AnonymBruker Skrevet 19. september 2024 #1 Del Skrevet 19. september 2024 Vi ble meldt til barnevernet av barnehagen for noen år siden, og endelig bestemte jeg meg for at jeg var klar for å gå gjennom saken skikkelig. Ba om innsyn og fikk tilsendt omtrent ingenting.. Ikke et eneste referat fra møtene vi hadde blant annet. Har ikke barnevernet dokumentasjonsplikt? Jeg finner kun informasjon om rett til innsyn i forvaltningsloven, men ingenting om dokumentasjonsplikt. Noen som vet om de har noen plikt til å referatføre møter osv, og hvilket lovverk det eventuelt står i? Dette var en ekstremt belastende periode, og det tok lang tid før jeg sluttet å skjelve når telefonen ringte eller det ringte på døra. Tenkte jeg endelig skulle få lagt dette skikkelig bak meg, men det blir vanskelig når det ikke er mulig å gå skikkelig gjennom saken. Syns det er skremmende med tanke på rettsikkerheten til både oss foreldre og ikke minst barnet vårt. Anonymkode: 377f8...370 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #2 Del Skrevet 20. september 2024 Hvis det ikke er dokumentert noe, så er du jo relativt safe da. Alt skal dokumenteres, men dere har tydeligvis hatt en ræva saksbehandler, som ikke har gjort det. Ta kontakt og spør om det er alt som er av dokumentasjon. Kan hende de har valgt å sende deg bare det som har gått per post pg ikke selve journalnotat ene. Anonymkode: f7547...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #3 Del Skrevet 20. september 2024 Det er belastende for alle å få sin omsorgsevne vurdert Hvis saken er lukket så ville bare gått videre. Vet ikkke hva du er ute etter å finne i en dårlig dokumentert sak eller hva du vil motbevise. Er ord mot ord uansett Anonymkode: 59823...6cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #4 Del Skrevet 20. september 2024 Ja, de skal føre referater. Far til barna dreiv i mange år å leverte inn bekymringsmelding på meg (uten grunn). I siste rettssak var bunken fra BV tykk og feit. De skriver referat men ikke alltid gode nok referat. Anonymkode: 6ef8a...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #5 Del Skrevet 20. september 2024 Ta kontakt med dem igjen og hør om dette er alt som finnes av dokumentasjon. Det kan jo ha skjedd en feil. Og er du sikker på om dette er greit, kan du ringe statsforvalteren og høre med vedkommende. Anonymkode: 9565f...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #6 Del Skrevet 20. september 2024 Takk for svar 😊 Grunnen til at jeg ønsket å gå gjennom var nettopp på grunn av elendige saksbehandlere. Jeg har aldri blitt møtt på en så merkelig måte i hele mitt liv, og det føltes nesten ut som jeg var på vei til å miste fotfestet. Ble advart om saksbehandler av ei som hadde barn i samme klasse som denne saksbehandleren. Men så orket jeg ikke klage i ettertid..Nå er det nok for sent uansett, men ville fortsatt gå gjennom. Det ble ikke noe ut av saken, bare så det er sagt. Den skyldes elendige barnehageansatte som endte med å melde nesten hele avdelingen, fordi de ikke klarte å lage noe godt miljø for barna. De hadde det dritt i barnehagen hele gjengen, masse biting og sinte og apatiske barn. Klarer verken å legge barnehagen eller barnevernet helt bak meg🙈 Men da får jeg prøve igjen, og høre om de glemte legge ved referat. Så er det som flere sier. Ikke sikkert det hjelper. Kom gjerne med tips for hvordan man legger noe sånt bak seg! Anonymkode: 377f8...370 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #7 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar 😊 Grunnen til at jeg ønsket å gå gjennom var nettopp på grunn av elendige saksbehandlere. Jeg har aldri blitt møtt på en så merkelig måte i hele mitt liv, og det føltes nesten ut som jeg var på vei til å miste fotfestet. Ble advart om saksbehandler av ei som hadde barn i samme klasse som denne saksbehandleren. Men så orket jeg ikke klage i ettertid..Nå er det nok for sent uansett, men ville fortsatt gå gjennom. Det ble ikke noe ut av saken, bare så det er sagt. Den skyldes elendige barnehageansatte som endte med å melde nesten hele avdelingen, fordi de ikke klarte å lage noe godt miljø for barna. De hadde det dritt i barnehagen hele gjengen, masse biting og sinte og apatiske barn. Klarer verken å legge barnehagen eller barnevernet helt bak meg🙈 Men da får jeg prøve igjen, og høre om de glemte legge ved referat. Så er det som flere sier. Ikke sikkert det hjelper. Kom gjerne med tips for hvordan man legger noe sånt bak seg! Anonymkode: 377f8...370 De skrev kanskje ikke referat fordi det var så tydelig at dere var gode nok foreldre? Ingenting å dokumentere? Anonymkode: 15aa1...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2024 #8 Del Skrevet 20. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De skrev kanskje ikke referat fordi det var så tydelig at dere var gode nok foreldre? Ingenting å dokumentere? Anonymkode: 15aa1...d39 Nei, det var definitivt ikke grunnen. Tror ingenting var tydelig for de menneskene. Tipper heller det var grunnen for å si det sånn. Men takk for innspill 😊 Anonymkode: 377f8...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå