AnonymBruker Skrevet 25. september #241 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er muligens påvirket av de mange "dronningene" jeg har truffet på ved mine besøk på fødeavdelingen, damer som forventer å oppvartes tidlig og sent, drasser med seg lister og bagasje, kjefter og smeller og oppfører seg som om det å føde er noe aldeles enestående. Jeg har aldri skjønt greia med at alt dette styret skal gjøre opplevelsen enklere, jeg synes de er latterlige. Men jeg sier det selvsagt aldri høyt og til dem. Jeg vet forresten at jeg har mange ansatte på sykehusene med meg når det gjelder dette. Anonymkode: 51060...f3c Men i alle dager da. Vi skriver jo at vi tar med oss litt ekstra, selv ting sykehuset skal by på (som mat, paracett, og litt utstyr). For å slippe å plinge på sykepleiere, eller sende mannen hjem etter ting. Det er jo det motsatte av å forvente oppvartning. Anonymkode: 4fbae...3fe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #242 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dro hjem dagen etter. Hadde ikke behov for noe av det du drar frem som eksempler. Eneste jeg hadde på meg fra sykehuset var en nettingtruse med bind... Følte meg overhode ikke bitter. Var litt mer opptatt av å amme, stelle baby, ta meg en dusj (med sykehusets såpe!), spise middag og frokost for så ta kjøreturen hjem😄 Anonymkode: 3b3c8...530 Flott for deg. Ønsker noen å toppe med at de fødte alene hjemme, og klarte seg helt fint uten såpe en uke etterpå? Anonymkode: 4fbae...3fe 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #243 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og bare for å presisere det, siden jeg selv jobber på sykehus og har observert ett og annet om renhold på Norges største sykehus: Egne tøfler(dersom de ikke kan vaskes ganske hardt etter bruk) er IKKE noe jeg ville tatt med hjem etter subbing i en sykehuskorridor. Anonymkode: 3b3c8...530 Etter å ha spurt om råd, slik TS gjør, tok jeg med slippers i plast for bruk på våtrom/bad og korridor. Og et par mye slip-ins for bruk ellers, som jeg hev til vask i det jeg kom hjem 😁 Anonymkode: 4fbae...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #244 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (5 timer siden): Ok jeg er ikke anonym bruker. Det andre innlegget du siterer der er ikke mitt Man kan sitter flere i et innlegg vet du?? så at noen sittere anonym i samme innlegg er jo ikke ensbetydende med at alt er ment til deg. Maleficenta skrev (5 timer siden): Du blander sammen folk her du Ser at dette er ikke å blande folk, det er en observasjon av hva flere skriver i tråden som utgir seg for å være helsepersonell med uheldige holdninger. Anonymkode: 3aeac...9c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #245 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså hvis det var såpass behov for mannen så hadde ikke KK frem til helt nylig sendt mannen hjem etter et par timer og bedt dem komme igjen kl 9 neste dag. Og dette er ganske vanlig. Så Nei mannen er ikke SÅ essensiell at han ikke kan ta en tur på Kiwi i ti minutter. Skal love deg han hadde satt pris på pausen Anonymkode: f25ff...560 Selvsagt er mannen/partner viktig, det er helt forferdelig at partner blir sendt hjem etter fødsel. At eet blir gjort betyr ikke at det er bra aller ok. og nei de fleste menn/partbere setter ikke pris på å ikke få være der for fødevninnen og sitt nyfødte barn. Har har akkyrat blitt far, og har neppe lyst til å dra på Kiwi. Anonymkode: f8669...ec2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #246 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja ts sier hun er REDD for å glemme noe. Og DET trenger hun ikke være for en trenger engentlig ikke så mye og det meste kan skaffes. Hadde ikke ts valgt en såpass dramatisk overskrift hadde jeg ikke hengt meg opp i dette Anonymkode: f25ff...560 Ja nei det er jo vanskelig å la være å overreagere på sånne filleting 🙄 Anonymkode: 65944...de1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #247 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan sitter flere i et innlegg vet du?? så at noen sittere anonym i samme innlegg er jo ikke ensbetydende med at alt er ment til deg. Ser at dette er ikke å blande folk, det er en observasjon av hva flere skriver i tråden som utgir seg for å være helsepersonell med uheldige holdninger. Anonymkode: 3aeac...9c6 Man har da ikke uheldige holdninger når man prøver å skrive at man ikke trenger å få helt angst av å ha glemt et par ting i fødebagen. Herregud da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #248 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (5 minutter siden): Man har da ikke uheldige holdninger når man prøver å skrive at man ikke trenger å få helt angst av å ha glemt et par ting i fødebagen. Herregud da Jo. Du evner ikke å nyansere ordbruk som er helt normal i befolkningen. Et ordentlig tegn på uheldige holdninger og manglende empati. Anonymkode: 0f0b7...635 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #249 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jo. Du evner ikke å nyansere ordbruk som er helt normal i befolkningen. Et ordentlig tegn på uheldige holdninger og manglende empati. Anonymkode: 0f0b7...635 Eller kan det tvert i mot være et tegn på empati? Vi som har levd noen år er forundret over hvor mye stress mange yngre knyter til alle mulige ting. Alt må være perfekt, ingenting kan tas på sparket. Hva med å bare slappe av og ta ting litt som det kommer noen ganger? Tror mange ville fått et bedre liv da. Anonymkode: 5a495...2be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #250 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis partner kunne hente noe så var jo maten åpen. Din mann var jo fullt i stand til det om du var sulten Anonymkode: f25ff...560 Ja, og jeg sa ikke at det var et problem for meg heller. Men du fremstiller det som at alle får mat uansett, og at det er likt på alle sykehus. Jeg klarer å forstå at noen der ute har opplevd at det ikke var tid, eller at de ikke fikk mat. Selv om min opplevelse ikke var sånn. Anonymkode: bb7ac...491 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #251 Del Skrevet 25. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo. Du evner ikke å nyansere ordbruk som er helt normal i befolkningen. Et ordentlig tegn på uheldige holdninger og manglende empati. Anonymkode: 0f0b7...635 Jamen folk må da tåle litt her inne da. Syns ikke jeg skal måtte tråkke på eggeskall. Det er voksne folk. Gravide fortjener ikke mer dulling enn andre her inne Endret 25. september av Maleficenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #252 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (2 timer siden): Man har da ikke uheldige holdninger når man prøver å skrive at man ikke trenger å få helt angst av å ha glemt et par ting i fødebagen. Herregud da Du er dømmende, latterliggjør en pasientgruppe. Du viser dårlig etisk sans. Stakkars pasienter på din avd da, om de gjør noe som ikke faller innenfor din normal. Anonymkode: 3aeac...9c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #253 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er dømmende, latterliggjør en pasientgruppe. Du viser dårlig etisk sans. Stakkars pasienter på din avd da, om de gjør noe som ikke faller innenfor din normal. Anonymkode: 3aeac...9c6syns fortsatt ikke at jeg latterliggjør. Jeg latterliggjorde en person som hadde pakket til et helt års opphold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #254 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (22 minutter siden): Men hvorfor blir dette et problem for deg? Himmel Anonymkode: 65944...de1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #255 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller kan det tvert i mot være et tegn på empati? Vi som har levd noen år er forundret over hvor mye stress mange yngre knyter til alle mulige ting. Alt må være perfekt, ingenting kan tas på sparket. Hva med å bare slappe av og ta ting litt som det kommer noen ganger? Tror mange ville fått et bedre liv da. Anonymkode: 5a495...2be Unødvendig å dra alderskortet. Jeg synes det er et helt naturlig spørsmål å stille. Og jeg er nesten 50. Men det forklarer mulig at du ikke forstår ordbruken. Jeg flyr ikke selv rundt og sier at ting er "helt krise", eller "jeg dør av..", men jeg forstår jo nyansene i disse uttrykkene brukt i dagligspråk. Anonymkode: 4fbae...3fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #256 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unødvendig å dra alderskortet. Jeg synes det er et helt naturlig spørsmål å stille. Og jeg er nesten 50. Men det forklarer mulig at du ikke forstår ordbruken. Jeg flyr ikke selv rundt og sier at ting er "helt krise", eller "jeg dør av..", men jeg forstår jo nyansene i disse uttrykkene brukt i dagligspråk. Anonymkode: 4fbae...3fe Men det er jo slik det høres ut. Jeg er livredd for å ha glemt noe essensielt og så har de allerede kommet med en liste så lang at man fyller to kofferter når man kommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #257 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (27 minutter siden): syns fortsatt ikke at jeg latterliggjør. Jeg latterliggjorde en person som hadde pakket til et helt års opphold Tror det var meg du mente "hadde et års forbruk" (og har brukt en rekke nedlatende betegnelser om gjennom tråden) Hva mente du var unødvendig? Anonymkode: 4fbae...3fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #258 Del Skrevet 25. september Maleficenta skrev (1 minutt siden): Men det er jo slik det høres ut. Jeg er livredd for å ha glemt noe essensielt og så har de allerede kommet med en liste så lang at man fyller to kofferter når man kommer Det er større overdrivelse å slenge ut "et års forbruk". Anonymkode: 4fbae...3fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #259 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det var meg du mente "hadde et års forbruk" (og har brukt en rekke nedlatende betegnelser om gjennom tråden) Hva mente du var unødvendig? Anonymkode: 4fbae...3fe Ja. For den personen jeg siterte hørtes irriterende storforlangende ut og jeg bare tenkte stakkars mannen som må ha det der i hus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 25. september #260 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er større overdrivelse å slenge ut "et års forbruk". Anonymkode: 4fbae...3fe Opphold. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå