Gå til innhold

Kan noen kjapt se over fødebagen min? Er så redd for å glemme noe essensielt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (1 time siden):

Nå snakker jeg om dersom man har glemt noe hjemme. Jeg snakker ikke om at man SKAL pakke s lite som mulig. Jeg snakker om at man dauer ikke og trenger ikke få panikk om man glemmer noe

Samtidig som du latterliggjør de som pakker med seg «for mye» 🙄 som om det påvirker deg i det hele tatt 

Anonymkode: 65944...de1

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samtidig som du latterliggjør de som pakker med seg «for mye» 🙄 som om det påvirker deg i det hele tatt 

Når du ikke kan drikke juice fra dispenser et par dager og gud vet hva som var på lista til en person her så blir det litt komisk. 
Sykehuset jeg var på hadde riktig nok Sunniva eplejuice på kartong ikke at jeg tror vedkommede syns det er noe bedre😅

Anonymkode: 0bd9b...1af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Når du ikke kan drikke juice fra dispenser et par dager og gud vet hva som var på lista til en person her så blir det litt komisk. 
Sykehuset jeg var på hadde riktig nok Sunniva eplejuice på kartong ikke at jeg tror vedkommede syns det er noe bedre😅

Jeg kan, om det er eneste alternativ. Selv om jeg nok hadde valgt vann fra springen om det og var tilgjengelig. 

Men jeg valgte bris, koksnøttvann, og ingefærdrikker (kvalme), når jeg først kan pakke en bag i forkant. 

Sparer sykepleiere på toppen, da man bare kan plukke ut av egen veske, om man ellers er lite mobil. 

Anonymkode: 4fbae...3fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kan, om det er eneste alternativ. Selv om jeg nok hadde valgt vann fra springen om det og var tilgjengelig. 

Men jeg valgte bris, koksnøttvann, og ingefærdrikker (kvalme), når jeg først kan pakke en bag i forkant. 

Sparer sykepleiere på toppen, da man bare kan plukke ut av egen veske, om man ellers er lite mobil. 

Ja, men det er ikke essensielt for sykehusene har mat og drikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, men det er ikke essensielt for sykehusene har mat og drikke. 

Har noen skrevet at de ikke hadde overlevd om de ikke klarte å få med seg fødebagen i farten?

Eller beskriver vi hva vi helst pakker, i god tid, for å ha det mest mulig komfortabelt, og for å unngå å forstyrre sykepleiere i ett? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har noen skrevet at de ikke hadde overlevd om de ikke klarte å få med seg fødebagen i farten?

Eller beskriver vi hva vi helst pakker, i god tid, for å ha det mest mulig komfortabelt, og for å unngå å forstyrre sykepleiere i ett? 

Ts skriver glemt noe essensielt og jeg mener nei og informerer om at det essensielle har de tilgjengelig på sykehusene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 7.11):

Det trodde jeg også, sist fødte jeg på Ullevål i 2020. Der hadde de hverken Shampoo eller dusjsåpe. Dispenseren på badet hadde samme såpe til håndvask og hårvask. Tannbørste og tannkrem var heller ikke der. Du fikk ikke noe tøy til babyen din, utover det ene plagget jordmor tok på rett etter fødsel, her hadde jeg en baby som gulper mye og som måtte mates med kopp, det ble lye søl. Det eneste du fikk av tøy var sykehusskjorte og nettingtruse, personlig er jeg ikke komfortabel med å gå i sykehusskjorte uten bukse under, de hadde ikke bukser der. Og det var ikke lov å gå i sykehusskjorte på barselhotellet til Ullevål, jeg fikk beskjed av den ansatte på kantina. Ved såre brystvorter fikk jeg ikke salve, det var heller ikke ammeinnlegg, leppepomade, hårstrikk (langt hår) og en del andre essensielle ting der. 

Fødte under korona sist, så da var man mer låst til sykehuset. De var strenge på at man ikke fikk komme å gå, hvis far dro fikk han ikke komme tilbake . Så dra hjem å hente ting var ikke ett alternativ. Vet det er annerledes nå, men vil ikke sende mannen frem og tilbake unødvendig, når ting enkelt bare kan pakkes i fødebaggen. Jeg har dessverre ett litt komplisert svangerskap og det står skrevet i journalen min at jeg ikke har lov å reise hjem før tidligst 48 timer før fødselen (pga EKG de skal gjøre på baby 48 timer etter fødsel). I verste fall kan jeg være der i 4-5 dager slik som sist. 

Anonymkode: 4e952...1be

Du vet de har både Kiwi og apotek rett over veien på Ullevål? Du kan gå dit i vanlige klær. Tipper du ikke ble LAGT inn på Ullevål MED sykehusskjorte og nettingtruse.
I tillegg finnes det vel et hjem mannen/andre kan hente ting i og visse søndagsåpne butikker om det skulle knipe skikkelig. Makan til dramatikk. Ler meg i skakk😂

Anonymkode: 3b3c8...530

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to hastekeisersnitt, begge gangene ankom jeg sykehuset uten så mye som en ekstra undikk med meg. Gikk så bra så. Og så innrømmer jeg glatt at dere med lange lister og digre fødebager klar allerede midt i svangerskapet er hysteriske kjerringer. Husk det ti siders fødebrevet med i bagen da dere!

Anonymkode: 51060...f3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt to hastekeisersnitt, begge gangene ankom jeg sykehuset uten så mye som en ekstra undikk med meg. Gikk så bra så. Og så innrømmer jeg glatt at dere med lange lister og digre fødebager klar allerede midt i svangerskapet er hysteriske kjerringer. Husk det ti siders fødebrevet med i bagen da dere!

Du er sikkert et fantastisk menneske.

Anonymkode: 3aeac...9c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ikke være hysterisk er ikke det samme som å ikke være et godt menneske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts skriver glemt noe essensielt og jeg mener nei og informerer om at det essensielle har de tilgjengelig på sykehusene. 

Om du skal dra det i den retningen er ikke sykehuset essensielt. Ikke at mannen er tilstedet heller, for den sags skyld. Eller at barnet er friskt forsåvidt, om du drar det langt nok. 

Man har jo en heldagsjobb her inne om man ønsker å slå ned hver debatt på den måten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når andre kan dra frem det de ønsker av bagen, egne tøfler, favoritt-drikken, smertestillende uten å vente på sykepleier 1-2 timer. 

Bitterhet er noe man bør unngå i dette livet. Nedlatende begrep om andre kvinner også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke latterliggjort noen men den dama hadde en helt sinnsyk liste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da jeg ble innlagt på grunn av blodtap etter fødsel gikk mannen min å fikset det, for da fikk han være der gratis selv om natta. Når han ikke var der kom det sykepleiere å hjalp meg når jeg ringte på. 

Min mann ble kastet rett på dør, så jeg måtte klare meg selv. Sykepleiere kom litt nå og da når de hadde tid, ikke når jeg hadde behov. Derfor var det gull å ha egne smertestillende og egen snacks. 

Anonymkode: f8669...ec2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er jeg. Jeg ser lyst og lett på livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Men da må jo de som jobber hente mat til deg. Ikke fra kiosken men

Ja innimellom når de hadde tid og det passet dem gjorde de det, derfor var jeg sjeleglad for min velfylte fødebag. Det å ligge der og være sulten, men måtte vente er ikke gøy, samme med smertestillende. Hadde jeg bare ventet på de hadde jo effekten gått ut hver gang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Når andre kan dra frem det de ønsker av bagen, egne tøfler, favoritt-drikken, smertestillende uten å vente på sykepleier 1-2 timer.

Jeg har aldri savnet verken tøfler, favorittdrikk eller annet smertestillende enn det jeg tilbys. Tålmodig er jeg også, og ikke det minste bitter. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan gi kiosken og hente alt mulig til deg da

Hvis den er åpen, og dessuten vil jeg jo ha han hos meg når jeg kan, han er jo desperat trengt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg om dersom man har glemt noe hjemme. Jeg snakker ikke om at man SKAL pakke s lite som mulig. Jeg snakker om at man dauer ikke og trenger ikke få panikk om man glemmer noe

Men så er det lov å legge terskelen litt over det også. Når man skal igjennom en forferdelig opplevelse er det jo godt å gjøre det lille man kan for å ha det best mulig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...