Gå til innhold

Ha fest med barn på 14 mnd hjemme?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Dere høres umodne ut til å være rundt 25 år gamle. Kanskje såpass umodne at en hjemmefest med mange umodne venner ikke er det beste for babyen.. 

Nedskalér antallet og alkoholen 🤷🏻‍♀️

Jeg har forresten ikke sertifikat, så dere som skriver at det er viktig å være kjørbar stemmer ikke helt. Men det er viktig å kunne ta ansvar om man må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenker du det da er bedre å ikke ta barnet på legevakten om man er beruset? Høres jo ut som en advarsel. 

Det er ikke nødvendigvis automatikk i det, selv om du har opplevd dette med ditt familiemedlem. 

Anonymkode: 2852f...878

Dette +at alle disse fra friskt barn man legger om kvelden, til helt plutselig ut av det blå så syk at man må på legevakten er høyst uvanlig.

Anonymkode: aa1da...4e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei nei nei, ikke greit. Barn i hus = Null toleranse for alkohol

Anonymkode: d6045...c6f

Hvorfor kan man ikke ta et glass vin med barn i huset? Skal de bo under en stein resten av livet også? 

Anonymkode: 6b47c...a0b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen kan være at barnets far og barnet drar til en slektning/familie/hotell, og du har festen. Det er din bursdag, og påpass bør typen din gjøre for deg selvom han også har lyst til å feire deg. Dere to får ta en liten feiring en annen dag. 

Anonymkode: 91afc...1cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (1 time siden):

Så etter du fikk barn har du sittet parat og edru hver kveld I TILFELLE noe skulle skje?! Hahahah. Det kjenner jeg INGEN som har gjort. Om det mot formodning skulle skjedd noe på de årene (noe det ikke har gjort (3 ungdom nå), hadde jeg ringt taxi, ambulanse eller ordnet det på andre måter. NERD ass.

Så du kjenner altså ingen som ikke drikker alkohol ? Å klare seg uten alkohol er det enkleste her i verden.

Anonymkode: 6d0e1...1af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (1 time siden):

Så etter du fikk barn har du sittet parat og edru hver kveld I TILFELLE noe skulle skje?! Hahahah. Det kjenner jeg INGEN som har gjort. Om det mot formodning skulle skjedd noe på de årene (noe det ikke har gjort (3 ungdom nå), hadde jeg ringt taxi, ambulanse eller ordnet det på andre måter. NERD ass.

Jepp. Vår eldste er 12 år og vi drikker aldri om han skulle sove over eller være borte lenger..vi henter..og der har vi sakt...vi henter alltid om han vil...om han er drita på en fest 0400 på natten henter vi han og kompisene om det er sånn 

( Han drikker ikke og får ikke drikke før han er 18)

Pluss vi er i 40 årene og vi drikker kanskje 1 gang i året ( jul/ sommer)

Nerd..nei...foreldre som bryr seg mer om barna en alkohol 

Endret av mommyaka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

Anonymkode: 810ea...7b5

Det blir for hysterisk.

Har vokst opp med foreldre som delte en flaske vin, følte meg aldri utrygg. 

Og om barnet blir så akutt syk at det haster med behandling, så tar vi en taxi til Volvat. Har virkelig aldri utsatt dem for ventetid, med mer, hos Legevakten. 

Anonymkode: 93782...566

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

dette er vanskelig. Det kommer en 10-12 stk i alderen 20-27 . De fleste barnløs og elsker å ta en fest. Det er ikke sikkert de bare tar 2-3 øl liksom. Og vi inviterte til fest, ikke sosialt lag med litt alkohol.

magefølelsen sier avlys . Men typen insisterer på at barnet er så lite at hun ikke forstår hva son skjer eller reflekterer over at de voksne er fulle. Så våkner hun av bråk eller ser noen fulle forstår hun ikke og vil ikke ta skade av dette. Heller ikke av at vi er hang over dagen etter.

siden hun ble født har jeg kun vært på fest 2 ganger. Hadde gledet meg til dette. Men tror ikke det blir riktig selvom hun ikke forstår 

Anonymkode: 66c30...6e4

Hvis det er full fest er det bare å glemme tenker jeg. Er dere i form til å ta dere av barnet fyllesyke dagen etter da? 

Anonymkode: 60bdd...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (21 minutter siden):

Jepp. Vår eldste er 12 år og vi drikker aldri om han skulle sove over eller være borte lenger..vi henter..og der har vi sakt...vi henter alltid om han vil...om han er drita på en fest 0400 på natten henter vi han og kompisene om det er sånn 

Pluss vi er i 40 årene og vi drikker kanskje 1 gang i året ( jul/ sommer)

Nerd..nei...foreldre som bryr seg mer om barna en alkohol 

Mine foreldre drakk vin til mat. Også til lunsj på ferietur. Aldri fylla. 

Dette hadde de aldri akseptert.

Jeg ble lært opp til at alkohol var noe man nøt i veldig begrensede mengder. Og at fyll var en uting. Og det sitter så solid i meg at det er dette forholdet jeg har hatt til alkohol hele mitt voksenliv (og ikke minst i tenårene) . 

Man kan jo diskutere hvem som driver elendig barneoppdragelse her... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine foreldre drakk vin til mat. Også til lunsj på ferietur. Aldri fylla. 

Dette hadde de aldri akseptert.

Jeg ble lært opp til at alkohol var noe man nøt i veldig begrensede mengder. Og at fyll var en uting. Og det sitter så solid i meg at det er dette forholdet jeg har hatt til alkohol hele mitt voksenliv (og ikke minst i tenårene) . 

Man kan jo diskutere hvem som driver elendig barneoppdragelse her... 

Vi lærer barna våre godt..vi har aldri drukket mens barna har vært til stede og vår 12 åring ver hva eks alkohol og røyking er dårlig.

Det jeg mener med drita er ikke noe vi lærer vårt barn...men jeg mener at når han blir 18 og drar på fest vil vi aldri kunne vite om han drikker eller ikke.

Men ok siden du tok dette helt på feil måte...om vår sønn drikker 1 øl og vil bli hentet så gjør vi det. Istedenfor sitte på noen eller ta privat taxi 

Om han er på fest og drikker cola og føler seg utilpass eller redd så henter vi han.

Synes du dette er dårlig oppdragelse? At barna våre alltid skal føle seg trygg og at vi foreldre alltid vil være der..ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Vi lærer barna våre godt..vi har aldri drukket mens barna har vært til stede og vår 12 åring ver hva eks alkohol og røyking er dårlig.

Det jeg mener med drita er ikke noe vi lærer vårt barn...men jeg mener at når han blir 18 og drar på fest vil vi aldri kunne vite om han drikker eller ikke.

Men ok siden du tok dette helt på feil måte...om vår sønn drikker 1 øl og vil bli hentet så gjør vi det. Istedenfor sitte på noen eller ta privat taxi 

Om han er på fest og drikker cola og føler seg utilpass eller redd så henter vi han.

Synes du dette er dårlig oppdragelse? At barna våre alltid skal føle seg trygg og at vi foreldre alltid vil være der..ok

Men du henter din drita 12 åring på fest kl 4 på natta.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Og, ja, jeg synes det er dårlig oppdragelse å la en 12-åring drikke... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du henter din drita 12 åring på fest kl 4 på natta.... 

Ok....han er ikke drita...🤦 Jeg mener at når barn blir ungdom og drar på fest vet vi aldri hvor mye de drikker

Når han er 18

Men igjen..om han drikker 1 øl og vil bli hentet så gjør vi det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.

Han er 12 år nå og vet at vi alltid henter han om han er redd el...og i har PRATET med han om når han er 18 og eventuelt skal på fest henter vi han...om han er full eller ikke....

Greit?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (30 minutter siden):

Ok....han er ikke drita...🤦 Jeg mener at når barn blir ungdom og drar på fest vet vi aldri hvor mye de drikker

Når han er 18

Men igjen..om han drikker 1 øl og vil bli hentet så gjør vi det

Du forskutterer allerede at 12 åringen din er drita i det han blir 18.... 

Og mener de som tar et glass vin til maten bommer på oppdragelsen? 

😜

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du forskutterer allerede at 12 åringen din er drita i det han blir 18.... 

Og mener de som tar et glass vin til maten bommer på oppdragelsen? 

😜

Jeg har ikke sakt noe om 1glass vin...jeg liker ikke vin. Jeg sier at vi drikker kanskje 1 gang i året 

Herregud...nei....jeg sier at jeg ikke vet hvordan mitt barn blir når han er 18.

Men mine foreldre var sånn ( nei jeg var aldri drita) 

Ok....kan dere legge vekk at han kanskje blir full

Les dette istedenfor 

Om min sønn noen gang vil at jeg skal hente han...12 år eller 18 år så henter vi han....

Det jeg skriver med drita mener jeg full...var dere kanskje aldri fulle når dere var ungdom...eller drakk dere bare 1 øl.... og når dere var 18-20 år og full...ble dere hentet eller hvordan kom dere hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mommyaka skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sakt noe om 1glass vin...jeg liker ikke vin. Jeg sier at vi drikker kanskje 1 gang i året 

Herregud...nei....jeg sier at jeg ikke vet hvordan mitt barn blir når han er 18.

Men mine foreldre var sånn ( nei jeg var aldri drita) 

Ok....kan dere legge vekk at han kanskje blir full

Les dette istedenfor 

Om min sønn noen gang vil at jeg skal hente han...12 år eller 18 år så henter vi han....

Det jeg skriver med drita mener jeg full...var dere kanskje aldri fulle når dere var ungdom...eller drakk dere bare 1 øl.... og når dere var 18-20 år og full...ble dere hentet eller hvordan kom dere hjem?

Så du drikker kun for fylla? Det er jo ganske uheldig. 

Jeg drakk lite. Tok innimellom 1-2 øl. Fordi jeg hadde vokst opp med foreldre som nøt vin til mat. Ikke foreldre som drakk for å drikke, og ellers ikke rørte alkohol. Det gikk på omgang hvem av foreldrene som kjørte oss hjem, slik at de andre kunne sove, eller ta et glass vin til maten. Men uansett hvem det var. Fyll var aldri akseptabelt. Og kjøring var planlagt før man dro ut. Ikke noe man måtte ta på sparket i løpet av natta. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (2 timer siden):

Mitt barn er snart 19 og hun har aldri opplevd at jeg har drukket, og vet du, det har gått helt fint og jeg har klart meg utmerket uten alkohol til alle anledninger🤷‍♀️ Det samme gjelder min omgangskrets, utenom en person. Hun derimot måtte alltid drikke, til og med på et juleverksted vi stelte istand for ungene våre. Der troppet hun opp med flere bokser med div alkohol, og det er bare trist.

Anonymkode: cdea0...549

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du drikker kun for fylla? Det er jo ganske uheldig. 

Jeg drakk lite. Tok innimellom 1-2 øl. Fordi jeg hadde vokst opp med foreldre som nøt vin til mat. Ikke foreldre som drakk for å drikke, og ellers ikke rørte alkohol. Det gikk på omgang hvem av foreldrene som kjørte oss hjem, slik at de andre kunne sove, eller ta et glass vin til maten. Men uansett hvem det var. Fyll var aldri akseptabelt. Og kjøring var planlagt før man dro ut. Ikke noe man måtte ta på sparket i løpet av natta. 

Hvor får du dette fra 😂😂 jeg sier jeg drikker 1 gang i året...og det vil si om jeg eks er i Spania..og da drikker kanskje 4 cocktail på 2 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her i huset gjør vi aldri det. Barn kan trenge å bli kjørt til legevakt. Hva gjør man når foreldrene har drukket? Hva om babyen plutselig får falsk krupp? Hva om barnet får feber etter at alkoholen er inntatt og deretter feberkrampe? Bare eksempler men alt kan skje. Barnas oppvekst er for kort til at man skal ha behov for å drikke under samme tak som dem. Da reiser man ut og har barnevakt. 

Anonymkode: 810ea...7b5

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg håper ikke folk normalt drikker en flaske vin bare fordi det er helg når det er barn i hus. Det er veldig utrygt for barn med berusede foreldre. 

Ett lite glass er noe helt annet enn en flaske dog, men da bør glasset være så lite at minst en forelder er kjørbar likevel. 

Anonymkode: db895...6c8

Så folk uten bil de er ikke egnede foreldre, de, eller?

Jeg drikker ikke i det hele tatt, men kjører heller ikke bil. Så selv om jeg alltid er edru, kan jeg ikke kjøre ungene til legevakta likevel. Jeg synes det med å kjøre bil er et dårlig argument. Er det krise, kan man ringe taxi eller ambulanse. Det som er viktig, er at man ikke blir full og dermed uegna til å ta seg av barna hvis de skulle våkne. 

Anonymkode: 69e37...072

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...