Gå til innhold

Hvorfor får de fra Litauen så få barn? Enebarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment diskriminerende altså, men noe jeg har bemerket meg. Jeg bor i vesfold . Her bor det MANGE fra Litauen . Felles for alle jeg vet om er ar de kun får enebarn. Og får de flere er det med stort mellomrom. Jeg har flere på jobb fra Litauen , kun et barn. Barna fra Litauen i barnehagen til mine barn , er enebarn 

Hva kan grunnen være til at de fra Litauen kun velger å få ett barn?

Anonymkode: 57493...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det mange litauere som har to. Men ja, østeuropeere får få barn. Dessverre gjelder ikke det samme for muslimer. 

Anonymkode: cb60a...b15

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er det mange litauere som har to. Men ja, østeuropeere får få barn. Dessverre gjelder ikke det samme for muslimer. 

Anonymkode: cb60a...b15

Eller norske kvinner som synes 4 er for lite.

Anonymkode: 541c9...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er dyrt og vi er oppvokst slik at foreldrene våres måtte betale for det meste for oss. Egentlig det samme som her. Er egentlig ganske dyrt hvis man vil gi et barn mer enn det mest grunnleggende og leve litt selv i tillegg...

Anonymkode: a071a...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her er det mange litauere som har to. Men ja, østeuropeere får få barn. Dessverre gjelder ikke det samme for muslimer. 

Anonymkode: cb60a...b15

Ja, hadde helst sett at det var motsatt

Anonymkode: 458ca...9df

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi det er dyrt og vi er oppvokst slik at foreldrene våres måtte betale for det meste for oss. Egentlig det samme som her. Er egentlig ganske dyrt hvis man vil gi et barn mer enn det mest grunnleggende og leve litt selv i tillegg...

Anonymkode: a071a...02b

Men ser dere ikke nytten av to barn? De vil ha glede av hverandre og ha hverandre som familie når dere går bort.

jeg har to tette og ofte kommer noen av disse enebarna bort til meg når jeg leverer yngste og klemmer han og sier de skulle ønske de hadde lillebror 

Anonymkode: 57493...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 3 barn fra Litauen på vår skole:

- 2 søsken (begge gutter)

- 2 søsken (jente + gutt)

- jente med to mye eldre halvsøsken som fremdeles bor i Litauen (tror aldersforskjellen er på 18-20 år)

Så ingen rene enebarn.

Anonymkode: 318f7...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men ser dere ikke nytten av to barn? De vil ha glede av hverandre og ha hverandre som familie når dere går bort.

jeg har to tette og ofte kommer noen av disse enebarna bort til meg når jeg leverer yngste og klemmer han og sier de skulle ønske de hadde lillebror 

Anonymkode: 57493...b54

Nå er jeg ikke fra Litauen, men fra Norge, og har også valgt ett barn. Jeg kan ikke si at jeg ser noen "nytte" av flere, nei. Jeg er enebarn selv og var alltid veldig glad for det, kan ikke se for meg å måtte dele hus med et annet barn. Det har aldri vært noe negativt med det, og jeg ønsker det samme for min datter :)

Det åpner for mer oppmerksomhet, bedre økonomi og mer fleksibilitet.

Anonymkode: 575bd...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme som Italia, at menn bidrar lite hjemme, slik at kvinner må gjøre alt hjemme og med barna og jobbe, dermed orker de ikke flere barn? 

Aner ikke, bare spør. 

Anonymkode: e4507...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men ser dere ikke nytten av to barn? De vil ha glede av hverandre og ha hverandre som familie når dere går bort.

jeg har to tette og ofte kommer noen av disse enebarna bort til meg når jeg leverer yngste og klemmer han og sier de skulle ønske de hadde lillebror 

Anonymkode: 57493...b54

Jeg tenker folk må få de barna de vil og klarer å ta vare på. De fleste barn vil gjerne ha en valp eller katt, men ingen sier noe hvis foreldrene velger å ikke ha det pga der er foreldres ansvar. Samme gjelder egentlig med søsken.

Anonymkode: a071a...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...