Gå til innhold

Føler ikke helt at jeg "passer" inn i diagnosen legen har satt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i et årstid "levd" med bipolar lidelse 2, (har jo da hatt den en stund uten å vite)

Jeg går på medisiner, jeg prøver å lese meg opp, forstå, gjøre alt riktig. Jeg kjenner meg ikke helt igjen og er svært usikker på om det faktisk er rett. Utredningen gikk fort. 2 måneder med samtale kun hos psykolog, før jeg fikk time hos psykiater for medisiner.  Bruker medisiner eneste jeg føler er annerledes er at jeg ikke er meg selv lenger jeg glemmer, har ikke ordet, går litt rundt meg selv og har noen rare "bivirkninger" 

Fastlegen min er helt sikker og hver gang jeg er hos henne spør hun meg om jeg enten er deprimert eller er hypoman, snakker jeg litt fort er det rett på hypoman. 
Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje noen andre har fått en diagnose som ikke føles rett? 

Anonymkode: 97494...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har nå i et årstid "levd" med bipolar lidelse 2, (har jo da hatt den en stund uten å vite)

Jeg går på medisiner, jeg prøver å lese meg opp, forstå, gjøre alt riktig. Jeg kjenner meg ikke helt igjen og er svært usikker på om det faktisk er rett. Utredningen gikk fort. 2 måneder med samtale kun hos psykolog, før jeg fikk time hos psykiater for medisiner.  Bruker medisiner eneste jeg føler er annerledes er at jeg ikke er meg selv lenger jeg glemmer, har ikke ordet, går litt rundt meg selv og har noen rare "bivirkninger" 

Fastlegen min er helt sikker og hver gang jeg er hos henne spør hun meg om jeg enten er deprimert eller er hypoman, snakker jeg litt fort er det rett på hypoman. 
Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje noen andre har fått en diagnose som ikke føles rett? 

Anonymkode: 97494...c18

To måneder er ikke nødvendigvis så raskt. Diagnosen blir jo satt ut ifra symptombilde  og pasientens uttalelser både i form av beskrivelse av hverdagen og svar på diagnoseskjema. Så jeg forstår ikke helt hvor lang utredning du tenker at det skulle være.

 

Anonymkode: 93cb4...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om en ny vurdering av ny psykolog. Jeg har selv vært feildiagnosert med bipolare lidelse. Gikk på medisiner i flere år før et helt team på institusjon omgjorde diagnosen min. 

Anonymkode: 8e787...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...