Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Nei nei, skaff en ordenglik bernevakt som kan passe ungen i et annet hus helt til neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten alle jeg kjenner har vokst opp med at foreldrene har en fest i ny og ne. Virkelig NULL stress. Bare god stemning. Man kan ta seg en fest OG være ansvarlig. Man er jo ikke 18 og mister kontrollen lenger...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 23.06):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

Jeg hadde ikke gjort det. Ikke når planen er å drikke så mye at man blir full. 

Anonymkode: 4cec8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke hatt den festen. For når min var 17 mnd, hadde han en søster på 3 mnd 😃

Men uansett ikke.

Anonymkode: e596d...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, er dere seriøse?? Uansvarlig og melde til barnevernet for å ha en fest hjemme mens barnet sover? Altså…,

Anonymkode: bc430...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva man legger i "fest"?

Ville jeg hatt barn i hus med en vill "hjemme alene"-fest tenåringer har hvor huset raseres, det kommer fremmede inn og ut, noen ruser seg, andre må bli pumpa osv.? Nei.

Har jeg hatt selskap/fest i en alder av 30 med barn i hus? Ja. Altså, stort sett er det en middag med mye god drikke til, og noen blir fulle ja. Det er ikke farlig. Det er likevel ikke en "fest" hvor ting går helt over styr, og ingen av oss er tilregnelige hvis barnet skulle våkne og trenge en voksenperson.

Veldig mange er også opptatt av at én må være edru fordi man kanskje må kjøre til legevakt. Utrolig nok lever mange voksne uten førerkort eller bil, og de tar taxi eller ringer 113 hvis behovet oppstår. Det samme hadde vi gjort hvis ingen av oss var kjørbare.

Ved fest eller selskap så begrenser enten mannen eller jeg inntaket i tilfellet barnet skulle trenge oss, men vi kan begge ta noen glass slik at vi ikke er kjørbare.

Anonymkode: 36220...fb0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

🙈🤡

Anonymkode: cf7a9...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det kommer an på hva man legger i "fest"?

Ville jeg hatt barn i hus med en vill "hjemme alene"-fest tenåringer har hvor huset raseres, det kommer fremmede inn og ut, noen ruser seg, andre må bli pumpa osv.? Nei.

Har jeg hatt selskap/fest i en alder av 30 med barn i hus? Ja. Altså, stort sett er det en middag med mye god drikke til, og noen blir fulle ja. Det er ikke farlig. Det er likevel ikke en "fest" hvor ting går helt over styr, og ingen av oss er tilregnelige hvis barnet skulle våkne og trenge en voksenperson.

Veldig mange er også opptatt av at én må være edru fordi man kanskje må kjøre til legevakt. Utrolig nok lever mange voksne uten førerkort eller bil, og de tar taxi eller ringer 113 hvis behovet oppstår. Det samme hadde vi gjort hvis ingen av oss var kjørbare.

Ved fest eller selskap så begrenser enten mannen eller jeg inntaket i tilfellet barnet skulle trenge oss, men vi kan begge ta noen glass slik at vi ikke er kjørbare.

Og selv om du ikke er kjørbar og må på legevakten, hva tror du de gjør når mor/far kommer ned med små barn fulle?

Anonymkode: 51146...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god idé, og dette høres ut som noen jævlig dårlige foreldre. 

Anonymkode: b9280...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og selv om du ikke er kjørbar og må på legevakten, hva tror du de gjør når mor/far kommer ned med små barn fulle?

Ikke sant? Jeg tror ikke helsepersonell blir særlig imponert over det. I tillegg kan man faktisk bli nektet adgang til sykehuset, slik at barnet må være der alene. Det har skjedd mange ganger at beduggede fedre ble nektet adgang til fødestua, for eksempel. Og riktig er det.

Anonymkode: 8c345...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som jeg skriver så blir ikke begge "fulle" hvis det er barn i hus.

Det er et stort spenn mellom å drikke alkohol og det å bli full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...