AnonymBruker Skrevet 21. september #81 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): De har diverse varmmat, (fisk, supper, kjøttkaker, kylling, risgrøt, lasagne og div) frukt, salte kjeks, sjokoladekjeks, gjendekjeks, knekkebrød, kornblandinger , grøt, te, kaffe, kakao, melk , yoghurt, appelsin og eplejuice, melk, biolamelk (tror jeg) brød, rundstykker, kokt, egg, leverpostei, brun/gulost, skinke, makrell, tubeost, syltetøy, nugatti så jeg der, isbiter agurk/paprika. Det vil jeg påstå er greit utvalg og regnes som at en har tilgang på det essensielle (og mer til) når det gjelder mat. Anonymkode: 0bd9b...1af AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja det er litt tullete når ts kommer med en enorm liste og er REDD for å ha glemt noe. Når en egentlig ikke trenger noe som helst. Annet enn tannbørste og klær å reise hjem i. Paracet har sykehuset i hopetall Det var sjampo og dusjsåpe i dusjen (ikke det beste men man er jo bare der en dag eller to) sykehuskåpen er god nok. Men er kjekt med en kosedress. Men en dør jo ikke uten. mat er det på sykehuset, snacks i kiosken, drikke i plenty (i store kopper MED isbiter) ungen får klær og dyner og tepper og oftest lue såpe til å vaske underlivet hvis sting tilbys isbind tilbys bleiebind og truser tilbys ja det er kjekt med telefonladeren. Men en rekker ikke sitte så mye på telefonen og ja en kan ha med seg noen innesko om en er redd for sopp. men virkelig, det er jo ikke krise om en ikke har med leppepomade eller hårføner Anonymkode: f25ff...560 Virker som en del her ikke forstår at sykehus er veldig forskjellige. Det er veldig forskjellig hva de tilbyr både av mat og utstyr. Jeg fikk absolutt ikke dette utvalget av mat/snacks og ikke alt dette av klær og greier heller. Nettingtruser, bind, bleier og tepper+dyne til baby var det vi fikk. Ikke kjølebind, ikke klær av noe slag. Ikke noe isbiter. Ikke noe behagelig morgenkåpe. Rakk å sitte masse på mobilen mens baby bare lå på brystet og sov. Vi måtte bli på sykehuset i nesten en uke. Så ja lader var helt essensielt. Og jeg hadde glemt leppepomade og det var litt krise faktisk til mannen fikk tak i en. Og jeg hadde jo ønsket at tiden hans ikke skulle bli brukt på butikken akkurat rett etter fødsel. Anonymkode: f7e70...a35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. september #82 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virker som en del her ikke forstår at sykehus er veldig forskjellige. Det er veldig forskjellig hva de tilbyr både av mat og utstyr. Jeg fikk absolutt ikke dette utvalget av mat/snacks og ikke alt dette av klær og greier heller. Nettingtruser, bind, bleier og tepper+dyne til baby var det vi fikk. Ikke kjølebind, ikke klær av noe slag. Ikke noe isbiter. Ikke noe behagelig morgenkåpe. Rakk å sitte masse på mobilen mens baby bare lå på brystet og sov. Vi måtte bli på sykehuset i nesten en uke. Så ja lader var helt essensielt. Og jeg hadde glemt leppepomade og det var litt krise faktisk til mannen fikk tak i en. Og jeg hadde jo ønsket at tiden hans ikke skulle bli brukt på butikken akkurat rett etter fødsel. Anonymkode: f7e70...a35 Men mange av tingene ts lister opp er jo ting mannen kan stikke hjemom og hente med mindre de bor veldig langt unna sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #83 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foretrekker å ta en paracet akkurat når jeg føler for det. Uten å ringe på noen. Nei, jeg bruker ikke dispensere, særlig ikke de med dårlig kvalitet. Er på et bedre hotell nå, har likevel med eget. Jeg vil ha mine egne klær. Nei, jeg spiser ikke sykehusmat. Jeg vil ikke ned i kiosken, eller sende mannen dit, og betale dyrt for dårlig kvalitet. Jeg vil ha produktene og drikkevarene jeg er vant med. Muslibarer jeg har laget selv, kambucha, dillchips.. Og tilsvarende med intimprodukter - jeg ønsker en viss kvalitet. I tillegg til mobil og mobillader, ville jeg ha speilreflekskamera med portrettlinse, for å få gode bilder. Og også mac, med lader, for å ha bedre skjerm. Litt sminke og hårprodukter ga meg også veldig mye glede, og gjorde at jeg følte meg mye friskere og freshere. Alle får gjøre som de selv ønsker. Men jeg forstår virkelig ikke ditt behov for å kalle andres valg for "tullete", bare fordi du er fornøyd med en lavere standard. Anonymkode: 4fbae...3fe Poenget her at vi tydelig har store forskjeller i hva vi mener er essensielt da jeg foreksempel mener at sykehusene har det essensielle tilgjengelig for de få dagene man er der. Nå bor vi slik at det ikke var noe stress å reise hjem for å hente da om det var noe viktig. Men det du skisserer her er etter min syns mye «tull» for de få dagene man er der. Anonymkode: 0bd9b...1af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. september #84 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke alle kommer seg i kiosken eller har lyst å gå til kiosken på sykehuset av ulike grunner… Anonymkode: 20c25...7d4 Er ikke mannen med da? Er det ikke slike ting han er der for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. september #85 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trodde de norske sykehusene hadde samme standardmaten som en bare går og finner seg selv. Føde og barsel hadde det der jeg fødte begge gangene. Anonymkode: 0bd9b...1af Er forskjell på små sykehus og store universitetssykehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #86 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foretrekker å ta en paracet akkurat når jeg føler for det. Uten å ringe på noen. Nei, jeg bruker ikke dispensere, særlig ikke de med dårlig kvalitet. Er på et bedre hotell nå, har likevel med eget. Jeg vil ha mine egne klær. Nei, jeg spiser ikke sykehusmat. Jeg vil ikke ned i kiosken, eller sende mannen dit, og betale dyrt for dårlig kvalitet. Jeg vil ha produktene og drikkevarene jeg er vant med. Muslibarer jeg har laget selv, kambucha, dillchips.. Og tilsvarende med intimprodukter - jeg ønsker en viss kvalitet. I tillegg til mobil og mobillader, ville jeg ha speilreflekskamera med portrettlinse, for å få gode bilder. Og også mac, med lader, for å ha bedre skjerm. Litt sminke og hårprodukter ga meg også veldig mye glede, og gjorde at jeg følte meg mye friskere og freshere. Alle får gjøre som de selv ønsker. Men jeg forstår virkelig ikke ditt behov for å kalle andres valg for "tullete", bare fordi du er fornøyd med en lavere standard. Anonymkode: 4fbae...3fe Flyttet du inn på barsel eller? Selv den gangen jeg var der 5 dager hadde jeg ikke behov for å sminke meg. Eller sitte på telefonen. Når det er sagt så påpekte jeg at dette kunne være et tulle innlegg fordi ts sin liste alt er lang og omfattende men er REDD! Ja redd for at hun skal ha glemt en liten ting. Hun har med mer enn nok til å klare seg. Ingenting å være redd for. Og de fleste får ikke ha mannen på sykehuset mer enn noen timer så han kan vel hente eller kjøpe det som er glemt. Man klarer seg i 3 timer uten favoritt puten sin Anonymkode: f25ff...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #87 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg foretrekker å ta en paracet akkurat når jeg føler for det. Uten å ringe på noen. Nei, jeg bruker ikke dispensere, særlig ikke de med dårlig kvalitet. Er på et bedre hotell nå, har likevel med eget. Jeg vil ha mine egne klær. Nei, jeg spiser ikke sykehusmat. Jeg vil ikke ned i kiosken, eller sende mannen dit, og betale dyrt for dårlig kvalitet. Jeg vil ha produktene og drikkevarene jeg er vant med. Muslibarer jeg har laget selv, kambucha, dillchips.. Og tilsvarende med intimprodukter - jeg ønsker en viss kvalitet. I tillegg til mobil og mobillader, ville jeg ha speilreflekskamera med portrettlinse, for å få gode bilder. Og også mac, med lader, for å ha bedre skjerm. Litt sminke og hårprodukter ga meg også veldig mye glede, og gjorde at jeg følte meg mye friskere og freshere. Alle får gjøre som de selv ønsker. Men jeg forstår virkelig ikke ditt behov for å kalle andres valg for "tullete", bare fordi du er fornøyd med en lavere standard. Anonymkode: 4fbae...3fe Vet ikke hvor du har vært. Men jeg fikk i allefall smertestillende i et rør som jeg kunne ta når jeg ville. Måtte ikke ringe på noen for å få. Jeg hadde et strikt Regime med når de skulle tas og det var mye. og bind, nettingtruser og klær og bleier. På Kk ligger det enorme mengder fremme som bare er å forsyne seg av. Alle typer. Det er rene klær og kladder i skapet. Til baby og en selv. og maten er ok. Og drikke kan du få det du vil og de er veldig glad i isbiter som er deilig. Og jeg fikk til og med isbind, jeg fikk underlivs såpe osv. Jeg hadde glemt hårstrikk og pga lang fødsel som tok litt av så var håret over alt. Da laget jordmoren et hårstrikk til meg av noe sykehus materiale. Funket som en kule. Anonymkode: f25ff...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #88 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flyttet du inn på barsel eller? Selv den gangen jeg var der 5 dager hadde jeg ikke behov for å sminke meg. Eller sitte på telefonen. Når det er sagt så påpekte jeg at dette kunne være et tulle innlegg fordi ts sin liste alt er lang og omfattende men er REDD! Ja redd for at hun skal ha glemt en liten ting. Hun har med mer enn nok til å klare seg. Ingenting å være redd for. Og de fleste får ikke ha mannen på sykehuset mer enn noen timer så han kan vel hente eller kjøpe det som er glemt. Man klarer seg i 3 timer uten favoritt puten sin Anonymkode: f25ff...560 Dette stemmer vel ikke? Det stemte vel under covid, men de aller fleste sykehus har jo barselhotell der far kan sove. Der jeg skal føde kan også mannen overnatte på barselavdelingen hvis jeg og baby må være der, forutsatt at det er plass (og det er det jo midtvinters stort sett), og de prøver å få til at mennene kan være over i alle fall én natt i barselavdelingen sammen med mor og barn. Anonymkode: 3c4f3...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #89 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer vel ikke? Det stemte vel under covid, men de aller fleste sykehus har jo barselhotell der far kan sove. Der jeg skal føde kan også mannen overnatte på barselavdelingen hvis jeg og baby må være der, forutsatt at det er plass (og det er det jo midtvinters stort sett), og de prøver å få til at mennene kan være over i alle fall én natt i barselavdelingen sammen med mor og barn. Anonymkode: 3c4f3...6b0 Ikke alle sykehus har barselhotell. Og frem til nå helt nylig hadde feks KK i Bergen stort sett ikke rom til far. Det gjelder flere sykehus. Anonymkode: f25ff...560 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #90 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette stemmer vel ikke? Det stemte vel under covid, men de aller fleste sykehus har jo barselhotell der far kan sove. Der jeg skal føde kan også mannen overnatte på barselavdelingen hvis jeg og baby må være der, forutsatt at det er plass (og det er det jo midtvinters stort sett), og de prøver å få til at mennene kan være over i alle fall én natt i barselavdelingen sammen med mor og barn. Anonymkode: 3c4f3...6b0 Men uansett om han kan sove der eller ikke kan jo han dra hjem og hente ting Anonymkode: f25ff...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #91 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke alle sykehus har barselhotell. Og frem til nå helt nylig hadde feks KK i Bergen stort sett ikke rom til far. Det gjelder flere sykehus. Anonymkode: f25ff...560 Du skriver at de fleste ikke får ha mannen sin med i mer enn noen timer, så da regner jeg med at du mener at over 50% av landets sykehus ikke har barselhotell eller andre løsninger for far? Anonymkode: 3c4f3...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #92 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriver at de fleste ikke får ha mannen sin med i mer enn noen timer, så da regner jeg med at du mener at over 50% av landets sykehus ikke har barselhotell eller andre løsninger for far? Anonymkode: 3c4f3...6b0 Syns også det hørtes rart ut. Anonymkode: 0bd9b...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #93 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du skriver at de fleste ikke får ha mannen sin med i mer enn noen timer, så da regner jeg med at du mener at over 50% av landets sykehus ikke har barselhotell eller andre løsninger for far? Anonymkode: 3c4f3...6b0 Ikke meg du siterer, men på gamle KK i Bergen (som var i drift frem til november 23), så var besøkstid for far fra 9-21. Hvis du da føder kl 16, og ikke er av de heldige som får familierom så må far ut klokken 21. Altså noen timer etter fødsel. Men han kunne selvsagt komme tilbake neste morgen. Regner med det ikke er bare på KK det er/var sånn. Ikke noe barselhotell her heller. På nye KK er det bare enerom, så der kan far være hele oppholdet. Anonymkode: 99e81...447 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. september #94 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg foretrekker å ta en paracet akkurat når jeg føler for det. Uten å ringe på noen. Nei, jeg bruker ikke dispensere, særlig ikke de med dårlig kvalitet. Er på et bedre hotell nå, har likevel med eget. Jeg vil ha mine egne klær. Nei, jeg spiser ikke sykehusmat. Jeg vil ikke ned i kiosken, eller sende mannen dit, og betale dyrt for dårlig kvalitet. Jeg vil ha produktene og drikkevarene jeg er vant med. Muslibarer jeg har laget selv, kambucha, dillchips.. Og tilsvarende med intimprodukter - jeg ønsker en viss kvalitet. I tillegg til mobil og mobillader, ville jeg ha speilreflekskamera med portrettlinse, for å få gode bilder. Og også mac, med lader, for å ha bedre skjerm. Litt sminke og hårprodukter ga meg også veldig mye glede, og gjorde at jeg følte meg mye friskere og freshere. Alle får gjøre som de selv ønsker. Men jeg forstår virkelig ikke ditt behov for å kalle andres valg for "tullete", bare fordi du er fornøyd med en lavere standard. Anonymkode: 4fbae...3fe Good heavens du er high maintenance 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #95 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterer, men på gamle KK i Bergen (som var i drift frem til november 23), så var besøkstid for far fra 9-21. Hvis du da føder kl 16, og ikke er av de heldige som får familierom så må far ut klokken 21. Altså noen timer etter fødsel. Men han kunne selvsagt komme tilbake neste morgen. Regner med det ikke er bare på KK det er/var sånn. Ikke noe barselhotell her heller. På nye KK er det bare enerom, så der kan far være hele oppholdet. Anonymkode: 99e81...447 Sånn er det på Ahus også, hvis man må på barsel. Det er ikke plass til pappaen. Jeg fødte heldigvis kl 8 om morgenen, så pappaen fikk være med meg hele dagen. Vi lagde en liste over ting han kunne ta med eller handle til dagen etter. Med neste fødsel vet vi jo litt mer om hva som er lurt å ha med, så det kommer jeg til å pakke på forhånd. Anonymkode: eeaa6...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 21. september #96 Del Skrevet 21. september Er gjerne som med pakking til ferie, man kan egentlig klare seg med halvparten Smertestillende tar null plass, men husk å si fra på avdelingen at du tar. Det er absolutt noe man skal ha kontroll på og man kommer kjapt opp i uheldige doser. Synes sykehusklær er deilig første døgnet, ingen dumme sømmer. Men det er litt tilfeldig hvilke str de har tilgjengelig, som er viktig for meg som heller mer mot elefant enn gaselle Åh, for en spennende tid! Plutselig er man hèlt i tåka, utslitt og trøtt. Vips er rød saft med isbiter som en gourmet-drikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #97 Del Skrevet 21. september Ta med det du ønsker TS. Jeg er glad jeg tok med nettbrett og ammepute, snacks var også veldig greit å ha liggende… Var innlagt i over en uke, og langt hjemmefra så var ikke akkurat bare å sende far hjem for å hente ting. Ungen sov jo 23 timer i døgnet, så da ble det en del serier og trykking på mobilen… Maten var ikke akkurat noe spesielt bra, og måltidene var for sjeldent for min del😅 Anonymkode: 50979...49f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 21. september #98 Del Skrevet 21. september Telefonstativ (gjerne sånn med bøyelige armer som man kan feste rundt omkring) for å filme litt fra de første dagene uten at tlf er forstyrrende samtidig ❤️ Kan også brukes til å filme litt under fødsel om du ønsker det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #99 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men uansett om han kan sove der eller ikke kan jo han dra hjem og hente ting Anonymkode: f25ff...560 Ikke alle i Norges land som bor i enkel dra hjem-avstand... Anonymkode: 815e0...2d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #100 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke alle i Norges land som bor i enkel dra hjem-avstand... Anonymkode: 815e0...2d1 Nei. Men hvis en skulle komme på noe en har glemt å pakke så kan en kjøpe det da. Er uansett ikke noe å være REDD for Anonymkode: f25ff...560 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå