Arkana Skrevet 20. september #41 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I psykologien anbefales det minst 3 år mellom barna. Anonymkode: eb3d6...8b0 Det er ingen klar enighet om hva som er den beste aldersforskjellen. Det er fordeler og ulemper både med tette barn og barn med større aldersforskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #42 Del Skrevet 20. september Arkana skrev (15 minutter siden): Det er ingen klar enighet om hva som er den beste aldersforskjellen. Det er fordeler og ulemper både med tette barn og barn med større aldersforskjell. Fra et biologisk og psykologisk perspektiv anbefales det minst tre år. Andre kan mene noe annet. Anonymkode: eb3d6...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. september #43 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fra et biologisk og psykologisk perspektiv anbefales det minst tre år. Andre kan mene noe annet. Anonymkode: eb3d6...8b0 Nei, forskningen er ikke entydig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #44 Del Skrevet 20. september Blir ganske nøyaktig 2 år. Fordi nr 2 kom som en overaskelse, jeg gikk på p-piller, så det har skjedd en svikt der. Finnes verre ting som har skjedd enn at nr 2 kommer litt brått på 😛 Anonymkode: c9e1f...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #45 Del Skrevet 20. september 18 mnd mellom jentene mine, ville ha de tett og er veldig glad i dag fordi det har vært bra for ungene å være nær hverandre i alder. Begynte sent, så det var også en påvirker, var 34 når første ble født. Sluttet med p-piller og ble gravid 3 mnd etterpå. Ville gjerne ha en nr 3 også, men da var kanskje eggene gått ut av dato😅 og etter ett år etter at yngste kom til verden så steriliserte mannen min seg, da var vi fornøyd med de to vi fikk💗 Anonymkode: 00cd3...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #46 Del Skrevet 20. september 2 år og 5 mnd mellom. Helt perfekt for oss. Måtte sette igang med nr to så fort som mulig fordi jeg har en del helseutfordringer som kan gjøre det vanskelig å få barn, men begge kom naturlig 😊 Anonymkode: c675f...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #47 Del Skrevet 20. september Maleficenta skrev (9 timer siden): Aha...? Var det et spørsmål? Anonymkode: b4ab7...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #48 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette var komisk å lese. Det handler om hvordan man behandler barna, det er det som fremmer eller hemmer utvikling. Gutter er ikke tregere enn jenter, men det stilles mye høyere krav til jenter fra de lærer seg å gå omtrent! Anonymkode: 10f38...dba Jo det er de, på gruppenivå. Anonymkode: b4ab7...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #49 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvor mange barn har du og hvor mange år/måneder ble det mellom de 😊? Hvorfor ble det den aldersforskjellen det ble? Hvilken aldersforskjell ville du ha? Og hvor mye endte du med?er du fornøyd. jeg har to barn med 18 mnd mellomrom . De er 5 og 5 år. Grunnen til at det ble så tett var en ødelagt kondom som ble til yngstemann 😆 så ble tettere enn planlagt . Vi så for oss 2-3 år mellom barna. men 18 mnd er veldig fint. De leker masse sammen og har glede av hverandre . Liker samme ting, samme filmer, samme leker Anonymkode: d3ec9...fe4 2.5 år mellom. Hvorfor? Fordi vi prøvde, og det klaffet på disse tidspunktene. Man kan jo ønske og forsøke, men aldri bestemme slikt. Anonymkode: 867aa...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #50 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 2.5 år mellom. Hvorfor? Fordi vi prøvde, og det klaffet på disse tidspunktene. Man kan jo ønske og forsøke, men aldri bestemme slikt. Anonymkode: 867aa...78f ..altså, med mindre man ikke har sex i det hele tatt. Men det sier jo seg selv. Anonymkode: 867aa...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #51 Del Skrevet 20. september 23 mnd. Vi ville ha to barn, ble veldig slitne med nr 1, og etter 1 år fant vi ut at vi hadde hodet langt nok over vann og følte at det var «nå eller aldri». Det verste var at eldste ble utrygg etter at vi plutselig ble borte midt på natta(fødsel, besteforeldre bodde hos oss). Han var for liten til å forstå at det kunne skje selv om vi prøvde å forberede. Nå er de 3 og 5, kjempegode venner som leker sammen og er der for hverandre. Anonymkode: 9a0cf...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #52 Del Skrevet 20. september 9 år mellom nr 1 og nr 2, fikk første da jeg var 20 og har i ettertid fått 2 barn med mannen min. Mellom nr 2 og 3 er det 4 år. Ville ikke ha de tettere 😊 Anonymkode: d2d8f...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #53 Del Skrevet 20. september 3,5 år (4 kalenderår) mellom barna. To jenter. Ville egentlig ha de tettere, men slet veldig etter første svangerskap med komplilasjoner. Var litt nervøs for hvordan eldste ville takle aldersforskjellen og redd for mye sjalusi og at de ikke skulle ha så mye til felles. Akkurat der tok jeg feil. De elsker hverandre sååå høyt, leker fint sammen og har masse glede av hverandre. Tenker nå at hvis det blir en til, så vil jeg ha samme aldersforskjell da også. Anonymkode: f1b94...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #54 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Var det et spørsmål? Anonymkode: b4ab7...dba Ja det var litt sånn hvorfor skulle det bli et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #55 Del Skrevet 20. september Vi brukte et år på å bli gravide med førstemann. Det var dårlig spermkvalitet og mulig endometriose på meg, så vi startet å prøve på nummer to tidligere enn hva vi var komfortable med. Ble gravid nesten med en gang, så det ble 2 år og tre måneder mellom dem. Tror det hadde vært bedre med noe større aldersforskjell. Anonymkode: f2f56...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #56 Del Skrevet 20. september Maleficenta skrev (11 minutter siden): Ja det var litt sånn hvorfor skulle det bli et problem? Da blir det jo mer konkurranse og sjalusi da. Flere kamper som begge føler det er ved å ta fordi det begge har like vinnersjanser. Anonymkode: b4ab7...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #57 Del Skrevet 20. september Alle mine 3 kom som planlagt på første forsøk så jeg har vært veldig heldig! Vi har aldri trengt å prøve. Det er 2 år mellom de to første og 4 år mellom mellomste og yngste Anonymkode: 5b8fb...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #58 Del Skrevet 20. september Det blir 5 år imellom. Fikk tvillinger først og ville derfor vente såpass lenge. Anonymkode: 00704...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #59 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Da blir det jo mer konkurranse og sjalusi da. Flere kamper som begge føler det er ved å ta fordi det begge har like vinnersjanser. Anonymkode: b4ab7...dba Men det er jo ikke nødvendigvis slik at jenter alltid er mer modne enn gutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #60 Del Skrevet 20. september Maleficenta skrev (12 timer siden): Samfunnet Hæ?? Anonymkode: 10f38...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå