AnonymBruker Skrevet 26. september #301 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 19.07): Du vet de har både Kiwi og apotek rett over veien på Ullevål? Du kan gå dit i vanlige klær. Tipper du ikke ble LAGT inn på Ullevål MED sykehusskjorte og nettingtruse. I tillegg finnes det vel et hjem mannen/andre kan hente ting i og visse søndagsåpne butikker om det skulle knipe skikkelig. Makan til dramatikk. Ler meg i skakk😂 Anonymkode: 3b3c8...530 Det var lockdown og vi fikk ikke forlate sykehuset før vi ble utskrevet i 2020. Dette var under epidemien og det var den første fasen der alle var veldig redde og usikre. Det var også kjempestrengt, vi kunne ikke spise i kantina, vi måtte hente oss mat og spise på rommet. Det var ikke bare å sende mannen hjem, dro han hjem måtte han bli hjemme. Vi hadde også en baby med gulsott, som var ekstremt slapp, lav fødselsvekt og slet med ammingen. Husker jeg var utslitt etter en lang og vond fødsel. Ville ha mannen min der, fordi han var min eneste støtte. Personalet var kjempestressa og underbemannet, husker jeg måtte vente 2-3 timer på Paracet. Det er utrolig hvor lite som skal til for å provosere folk. Trodde aldri en tråd der jeg spurte om noe så uskyldig som å driver tingene jeg pakker med meg i en fødebagen, skulle bli 15 sider lang og at folk skulle bli fornærmet, provosert, irritert og til og med latterliggjøre hva jeg pakker i min fødebag. Det jeg pakker i mil fødebag går ikke utover noen andre enn meg selv? Hva så om jeg ikke får bruk for alle tingene? Det er ikke verre enn å ta med seg ting hjem igjen? TS Anonymkode: 4e952...1be 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #302 Del Skrevet 26. september Maleficenta skrev (47 minutter siden): Hvorfor måtte du ha sminke på sykehuset? Velvære og egenpleie, det gir meg glede, om jeg føler for det. Og innimellom føler jeg ikke for det. Men muligheten vil jeg ha. Anonymkode: 4fbae...3fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #303 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var lockdown og vi fikk ikke forlate sykehuset før vi ble utskrevet i 2020. Dette var under epidemien og det var den første fasen der alle var veldig redde og usikre. Det var også kjempestrengt, vi kunne ikke spise i kantina, vi måtte hente oss mat og spise på rommet. Det var ikke bare å sende mannen hjem, dro han hjem måtte han bli hjemme. Vi hadde også en baby med gulsott, som var ekstremt slapp, lav fødselsvekt og slet med ammingen. Husker jeg var utslitt etter en lang og vond fødsel. Ville ha mannen min der, fordi han var min eneste støtte. Personalet var kjempestressa og underbemannet, husker jeg måtte vente 2-3 timer på Paracet. Det er utrolig hvor lite som skal til for å provosere folk. Trodde aldri en tråd der jeg spurte om noe så uskyldig som å driver tingene jeg pakker med meg i en fødebagen, skulle bli 15 sider lang og at folk skulle bli fornærmet, provosert, irritert og til og med latterliggjøre hva jeg pakker i min fødebag. Det jeg pakker i mil fødebag går ikke utover noen andre enn meg selv? Hva så om jeg ikke får bruk for alle tingene? Det er ikke verre enn å ta med seg ting hjem igjen? TS Anonymkode: 4e952...1be Hei TS, Dette er et dem-problem. Ikke et deg-problem. Spørsmålet du stiller er helt legitimt - dette er en situasjon der man vil ha det mest mulig bekvemmelig. Derfor er det lavmål å plukke fra hverandre enkeltord du bruker, ilegge deg (og andre egenskaper). Ordbruken til enkelte i denne tråden minner meg mest slike som tok glede i å mobbe på ungdomsskolen - en konkurranse i å finne utsagn og begrep som sårer mest mulig. Jeg fatter ikke hva det gir dem heller. Om de vil føde hjemme, og ikke bruke såpe på en uke, så legger jeg meg ikke opp i det. Men at vi ønsker litt utvalg i toalettartikler og klær provoserer av en eller annen grunn enormt. Anonymkode: 4fbae...3fe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 26. september #304 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var lockdown og vi fikk ikke forlate sykehuset før vi ble utskrevet i 2020. Dette var under epidemien og det var den første fasen der alle var veldig redde og usikre. Det var også kjempestrengt, vi kunne ikke spise i kantina, vi måtte hente oss mat og spise på rommet. Det var ikke bare å sende mannen hjem, dro han hjem måtte han bli hjemme. Vi hadde også en baby med gulsott, som var ekstremt slapp, lav fødselsvekt og slet med ammingen. Husker jeg var utslitt etter en lang og vond fødsel. Ville ha mannen min der, fordi han var min eneste støtte. Personalet var kjempestressa og underbemannet, husker jeg måtte vente 2-3 timer på Paracet. Det er utrolig hvor lite som skal til for å provosere folk. Trodde aldri en tråd der jeg spurte om noe så uskyldig som å driver tingene jeg pakker med meg i en fødebagen, skulle bli 15 sider lang og at folk skulle bli fornærmet, provosert, irritert og til og med latterliggjøre hva jeg pakker i min fødebag. Det jeg pakker i mil fødebag går ikke utover noen andre enn meg selv? Hva så om jeg ikke får bruk for alle tingene? Det er ikke verre enn å ta med seg ting hjem igjen? TS Anonymkode: 4e952...1be Det er faktisk helt sykt hvor seriøs denne tråden ble😂 Jeg brukte pakkelisten til sykehuset jeg fødte på (Kalnes), og savnet ingen ting: syntes snacks og energidrikke/powerade var det desidert viktigste! Heller litt for mye der altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #305 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg brukte ingenting annet enn klær til meg selv og baby : ett antrekk pr oss. (Fødte på sommeren i tillegg) Babysete på vei hjem er viktig å ha på plass meen det har du garantert allerede. Lykke til med kos og kaos. Stol på magefølelsen din, «mor vet best» Anonymkode: 93765...d55 Det jeg ikke brukte ble liggende i bagen, bært tilbake til bilen (av stakkars mannen som måtte løfte 10 kg i stedet for 5kg baggasje) mens jeg tok tote-veska mi selv, og ryddet på plass når jeg følte for det etter noen dager. Man trenger neppe alt. Men hvorfor ikke ta med litt for mye enn litt for lite? Anonymkode: 4fbae...3fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #306 Del Skrevet 26. september urenluren skrev (4 minutter siden): Det er faktisk helt sykt hvor seriøs denne tråden ble😂 Jeg brukte pakkelisten til sykehuset jeg fødte på (Kalnes), og savnet ingen ting: syntes snacks og energidrikke/powerade var det desidert viktigste! Heller litt for mye der altså. Her er jeg (for egen del) litt uenig i "trenger ikke" lista; Paracett; det tar null plass. Om man våkner om natta er det veldig behagelig å bare ta en pille mens man fortsatt er søvnig. Og man slipper også å forstyrre sykepleiere. Og i verste tid ventetid. Bind, og undertøy. Ja, de har. Men nei... jeg vil ha eget. Og tar heller ikke noe plass, i tilfelle man bestemmer seg for å bruke sykehusets i stedet. Anonymkode: 4fbae...3fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. september #307 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 15.11): Velvære og egenpleie, det gir meg glede, om jeg føler for det. Og innimellom føler jeg ikke for det. Men muligheten vil jeg ha. Anonymkode: 4fbae...3fe Men når man nettopp har født ser man jo ut som et dass uansett. Sminke eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #308 Del Skrevet 27. september Maleficenta skrev (2 timer siden): Men når man nettopp har født ser man jo ut som et dass uansett. Sminke eller ei For noen er sminke en del av identiteten. Selv om du så utvsom en dass betyr det ikke at alle gjør det. Anonymkode: 3aeac...9c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #309 Del Skrevet 27. september Kvinneguiden er en hyggelig dass å være på. Utedass med to høl og hjerte i døra! Anonymkode: 0bd9b...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #310 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 15.02): Det var lockdown og vi fikk ikke forlate sykehuset før vi ble utskrevet i 2020. Dette var under epidemien og det var den første fasen der alle var veldig redde og usikre. Det var også kjempestrengt, vi kunne ikke spise i kantina, vi måtte hente oss mat og spise på rommet. Det var ikke bare å sende mannen hjem, dro han hjem måtte han bli hjemme. Vi hadde også en baby med gulsott, som var ekstremt slapp, lav fødselsvekt og slet med ammingen. Husker jeg var utslitt etter en lang og vond fødsel. Ville ha mannen min der, fordi han var min eneste støtte. Personalet var kjempestressa og underbemannet, husker jeg måtte vente 2-3 timer på Paracet. Det er utrolig hvor lite som skal til for å provosere folk. Trodde aldri en tråd der jeg spurte om noe så uskyldig som å driver tingene jeg pakker med meg i en fødebagen, skulle bli 15 sider lang og at folk skulle bli fornærmet, provosert, irritert og til og med latterliggjøre hva jeg pakker i min fødebag. Det jeg pakker i mil fødebag går ikke utover noen andre enn meg selv? Hva så om jeg ikke får bruk for alle tingene? Det er ikke verre enn å ta med seg ting hjem igjen? TS Anonymkode: 4e952...1be Nei men redd trenger du ikke være. Det er ikke corona nå Anonymkode: f25ff...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #311 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei men redd trenger du ikke være. Det er ikke corona nå Anonymkode: f25ff...560 Her var det mye forståelse og empati 🙄 Et nyttig svar til ts... Håper dere som skriver sånn bare gjør dere dumme for å skape en diskusjon. Nå har ts til og med gitt dere en forklaring, og beskrevet hvordan hun hadde det første gangen. Hvis dere har så liten evne til å sette dere inn i hvordan en annen person har det, og hvordan hun (og vi andre) oppfatter svarene deres, da bør dere vurdere å la være å svare. Anonymkode: bb7ac...491 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #312 Del Skrevet 28. september Maleficenta skrev (8 timer siden): Men når man nettopp har født ser man jo ut som et dass uansett. Sminke eller ei Nei, følte meg på ingen måte slik. Selv uten sminke. Litt stor mage fortsatt, ja, men ellers som før. Anonymkode: 4fbae...3fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #313 Del Skrevet 28. september Men alle dere som skriver at dere tar med egen Paracet. Jeg fikk beskjed på barsel om at de ville ha oversikt over inntaket av smertestillende, så de ville ikke at jeg skulle ta egen, men heller ringe på dem. Er det ikke sånn andre steder? Anonymkode: 99e81...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #314 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men alle dere som skriver at dere tar med egen Paracet. Jeg fikk beskjed på barsel om at de ville ha oversikt over inntaket av smertestillende, så de ville ikke at jeg skulle ta egen, men heller ringe på dem. Er det ikke sånn andre steder? Anonymkode: 99e81...447 Fikk aldri beskjed om det, men det er ikke verre enn at man skriver ned når man tar paracet. Anonymkode: 65944...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #315 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men alle dere som skriver at dere tar med egen Paracet. Jeg fikk beskjed på barsel om at de ville ha oversikt over inntaket av smertestillende, så de ville ikke at jeg skulle ta egen, men heller ringe på dem. Er det ikke sånn andre steder? Anonymkode: 99e81...447 Ja og jeg fikk utdelt et helt glass med ulike typer. Trenger man det så får man jo Anonymkode: f25ff...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå