier er lite, sånn sett. Jeg har ikke behov for noe annet en penger. Jeg er uføretrygdet og hver hundrelapp jeg kan få betyr veldig mye for meg. Jeg har ikke behov for hennes tjenester. Jeg har en stødig ektefelle, stor familie og venner 😊 Så etter svarene jeg fikk i tråden satte jeg prisen. Vi begge er fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 20. september #31 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): 100kr dagen er veldig snill pris - hadde benyttet meg av det selv Heldig hun er som møtte på deg! Anonymkode: d882b...e90 Takk🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20. september #32 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Alle som sier «hadde gjort det gratis» må faktisk jobbe frivillig for at det skal h noen som helst betydning. Tar du på deg småjobber gratis, så annonser det og gjør det, ikke bare lek «helgen». Anonymkode: 949aa...54a Hallo om jeg hjelper naboen med katt eller hund når de ska noe og de gjør det for oss. Så må en da ikke gi det til helle kommunen. Er noe med å kunne hjelpe hverandre. Her så ber vi da som tak for hjelpen på middag eller en flaske med noe godt. Er noe med en kan hjelpe hverandre hvis en kan. Noe jeg jaggu er glad vi gjør her vi bor. Så bare idag så hjalp gubben naboen med å kjøre rundballer, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 20. september #33 Del Skrevet 20. september Jeg skulle nok kanskje ikke kalt henne naboen. Jeg tror vi er 1200 beboere her og hun ba etter hjelp på den felles fb-gruppen vi har for 5-6 borettslag og sameier i samme bydel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #34 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle som sier «hadde gjort det gratis» må faktisk jobbe frivillig for at det skal h noen som helst betydning. Tar du på deg småjobber gratis, så annonser det og gjør det, ikke bare lek «helgen». Anonymkode: 949aa...54a Ja for det er jo veldig sammenlignbart med det å hjelpe nabo🤦🏼♀️ Anonymkode: a55aa...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #35 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja for det er jo veldig sammenlignbart med det å hjelpe nabo🤦🏼♀️ Anonymkode: a55aa...8d0 Tilby deg å hjelpe naboene om du mener du gjør det gledelig gratis. Ikke fortell andre at de burde gledelig stille opp for det om du ikke gjør det selv hvertfall. Anonymkode: 949aa...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #36 Del Skrevet 21. september 150 kr dagen ville jeg tatt og gladelig betalt Anonymkode: 88413...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #37 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 12.22): Alle som sier «hadde gjort det gratis» må faktisk jobbe frivillig for at det skal h noen som helst betydning. Tar du på deg småjobber gratis, så annonser det og gjør det, ikke bare lek «helgen». Anonymkode: 949aa...54a Det er jo hele poenget for noen, å kunne gjøre slikt UTEN å annonsere det! En er kanskje ikke noen "helgen" for å hjelpe noen i det stille, men å annonsere "se så flink jeg er" er i hvert fall ikke noe "helgen". Hilsen ei som hjelper til der det trengs, hvis og når det trengs, og som ikke legger det ut noen plass eller skryter av det. (Ja, jeg skrev det her nå da, men kun for å vise at slike som meg finnes, og det er mange av oss, heldigvis!) Anonymkode: 91c7f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå