Gå til innhold

Kan noen kjapt se over fødebagen min? Er så redd for å glemme noe essensielt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (38 minutter siden):

Du elsker å kverulere gjør du ikke? Tenk å diskutere på ord og uttrykk som i dagligtale blir brukt ganske vidt

Du gjør jo det samme sjøl 🙄 

Anonymkode: 65944...de1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gjør jo det samme sjøl 🙄 

Eh ja jeg bruker det vidt men du skal kverulere på det. Akkurat som om jeg snakker bokstavelig om liv og død og om angstdiagnoser

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 21.27):

Skummel oppførsel.

Anonymkode: 3aeac...9c6

Ikke snakk om oppførsel. Det er en personlig mening jeg har og som jeg selvsagt ikke ytrer direkte til fødende kvinner. 

Anonymkode: 3b3c8...530

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (På 24.9.2024 den 22.52):

«Vet også at vi er flere som synes det samme.»

Sa Karen (51 år) som hadde en fæl fødsel for 30 år siden, ikke faen at andre skal ha det bedre. Kom’a, kom’a kua, du fødemaskinen, andre har gjort det her før deg, så så, bare å føde nå og la det stå til.

Jeg er 41 og har tre barn. Dagens kvinner syter, kjenner meg ikke igjen i hysteriet og det enorme behovet for «meg, meg, meg». De fleste av dere som pakker fødebagen som om dere skal på ekspedisjon, slutter nok fort med det når andre og tredjemann kommer. La oss håpe det;-)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er 41 og har tre barn. Dagens kvinner syter, kjenner meg ikke igjen i hysteriet og det enorme behovet for «meg, meg, meg». De fleste av dere som pakker fødebagen som om dere skal på ekspedisjon, slutter nok fort med det når andre og tredjemann kommer. La oss håpe det;-)

wow, for et kjerringsvar. Ja, når jeg lå på barsel så handlet det faktisk om MEG, jeg ville ha det mest mulig komfortabelt og det er det søren meg ikke noe galt i. Jeg pakket faktisk med mye mer da jeg skulle få barn nr.2, da visste jeg jo hva jeg savnet og trengte som jeg ikke hadde tenkt på da jeg var på barsel første gang.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Godt for deg, og godt vi er forskjellig. Min fødebag kommer til å være DOBBELT så stor neste gang. For nå veit jeg hvor rævva det står til på sykehuset her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Og jeg er 43, og satt stor pris på velfylt fødebag. Med rikelig å velge i av klær, medisiner, sminke (!), og elektronikk. 

Hva er problemet med å ta med seg en stor bag, mener du? 

Anonymkode: 4fbae...3fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (16 minutter siden):

wow, for et kjerringsvar. Ja, når jeg lå på barsel så handlet det faktisk om MEG, jeg ville ha det mest mulig komfortabelt og det er det søren meg ikke noe galt i. Jeg pakket faktisk med mye mer da jeg skulle få barn nr.2, da visste jeg jo hva jeg savnet og trengte som jeg ikke hadde tenkt på da jeg var på barsel første gang.

Ikke sant. Og stor bag handler jo også om å ta hensyn til andre; 

Mannen; slipper få lister over ting som er glemt eller ønsket, måtte lete i garderobe, stoppe på butikk.

Sykepleiere; slippe å bli plinget på for simple ting som paracett, litt mat, en lavere pute, til og med ladere - som enkelte i tråden mener er deres ansvar fordi det sikkert er mange gjenglemte tilgjengelig.

Og som du sier; MEG. Behagelige sanitetsprodukter og baderomsprodukter jeg trives med. Mac+PC, og strøm når jeg trenger det. Å kunne velge om nattkjole, eller tights og singlet, er det jeg vil gå i. Egne truser i behagelig bomullsmateriale. Med mer. 

Fatter ikke alle som kaller de som pakker nok for egoistiske, når det handler om det motsatte. Eneste som gikk ut over andre var at mannen bar 10kg til bilen i stedet for 5kg, men det står han nok helt fint i. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sant. Og stor bag handler jo også om å ta hensyn til andre; 

Mannen; slipper få lister over ting som er glemt eller ønsket, måtte lete i garderobe, stoppe på butikk.

Sykepleiere; slippe å bli plinget på for simple ting som paracett, litt mat, en lavere pute, til og med ladere - som enkelte i tråden mener er deres ansvar fordi det sikkert er mange gjenglemte tilgjengelig.

Og som du sier; MEG. Behagelige sanitetsprodukter og baderomsprodukter jeg trives med. Mac+PC, og strøm når jeg trenger det. Å kunne velge om nattkjole, eller tights og singlet, er det jeg vil gå i. Egne truser i behagelig bomullsmateriale. Med mer. 

Fatter ikke alle som kaller de som pakker nok for egoistiske, når det handler om det motsatte. Eneste som gikk ut over andre var at mannen bar 10kg til bilen i stedet for 5kg, men det står han nok helt fint i. 

Nettopp, og for oss  var det veldig viktig at jeg hadde alt jeg trengte siden mannen ikke kunne sove på barsel, han måtte hjem til eldste barnet vårt. Hadde  bare blitt mas om han skulle hente ting i hytt og pine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (35 minutter siden):

Men du klarte deg uten det første gang. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og jeg er 43, og satt stor pris på velfylt fødebag. Med rikelig å velge i av klær, medisiner, sminke (!), og elektronikk. 

Hva er problemet med å ta med seg en stor bag, mener du? 

Hvorfor måtte du ha sminke på sykehuset?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

ja jeg klarte meg, det betyr ikke at jeg ikke savnet å ha litt frukt, egen drikkeflaske, behagelige truser, etc. Skal jeg først ligge på barsel vil jeg ha det så komfortabelt som mulig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (Akkurat nå):

ja jeg klarte meg, det betyr ikke at jeg ikke savnet å ha litt frukt, egen drikkeflaske, behagelige truser, etc. Skal jeg først ligge på barsel vil jeg ha det så komfortabelt som mulig.

Jo men du er ikke REDD for å glemme en truse hjemme 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Så det er DET som er ditt eneste fokus i tråden? At noen sier at de er «redd» for å glemme noe? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er DET som er ditt eneste fokus i tråden? At noen sier at de er «redd» for å glemme noe? 

Det er det som er fokus i hi. Jeg er redd for å ha glemt noe essensielt skriver hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Det er det som er fokus i hi. Jeg er redd for å ha glemt noe essensielt skriver hun

Du skjønner vel at hun mener "redd" som i det er kjipt å ligge på sykehuset å oppdage at man har glemt noe man trengte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Fokus er om det er noe annet hun bør tenke på. Det ENE ordet er ikke det som er fokus, bortsett fra hos deg tydeligvis. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (18 minutter siden):

Herrejemini for et forferdelig menneske du må være som har sånn tankegang om andres fødeopplevelse. Vi hadde alle overlevd i skogen med ett sett tøy og en presenning også. Betyr det at vi må? MÅ du ha internett? Du klarer deg uten?? Må du ha en jobb? Du kan jo leve på tangsprell fra fjæra? MÅ du ha mat? Du kan jo tygge bark?? Du klarer deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (16 minutter siden):

Var det ikke du som irriterte deg over kverulering på ordbruk eller??? 😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingenting annet enn klær til meg selv og baby : ett antrekk pr oss. (Fødte på sommeren i tillegg) 

Babysete på vei hjem er viktig å ha på plass meen det har du garantert allerede.

Lykke til med kos og kaos. Stol på magefølelsen din, «mor vet best» 

Anonymkode: 93765...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...