Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reiser du beruset med barn i taxi til legevakt eller ringer 113 og er beruset så blir du meldt til BV. Det har skjedd et familiemedlem, og det var fortjent👍

Anonymkode: d6045...c6f

Det er mulig man blir meldt til barnevernet av noen pripne folk, men det er altså ikke ulovlig å drikke alkohol sammen med barna sine. Barnevernet har ingen hjemmel til å gjøre noe om vanlige mennesker har fest hjemme mens barna sover. Det er først om de forsømmer barna sine barnevernet kan gripe inn. Det gjør man ikke om man tar med barnet til lege.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri i verden om jeg ville hatt fulle voksne i huset hvor barnet mitt sov. Nå er barna mine ganske store, men da de var små opplevde vi flere ganger at de ble syke om natten og våknet av det (en gang med feberkramper, en gang falsk krupp og en annen gang en voldsom allergisk reaksjon med store utslett på hele kroppen). Tanken om at de skulle møte fulle voksne da er ikke hyggelig. 

Anonymkode: 49839...c9a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg edru selv! Enkelt! 

Anonymkode: d7c3f...e2f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du det da er bedre å ikke ta barnet på legevakten om man er beruset? Høres jo ut som en advarsel. 

Det er ikke nødvendigvis automatikk i det, selv om du har opplevd dette med ditt familiemedlem. 

Anonymkode: 2852f...878

Selvfølgelig drar man uansett. Men meldt blir dem. Det er ved mistanke, men ikke så vanskelig å se eller lukte en som er beruset. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye at den ene holder seg edru til ungene har flyttet ut av huset. Hva om det skjer noe og dere kommer påvirket på legevakten med barnet deres. Eller når politiet ringer om tenåringen deres, men dere har drukket selv så dere kan ikke hente ungdommen? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ble bare litt i tvil, men mener du at dansing er utagerende? 

Anonymkode: 2852f...878

Nei han mener at på festen han hadde var det verken dansing eller utagering for å påpeke at han hadde en rolig fest. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg håper ikke folk normalt drikker en flaske vin bare fordi det er helg når det er barn i hus. Det er veldig utrygt for barn med berusede foreldre. 

Ett lite glass er noe helt annet enn en flaske dog, men da bør glasset være så lite at minst en forelder er kjørbar likevel. 

Anonymkode: db895...6c8

Helt enig i at man ikke skal drikke noe særlig når barn er til stede. Samtidig så lurer jeg litt på om du mener foreldre uten lappen er dårlige, siden ingen av de da kunne kjørt til legevakt? 

Anonymkode: db5ae...807

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hold deg edru selv! Enkelt! 

Behøver ikke å være edru. En av de må ikke være full. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er vel ganske unisont i denne tråden. Får et lite stikk i hjertet av det lille barnet ditt. Tenk om noen går inn på rommet der den lille sover?

Vær så snill å avlys den festen! Din 25-års dag er ikke viktigere enn barnets sikkerhet - barnet er 100% avhengig av at dere voksne tar gode beslutninger.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må tilføye at den ene holder seg edru til ungene har flyttet ut av huset. Hva om det skjer noe og dere kommer påvirket på legevakten med barnet deres. Eller når politiet ringer om tenåringen deres, men dere har drukket selv så dere kan ikke hente ungdommen? 

Det er ikke ulovlig å drikke alkohol i Norge. Det går helt fint å ta med barnet sitt til akutten selv om man har drukket litt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Behøver ikke å være edru. En av de må ikke være full. 

Syns uansett det er uforsvarlig å ha huset fult av berusa mennesker om barnet skulle våkne… Eller tenk om barnet blir syk og man faktisk må ringe 113, så kommer de dit til full fest? Eller at en nabo ringer politiet om støy? Totalt unødvendig å utsette barn for den type støy og usikkerhet det medfører med et sånt selskap.

Anonymkode: f9d61...660

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje at barnet kan våkne. Barnet kan bli veldig urolig, og sense bråket. Og lukten. Det kan være at barnet ikke roer seg av 17-åringen, og så må dere tilkalles. Drita fulle....

Dere kan jo ha folk, men kanskje ikke skikkelig party med full musikk og alkohol som flyter. Fulle folk snakker veldig, veldig høyt😊

Kan dere ikke ordne annen barnevakt? Kan 17-åringen ha barnet hjemme hos seg? Det tror jeg er bedre, gitt at barnet er litt kjent med 17-åringen.

Anonymkode: bc42a...6ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (2 minutter siden):

Svaret er vel ganske unisont i denne tråden. Får et lite stikk i hjertet av det lille barnet ditt. Tenk om noen går inn på rommet der den lille sover?

Vær så snill å avlys den festen! Din 25-års dag er ikke viktigere enn barnets sikkerhet - barnet er 100% avhengig av at dere voksne tar gode beslutninger.

Enig. Hadde aldri utsatt barna mine for det… Kjenner en som opplevde dette når han var liten, mor hadde fester hjemme , voksne mennesker som drakk og barna observerte de, ble vekt (noen gikk inn på rommet). Ble traumatisert av det der.. 

Han er rusmisbruker i dag… 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns uansett det er uforsvarlig å ha huset fult av berusa mennesker om barnet skulle våkne… Eller tenk om barnet blir syk og man faktisk må ringe 113, så kommer de dit til full fest? Eller at en nabo ringer politiet om støy? Totalt unødvendig å utsette barn for den type støy og usikkerhet det medfører med et sånt selskap.

Dersom barnet er der, vil det i de fleste tilfeller begrense festen til et selskap. Barnet vil antakelig sove gjennom hele festen. Den største utfordringen, som også medfører at en av foreldrene ikke kan drikke så mye, er at en må stå opp tidlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei han mener at på festen han hadde var det verken dansing eller utagering for å påpeke at han hadde en rolig fest. 

Utagering er jo et pent ord for vold. Gjerne brukt om vold begått av psykisk syke. Kronprinsens tåpelige uttalelse om kronprinsessen sin fortid var jo direkte latterlig. Fest med vold er jo ikke akkurat noe man skryter av å ha. Ikke danset vi, og ikke sloss vi. En rolig kveld. Hurra for oss.🤪

Slutt å bruke det ordet i forbindelse med festing.

Anonymkode: 13571...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fy!

Er du seriøs nå?? Jeg har ikke ord, du kan ikke i fullt alvor mene at dere skal ha fest og bli full med et lite barn i huset?? Kjenner jeg blir kvalm! Hadde jeg oppdaget noe slikt, så hadde jeg ringt politiet, og de hadde opprettet sak hos bv.

Det tar deg to sek å søke opp barn og alkohol på google, og få et hav av info om hva dette gjør med et barn.

Har dere virkelig lyst til å risikere å ødelegge barnet deres, bare for å drikke, med huset fullt av fulle folk? Jeg trodde helt ærlig at man var såpass opplyst i dag om skadevirkningene barn risikerer om de opplever fulle foreldre?! 

Foreldrene trenger ikke å bli full en gang før barn merker det og blir redd og utrygg!

Jeg har selv vokst opp slik, og har i dag kompleks ptsd pga oppveksten. Og ingenting provoserer meg mer enn "foreldre" som setter alkohol og fest foran barna sine. Slike folk er ikke verdt noen ting. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om 17 åringen er der går kok det fint, om noen melder til bv pga det så har de de store problemer 

Anonymkode: 3a151...2c6

Tuller du?? Du syns det er helt greit å utsette små barn for noe slikt? Jeg hadde ikke nølt med å ringe politiet, og jeg kan love deg at de tatt slikt på alvor. Og de hadde kontaktet bv.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tja. Selv har vi hatt mindre selskaper (max 6-8 gjester) der vi har drukket ganske mye, men ikke utagerende, ingen dansing eller noe slikt. Alkohol i seg selv er ikke nødvendigvis noe galt, kommer mer an på hvordan fester dere holder pleier å utarte seg. 

Anonymkode: a3a0c...24d

Kvalmt! Er alkoholen viktigere enn trygge barn? 

Anonymkode: cdea0...549

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

Jeg ville ikke gjort dette. Tror jeg selv kunne hatt en liten fest/selskap hvis barnefar var edru og passet barnet, eller omvendt. Men da skulle det vært relativt rolig og ikke noe som kunne gjort barnet utrygt om det våknet. 

Anonymkode: 66bb8...ff1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går ikkje. 

Kan ikkje barnet overnatte med bestemor eller svigermor? Eller flytt festen! 

Vi har hatt ein liten "fest" ein nyttårsaften når barnet var lite. Ein av oss var edru, eg stoppa etter 2 øl. Vi var 6 stykker med oss. Rolige gjester med meste på stell. 

Anonymkode: 8521d...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...