AnonymBruker Skrevet 24. september #201 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Bitterhet er noe man bør unngå i dette livet. Nedlatende begrep om andre kvinner også. Anonymkode: 4fbae...3fe Du er jo veldig nedlatende mot meg som hevder at jeg er bitter. Jeg er så langt fra bitter som det er mulig å komme, men livsglad og fornøyd. Snakk om stein i glasshus. Anonymkode: 51060...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #202 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Å ikke være hysterisk er ikke det samme som å ikke være et godt menneske Anonymkode: 3b3c8...530 Du kaller opp folk og hisser deg opp unødvendig, det går under kategorien hysterisk kjærting det og. Velkommen. Anonymkode: a9b55...278 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #203 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når du ikke kan drikke juice fra dispenser et par dager og gud vet hva som var på lista til en person her så blir det litt komisk. Sykehuset jeg var på hadde riktig nok Sunniva eplejuice på kartong ikke at jeg tror vedkommede syns det er noe bedre😅 Anonymkode: 0bd9b...1af Hvorfor i all verden er det komisk? Hun skal igjennom en skummel, smertefull og livsendrende opplevelse. Uansett hva man vil ha med for å gjøre det vare bittelitt bedre er da kjempebra, og det påvirker ingen andre så jeg fatter ikke hva som er komisk med det? Anonymkode: f8669...ec2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #204 Del Skrevet 24. september Maleficenta skrev (16 minutter siden): Jeg har ikke latterliggjort noen men den dama hadde en helt sinnsyk liste. Du har latterliggjort under hele tråden. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri savnet verken tøfler, favorittdrikk eller annet smertestillende enn det jeg tilbys. Tålmodig er jeg også, og ikke det minste bitter. Anonymkode: 51060...f3c Du vet folk er forskjellige, at du hisser deg så opp og gjør deg selv til fasit gjør deg veldig selvhøytidelig. Bitter er nå en ting, men sånn du fremstår er bare ekkelt. Anonymkode: a9b55...278 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #205 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet de har både Kiwi og apotek rett over veien på Ullevål? Du kan gå dit i vanlige klær. Tipper du ikke ble LAGT inn på Ullevål MED sykehusskjorte og nettingtruse. I tillegg finnes det vel et hjem mannen/andre kan hente ting i og visse søndagsåpne butikker om det skulle knipe skikkelig. Makan til dramatikk. Ler meg i skakk😂 Anonymkode: 3b3c8...530 Ikke alle kan gå etter fødsel, man aner ikke hvordan det blir. Ville aldri satset på at man hverken kan, orker og vil gå. Mannen er jo sårt trengt tilstede hos barselskvinnen, og bør få lov til å nyte den første tiden med sitt nye barn, og burde få slippe å løpe ærender. Anonymkode: f8669...ec2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #206 Del Skrevet 24. september Maleficenta skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke latterliggjort noen men den dama hadde en helt sinnsyk liste. Good for her! Anonymkode: f8669...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #207 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri savnet verken tøfler, favorittdrikk eller annet smertestillende enn det jeg tilbys. Tålmodig er jeg også, og ikke det minste bitter. Anonymkode: 51060...f3c Nei da, du fremstår ikke bitter i det hele tatt🤣 Anonymkode: f8669...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #208 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du vet folk er forskjellige, at du hisser deg så opp og gjør deg selv til fasit gjør deg veldig selvhøytidelig. Bitter er nå en ting, men sånn du fremstår er bare ekkelt. Anonymkode: a9b55...278 Jeg er muligens påvirket av de mange "dronningene" jeg har truffet på ved mine besøk på fødeavdelingen, damer som forventer å oppvartes tidlig og sent, drasser med seg lister og bagasje, kjefter og smeller og oppfører seg som om det å føde er noe aldeles enestående. Jeg har aldri skjønt greia med at alt dette styret skal gjøre opplevelsen enklere, jeg synes de er latterlige. Men jeg sier det selvsagt aldri høyt og til dem. Jeg vet forresten at jeg har mange ansatte på sykehusene med meg når det gjelder dette. Anonymkode: 51060...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #209 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei da, du fremstår ikke bitter i det hele tatt🤣 Anonymkode: f8669...ec2 Og du virker litt enkel. 😊 Anonymkode: 51060...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #210 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er muligens påvirket av de mange "dronningene" jeg har truffet på ved mine besøk på fødeavdelingen, damer som forventer å oppvartes tidlig og sent, drasser med seg lister og bagasje, kjefter og smeller og oppfører seg som om det å føde er noe aldeles enestående. Jeg har aldri skjønt greia med at alt dette styret skal gjøre opplevelsen enklere, jeg synes de er latterlige. Men jeg sier det selvsagt aldri høyt og til dem. Jeg vet forresten at jeg har mange ansatte på sykehusene med meg når det gjelder dette. Anonymkode: 51060...f3c Jepp! Anonymkode: 0bd9b...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #211 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er muligens påvirket av de mange "dronningene" jeg har truffet på ved mine besøk på fødeavdelingen, damer som forventer å oppvartes tidlig og sent, drasser med seg lister og bagasje, kjefter og smeller og oppfører seg som om det å føde er noe aldeles enestående. Jeg har aldri skjønt greia med at alt dette styret skal gjøre opplevelsen enklere, jeg synes de er latterlige. Men jeg sier det selvsagt aldri høyt og til dem. Jeg vet forresten at jeg har mange ansatte på sykehusene med meg når det gjelder dette. Anonymkode: 51060...f3c Du forstår hverfall ikke essensen av tråden. Poenget med å pakke det man føler man trenger er nettopp for å ikke trenge å bli oppvartet. Hvor du drar lister, kjefter og smeller fra må være din egen ræv. For det har ikke vært poenget. Folk vil være selvstendig. Du burde heller forsøke å være støtende enn å sitte på nett, bak et tastatur å kalle folk hysteriske kjerringer, enkle osv. Kvinner er dine medsøstre og du er kvinnefientlig. DU fremstår enkel. Anonymkode: a9b55...278 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #212 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du forstår hverfall ikke essensen av tråden. Poenget med å pakke det man føler man trenger er nettopp for å ikke trenge å bli oppvartet. Hvor du drar lister, kjefter og smeller fra må være din egen ræv. For det har ikke vært poenget. Folk vil være selvstendig. Du burde heller forsøke å være støtende enn å sitte på nett, bak et tastatur å kalle folk hysteriske kjerringer, enkle osv. Kvinner er dine medsøstre og du er kvinnefientlig. DU fremstår enkel. Anonymkode: a9b55...278 Vi er veldig uenige her om hva som er den eneste essensen i tråden, og jeg synes fremdeles "dronningene" er hysteriske. Ro deg ned du, pass på blodtrykket, jeg takker for meg siden det tydeligvis kun er essensen din som er greit å diskutere i tråden. Jeg orker i hvert fall ikke krangle med hysteriske kjerringer som deg, det gir meg ingenting. Anonymkode: 51060...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #213 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er veldig uenige her om hva som er den eneste essensen i tråden, og jeg synes fremdeles "dronningene" er hysteriske. Ro deg ned du, pass på blodtrykket, jeg takker for meg siden det tydeligvis kun er essensen din som er greit å diskutere i tråden. Jeg orker i hvert fall ikke krangle med hysteriske kjerringer som deg, det gir meg ingenting. Anonymkode: 51060...f3c hvem fremhever seg selv som dronning? Du. Så mye tålte denne dronningen. Anonymkode: a9b55...278 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #214 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er muligens påvirket av de mange "dronningene" jeg har truffet på ved mine besøk på fødeavdelingen, damer som forventer å oppvartes tidlig og sent, drasser med seg lister og bagasje, kjefter og smeller og oppfører seg som om det å føde er noe aldeles enestående. Jeg har aldri skjønt greia med at alt dette styret skal gjøre opplevelsen enklere, jeg synes de er latterlige. Men jeg sier det selvsagt aldri høyt og til dem. Jeg vet forresten at jeg har mange ansatte på sykehusene med meg når det gjelder dette. Anonymkode: 51060...f3c I snitt føder norske kvinner 1,4 barn i løpet av livet, så fødsel er jo ikke akkurat dagligdags for noen andre enn de få menneskene som jobber på en fødeavdeling. Da jeg spurte om paracet 2 dager etter fødsel, fikk jeg beskjed om at det trengte jeg nok ikke, vi kunne se det an litt lenger. Var klippet så langt det gikk, men litt smertestillende var visst for mye å be om. Da hadde det vært ganske greit å ha det i bagen selv. Det finnes sikkert noen "dronninger", men de fleste av oss vil bare ha et greit opphold. Helst med rene klær og noe utstyr for å lindre litt ubehag. Er det en gang det må være lov til å unne seg selv litt egenpleie, må det vel være etter fødsel. Og det beste av alt: når man pakker med alt man trenger, så trenger man enda mindre hjelp av de ansatte. Det går ikke ut over noen, bortsett fra dere da, som klarer å irritere dere. Anonymkode: bb7ac...491 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #215 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Når andre kan dra frem det de ønsker av bagen, egne tøfler, favoritt-drikken, smertestillende uten å vente på sykepleier 1-2 timer. Bitterhet er noe man bør unngå i dette livet. Nedlatende begrep om andre kvinner også. Anonymkode: 4fbae...3fe Dro hjem dagen etter. Hadde ikke behov for noe av det du drar frem som eksempler. Eneste jeg hadde på meg fra sykehuset var en nettingtruse med bind... Følte meg overhode ikke bitter. Var litt mer opptatt av å amme, stelle baby, ta meg en dusj (med sykehusets såpe!), spise middag og frokost for så ta kjøreturen hjem😄 Anonymkode: 3b3c8...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #216 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ikke alle kan gå etter fødsel, man aner ikke hvordan det blir. Ville aldri satset på at man hverken kan, orker og vil gå. Mannen er jo sårt trengt tilstede hos barselskvinnen, og bør få lov til å nyte den første tiden med sitt nye barn, og burde få slippe å løpe ærender. Anonymkode: f8669...ec2 Hvis en dame ikke klarer å være alene med barnet sitt i 15 min mens mannen går over gata på Kiwi så lover det dårlig for fremtiden. Dersom dama er så dårlig at hun ikke klarer å være alene med baby i 15 min så må baby passes av barsel mens far går i butikken. Anonymkode: 3b3c8...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #217 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Når andre kan dra frem det de ønsker av bagen, egne tøfler, favoritt-drikken, smertestillende uten å vente på sykepleier 1-2 timer. Bitterhet er noe man bør unngå i dette livet. Nedlatende begrep om andre kvinner også. Anonymkode: 4fbae...3fe Og bare for å presisere det, siden jeg selv jobber på sykehus og har observert ett og annet om renhold på Norges største sykehus: Egne tøfler(dersom de ikke kan vaskes ganske hardt etter bruk) er IKKE noe jeg ville tatt med hjem etter subbing i en sykehuskorridor. Anonymkode: 3b3c8...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #218 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dro hjem dagen etter. Hadde ikke behov for noe av det du drar frem som eksempler. Eneste jeg hadde på meg fra sykehuset var en nettingtruse med bind... Følte meg overhode ikke bitter. Var litt mer opptatt av å amme, stelle baby, ta meg en dusj (med sykehusets såpe!), spise middag og frokost for så ta kjøreturen hjem😄 Anonymkode: 3b3c8...530 Da har du tydeligvis vært veldig heldig med fødsel og barsel. Har det slått deg at det finnes dem som må bli på sykehuset i flere uker, som ikke klarer å gå, ikke kan løfte baby, som har fått hastekeisersnitt eller revnet grad 3-4? For å ta noen eksempler. Det går an å tenke litt på dem som har hatt det verre enn deg. Da kan man kanskje ikke passe baby selv i starten heller. Anonymkode: bb7ac...491 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #219 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er muligens påvirket av de mange "dronningene" jeg har truffet på ved mine besøk på fødeavdelingen, damer som forventer å oppvartes tidlig og sent, drasser med seg lister og bagasje, kjefter og smeller og oppfører seg som om det å føde er noe aldeles enestående. Jeg har aldri skjønt greia med at alt dette styret skal gjøre opplevelsen enklere, jeg synes de er latterlige. Men jeg sier det selvsagt aldri høyt og til dem. Jeg vet forresten at jeg har mange ansatte på sykehusene med meg når det gjelder dette. Anonymkode: 51060...f3c Dagens fødekvinner har en tendens til å tro de er enestående. Slik har det dessverre blitt og derfor fødes det så få barn pr kvinne i Norge. Bare fødebagen bruker kvinner flere dager(eller uker?!) på å forberede. Var nok bedre før. Mindre hysteri. Vet også vi er flere som synes det samme. Jobber også på sykehus Anonymkode: 3b3c8...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #220 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og bare for å presisere det, siden jeg selv jobber på sykehus og har observert ett og annet om renhold på Norges største sykehus: Egne tøfler(dersom de ikke kan vaskes ganske hardt etter bruk) er IKKE noe jeg ville tatt med hjem etter subbing i en sykehuskorridor. Anonymkode: 3b3c8...530 Vedkommende mente nok slippers, det er jo anbefalt av barselavd å ta med. Det frarådes å få barføtt og det finnes ikke noe å låne/få på sykehuset. Anonymkode: 3aeac...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå