Gå til innhold

Kan noen kjapt se over fødebagen min? Er så redd for å glemme noe essensielt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dagens fødekvinner har en tendens til å tro de er enestående. Slik har det dessverre blitt og derfor fødes det så få barn pr kvinne i Norge. Bare fødebagen bruker kvinner flere dager(eller uker?!) på å forberede. Var nok bedre før. Mindre hysteri. Vet også vi er flere som synes det samme. Jobber også på sykehus 

Anonymkode: 3b3c8...530

Dømmende helsepersonell er vist gjenganger i tråden. Synd dere ikke er empatiske. Men bør nesten ikke opplyse om at du er sykepleier, det slår så negativt ut mot deg selv, ikke mot de kvinnene du mener er hysteriske. 

Anonymkode: 3aeac...9c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da har du tydeligvis vært veldig heldig med fødsel og barsel. Har det slått deg at det finnes dem som må bli på sykehuset i flere uker, som ikke klarer å gå, ikke kan løfte baby, som har fått hastekeisersnitt eller revnet grad 3-4? For å ta noen eksempler. Det går an å tenke litt på dem som har hatt det verre enn deg. Da kan man kanskje ikke passe baby selv i starten heller. 

Anonymkode: bb7ac...491

Et nyfødt barn sover veldig mye og pupper mye,  så litt kan man nok passe barnet selv om man Har revnet, tatt KS, tatt hastesnitt eller lignende. Dersom mor mot formodning er ute av stand til å ta seg av baby og far må ut for å kjøpe noe/hente noe så passes baby av spl på barsel. Kan også være lurt å ha en venninne/familie tilstede til tider så de evt kan hente ting/passe baby dersom man må ligge på sykehuset lenge(noe som jo er relativt sjeldent). Kan ikke pakke en bag med utgangspunkt i at man skal bo på et sykehus i flere uker. Blir som å pakke til 6 uker i Spania når du skal være borte en langhelg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nyfødt barn sover veldig mye og pupper mye,  så litt kan man nok passe barnet selv om man Har revnet, tatt KS, tatt hastesnitt eller lignende. Dersom mor mot formodning er ute av stand til å ta seg av baby og far må ut for å kjøpe noe/hente noe så passes baby av spl på barsel. Kan også være lurt å ha en venninne/familie tilstede til tider så de evt kan hente ting/passe baby dersom man må ligge på sykehuset lenge(noe som jo er relativt sjeldent). Kan ikke pakke en bag med utgangspunkt i at man skal bo på et sykehus i flere uker. Blir som å pakke til 6 uker i Spania når du skal være borte en langhelg. 

Og i slike tilfeller så får man jo mer hjelp fra sykehuset enn andre fødsler som har gått fint. 

Anonymkode: 0bd9b...1af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dømmende helsepersonell er vist gjenganger i tråden. Synd dere ikke er empatiske. Men bør nesten ikke opplyse om at du er sykepleier, det slår så negativt ut mot deg selv, ikke mot de kvinnene du mener er hysteriske. 

Det er meg revnende likegyldig hva du mener. Dette er observasjoner kollegaer og jeg har gjort gjennom mange år. Jeg jobber ikke på føde/barsel til vanlig, men er innom ifm prosedyrer når det er behov for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i slike tilfeller så får man jo mer hjelp fra sykehuset enn andre fødsler som har gått fint. 

Så klart får man det! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har heller aldri sagt at jeg er sykepleier. Jeg er i kontakt med fødende kvinner ifm prosedyrer der det er behov. Tolk det slik du vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på barsel! (Er ikke sykepleier eller jordmor) og  jeg elsker jobben min. Det er skjeldent vi treffer det dere kaller krevende kvinner. De fleste er så opptatt med sin lille og er i en boble, som de skal være. Hva de har i bagasjen merker vi ikke noe til. Vi tenker ikke på hva de har på seg osv. Ikke tenk på hva noen sier, tenk på deres behov. De fleste har med seg noe de ikke får brukt for, det gjør ingen ting! 

Og de som nevner lister, regner med det var ment fødebrev. De med mange krav er ofte engstelige, og vår jobb er å trygge dem, og det klarer vi stortsett. Så et stort problem er det ikke altså. All negativitet skrevet om fødselsomsorgen skremmer folk, og derfor føler folk de må stille krav, klare seg selv osv. Alt som gjør kvinnen trygg er forebyggende og helsefremmende. 

Anonymkode: 335fa...b4e

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er meg revnende likegyldig hva du mener. Dette er observasjoner kollegaer og jeg har gjort gjennom mange år. Jeg jobber ikke på føde/barsel til vanlig, men er innom ifm prosedyrer når det er behov for det. 

Skummel oppførsel.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Selvfølgelig kan man få hjelp. Og det handler ikke om å pakke for 6 uker, men å pakke ting man kanskje vil få bruk for. Vanskelig å forstå at det er et problem for deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det spørs jo helt på avdelingen og kapasiteten. Jeg fikk knapt hjelp enda jeg var helt sengeliggende. Da var det godt å ha pakket litt ekstra. 

Anonymkode: f8669...ec2

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Snacks kan jo også være til etter fødsel, og det er ikke sikkert det er matservering når du er ferdig i fødsel midt på natten. 

Det er alltid matservering etter fødsel. Samme når. Jeg ble til og med tvunget til å spise før de lot meg inn på barsel i det hele tatt

Anonymkode: f25ff...560

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke sikkert, ender du opp på barsel blir jo parter fort sendt hjem. 

Ja og da kan jo han kjøre hjem og hente ting

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dagens fødekvinner har en tendens til å tro de er enestående. Slik har det dessverre blitt og derfor fødes det så få barn pr kvinne i Norge. Bare fødebagen bruker kvinner flere dager(eller uker?!) på å forberede. Var nok bedre før. Mindre hysteri. Vet også vi er flere som synes det samme. Jobber også på sykehus 

«Vet også at vi er flere som synes det samme.»

Sa Karen (51 år) som hadde en fæl fødsel for 30 år siden, ikke faen at andre skal ha det bedre. Kom’a, kom’a kua, du fødemaskinen, andre har gjort det her før deg, så så, bare å føde nå og la det stå til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har noen skrevet at de ikke hadde overlevd om de ikke klarte å få med seg fødebagen i farten?

Eller beskriver vi hva vi helst pakker, i god tid, for å ha det mest mulig komfortabelt, og for å unngå å forstyrre sykepleiere i ett? 

Anonymkode: 4fbae...3fe

Ja ts sier hun er REDD for å glemme noe. Og DET trenger hun ikke være for en trenger engentlig ikke så mye og det meste kan skaffes. Hadde ikke ts valgt en såpass dramatisk overskrift hadde jeg ikke hengt meg opp i dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle kan gå etter fødsel, man aner ikke hvordan det blir. Ville aldri satset på at man hverken kan, orker og vil gå. Mannen er jo sårt trengt tilstede hos barselskvinnen, og bør få lov til å nyte den første tiden med sitt nye barn, og burde få slippe å løpe ærender.  

Altså hvis det var såpass behov for mannen så hadde ikke KK frem til helt nylig sendt mannen hjem etter et par timer og bedt dem komme igjen kl 9 neste dag.  Og dette er ganske vanlig. Så Nei mannen er ikke SÅ essensiell at han ikke kan ta en tur på Kiwi i ti minutter. Skal love deg han hadde satt pris på pausen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er alltid matservering etter fødsel. Samme når. Jeg ble til og med tvunget til å spise før de lot meg inn på barsel i det hele tatt

Du vet at det finnes flere sykehus i dette landet, med forskjellige rutiner? Jeg fikk ikke noe mat, kun beskjed om at partner kunne hente noe til meg eller seg selv om vi ønsket. Rart hvordan flere i denne tråden synes de har fasiten på hva alle andre kommer til å trenge (eller først og fremst ikke trenge), basert kun på deres egne opplevelser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ett tonn med ammeinnlegg. Det hadde jeg med for lite av, og jeg lekket noe veldig så jordmor ga meg bleier til å ha i ammebhen😂

Anonymkode: 642ce...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har latterliggjort under hele tråden.

Du vet folk er forskjellige, at du hisser deg så opp og gjør deg selv til fasit gjør deg veldig selvhøytidelig. Bitter er nå en ting, men sånn du fremstår er bare ekkelt. 

Anonymkode: a9b55...278

Ok jeg er ikke anonym bruker. Det andre innlegget du siterer der er ikke mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du blander sammen folk her du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vet at det finnes flere sykehus i dette landet, med forskjellige rutiner? Jeg fikk ikke noe mat, kun beskjed om at partner kunne hente noe til meg eller seg selv om vi ønsket. Rart hvordan flere i denne tråden synes de har fasiten på hva alle andre kommer til å trenge (eller først og fremst ikke trenge), basert kun på deres egne opplevelser. 

Hvis partner kunne hente noe så var jo maten åpen. Din mann var jo fullt i stand til det om du var sulten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...