Gå til innhold

Typen er for snill med barnemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser mange henger seg opp i eksempelet angående klær når det bare var for å få frem hvordan samtalene går. Et annet eksempel da:

moren til barna drar ut og drikker hver fredag og lørdag hver uke og da bruker barnefar å ha barna hos seg. MEN, det har hendt to ganger nå at det ikke har passet at de er her. Når han sier at det dessverre ikke går denne helgen får han en melding om hvor jævlig drit han er og at han SKAL ha dem fordi hun skal på fest. Hun skriver at han er dårlig pappa som ikke vil ha dem ekstra en helg og at han skal passe seg, hvis ikke krever hun mere barnebidrag. Hun gir han kjempedårlig samvittighet..

Anonymkode: 3039f...fef

Det der høres ut som du dikter opp for å få diskusjonen i din favør. Unsett så er det far som velger å ha så tett kontakt med mor. Han kunne bare rolig og saklig sagt at vi forholder oss til oppsatt avtale og ikke svarer på diskusjon tilbake frem til ting er på et rolig nivå.

Anonymkode: 3d1d7...014

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

makkapakka skrev (10 timer siden):

På tide at BUP ordner opp?

Eh... Vet du hva BUP er? 

Anonymkode: 78837...887

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der høres ut som du dikter opp for å få diskusjonen i din favør. Unsett så er det far som velger å ha så tett kontakt med mor. Han kunne bare rolig og saklig sagt at vi forholder oss til oppsatt avtale og ikke svarer på diskusjon tilbake frem til ting er på et rolig nivå.

Anonymkode: 3d1d7...014

Ingenting er oppdiktet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor drar du barnet ditt inn i en såpass turbulent og uavklart situasjon?

Anonymkode: 97d1b...ce3

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenkte ikke på det, ville bare få frem hvordan hun snakker til han i en dagligdags situasjon. Men skulle kanskje brukt dette eksempelet heller.

Ja, det stiller jo saken annerledes om det er tilfelle. Men i såfall får du be han starte og dokumentere hvordan det er, og bygge sak mot henne da. Og om det ikke er interessant bør du be han han gro en ryggrad og sette grenser for seg selv. Er ikke barnebidrag fastsatt av NAV? Om situasjonen er som du beskriver så er det jo faktisk han som kan true med å redusere barnebidraget, siden han tydligvis har de mer enn hva samværsfordelingen tilsier.

Anonymkode: 361ca...1cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR flytter dere sammen når dere har vært sammen i seks måneder og begge har barn? Dere virker mindre oppegående begge to. 

Anonymkode: 44a70...403

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ser mange henger seg opp i eksempelet angående klær når det bare var for å få frem hvordan samtalene går. Et annet eksempel da:

moren til barna drar ut og drikker hver fredag og lørdag hver uke og da bruker barnefar å ha barna hos seg. MEN, det har hendt to ganger nå at det ikke har passet at de er her. Når han sier at det dessverre ikke går denne helgen får han en melding om hvor jævlig drit han er og at han SKAL ha dem fordi hun skal på fest. Hun skriver at han er dårlig pappa som ikke vil ha dem ekstra en helg og at han skal passe seg, hvis ikke krever hun mere barnebidrag. Hun gir han kjempedårlig samvittighet..

Da er dette problemet, ikke at TS sin mann får kjeft fordi han ikke vet størrelsen på barna sine. Det er to veldig forskjellige ting 

Anonymkode: bdbc0...93e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun snakker sånn til han er selvfølgelig ikke greit. Men han får ikke endret henne, alt han kan gjøre noe med er hvordan han forholder seg til henne.

Han må nesten ta noe selvkritikk her. Hvorfor i all verden snakker de sammen flere ganger hver dag? Det er helt unødvendig. Det høres ut som han er usikker på seg selv eller prøver å oppnå noe med så hyppig dialog. Han må la være. Han kunne fint ha kjøpt de klærne i 2 størrelser og byttet inn de som ikke passet. Istedet sender han melding til noen han vet kommer til å svare stygt. Spør deg selv hvorfor han velger å gjøre det.

Hver gang han lurer på noe vedr. barnet må dere prøve å finne ut av det selv. Slutt å kontakt mor.

Det han kan gjøre er å kontakte fvk for å prøve å få i stand en tydelig avtale. Så forholder han seg til den, IKKE til mors forgodtbefinnende. Hvis hun mener at hun skal ha høyere barnebidrag får hun be nav fastsette det, hvorfor skal han være redd for den trusselen? Om han betaler for lite nå så er det bare riktig at han skal betale mer. Det finner nav ut av.

Det hjelper ikke å gå på kvinneguiden for å få støtte i at mor er ei heks. Det endrer ingenting for dere. Dere må bruke de verktøyene dere har, samma hva dere synes om henne.

Anonymkode: 446e6...250

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mistet meg når du skrev at dere har vært sammen i 6 måneder og allerede har flytta sammen. En mann med barn dette altså. Som flytter inn med ny dame etter 6 måneder…………..

Hvis ikke alarmen gikk av hos deg da (som den åpenbart ikke har gjort) så fortjener dere hverandre. 

Anonymkode: 31ab0...8e5

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvinne velger å gå fra en mann hun har to barn med om det ikke er helt krise, du er ny i deres liv. Kjenn din plass. Ubrukelig skjønner du nok selv at han er om ikke så lenge. 

Flyttet sammen med barn med en fremmed dame, veldig oppegående fyr 😂 uff 

Stakkars barnemor 

Anonymkode: 53038...1ce

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du mistet meg når du skrev at dere har vært sammen i 6 måneder og allerede har flytta sammen. En mann med barn dette altså. Som flytter inn med ny dame etter 6 måneder…………..

Hvis ikke alarmen gikk av hos deg da (som den åpenbart ikke har gjort) så fortjener dere hverandre. 

Anonymkode: 31ab0...8e5

TS har også barn…

Anonymkode: e923c...786

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

At hun snakker sånn til han er selvfølgelig ikke greit. Men han får ikke endret henne, alt han kan gjøre noe med er hvordan han forholder seg til henne.

Han må nesten ta noe selvkritikk her. Hvorfor i all verden snakker de sammen flere ganger hver dag? Det er helt unødvendig. Det høres ut som han er usikker på seg selv eller prøver å oppnå noe med så hyppig dialog. Han må la være. Han kunne fint ha kjøpt de klærne i 2 størrelser og byttet inn de som ikke passet. Istedet sender han melding til noen han vet kommer til å svare stygt. Spør deg selv hvorfor han velger å gjøre det.

Hver gang han lurer på noe vedr. barnet må dere prøve å finne ut av det selv. Slutt å kontakt mor.

Det han kan gjøre er å kontakte fvk for å prøve å få i stand en tydelig avtale. Så forholder han seg til den, IKKE til mors forgodtbefinnende. Hvis hun mener at hun skal ha høyere barnebidrag får hun be nav fastsette det, hvorfor skal han være redd for den trusselen? Om han betaler for lite nå så er det bare riktig at han skal betale mer. Det finner nav ut av.

Det hjelper ikke å gå på kvinneguiden for å få støtte i at mor er ei heks. Det endrer ingenting for dere. Dere må bruke de verktøyene dere har, samma hva dere synes om henne.

Anonymkode: 446e6...250

Dette. 

Her må FAR faktisk ta ansvar for sin situasjon og sitt liv. Ikke skylde på alle andre. 

Og - en god far som flytter sammen med ny dame som også (?)har barn, etter bare noen måneder? Sorry, det er ikke en kandidat til årets far akkurat. Og da spiller det ingen rolle hvordan esken her - her er det jo tydelig at far ikke er helt god heller. 

Stakkars barn! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ingen her hadde likt om en av deres nærmeste fikk meldinger daglig om hvor jævlig ubrukelig dem er som mennesker når det er ufortjent. 

Når du ikke syns han fortjener det mener du vel TS? 

Jeg er enig i at man som normale voksne holder en god tone, men hva vet du om deres historie og bakgrunnen for at han i dine øyne er for snill og finner seg i dette som du mener er ufortjent? Jeg forsvarer på ingen måte at en eks bruker stygge ord osv mot sin tidligere partner, men jeg sier at basert på din informasjon om hvor lenge du har kjent mannen har du kanskje ikke hele bildet? 
Jeg har en bekjent hvis eks er en narsisistisk dritt, både fordi jeg selv har sett hans oppførsel, vært offer for den og fordi jeg ser hvordan han nå bruker sin nye partner som et "våpen" mot både eksen, barna, i saken mot BV, i retten osv. Hun tror helt og fullt at han er en fin fyr, mens de som har kjent han "et helt liv" vet han er noe helt annet - han er ikke noe offer, tvert imot. Han er en som bruker psykisk og fysisk vold for å få det som han vil, det er godt dokumentert via BV, politi, helsesøster, barnehage, skole osv osv men for henne er han verdens beste og hun skjønner ikke hvorfor andre er så stygge mot han stakkar når det er eksen som er problemet... Kanskje en dag litt frem i tid ser hun den virkelige siden - men nå er hun fullstendig blind fordi hun ser den han ønsker hun skal se. 
En sak som dette har alltid flere sider, også flere sider enn hans og hennes. Bare nevner det.. 

Du må gjerne bry deg om han og syns han ikke fortjener det, det er ditt valg. Du må gjerne støtte han, gjerne si at du syns han er for snill osv - men det du ikke kan gjøre er å mene så veldig mye om henne eller grunnen hun har for å være ufin i dine øyne uten å ha hennes erfaring fra deres forhold. 

Kanskje er det hun som er dritsekken - jeg vet ikke, men jeg tror som ny i forholdet jeg ville hatt en mindre bastant holdning og heller forsøkt finne flere svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må slutte å være naiv. 

Han må skaffe seg oversikt over ting som klesstøerelser, så han er mer uavhengig av henne. 

Anonymkode: bb8d3...745

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eh... Vet du hva BUP er? 

Anonymkode: 78837...887

ja, har vært der og uttallige venner har vært der, vet du hva det er og kan brukes til, hvis mor og far ikke fungerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei! Jeg har vært i et forhold med en snill mann i ca 6 mnd, så ganske ferskt. Vi ble kjapp seriøse og har allerede bodd sammen en stund. Han og exen har to barn sammen. I starten virket det som de hadde et godt vennskap og bra samarbeid i forhold til barna, men litt etter litt som tiden har gått så viser det seg at det ikke er sant. Det virket som at han gjorde ALT for å please henne og for å holde henne fornøyd, «jaja» tenkte jeg. Han har vært veldig hemmelighetsfull om deres samtaler.. for de prater seriøst nesten hver våkne time HVER DAG. 
uansett, han er veldig hyggelig og snill med henne, og hun er frekk i hver eneste mld tilbake. Et eksempel: 

han spør om hvilken størrelse barnet bruker i klær, fordi vi var på hm og skulle handle. Hun svarer «hvorfor spør du? Hvorfor skal du vite det? Så sier hun nei, du får ikke vite det. Du er en dårlig forelder som ikke vet det. Dessuten så har du viktigere ting å bruke penger på. Han BER værsåsnill og fortell størrelsen, og hun sier «svaret er NEI». Og der ga han seg. Hun er frekk i hver eneste mld og har en mening om alt. Hun prøver å kontrollere han og skal legge seg borti hver minste detalj i livet hans. I tillegg skriver hun til han om hva jeg burde gjøre og ikke gjøre.

jeg er så lei! Jeg skulle ønske han faktisk klarte å sette seg i respekt og at hun ikke var så slem mot han… hun kaller han så mye stygt, men han er faktisk en utrooolig god og flink pappa. Beste jeg har sett. 
Vi snakket om denne saken i dag, der han sier at han kan ikke gjøre noe mer. Jeg mener at han skal ikke finne seg i å få masse stygge meldinger daglig. Han vet ikke hva han kan gjøre. Det han bruker å gjøre er å si ifra at hun kan prate til han på en fin måte, men når hun ikke gjør det så gidder han ikke å svare mere på den samtalen. Så prater de sammen senere om et annet tema, og da har han liksom glemt av hvor slem hun var tidligere. 
er det noen som har noen råd til hva han kan gjøre her? Jeg liker ikke at han bare godtar å bli behandlet sånn når det er så sykt ufortjent. Denne situasjonen begynner å irritere meg, for han har ingen problem med å sette ned foten med meg.. 

De beste foreldrene vet definitivt hvilken størrelse barna deres bruker. 

Du ser det ham vil at du skal se, og når det er så kaotiske hvorfor orker du? Det vil jo aldri bli bedre.

Anonymkode: 4a383...4bf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orket ikke lese alt her. Men at far ikke vet str på klær til barna tror jeg er veldig vanlig. Min samboer spør meg hver gang han skal kjøpe noe. Og jeg spør han hver gang jeg skal endre innstilling på varmepumpen 😂

Anonymkode: 0679f...855

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er ung ja, men har barn selv. Situasjoen er ikke slik som du beskriver den.

Men har du godt samarbeid med faren til ditt barn? Ville prøvd å bli kjent med moren til hans barn, og ikke vært så rask til å dømme. Husk også at dere er nyforelsket, og i forelskelse går all fornuft ut av vinduet for alle. Sånn er biologien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha noe slikt i livet ditt? Dette blir ikke bedre, tro meg. Flytt heller ut og vær særboer, så slipper du å forholde deg til dette hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sannheten er vel den at om han begynner å «sette ned foten» så kan det gå utover samvær med barnet… Han er nok redd for å provosere og gjøre ting vanskeligere, så da godtar han oppførselen for å holde på barnet sitt og ikke la det gå utover relasjonen med sitt barn… 

Anonymkode: cdd5b...8f9

Jeg mistenker det ligger noe i dette. Han har mye å tape ved å sette foten ned for henne, men ikke særlig mye med ts i forhold til det å ha barn (enda).

Anonymkode: 17e9a...b75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...