AnonymBruker Skrevet 20. september #21 Del Skrevet 20. september Gjør det samme men urinen må jo et sted Anonymkode: b7826...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #22 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg forsøker å drikke mindre vann på kvelden, drikker ikke kaffe eller te. Men er også redd for hodepine om jeg drikker for lite. Når bør jeg slutte å drikke vann for å ikke måtte våkne for å gå på do? Sliter å sove etterpå og blir trøttere og trøttere på jobb. Anonymkode: eaa83...101 Du bør ta med deg en urinprøve til lege, fordi dette er ikke innenfor normalen. Du kan ha diabetes eller andre sykdommer som lager krøll for deg. Anonymkode: 12fa4...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #23 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er du i alder for perimenopause? Min gynekolog sa østrogenmangel kan føre til at man føler man må tisse oftere Anonymkode: f9b64...f6d Det kan være, er 45 år. Anonymkode: eaa83...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #24 Del Skrevet 21. september Muligens en litt annen problemstilling siden du kun nevner problemer på natten, men likevel: Jeg har alltid hatt den uvanen at jeg går på do og tisser før jeg skal noe for å være på den sikre siden. Før jeg går ut døra, før jeg starter en film, før vi skal spise middag... Dermed ble blæra vant til at dersom det var en skvett urin der, så skulle den ut, og jeg ble fortere tissetrengt igjen. Jeg sovner fort etter nattissing og tenkte lite over det, men innså at jeg måtte gjøre tiltak når jeg ikke kunne gå meg en tur uten å ha et toalett tilgjengelig etter ca 20 min selv om jeg gikk rett før... Jeg begynte å måle mengden når jeg tisset for å lære meg å kjenne forskjell på en dl som "ville" ut og 4 dl som måtte ut. Jeg begynte også å være bevisst på å ikke gå på do med en gang jeg trodde jeg måtte på do, for ofte gikk trangen over hvis jeg ventet litt. Det ble bedre, men nylig falt jeg tilbake i det gamle "for sikkerhets skyld"-mønsteret, så nå må jeg stramme inn igen. Anonymkode: 35a0c...cf2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #25 Del Skrevet 21. september imagineme skrev (23 timer siden): Virker som du har god erfaring - Har du noen tips til hvilke bleie TS bør benytte? Hvilken bruker du? Kommer nok unna med å gå for tena slip plus. Her går det i maxi som regel på natten. Anonymkode: 800d6...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #26 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Muligens en litt annen problemstilling siden du kun nevner problemer på natten, men likevel: Jeg har alltid hatt den uvanen at jeg går på do og tisser før jeg skal noe for å være på den sikre siden. Før jeg går ut døra, før jeg starter en film, før vi skal spise middag... Dermed ble blæra vant til at dersom det var en skvett urin der, så skulle den ut, og jeg ble fortere tissetrengt igjen. Jeg sovner fort etter nattissing og tenkte lite over det, men innså at jeg måtte gjøre tiltak når jeg ikke kunne gå meg en tur uten å ha et toalett tilgjengelig etter ca 20 min selv om jeg gikk rett før... Jeg begynte å måle mengden når jeg tisset for å lære meg å kjenne forskjell på en dl som "ville" ut og 4 dl som måtte ut. Jeg begynte også å være bevisst på å ikke gå på do med en gang jeg trodde jeg måtte på do, for ofte gikk trangen over hvis jeg ventet litt. Det ble bedre, men nylig falt jeg tilbake i det gamle "for sikkerhets skyld"-mønsteret, så nå må jeg stramme inn igen. Anonymkode: 35a0c...cf2 Det er nok det jeg må trene på. Takk for tips. Anonymkode: eaa83...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #27 Del Skrevet 21. september Jeg gjør en fysisk manøver siste runde på toalettet før kvelden, der jeg på en måte "heller" ut det siste i blæra, på en måte. Bøyer meg frem og løfter rompa litt opp. Ser liksom for meg at "proppen" i blæra ikke sitter helt i bunn n når jeg sitter på do, men heller litt opp mot magen - om du skjønner? Dette hjelper litt. Jeg går også opp å tisser etter lesing/scrolling og før jeg sovner helt. Drikker det kroppen trenger på dagtid - helst på formiddagen, også drikker jeg et glass med vann/brus på kvelden - men gjerne minst en time før jeg legger meg, og halvannen time før siste tisserunde. Anonymkode: afb42...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #28 Del Skrevet 21. september Stopp å drikke 4 timer før leggetid. Tiss skikkelig ca. 45 min FØR du legger deg, og så tisser du helt ut når du legger deg. Altså to ganger før sengetid. Det funker for meg. Anonymkode: 6f16f...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #29 Del Skrevet 21. september Hvis du ikke er gravid eller andre ting som tilsier at du må på do om natta ville jeg tatt meg en tur til legen. Mye knyttet til blæren reguleres av nervesystemet og hormoner Anonymkode: e635e...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #30 Del Skrevet 23. september forslaget med bleier er igrunn helt greit, men ikke som en langtidsløsning. da kan du sovne igjen uten å måtte stå opp og våkne helt. Anonymkode: 03731...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #31 Del Skrevet 23. september Jeg var sånn på dagen også. Fikk uventet hjelp av nevrorefleksolog, var der for noe annet. Det har kommet tilbake to ganger, men det har vart i månedsvis begge gangene. Nå tisser jeg på natta igjen, men ikke plagsomt på dagtid. Burde nok ikke bare droppe behandling med en gang det går over muligens. Kanskje det er derfor det kommer tilbake. Men jeg blir så gjerrig, lei av å bruke penger på helse😆 Anonymkode: 67b68...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 23. september #32 Del Skrevet 23. september Dra til lege. Det kan være flere årsaker til at urinproduksjon øker når du sover, og noen mer alvorlige enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #33 Del Skrevet 23. september Jeg er sånn i perioder, men det er mer enn én gang, og ikke knyttet til væskeinntaket. Hvis jeg er stresset eller plages av noe så sliter jeg med å sovne, og da får jeg følelsen av at jeg må på do før jeg får sovne. Går da på do, får ut noe, også kommer følelsen igjen ila 30-60 min hvis jeg sliter med å sovne igjen. Kommer jeg ut av dyp søvn pga et eller annet om natten så skjer det samme, og jeg sliter med å sovne. Det blir en ond sirkel. Det er kun om natten, på dagtid merker jeg ingenting, så hos meg er det knyttet til psyken i perioder jeg sliter med søvn tror jeg. Tar jeg sovetabletter så sovner jeg uten å gå 100 ganger på do, og våkner heller ikke om natten. I perioder hvor jeg ikke sliter med søvn så er jeg heller ikke oppe på do om natten. Anonymkode: 23ffd...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 23. september #34 Del Skrevet 23. september Jeg har slitt mye med det samme. Har vært flere runder med gynekolog, urolog-sykepleier, utredninger og tester. På det verste har jeg vært oppe 8 ganger per natt, når jeg ikke drikker en dråpe de siste 6 timene før leggetid. Jeg har testet øvelser, elektostimulering, å ikke drikke (men noe må jeg jo drikke i løpet av en dag) og å overse det og nekte å stå opp. Sistnevnte gjør at jeg ligger våken en time eller to, til slutt sovner igjen og så våkner ti minutter senere av at jeg MÅ tisse. Det som faktisk fungerer for meg er magnesiumtilskudd. Det må være magnesiumoksid, og fås kjøpt på helsekost og apotek. Fikk tips om dette i en skikkelig dårlig periode og for meg virker det. Om det er placebo eller ei spiller ingen rolle, så lenge jeg får sove. Nå sover jeg stort sett hele natta, kanskje jeg må opp en gang om jeg drikker endel før leggetid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå