AnonymBruker Skrevet 24. september #141 Del Skrevet 24. september Fødebag for 30 år siden: -klær til baby for å reise hjem i, inkludert et hjemmestrikket ullteppe som kunne svøpes rundt baby - joggebukse og t-skjorte til meg, ammebh, ammeinnlegg og toalettsaker. God, stor truse til å ha på ved hjemreise. Make it simple? Anonymkode: 43ea2...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #142 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 22.31): Fikk du virkelig sove på sykehuset? Det fikk ikke jeg til før jeg kom hjem. Hadde ikke spilt noen rolle hvordan putene var. På KK var det forøvrig alt for store og mange puter Anonymkode: f25ff...560 Sov lite, men hadde neppe fått sove uten pute iallfall. Den var også god å ha under fødsel Anonymkode: 816be...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #143 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fødebag for 30 år siden: -klær til baby for å reise hjem i, inkludert et hjemmestrikket ullteppe som kunne svøpes rundt baby - joggebukse og t-skjorte til meg, ammebh, ammeinnlegg og toalettsaker. God, stor truse til å ha på ved hjemreise. Make it simple? Anonymkode: 43ea2...a58 Og den beste energidrikken: havresuppe med solbærsaft i😊 Anonymkode: 43ea2...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. september #144 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 9.16): Klart det, men når man kan planlegge hvorfor ikke gjøre det? Hvorfor har dere andre et problem med det? Anonymkode: 65944...de1 Er greit å planlegge men man trenger ikke et flyttelass 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #145 Del Skrevet 24. september Maleficenta skrev (2 timer siden): Du sier du er sykepleier, da bør du ha forståelse for at folk har ulike behov, og at i en sånn setting er det viktig for noen å føle tryggheten ved at behovene er dekket. Du går direkte til angrep og latterliggjør folk, kaller dem krevende osv, skal du opplyse om at du er sykepleier bør du hverfall oppføre deg deretter. Hva slags trygghet gir det fødende hvis de får inntrykk av at helsepersonell er slik?? Anonymkode: 3aeac...9c6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #146 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 20.03): Men dere er tydeligvis livredd for ikke å ha det maks komfortabelt, da? Majoriteten av det som er listet opp i HI er absolutt ting som er kjekt å ha med, men ville ikke kalt dem «essensielle». Anonymkode: 28ea3...52b For et tullete innlegg. Ingen har det «maks komfortabelt» under en fødsel og et barselsopphold. Det er ikke «unødvendig luksus» å ha med mobillader, tannbørste, og brystsalve. Hvorfor i all verden skulle man ikke pakke ting som er nettopp «kjekt å ha?» Anonymkode: f8669...ec2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #147 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 20.15): Litt enig det essensielle får man på sykehuset. Jeg fødte uten fødebagen og det gikk fordi det esse sjekke får en på sykehuset. Bleier, smertestillende, bind, klær til babyen og så videre. Anonymkode: 0bd9b...1af Nei det gjør man ikke, tannbørste og deo er for eksempel ganske så essensielt, men ikke noe man får på sykehuset. Anonymkode: f8669...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. september #148 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du sier du er sykepleier, da bør du ha forståelse for at folk har ulike behov, og at i en sånn setting er det viktig for noen å føle tryggheten ved at behovene er dekket. Du går direkte til angrep og latterliggjør folk, kaller dem krevende osv, skal du opplyse om at du er sykepleier bør du hverfall oppføre deg deretter. Hva slags trygghet gir det fødende hvis de får inntrykk av at helsepersonell er slik?? Anonymkode: 3aeac...9c6 Jobben som sykepleier er da å hjelpe å dekke pasientens behov så godt det lar seg gjøre, sånn at man som pasient ikke føler at man må helgarderer seg fordi man tenker at på sykehuset må man gå for lut og kaldt vann om man glemmer en eller to ting hjemme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #149 Del Skrevet 24. september Maleficenta skrev (På 20.9.2024 den 20.28): Snacks har de jo i kiosken Ja, hvis du kommer deg dit. Anonymkode: f8669...ec2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #150 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 20.33): Hvordan folk klarer å stappe i seg all den snacksen når de føder. Det er jo mye mat på avdelingen. Anonymkode: 0bd9b...1af Snacks kan jo også være til etter fødsel, og det er ikke sikkert det er matservering når du er ferdig i fødsel midt på natten. Anonymkode: f8669...ec2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #151 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du sier du er sykepleier, da bør du ha forståelse for at folk har ulike behov, og at i en sånn setting er det viktig for noen å føle tryggheten ved at behovene er dekket. Du går direkte til angrep og latterliggjør folk, kaller dem krevende osv, skal du opplyse om at du er sykepleier bør du hverfall oppføre deg deretter. Hva slags trygghet gir det fødende hvis de får inntrykk av at helsepersonell er slik?? Anonymkode: 3aeac...9c6 Tror du ikke at helsepersonell syns folk er unødvendig krevende og at noen krever mer enn det som er nødvendig? Tror du ikke at helsepersonell forteller om pasienter som gjør og krever rare ting? Anonymkode: 0bd9b...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #152 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snacks kan jo også være til etter fødsel, og det er ikke sikkert det er matservering når du er ferdig i fødsel midt på natten. Anonymkode: f8669...ec2 Der jeg fødte gikk man når som helst og hentet seg mat, dette var på et lite lokalt sykehus så forventet at det er slik overalt, men tydeligvis er det ikke det. Anonymkode: 0bd9b...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #153 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 21.45): Er du et slags selvutnevnt politi for denne tråden? Voldsomt så aggressiv tone man skal ha på dette underforumet, da. Begynner å forstå hvorfor dagens småbarnsforeldre er så stresset og på tuppa. Anonymkode: 28ea3...52b Er det noen som er aggressive i denne tråden så er det, du-trenger- ingenting-du får-jo-låne-en-stiv-utvaskede- boddy-på-sykehuset-så-slutt-å-klage- ditt-snøfnugg-gjengen Anonymkode: f8669...ec2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #154 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 20.9.2024 den 5.14): Synes det er ganske fornuftig å minne om at det ikke akkurat er krise om man glemmer noe. Beklager så mye at det var uhyre triggende. Anonymkode: 28ea3...52b Det er ikke alle som bor i nærheten av et sykehus. Jeg har over 20 mil til nærmeste sykehus, da er det ganske praktisk å ha med seg det meste man trenger. Anonymkode: dde21...e23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #155 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei det gjør man ikke, tannbørste og deo er for eksempel ganske så essensielt, men ikke noe man får på sykehuset. Anonymkode: f8669...ec2 Jeg fikk tannbørste og tannkrem når jeg spurte om det. Deo spurte jeg ikke om da det ikke er essensielt å ha på et sykehus. Anonymkode: 0bd9b...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #156 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke alle som bor i nærheten av et sykehus. Jeg har over 20 mil til nærmeste sykehus, da er det ganske praktisk å ha med seg det meste man trenger. Anonymkode: dde21...e23 Selvfølgelig, men folk pakker spm om de sjal bo på sykehuset i ukesvis og tror det er krise om de glemmer noe. Man får alt av essensielle ting på sykehuset. Anonymkode: 0bd9b...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #157 Del Skrevet 24. september Maleficenta skrev (2 minutter siden): Jobben som sykepleier er da å hjelpe å dekke pasientens behov så godt det lar seg gjøre, sånn at man som pasient ikke føler at man må helgarderer seg fordi man tenker at på sykehuset må man gå for lut og kaldt vann om man glemmer en eller to ting hjemme Men dere kan jo ikke trylle heller da. Da jeg spurte etter ammeinnlegg, og det ikke var å oppdrive, så spurte de ikke akkurat om de skulle ta en tur på butikken for meg. Jobben som sykepleier handler vel også om å være empatisk, støttende, og å godta at folk er forskjellige. Helt greit å si at man kan klare seg uten en masse utstyr, men du trenger ikke å håne dem som vil planlegge litt ekstra. Kanskje er planleggingen hennes måte å forberede seg mentalt til fødsel og barsel. Anonymkode: bb7ac...491 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #158 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 21.9.2024 den 8.17): Trodde de norske sykehusene hadde samme standardmaten som en bare går og finner seg selv. Føde og barsel hadde det der jeg fødte begge gangene. Anonymkode: 0bd9b...1af Jeg hadde ikke fri tilfang, jeg hadde mistet så mye blod at jeg ikke kom meg opp av sengen, så fikk jeg servert noe en gang innimellom når de hadde tid, det var ikke ofte. Anonymkode: f8669...ec2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #159 Del Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du ikke at helsepersonell syns folk er unødvendig krevende og at noen krever mer enn det som er nødvendig? Tror du ikke at helsepersonell forteller om pasienter som gjør og krever rare ting? Anonymkode: 0bd9b...1af Maleficenta skrev (7 minutter siden): Jobben som sykepleier er da å hjelpe å dekke pasientens behov så godt det lar seg gjøre, sånn at man som pasient ikke føler at man må helgarderer seg fordi man tenker at på sykehuset må man gå for lut og kaldt vann om man glemmer en eller to ting hjemme Hvordan kan en sykepleier synes en pasient er krevende, hvis vedkommende har tatt med seg det den trenger for å klare seg best mulig selv?? Anonymkode: 3aeac...9c6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september #160 Del Skrevet 24. september Maleficenta skrev (På 21.9.2024 den 11.23): Men mange av tingene ts lister opp er jo ting mannen kan stikke hjemom og hente med mindre de bor veldig langt unna sykehuset Hvorfor i all verden skulle man planlegge å stikke hjemom? Hvorfor ikke bare ta med seg det man tenker at man trenger? Det er sa MYE enklere. Har man pakket noe man ikke får bruk for er da virkelig ingen skade skjedd! Anonymkode: f8669...ec2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå