Gå til innhold

Kan noen kjapt se over fødebagen min? Er så redd for å glemme noe essensielt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Ja. For den personen jeg siterte hørtes irriterende storforlangende ut og jeg bare tenkte stakkars mannen som må ha det der i hus

Storforlangende er jo å forvente at sykepleiere og mann skal løpe/kjøre skytteltrafikk fordi man ikke gidder pakke selv. 

Anonymkode: 4fbae...3fe

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (24 minutter siden):

Ja. For den personen jeg siterte hørtes irriterende storforlangende ut og jeg bare tenkte stakkars mannen som må ha det der i hus

For du er jo sjarmerende som få 

Anonymkode: 65944...de1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For du er jo sjarmerende som få 

Du og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (58 minutter siden):

Men hva er det jeg tok med du mener er "et års forbruk/opphold"? 

Og hvordan mener du det går ut over mannen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Jamen folk må da tåle litt her inne da. Syns ikke jeg skal måtte tråkke på eggeskall. Det er voksne folk. Gravide fortjener ikke mer dulling enn andre her inne

… og du må tåle at flere her inne mener at holdningene dine tyder på lite empati. 

Anonymkode: f8669...ec2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 timer siden):

Men det er jo slik det høres ut. Jeg er livredd for å ha glemt noe essensielt og så har de allerede kommet med en liste så lang at man fyller to kofferter når man kommer

Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor det plager deg? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor det plager deg? 

Det plager meg at folk blir så krenket av at man prøver å be gravide chille litt med den fødebagen. Det er ikke snakk om liv og død her

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (19 minutter siden):

Det plager meg at folk blir så krenket av at man prøver å be gravide chille litt med den fødebagen. Det er ikke snakk om liv og død her

Men hvorfor blir du så vanvittig trigget av det? Går det ut over deg på noen som helst måte? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skulle du be noen om det? Igjen, jeg fatter ikke at du bryr deg med hva andre pakker? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Liv og død?..... Nei..... Midtøsten er liv og død akkurat nå... 

Ikke at andre velger å ta med egen Paracet og snacks i en fødebag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Liv og død?..... Nei..... Midtøsten er liv og død akkurat nå... 

Ikke at andre velger å ta med egen Paracet og snacks i en fødebag. 

Folk må da få lov å ha med hva pokker de vil. Det er angsten for å ha glemt noe som ikke er noe krise folk reagerer på her. Men du leser bare det du vil lese

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få lov å ha med hva pokker de vil. Det er angsten for å ha glemt noe som ikke er noe krise folk reagerer på her. Men du leser bare det du vil lese

Tror du legger litt mye i at noen sier de er redd. At noen skriver "jeg er livredd for å glemme noe!" på et forum betyr jo ikke at de sitter hjemme i fosterstilling og skjelver av angst fordi de er redde på grunn av fødebagen. Det er jo bare en utrykksmåte.

Jeg sier forresten at jeg er redd vi har glemt noe hver gang vi reiser på ferie og har alltid litt sånn iiih-følelse i magen akkurat når vi drar om det er noe viktig jeg har glemt, selv om jeg vet at det sjeldent er det og at det meste kan skaffes der vi drar, det er bare sånn vi som trenger kontroll føler på uten at det trengs å sykeliggjøres. Mannen min er vel mer som deg og har aldri noen gang kjent på den følelsen tror jeg (men har også hatt mange flere situasjoner der han har stått uten noe han gjerne ville ha. Har han overlevd? Ja såklart. Hadde det vært mer praktisk om han hadde klart å pakke fra starten av? Ja.)

Anonymkode: f7e70...a35

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det angst også?? Samt "liv og død"... 

Man har ikke en diagnose, bare fordi man tenker over hva man pakker med seg, i stedet for å sende sykepleiere på jakt etter en gjenglemt lader. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må selvsagt få ta med seg akkurat det de vil og pakke så mange bager de bare orker for min del. Men som sagt virker det som unge mødre stresser med alt mulig i mye sterkere grad enn det de gjorde før. Sosiale medier øker angsten for å ikke gjøre alt perfekt. Det gjelder ikke bare fødebag, men også alt utstyret man tror man trenger til en ny baby. Og når da 30-40 mennesker serverer lister over alt det de hadde med seg, så er det vel ikke krise at noen påpeker at det faktisk går helt fint å føde barn uten en proppfull bag også. Ironien er jo at aldri har sykehusoppholdene i forbindelse med fødsel vært kortere, og aldri har fødekvinner vært så redde for å glemme noe.

Anonymkode: 5a495...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så nå er det angst også?? Samt "liv og død"... 

Man har ikke en diagnose, bare fordi man tenker over hva man pakker med seg, i stedet for å sende sykepleiere på jakt etter en gjenglemt lader. 

Å være redd heter angst på tysk. Når jeg skriver angst i denne sammenhengen mener jeg å være redd for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Folk må selvsagt få ta med seg akkurat det de vil og pakke så mange bager de bare orker for min del. Men som sagt virker det som unge mødre stresser med alt mulig i mye sterkere grad enn det de gjorde før. Sosiale medier øker angsten for å ikke gjøre alt perfekt. Det gjelder ikke bare fødebag, men også alt utstyret man tror man trenger til en ny baby. Og når da 30-40 mennesker serverer lister over alt det de hadde med seg, så er det vel ikke krise at noen påpeker at det faktisk går helt fint å føde barn uten en proppfull bag også. Ironien er jo at aldri har sykehusoppholdene i forbindelse med fødsel vært kortere, og aldri har fødekvinner vært så redde for å glemme noe.

Anonymkode: 5a495...2be

Påpeker man det latterliggjør man visst

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Å være redd heter angst på tysk. Når jeg skriver angst i denne sammenhengen mener jeg å være redd for

Ååå du mener det ja. Så du selv skriver en ting, men mener egentlig noe annet, mens når noen skriver at de er «redd» så betyr det automatisk «på liv og død». Herlighet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ååå du mener det ja. Så du selv skriver en ting, men mener egentlig noe annet, mens når noen skriver at de er «redd» så betyr det automatisk «på liv og død». Herlighet. 

Du elsker å kverulere gjør du ikke? Tenk å diskutere på ord og uttrykk som i dagligtale blir brukt ganske vidt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Nå er du bare ute etter å krangle.

Og du må se på kodene, du svarer oss jo i alle retninger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er du bare ute etter å krangle.

Og du må se på kodene, du svarer oss jo i alle retninger. 

JEG er ute etter å krangle???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...