Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

Anonymkode: 810ea...7b5

Man ringer taxi eller 113, akkurat som se uten lappen gjør

Anonymkode: 3a151...2c6

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

Da har man taxi til nød om man ikke kan kjøre selv. Dessuten mener jeg det er stor forskjell på å nyte litt vin/øl til maten/deler en flaske vin vs det å ha fest med høyt inntak av alkohol. Det siste hører ikke hjemme med barn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener du at man aldri kan drikke en flaske vin i helgen hvis man har barn i hus?

Anonymkode: a3a0c...24d

En flaske?? Jeg kan ta et glass, men det er maks når barna er hjemme… De merker faktisk alkoholpåvirkningen ganske kjapt. Og selvom barna sover så kan de jo våkne? De kan bli syke, ha behov for legevakt osv..

Anonymkode: f9d61...660

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

Fest kan dere ha, med barnet hjemme, forutsett at en av foreldrene holder seg 100% edru, og kan kjøre om noe skjer med barnet eller andre, og at musikken holdes på et fornuftig nivå. 
Går festen over styr og der er barn tilstede når noen tilkaller politiet, så er dere i trøbbel, med både politiet og barnevernet, vil du ta den sjangser? 
Det går faktisk an å feste uten å bruke alkohol eller andre rusmidler.

Anonymkode: 9469e...926

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gå an å nyte alkohol i mindre samlinger (uten å bli fulle), med barn sovende i huset. Men, en stor fest er ikke like ok synes jeg. To-tre enheter på hver mann, maks en seks-syv stykker i en rolig samling, det er vår grense i alle fall. 
Er det ingen andre som kan passe barnet, utav huset?

Anonymkode: 568f1...37c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sover ungen gjennom musikk og støy? I såfall går det nok helt fint med to forebehold:

- Du og barnefar ikke drikker dere for beruset, dere har jo ansvaret for å ivareta barnet om noe skulle skje. (Barnet blir akutt syk, brann osv.)

- Antall gjester, og at gjestene ikke har tilgang til å kunne gå på rommet barnet sover. Barn blir fort ukomfortabel av fulle folk. Og man vet aldri hvem man kan stole på.. 

Anonymkode: 76455...f41

Edit: skulle stå begrense antall gjester. 

Anonymkode: 76455...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må gå an å nyte alkohol i mindre samlinger (uten å bli fulle), med barn sovende i huset. Men, en stor fest er ikke like ok synes jeg. To-tre enheter på hver mann, maks en seks-syv stykker i en rolig samling, det er vår grense i alle fall. 
Er det ingen andre som kan passe barnet, utav huset?

Og, en holder seg edru i tilfelle nødstilfeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske?? Jeg kan ta et glass, men det er maks når barna er hjemme… De merker faktisk alkoholpåvirkningen ganske kjapt. Og selvom barna sover så kan de jo våkne? De kan bli syke, ha behov for legevakt osv..

Det er en ting, men blir barnet sykt og må til lege, så er det en fordel både å være edru og kunne kjøre, og en fordel å møte helse i edru tilstand. Har man små barn, så er ikke rusmidler noe en bruker. 

Bli voksen.

Anonymkode: 9469e...926

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt ikke hatt en slik fest med barn i hus. Det er uansvarlig.

Har selv hatt venner på besøk etter at ungene mine har lagt seg (de er 3 og 5), men da har vi vært kanskje fem stykker, lav musikk og diverse spill utover kvelden. Vi har drukket alkohol, men det blir aldri fyll. 

Anonymkode: 32857...0a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja hva mener du skjer når  man er full?

«Etanol, som er virkestoffet i alkohol, bidrar til økt produksjon av lykkestoffer som dopamin og endorfiner, og hjernens hemmende funksjoner bedøves – som gjør at man føler seg lett til sinns, impulsiv og mindre bekymret for konsekvenser.»

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man ringer taxi. Om det er skikkelig ille, ringer man sykebil

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man ringer taxi eller 113, akkurat som se uten lappen gjør

Reiser du beruset med barn i taxi til legevakt eller ringer 113 og er beruset så blir du meldt til BV. Det har skjedd et familiemedlem, og det var fortjent👍

Anonymkode: d6045...c6f

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

En 17 åring som er ukjent for babyen skal passe på? Hva om babyen brått blir syk eller noe? Hvem skal ta med til legevakta? Hvordan forklare at begge foreldrene var fulle, det var fest i hjemmet, en 17 åring passet på, om ambulanse må komme til dere pga sykt barn? 

Anonymkode: 40c49...2fb

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.sitly.no/

Verdt et forsøk 

Og hva med naboer? Kjenner du noen litt ekstra,som du kan spørre? Og hva med de som kommer, kjenner du noen av deres søsken/familie eller lignende? 

Anonymkode: f5e5e...7eb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tja. Selv har vi hatt mindre selskaper (max 6-8 gjester) der vi har drukket ganske mye, men ikke utagerende, ingen dansing eller noe slikt. Alkohol i seg selv er ikke nødvendigvis noe galt, kommer mer an på hvordan fester dere holder pleier å utarte seg. 

Anonymkode: a3a0c...24d

Jeg ble bare litt i tvil, men mener du at dansing er utagerende? 

Anonymkode: 2852f...878

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke 17 åringen passe barnet i eget hjem?

Ungen kjenner ikke 17-åringen… man sender ikke bort barn til en ukjent person.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en annen barnevakt som kan ha barnet hos seg. 

Anonymkode: db5ae...807

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reiser du beruset med barn i taxi til legevakt eller ringer 113 og er beruset så blir du meldt til BV. Det har skjedd et familiemedlem, og det var fortjent👍

Anonymkode: d6045...c6f

Tenker du det da er bedre å ikke ta barnet på legevakten om man er beruset? Høres jo ut som en advarsel. 

Det er ikke nødvendigvis automatikk i det, selv om du har opplevd dette med ditt familiemedlem. 

Anonymkode: 2852f...878

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...