Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg håper ikke folk normalt drikker en flaske vin bare fordi det er helg når det er barn i hus. Det er veldig utrygt for barn med berusede foreldre. 

Ett lite glass er noe helt annet enn en flaske dog, men da bør glasset være så lite at minst en forelder er kjørbar likevel. 

Anonymkode: db895...6c8

Tror det er ganske vanlig at ett foreldrepar deler en flaske vin på fredag eller lørdags kveld. Det blir 2 glass på hver! Har vært mor siden 2010, og ei vinflaske blir det stort sett hver helg. Blir aldri noe fyll eller uroligheter. Med 3 barn har jeg heller aldri hatt behov for å reise på legevakt midt på natta, men jeg vet at man kan ta taxi og betale egenandel, eller få ambulanse om det er noe alvorlig..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg håper ikke folk normalt drikker en flaske vin bare fordi det er helg når det er barn i hus. Det er veldig utrygt for barn med berusede foreldre. 

Ett lite glass er noe helt annet enn en flaske dog, men da bør glasset være så lite at minst en forelder er kjørbar likevel. 

Tror det er ganske vanlig at ett foreldrepar deler en flaske vin på fredag eller lørdags kveld. Det blir 2 glass på hver! Har vært mor siden 2010, og ei vinflaske blir det stort sett hver helg. Blir aldri noe fyll eller uroligheter. Med 3 barn har jeg heller aldri hatt behov for å reise på legevakt midt på natta, men jeg vet at man kan ta taxi og betale egenandel, eller få ambulanse om det er noe alvorlig..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fy faen altså, jeg blir så sykt provosert! Selvsagt avlyser dere festen med mindre én av dere skal holde dere mer eller mindre edru. Du vet aldri hva som kan skje med en baby i hus, og det kommer en dag etter hvor baby vil kreve sin oppmerksomhet og rutiner. Skulle til å spørre hva faen som feiler dere men skjønner dere da er 24 og svært umodne. 

Den ene kvelden jeg og kona delte en flaske hvitvin i kveldssola i sommer, vekket 1-åringen oss midt på natta og kastet opp vilt rundt seg og hele rommet var nedspydd og ungen og jeg og alt måtte vaskes og jeg var oppe resten av natta og vugget og holdt kald klut på panna til en sliten og trist liten jente. Ekstremt glad for at jeg ikke drakk ferdig det tredje glasset vin og at vi var i seng til 23 så jeg i det minste fikk 4 timer søvn.  

SKJERP DERE

Anonymkode: 4de4c...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS

dette er vanskelig. Det kommer en 10-12 stk i alderen 20-27 . De fleste barnløs og elsker å ta en fest. Det er ikke sikkert de bare tar 2-3 øl liksom. Og vi inviterte til fest, ikke sosialt lag med litt alkohol.

magefølelsen sier avlys . Men typen insisterer på at barnet er så lite at hun ikke forstår hva son skjer eller reflekterer over at de voksne er fulle. Så våkner hun av bråk eller ser noen fulle forstår hun ikke og vil ikke ta skade av dette. Heller ikke av at vi er hang over dagen etter.

siden hun ble født har jeg kun vært på fest 2 ganger. Hadde gledet meg til dette. Men tror ikke det blir riktig selvom hun ikke forstår 

Anonymkode: 66c30...6e4

Høres på magefølelsen din og avlys/utsett! Du vil ikke kunne glede deg på din egen fest uansett. Og en gjeng 20-27åringer fester med hæla i taket, de sitter ikke med noen skravleøl og en hel kveld.

Anonymkode: 3d44a...de4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke drikker kan det gå..slikt at dere kan holde øye med barnet..men om dere kommer til å drikke..nei...da avlyser dere. Barn før fest 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å drikke litt alkohol og ha besøk av andre voksne man kjenner godt når små barn har lagt seg så lenge man ikke blir full og vet man kan ta vare på barnet om det trengs. Så er ikke så streng på det som noen som har helt nulltoleranse. Men stor fest på den måten hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: de9e7...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du overtenker ikke. 

Exen min gjorde det samme mens jeg var ute på fest og barna lå og sov, jeg var bare hjemom, og jeg klikka, så det fikk han høre. 

Er ingen som får kjørt til feks legevakt om det skulle skje noe... og om dere ringer ambulanse, så får de jo vite at begge foreldrene er fulle og det var en ukjent 17 åring som passa på ungen. 

Anonymkode: 93ca1...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Er det hus der barnet og barnevakten kan være litt for seg selv om barnet våkner er dette ok.  Ville gitt beskjed til gjestene om at barnet er hjemme og at ingen beveger seg i den delen av huset feks. Om dere har barnevakt og du og mannen ikke tar mer enn et 2-3 enheter tenker jeg det går helt fint. Om noe skjer er dere da klare til å ta dere av barnet. Jeg hadde med barn på 12mnd i bryllup en gang, barnet var med helt til natten og sov i vognen. Var også inne på festen ved oppvåkning og merket nok at jeg var beruset da barnet ville være hos den personen som var edru. Det er 8 år siden og det er enest gang. Barnet har ikke tatt skade av det.

Anonymkode: 71c3f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må dere utsette eller flytte festen spør du meg. Man vet absolutt aldri hva som kan skje, og her er det snakk om en stor fest ned mange folk. Så dere bør absolutt flytte festen til en annen dag,  eller et annet sted. Viktig at dere som foreldre her, setter barnet først, og det vil alle de inviterte forstå. Muligheten for at dere vil bli meldt til barnevernet er der hvis dere gjennomfører dette, og er det en risiko dere vil ta? Hva om det skjer noe ekstremt alvorlig på denne festen og dere faktisk mister omsorgen for deres eget barn? 

Nei, her må dere bare sette barnet først♡

Anonymkode: 10b96...793

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Om 17 åringen passer hos DERE og dere har festen et annet sted helt flott!

Ellers NEI 

Anonymkode: 93772...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dere skjeller ut TS..hun er jo uenig,hennes samboer derimot høres ut som en umoden tulling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke ! Enten finn ny barnevakt eller utsett festen !! Kunne aldri tenkt å hatt fest hjemme med barn i hus, det er uansvarlig og alt for mye som kan gå galt. 

Anonymkode: 3b4f7...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Før dere skjeller ut TS..hun er jo uenig,hennes samboer derimot høres ut som en umoden tulling!!

TS er tvetydig i det siste innlegget. Hun har jo "bare" vært på to fester siden barnet ble født, og gledet seg til fest... 

Enig i at samboeren er verst altså, men TS har tydeligvis ikke avlyst enda. Merkelig å vurdere fest i denne situasjonen, de er tross alt foreldre og barnet kommer først. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er HELT GREIT. Slapp av a, KG. Foreldrene må åpenbart ikke drikke seg dritings da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenker det også avhenger av hvordan gjengen deres er. 

Vi har hatt grillfest på sommeren. Vi startet å grille i 17-tiden, barnet på 20mnd ble lagt kl 19. De fleste drakk et par øl i mellomtiden. Etter barnet var lagt ble det litt mer. Jeg og barnefar drakk også, men relativt lite. Ble et par glass vin og en øl på meg, han drakk kun noen øl. Dette fordelt over flere timer. Vennene våres er rolige og ikke noe overstadig beruselse eller oppfører seg ufint. 

Så lenge vennene deres tar det rolig, ikke blir full, ikke oppfører seg som tenåringer, og dere drikker relativt lite / den ene drikker lite og har ansvaret for baby på natten, så tenker jeg det går fint. 

Men samtidig ser jeg for meg at 25åringer venter en litt annen fest, enn grillfesten vi har hatt hvor aldersspennet er 30-40år. 

Men jeg tror ikke så små barn tar skade av en fest en gang så lenge det ikke er høy promille inn i bildet. Forstår at denne 25årsdagen kan føles som et unntak. Syns forresten dere bør informere de inviterte også mtp at de moderer seg litt. Men husk at noen av de invitere kan reagere på avgjørelsen deres. 17åringen bør komme å bli kjent så fort som mulig, og hvert fall være med barnet en stund før samme dag, så barnet ikke blir overlatt på 5sek. Og ha en plan på hvem som tar ansvar hvis barnet gråter eller av ulike grunner trenger en av dere i stedet.

Anonymkode: bcf86...2fa

Dette. Helt ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du vet vel hvordan fulle folk oppfører seg? Hadde også meldt BV

Anonymkode: d6045...c6f

Ja? Fulle folk oppsøker jo ikke små barn som sover inne på barnerommet? De holder seg langt unna ungen.

Så lenge man har en edru barnevakt går det helt fint. 

Anonymkode: aa1da...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lars1009 skrev (3 minutter siden):

Det er HELT GREIT. Slapp av a, KG. Foreldrene må åpenbart ikke drikke seg dritings da.

TS skriver at de kommer til å være hangover... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

Anonymkode: 810ea...7b5

Har man drukket tar man en taxi selvsagt, det er jo det folk uten lappen gjør. Får ungen krupp eller noe  så dealer man med det.

er 18 år kort tid? Vi har tre barn med noe mellomrom det blir faktisk da 24 år på oss uten alkohol, det er aldeles ikke «kort tid».

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting, men blir barnet sykt og må til lege, så er det en fordel både å være edru og kunne kjøre, og en fordel å møte helse i edru tilstand. Har man små barn, så er ikke rusmidler noe en bruker. 

Bli voksen.

Anonymkode: 9469e...926

Så etter du fikk barn har du sittet parat og edru hver kveld I TILFELLE noe skulle skje?! Hahahah. Det kjenner jeg INGEN som har gjort. Om det mot formodning skulle skjedd noe på de årene (noe det ikke har gjort (3 ungdom nå), hadde jeg ringt taxi, ambulanse eller ordnet det på andre måter. NERD ass.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tror personen som skrev det mente en flaske delt på to personer. Det er 2,5 glass på hver. Det tror jeg er heeelt vanlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...