Gå til innhold

Betaling for pass av hund - hva skal jeg ta for det?


Sveits

Anbefalte innlegg

Jeg skal passe hunden til naboen på dagtid. En litt eldre hund av den minste sorten. Jeg skal passe han fra 07.00 - 16.30 i seks dager. Eier spurte hva jeg ville ha for det og ba meg tenke på det. 

Hva tenker dere? Hva synes dere jeg skal be om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taper du noe inntekt på dette ? 
ellers er det vel slik naboer gjør for hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt penger for hundepass av naboer, venner eller kolleger. 

Har jo vært hyggelig med en liten oppmerksomhet etterpå (blomst, vin) men ingen nødvendighet. Bare hyggelig med hundeselskap!

Anonymkode: 78137...b84

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så hjelper naboen oss og vi dem til tider med hund. Vi ber hverandre på en god middag eller rn flaske med noe godt i.

Men vet at noen tar 100 til 200kr pr gå tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits skrev (8 minutter siden):

Jeg skal passe hunden til naboen på dagtid. En litt eldre hund av den minste sorten. Jeg skal passe han fra 07.00 - 16.30 i seks dager. Eier spurte hva jeg ville ha for det og ba meg tenke på det. 

Hva tenker dere? Hva synes dere jeg skal be om? 

hadde gjort det gratis. Bare koselig syns jeg med en liten hund som i tillegg trenger ikke særlig mye mosjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jobb for deg? Dvs. trenger den noen spesielle hensyn eller masse turer? Begrenser den deg slik at du må holde deg hjemme med den?

Eller vil den bare dilte rundt med deg og slappe av resten av tiden?

150 dagen hvis du må tilpasse deg og  faktisk bruke en del tid på den. Gratis vennetjeneste hvis den bare dilter rundt deg. 

Anonymkode: 41469...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (1 minutt siden):

hadde gjort det gratis. Bare koselig syns jeg med en liten hund som i tillegg trenger ikke særlig mye mosjon

Det er det. Men jeg tenker at eier har lyst til å gi noe for sin egen del. Jeg gjør henne en tjeneste, hun vil gi noe tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det noe jobb for deg? Dvs. trenger den noen spesielle hensyn eller masse turer? Begrenser den deg slik at du må holde deg hjemme med den?

Eller vil den bare dilte rundt med deg og slappe av resten av tiden?

150 dagen hvis du må tilpasse deg og  faktisk bruke en del tid på den. Gratis vennetjeneste hvis den bare dilter rundt deg. 

Anonymkode: 41469...462

Nei. Veldig lite jobb. Jeg har ikke bil så jeg må bli hjemme. Jeg har aldri møtt naboen før så hun er fremmed for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits skrev (4 minutter siden):

Nei. Veldig lite jobb. Jeg har ikke bil så jeg må bli hjemme. Jeg har aldri møtt naboen før så hun er fremmed for meg. 

Da tar du en symbolsk sum bare for å sikre å ikke bli utnyttet for gratis pass i tide og utide i fremtiden.

50-100 dagen.

Anonymkode: 41469...462

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da tar du en symbolsk sum bare for å sikre å ikke bli utnyttet for gratis pass i tide og utide i fremtiden.

50-100 dagen.

Anonymkode: 41469...462

Ja, jeg tenkte litt på det. Hun sa at hun ikke hadde fast hundepasser lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som sier «hadde gjort det gratis» må faktisk jobbe frivillig for at det skal h noen som helst betydning. Tar du på deg småjobber gratis, så annonser det og gjør det, ikke bare lek «helgen».

Anonymkode: 949aa...54a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist noen passet hunden min i ca 1 uke, gav jeg vedkommende 1000,-, en sjokoladeplate og et fint kort. 

Jeg tenker rundt 100- 150 kr dagen er innafor. Kanskje litt mer hvis hunden har spesielle behov. Hundepensjonat tar gjerne opp mot 500,- kr dagen, så det kan jo gi en grei pekepinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alle som sier «hadde gjort det gratis» må faktisk jobbe frivillig for at det skal h noen som helst betydning. Tar du på deg småjobber gratis, så annonser det og gjør det, ikke bare lek «helgen».

Anonymkode: 949aa...54a

Hva mener du? Om jeg mater naboens katt i en uke uten å ta betalt, så må jeg annonsere for hele verden at jeg nå er en gratis kattepasser alle kan benytte seg av?

Ts, 50-100 om dagen høres greit ut for en symbolsk sum 🙂

Anonymkode: 5a2fb...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva mener du? Om jeg mater naboens katt i en uke uten å ta betalt, så må jeg annonsere for hele verden at jeg nå er en gratis kattepasser alle kan benytte seg av?

Anonymkode: 5a2fb...608

Skal det være reelt må du selvsagt annonsere til de rundt i området ditt at du tar på deg småjobber gratis, ja, ellers er det ikke et reelt tilbud du faktisk står for, kun et konstruert scenario som du ikke faktisk mener.

Anonymkode: 949aa...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits skrev (2 timer siden):

Ja, jeg tenkte litt på det. Hun sa at hun ikke hadde fast hundepasser lengre. 

100 kr dagen. Det er ikke mye, men da får du litt for jobben. Den skal jo luftes og ha en del oppmerksomhet, man kan ikke bare glemme den utenom tiden den skal ut for lufting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal det være reelt må du selvsagt annonsere til de rundt i området ditt at du tar på deg småjobber gratis, ja, ellers er det ikke et reelt tilbud du faktisk står for, kun et konstruert scenario som du ikke faktisk mener.

Anonymkode: 949aa...54a

Du ser ikke forskjell på vennetjenester for naboer, venner og kolleger og å være en lokal gratisbedrift?

Anonymkode: 78137...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du ser ikke forskjell på vennetjenester for naboer, venner og kolleger og å være en lokal gratisbedrift?

Anonymkode: 78137...b84

Tilby deg å jobbe gratis for dine naboer. Vennetjeneste er ikke å jobbe gratis for naboer, jeg er ikke i nærheten av venner med mine naboer hvertfall.

Anonymkode: 949aa...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...