Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du ikke klarer å se forskjell på fest en gang og å drikke flere ganger i uken så er det skremmende 

Anonymkode: 3a151...2c6

Helt enig.

Har gjort det samme en gsng for mange år siden og det gikk fint med foreldre og barn. Ingen skade skjedd. 

En kan være på fest, ha barnet hos barnevakt og så blir barnet sykt. Må på legevakt. Ting skjer, men en kan ikke gardere seg mot alt. 

Anonymkode: 30e3e...0df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Lørdag skal/skulle vi ha stor 25 års dag for meg med mange inviterte og skikkelig fest med alkohol, musikk og festing. Vi hadde planlagt barnevakt til jenta vår på 14 mnd, men så er barnevakten blitt syk så det skar seg

men typen foreslår at vi ikke avlyser festen, men har den likevel. Jenta vår er lett å legge og sover tungt. Blir ikke å merke noe til festen mener han og er for liten til å forstå hva som foregår. Han snakket med en kompis som hadde en søster på 17 år som er god på babyer/unger som kunne komme til oss å passe henne mens vi andre festet

jeg synes kanskje ikke dette er så god ide. Er det ikke uforsvarlig og uetisk å ha fest i samme hus som barn skal sove? Eller overtenker jeg? Vi blir jo også beruset/fulle 

Anonymkode: 66c30...6e4

Skal følge ekstra med på de få naboene jeg har fremover i tilfelle du er en av dem som gjemmer deg bak anonymt innlegg. Er du det ringer jeg politiet og sender beskymringsmelding etterpå

Anonymkode: f9e5d...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med at foreldrene mine hadde fester hjemme. Jeg våknet av musikken og at folk snakket høyt. Jeg stod opp og gikk inn på stua. Jeg merket at alle snakket rart og jeg fikk beskjed om å legge meg å sove. Jeg lå våken og hørte på de høylytte stemmene og musikken 

Dette skjedde mange ganger 

Pga det har jeg ett veldig anstrengt forhold til fulle folk 

Anonymkode: bc855...b8a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt at du i det hele tatt vurderer det, og må spørre her på kvinneguiden. Hallo? Nå er det på tide å bli voksen, du er mor nå og det kommer før alt! Denne festen må dere bare avlyse! Hvis dere etter alle disse svarene du har fått- likevel ikke tar til fornuft og at dere skal ha denne festen og bor i Vestfold, så ønsker jeg å passe barnet. 

Jeg håper så inderlig at dette faktisk er en trolletråd, men ingenting overrasker meg lengre. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Helt enig.

Har gjort det samme en gsng for mange år siden og det gikk fint med foreldre og barn. Ingen skade skjedd. 

En kan være på fest, ha barnet hos barnevakt og så blir barnet sykt. Må på legevakt. Ting skjer, men en kan ikke gardere seg mot alt. 

Selvsagt kan ting skje, men man tilrettelegger jo der man kan, som å flytte en fest for å skåne en baby? Eller er alkoholen så fordømt viktig?

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor folk velger å utsette barna sine for potensielle traumer, slik som du gjorde. Selvsagt "gikk det fint", det er helt normalt at feks personer som utsetter barna sine for ting rettferdiggjør overfor seg selv og andre. Klarte du virkelig å kose deg og slappe av når du visste at barnet ditt var der?

Anonymkode: cdea0...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

Anonymkode: 810ea...7b5

Enig i at man ikke skal drikke mye med barn i hus. Men alt det du skriver gjelder jo kjøring, er det uansvarlig å ha barn uten bil/lappen mener du?

Anonymkode: 32ec1...5c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke dette er så svart-hvitt som mange skriver. Selv kunne jeg hatt «fest» hjemme på disse premissene

- Jeg holder meg til 2-3 enheter på en lang kvele

- Vi er færre enn 12 gjester

- Vi kjenner alle gjestene veldig godt og har festet med de før, så vi vet at de oppfører seg også i full tilstand 

- Barnet sover i annen etasje og sover tungt 

Noen som synes dette er drøyt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten på 80 - tallet var dette helt vanlig. Bare veldig gode venner, men skikkelig fest med høy musikk og dansing. Beste barndomsminner mitt er fra da jeg var fire og våknet midt under en fest. Dette var med venner pappa har kjent siden han var 12 og fortsatt er venner med da, så ingen ukjente folk. 

Foreldrene mine drakk veldig lite ellers og jeg drikker lite selv. Har virkelig ikke tatt noe skade av at de innimellom tok oss med på fest, bare fine minner. Men.. kjenner jo at det fort kan være en fin linje mellom hva som er greit og ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drikke seg full når de har et lite barn hjemme,er totalt uansvarlig. Og det bør du som mor se selv og avlyse hele festen.

Anonymkode: 6d0e1...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er oppvokst med at foreldrene mine hadde fester hjemme. Jeg våknet av musikken og at folk snakket høyt. Jeg stod opp og gikk inn på stua. Jeg merket at alle snakket rart og jeg fikk beskjed om å legge meg å sove. Jeg lå våken og hørte på de høylytte stemmene og musikken 

Samme skjedde med meg, og jeg har bare gode minner fra det. Ble ikke redd, syntes ikke det var ubehagelig. 

Anonymkode: aa1da...4e8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Det høres ikke forsvarlig ut. Vi kan ha brettspill kveld, drikke et par enheter. Men det er det! Og da veldig selektiv på at det er noen som er rolig og ikke høylytt. 

Anonymkode: c5dfc...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 21.34):

Helt enig.

Men man kan veldig enkelt hardere seg mot en fyllefest rundt er lite barn. 

Man kan ikke sikre seg mot alt, men du bruker vel barnesete, bilbelte etc?

Hvorfor er det vanskelig å styre unna fylla og full fest en liten periode, eller enkelte ganger fordi ting skjer og barn må prioriteres? 

Anonymkode: 56330...61b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 21.46):

Jeg har samme erfaring og dårlige minner om fest, musikk og krangling. Det føltes veldig utrygt. Det verste var at de som skulle passe på meg (foreldrene mine) var halvfulle og oppførte seg annerledes. Jeg forsto ikke hvorfor og syntes det var ganske skummelt. 

Anonymkode: 63603...b86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.9.2024 den 23.15):

Tja. Selv har vi hatt mindre selskaper (max 6-8 gjester) der vi har drukket ganske mye, men ikke utagerende, ingen dansing eller noe slikt. Alkohol i seg selv er ikke nødvendigvis noe galt, kommer mer an på hvordan fester dere holder pleier å utarte seg. 

Anonymkode: a3a0c...24d

Poenget er at man ikke VET. Det har skjedd mange ganger at folk plutselig knuller andre, slår noen ned, prøver narkotika, ødelegger inventar eller går ut av vinduet i fylla. Alkohol er et rusmiddel. Det skal selvfølgelig ikke misbrukes rusmidler med en baby i hus. Og stakkars syttenåringen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 22.52):

Enig i at man ikke skal drikke mye med barn i hus. Men alt det du skriver gjelder jo kjøring, er det uansvarlig å ha barn uten bil/lappen mener du?

Er vel ikke kjøring som er det største problemet. Kommer du på legevakten i en taxi med en akutt syk unge, og det oser alkohol av deg, så blir du meldt. Garantert. Er du i tillegg dritings, så blir politiet kontaktet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men man kan veldig enkelt hardere seg mot en fyllefest rundt er lite barn. 

Man kan ikke sikre seg mot alt, men du bruker vel barnesete, bilbelte etc?

Hvorfor er det vanskelig å styre unna fylla og full fest en liten periode, eller enkelte ganger fordi ting skjer og barn må prioriteres? 

Anonymkode: 56330...61b

Fordi dette er Norge. Å drikke seg full når man vil og hvor man vil blir ansett som menneskerett. Dessverre. Bare les alle trådene a la "hvor lenge må jeg vente med å amme etter jeg har drukket en halv liter vodka" og "hvorfor må jeg vente i seks uker (barseltid) før jeg kan drikke". Er foreldrene rundt 25, så er det vill vest. Da SKAL det drikkes, uansett.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 12.17):

Ja? Fulle folk oppsøker jo ikke små barn som sover inne på barnerommet? De holder seg langt unna ungen.

Så lenge man har en edru barnevakt går det helt fint. 

Anonymkode: aa1da...4e8

Fulle folk oppsøker barn på rommet på fest jo. Egen erfaring når jeg var liten. Så slutt å tull! Hadde ALDRI hatt fest med barn i hus.. Uegnete foreldre!

Anonymkode: 51146...148

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fulle folk oppsøker barn på rommet på fest jo. Egen erfaring når jeg var liten. Så slutt å tull! Hadde ALDRI hatt fest med barn i hus.. Uegnete foreldre!

Anonymkode: 51146...148

Ja sant og det kan være de ikke prøver å oppsøke barnet men skal på do og går inn feil dør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo ta hensyn, det forstår jo dem inviterte også. Er det noen som ikke aksepterer det: kast dem ut. 

Anonymkode: d6a7d...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...