AnonymBruker Skrevet 20. september #41 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg trodde først dette skulle være er tulle innlegg. For du trenger jo faktisk absolutt ingenting. Sykehuset har alt du trenger. klær til du skal reise hjem til deg og baby er det eneste hvis du skulle bo langt fra sykehuset. så du har med mer enn nok Anonymkode: f25ff...560 Tullete innlegg? Det må da være lov å spørre om tips??!! Ikke alle liker sykehusklær. Jeg har kun dårlig erfaring med nattskjorten med knapper og mellomrom som viser absolutt alt.... Det er gøy å gå i gangen med - eller i kantinen med hvis en havner på hotell slik jeg måtte. Og trenger en ikke klær til å reise hjem i til en selv eller baby hvis man har kort vei til sykehuset? Anonymkode: 9a8c9...46a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #42 Del Skrevet 20. september Noe far kan tygge på hvis han skal være der, samt en rull med ducktape for å få han til å slutte å mase. Anonymkode: 74e77...85c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gatelykt Skrevet 20. september #43 Del Skrevet 20. september Jeg fikk beskjed om å komme inn til kontroll, og at jeg ikke trengte noe annet enn papirene mine. Sjeleglad for å ha puttet innesko og mobillader i veska, da jeg ikke rakk å hente noen fødebag før mannen kom med den på dag to etter fødsel. Det jeg savna mest var enkel snacks, både til under fødsel hvis du klarer å spise (jeg fikk tilbud om kjøttkakemiddag underveis, det frista null) og etterpå, og en varm og myk cardigan til å slå rundt meg og baby. Fikk bæretube til hud-mot-hud på sykehuset, det var også gull! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #44 Del Skrevet 20. september KaraThrace skrev (12 timer siden): Noen av oss liker å ha det komfortabelt, og er ikke redd for hva andre syns om at vi vil ha det komfortabelt. Skjønner ikke hvorfor denne asketholdningen skal være noe å sikte etter? Er du et troll under en bro? Du veit det er en traumerespons å ikke «trenge noe som helst»? Men dere er tydeligvis livredd for ikke å ha det maks komfortabelt, da? Majoriteten av det som er listet opp i HI er absolutt ting som er kjekt å ha med, men ville ikke kalt dem «essensielle». Anonymkode: 28ea3...52b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #45 Del Skrevet 20. september Jeg synes det er ganske ekkelt å ta med noe på sykehuset som ikke kan vaskes (eventuelt ikke med en gang) etterpå, men brukes hjemme. Feks ammepute, hodepute etc. Kjøp deg et par billige slippers på Rusta etc som du kan kaste etterpå, men bruke under fødsel, i dusjen, til og fra do osv. Det er så utrolig mye ekkelt på gulvene på føde/barsel og renholdet er så som så. Får helt hetta av alle som går rundt i barføtter på gulvet/dusjen 🤢 Og enda verre - lar søsken krabbe rundt på gulvet 😫 Anonymkode: 0f997...493 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #46 Del Skrevet 20. september Snacks, drikkeflaske og underholdning. Plutselig tar fødselen lenger tid enn du trodde, og da er det greit å ha ipad og eventuelle hodetelefoner. Evt. annen underholdning. Anonymkode: 20c25...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #47 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men dere er tydeligvis livredd for ikke å ha det maks komfortabelt, da? Majoriteten av det som er listet opp i HI er absolutt ting som er kjekt å ha med, men ville ikke kalt dem «essensielle». Anonymkode: 28ea3...52b Litt enig det essensielle får man på sykehuset. Jeg fødte uten fødebagen og det gikk fordi det esse sjekke får en på sykehuset. Bleier, smertestillende, bind, klær til babyen og så videre. Anonymkode: 0bd9b...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #48 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Snacks, drikkeflaske og underholdning. Plutselig tar fødselen lenger tid enn du trodde, og da er det greit å ha ipad og eventuelle hodetelefoner. Evt. annen underholdning. Anonymkode: 20c25...7d4 Snacks har de jo i kiosken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #49 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg synes det er ganske ekkelt å ta med noe på sykehuset som ikke kan vaskes (eventuelt ikke med en gang) etterpå, men brukes hjemme. Feks ammepute, hodepute etc. Kjøp deg et par billige slippers på Rusta etc som du kan kaste etterpå, men bruke under fødsel, i dusjen, til og fra do osv. Det er så utrolig mye ekkelt på gulvene på føde/barsel og renholdet er så som så. Får helt hetta av alle som går rundt i barføtter på gulvet/dusjen 🤢 Og enda verre - lar søsken krabbe rundt på gulvet 😫 Anonymkode: 0f997...493 Men altså, så redd for bakterier kan man vel ikke være? Jeg hadde med slippers til dusjing men dusjet bare uten på barselhotellet på Ullevål, det badet så helt fint ut. Jeg dusjer jo barbeint i svømmehall og på hoteller også, sikkert eklere der. Og på puter har man vel putetrekk.. (ikke at jeg hadde med noe puter men ser ikke helt hygieneproblemer med det) Anonymkode: f7e70...a35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #50 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men dere er tydeligvis livredd for ikke å ha det maks komfortabelt, da? Majoriteten av det som er listet opp i HI er absolutt ting som er kjekt å ha med, men ville ikke kalt dem «essensielle». Anonymkode: 28ea3...52b Forstår at du har et behov for å overdrive for å hevde dine egne innlegg, men livredde? Ingen har skrevet det. Hvorfor har du et problem med at noen ønsker å ta med ting for å øke komforten? Fatter ikke hva du gjør i tråden Anonymkode: 65944...de1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #51 Del Skrevet 20. september Maleficenta skrev (1 minutt siden): Snacks har de jo i kiosken Noen sykehus er ganske store og ofte er kiosken stengt om natta (er vanligst å føde om natta). Her var det langt fra fødestua til noen åpen kiosk iallfall. Anonymkode: f7e70...a35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 20. september #52 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men dere er tydeligvis livredd for ikke å ha det maks komfortabelt, da? Majoriteten av det som er listet opp i HI er absolutt ting som er kjekt å ha med, men ville ikke kalt dem «essensielle». Anonymkode: 28ea3...52b Hvem pokker er redd for å ha det maks komfortabelt? 🤣🤣 ps, du veit fødsel går mye, mye lettere med god oxytocintilførsel? Som kommer naturlig om man har det godt, behagelig, føler seg trygg, koser seg..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #53 Del Skrevet 20. september Hvordan folk klarer å stappe i seg all den snacksen når de føder. Det er jo mye mat på avdelingen. Anonymkode: 0bd9b...1af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #54 Del Skrevet 20. september Jeg hadde også med håndkle hjemmefra. De på sykehuset er så små! Anonymkode: eeaa6...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #55 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan folk klarer å stappe i seg all den snacksen når de føder. Det er jo mye mat på avdelingen. Anonymkode: 0bd9b...1af Jeg ville ha noe annet enn tørr brødskive med ost og saft. Anonymkode: 65944...de1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #56 Del Skrevet 20. september Ørepropper er greit å ha. Hun jeg delte rom med snorket som et sagbruk. Anonymkode: 955e6...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #57 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde også med håndkle hjemmefra. De på sykehuset er så små! Anonymkode: eeaa6...a6d Dette! Jeg savnet VIRKELIG et håndkle stort nok til å bruke som turban 🙈 Anonymkode: 65944...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #58 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår at du har et behov for å overdrive for å hevde dine egne innlegg, men livredde? Ingen har skrevet det. Hvorfor har du et problem med at noen ønsker å ta med ting for å øke komforten? Fatter ikke hva du gjør i tråden Anonymkode: 65944...de1 Er du et slags selvutnevnt politi for denne tråden? Voldsomt så aggressiv tone man skal ha på dette underforumet, da. Begynner å forstå hvorfor dagens småbarnsforeldre er så stresset og på tuppa. Anonymkode: 28ea3...52b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #59 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du et slags selvutnevnt politi for denne tråden? Voldsomt så aggressiv tone man skal ha på dette underforumet, da. Begynner å forstå hvorfor dagens småbarnsforeldre er så stresset og på tuppa. Anonymkode: 28ea3...52b Igjen. Hva er problemet med at noen tar med seg ting for å øke komforten? Anonymkode: 65944...de1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. september #60 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen sykehus er ganske store og ofte er kiosken stengt om natta (er vanligst å føde om natta). Her var det langt fra fødestua til noen åpen kiosk iallfall. Anonymkode: f7e70...a35 Å vant til sykehus med selvbetjent kiosk på natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå