Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #41 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vil jo ikke lese forskning. Du har fått utallige studier delt, som sammenligner uvaksinerte og vaksinerte. Men alle avslås. Du vil tolke rå tall selv. Men nå er det viktig? Anonymkode: 12b70...da5 Hva er vitsen med å lese eksisterende forskning og studier som er publisert hvis du ikke er åpen for ny og bedre forskning? Professoren i artikkelen sier jo at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er for dårlig. Hvorfor ønsker du ikke tryggere og bedre medikamenter og vaksiner? God og mye forskning på bivirkninger er nødvendig og utrolig viktig for vår sikkerhet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #42 Del Skrevet 19. september Lana01 skrev (2 minutter siden): Du leter etter tall og forkning som ikke er der, og nekter og forhode deg til det som finnes??? hvorfor? Mange mener den forskningen som finnes på området er dårlig og mangelfull (ref. professoren i artikkelen i VG). Da er det viktig å ikke låse seg til det som allerede finnes og som er publisert. Vi vet at det en periode var viktig å få fram hvor trygg og effektiv vaksinen var, derfor er forskning på potensielle bivirkninger ekstra viktig nå. Hva er problemet med at det blir forsket mer og bedre på dette? 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 19. september #43 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (38 minutter siden): De fleste som ønsker bedre og mer forskning på sammenhengen mellom coronavaksinen og enkelte sykdommer, mener ikke at noen av ytterkantene hadde rett. Dette handler da ikke om å ha rett, men å få best mulig forskning på om det faktisk finnes flere bivirkninger enn det vi tror. Mange av bivirkningene er ikke ekstremt sjeldne, og de oppstår hos personer som ikke hadde stort behov for vaksinen. Folk blir ikke skremt av at reelle bivirkninger blir bekreftet. Det er mer skremmende dersom forskning begrenses og bivirkninger ikke kommer fram fordi man vil hindre vaksineskepsis. Kan du linke til forskning som viser disse vanlige bivirkningene? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #44 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (2 minutter siden): Hva er vitsen med å lese eksisterende forskning og studier som er publisert hvis du ikke er åpen for ny og bedre forskning? Professoren i artikkelen sier jo at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er for dårlig. Hvorfor ønsker du ikke tryggere og bedre medikamenter og vaksiner? God og mye forskning på bivirkninger er nødvendig og utrolig viktig for vår sikkerhet. Jeg har vært åpen for forskning hele veien også angående vaksinen. Men, forskjellen er at jeg lener meg på det som finnes av forsking og uttalelser fra fagfolk. Og alt viser det samme. Viruset utgjør en langt større trussel på alle plan og vaksinene er ikke optimale, men er et bedre valg enn viruset. Om du har forsking, som viser til at vaksinen utgjør en større trussel del gjerne. En kan ikke lete etter det som støtter ens egen hypotese og vrake alt annet, fordi en venter på en bekreftelse, som trolig aldri kommer. Anonymkode: 12b70...da5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #45 Del Skrevet 19. september Gregarious skrev (1 minutt siden): Kan du linke til forskning som viser disse vanlige bivirkningene? Jeg kan ikke vise til annen forskning enn det som er publisert, og det meste av det regner jeg med at du har lest? Poenget med mitt innlegg er at flere og flere står fram og mener den forskningen som finnes på området er for dårlig. Noe jeg er enig i. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #46 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært åpen for forskning hele veien også angående vaksinen. Men, forskjellen er at jeg lener meg på det som finnes av forsking og uttalelser fra fagfolk. Og alt viser det samme. Viruset utgjør en langt større trussel på alle plan og vaksinene er ikke optimale, men er et bedre valg enn viruset. Om du har forsking, som viser til at vaksinen utgjør en større trussel del gjerne. En kan ikke lete etter det som støtter ens egen hypotese og vrake alt annet, fordi en venter på en bekreftelse, som trolig aldri kommer. Anonymkode: 12b70...da5 Men nå mener jo flere og flere fagfolk at den forskningen som finnes på området er for dårlig. Regner med du hører på disse fagfolkene også, og ønsker mer og bedre forskning velkommen👍 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 19. september #47 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (2 minutter siden): Jeg kan ikke vise til annen forskning enn det som er publisert, og det meste av det regner jeg med at du har lest? Poenget med mitt innlegg er at flere og flere står fram og mener den forskningen som finnes på området er for dårlig. Noe jeg er enig i. Jeg har lest svært mye forskning, men ikke alt. Så når du sier det er vanlige bivirkninger så regner jeg med du har dette fra et sted. Da vil jeg gjerne ha en link. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 19. september #48 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (27 minutter siden): Nei, selvfølgelig ikke. Det var heller ikke poenget mitt. Poenget var at flere og flere mener at forskningen som finnes på sammenhengen mellom vaksinen og enkelte sykdommer er for dårlig. Jeg nevnte min erfaring fordi andre nevner sin. Alle anekdoter bør vekk. De er dessuten selvbekreftende, en hører og husker bare de som støtter opp om egne standpunkt. Det er nok data nå, med mange innmeldte påståtte bivirkninger, til å si at vaksinen var en suksess. Altså hvis suksess måles i at den hadde større nytte enn skadevirkninger. Suksess bør måles slik, tenker jeg. «Do more good than harm”, right? Nå er det på høy tid å gå videre? Å forske på dette kan historikerne ta seg av. Som nevnt over, å påvise kausalitet, jurdisk årsakssammenheng osv. blir bare vanskeligere og vanskeligere fordi folk flest heldigvis fortsetter å leve livene sine. Siden det er begrensede midler til forskning, så synes jeg det for eksempel er mye mer viktig å finne en kur eller vaksine mot kreft og ALS mv. enn dette. Sett i et slikt lys, så har det ingen betydning å forske for å kanskje gi et hylekor av antivaxere et snev av rett. Skattepengene kan brukes bedre? Medisin har tatt store steg fremover med de nye typene vaksinene, teknologien vil kunne brukes mot mange andre fæle sykdommer. Menneskeheten er bedre rustet mot neste pandemi enn vi var. La oss heller finne en vaksine mot apekopper før sykdommen sprer seg over hele verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #49 Del Skrevet 19. september Gregarious skrev (1 minutt siden): Jeg har lest svært mye forskning, men ikke alt. Så når du sier det er vanlige bivirkninger så regner jeg med du har dette fra et sted. Da vil jeg gjerne ha en link. Jeg har ikke skrevet at noen bivirkninger er vanlige, men at de ikke nødvendigvis er ekstremt sjeldne, som du skrev. Når bivirkninger oppstår hos personer som har liten nytte av vaksinen, er problemet enda større, selv om bivirkningene er sjeldne. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #50 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (2 timer siden): Jeg legger ikke vekt på feil premisser. Selvfølgelig er legemiddelindustrien enormt viktig, og vaksiner og medisiner redder utallige mennesker hvert år. Men sikkerheten innen legemiddelindustrien er minst like viktig, og det redder også liv. Det kommer fram at forskningen som har vært på potensielle bivirkninger av coronavaksinen har vært for dårlig. Det er det viktig å gjøre noe med. Men det har ikke kommet frem noe slikt. Det har vært allment kjent at vaksiner fører til sykdom og død. Slik absolutt alle medisiner gjør. Kriteriet for «vellykka» er ikke «null skader og død». Det er « mindre skader og død enn ved sykdom». Om en sykdom dreper 20% av de som smittes så er en vaksine som bare dreper 1% super-vellykka, for å forklare det enkelt. Om en sykdom dreper. 0,0001% så må vaksinen drepe et ok anslag færre enn 0,0001%. Det er som med bilbelter. Uten bilbelter dør en solid andel i bilulykke med hastighet over 30 km/t. Så vi bruker bilbelter. Vel vitende om at en ikke ubetydelig mengde mennesker blir drept nettopp av bilbeltene. Gjerne under feil bruk, men døde er de. Anonymkode: e6cf2...fcf 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 19. september #51 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (11 minutter siden): Hva er vitsen med å lese eksisterende forskning og studier som er publisert hvis du ikke er åpen for ny og bedre forskning? Professoren i artikkelen sier jo at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er for dårlig. Hvorfor ønsker du ikke tryggere og bedre medikamenter og vaksiner? God og mye forskning på bivirkninger er nødvendig og utrolig viktig for vår sikkerhet. ny og bedre forkning? Det finne 1000 vis artikler på biomedisinsk forkning , covid 19, og Lc og også forkning på vaksinen og man har innmeldte bivirkninger, at det ikke støtter ditt syn , eller det du tenker må være riktig , burde være en vekker Det er mye føleserer og tror ingen kilder eller fakta 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 19. september #52 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke skrevet at noen bivirkninger er vanlige, men at de ikke nødvendigvis er ekstremt sjeldne, som du skrev. Når bivirkninger oppstår hos personer som har liten nytte av vaksinen, er problemet enda større, selv om bivirkningene er sjeldne. du glemmer alle skadevirkningene etter smitte som er langt hyppigere og mer alvorlig! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #53 Del Skrevet 19. september (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det har ikke kommet frem noe slikt. Det har vært allment kjent at vaksiner fører til sykdom og død. Slik absolutt alle medisiner gjør. Kriteriet for «vellykka» er ikke «null skader og død». Det er « mindre skader og død enn ved sykdom». Om en sykdom dreper 20% av de som smittes så er en vaksine som bare dreper 1% super-vellykka, for å forklare det enkelt. Om en sykdom dreper. 0,0001% så må vaksinen drepe et ok anslag færre enn 0,0001%. Det er som med bilbelter. Uten bilbelter dør en solid andel i bilulykke med hastighet over 30 km/t. Så vi bruker bilbelter. Vel vitende om at en ikke ubetydelig mengde mennesker blir drept nettopp av bilbeltene. Gjerne under feil bruk, men døde er de. Anonymkode: e6cf2...fcf Alle forstår jo det du skriver her. Spørsmålet er jo om effekten av vaksinen var større enn risikoen for alle grupper. Mange fagfolk mener at forskningen på dette området er mangelfull, og jeg ser ikke hva som er problemet med å få ny og bedre forskning på dette. Det at du skriver om sykdommer der vaksinen er supereffektiv og redder 20x flere enn den skader, og bruk av bilbelte (som er en selvfølge å bruke for de fleste), viser at du har bestemt deg for at vaksinen var en suksess uansett hva fremtidig forskning vil vise. Det er ikke sikre tall på at vaksinen reddet mange ganger flere enn den skadet/drepte blant unge/friske. De som døde eller ble alvorlig syke av vaksinen i disse gruppene, ville sannsynligvis levd og vært friske i dag. Endret 20. september av Tartufo 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #54 Del Skrevet 19. september (endret) Lana01 skrev (12 minutter siden): ny og bedre forkning? Det finne 1000 vis artikler på biomedisinsk forkning , covid 19, og Lc og også forkning på vaksinen og man har innmeldte bivirkninger, at det ikke støtter ditt syn , eller det du tenker må være riktig , burde være en vekker Det er mye føleserer og tror ingen kilder eller fakta Så du tror ikke på de fagfolkene som mener at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er for dårlig? Du har bestemt deg for at den er den hele og fulle sannheten selv om professorer, forskere og leger mener noe annet? Da forstår jeg at du ikke ønsker mer forskning. Jeg ønsker slik ny forskning velkommen, både for vår trygghet og for at vaksineskadde lettere vil få erstatning. Dette er hovedgrunnen til at Norsk sykepleierforbund ønsket denne nye rapporten som jeg skrev om i HI. Endret 19. september av Tartufo 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #55 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (1 minutt siden): Så du tror ikke de fagfolkene som mener at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er dårlig? Du gar bestemt deg for at dette er den hele og fulle sannheten selv om professorer, forskere og leger mener noe annet? Da forstår jeg at du ikke ønsker mer forskning. Jeg ønsker slik ny forskning velkommen, både for vår trygghet og for at vaksineskadde lettere vil få erstatning. Dette er hovedgrunnen til at Norsk sykepleierforbund ønsket denne nye rapporten som jeg skrev om i HI. Og de fikk svar, alvorlige bivirkninger, rammer , veldig, veldig få. Vaksinen er trygge. Anonymkode: 12b70...da5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #56 Del Skrevet 19. september (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og de fikk svar, alvorlige bivirkninger, rammer , veldig, veldig få. Vaksinen er trygge. Anonymkode: 12b70...da5 Men når forskningen er for dårlig, som professoren i artikkelen mener den er, vet vi jo ikke hvor mange som faktisk ER rammet av bivirkninger. Det vi vet er at vaksinen ikke var veldig nødvendig for alle, og da er selv en liten risiko unødvendig å ta. Endret 19. september av Tartufo 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #57 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (7 minutter siden): Mange fagfolk mener at forskningen på dette området er mangelfull, og jeg ser ikke hva som er problemet med å få ny og bedre forskning på dette. Fordi det er umulig. Hadde man gitt et par millioner barn, kvinner og menn i alle aldre og alle gentyper vaksinen og like mange uten vaksiner, samt like mange som trodde de hadde fått vaksinen og like mange som ikke trodde de hadde fått vaksinen så ville man hatt et godt datasett. Om en kunne kontrollert de i lukkede omgivelser siden 2020, så ville man ha gode data. Nå har man ikke det. Forskere kunne nok på sett og vis ønske seg et slikt datasett, men det kommer selvfølgelig ikke på tale. Heldigvis, tenker jeg. Nå, så lang tid etter, vil det være svært vanskelig, nær sagt umulig, å få noe «bedre forskning» på dette. Alt fremover vil ha store usikkerhetsmomenter fordi andre ting har skjedd i mellomtiden. Den forskningen vil derfor være nokså ubrukelig og derfor waste of time and money. Anonymkode: 98ef3...7cd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #58 Del Skrevet 19. september (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi det er umulig. Hadde man gitt et par millioner barn, kvinner og menn i alle aldre og alle gentyper vaksinen og like mange uten vaksiner, samt like mange som trodde de hadde fått vaksinen og like mange som ikke trodde de hadde fått vaksinen så ville man hatt et godt datasett. Om en kunne kontrollert de i lukkede omgivelser siden 2020, så ville man ha gode data. Nå har man ikke det. Forskere kunne nok på sett og vis ønske seg et slikt datasett, men det kommer selvfølgelig ikke på tale. Heldigvis, tenker jeg. Nå, så lang tid etter, vil det være svært vanskelig, nær sagt umulig, å få noe «bedre forskning» på dette. Alt fremover vil ha store usikkerhetsmomenter fordi andre ting har skjedd i mellomtiden. Den forskningen vil derfor være nokså ubrukelig og derfor waste of time and money. Anonymkode: 98ef3...7cd Det er selvfølgelig ikke umulig å finne ut om økningen av enkelte sykdommer og overdødeligheten er større hos vaksinerte enn uvaksinerte. Det er heller ikke umulig å ta hensyn til andre faktorer som kan ha betydning før man trekker konklusjoner. Å utelukke vaksinestatus som faktor, er jo den største feilen man kan gjøre. Da får vi aldri sikre svar på hverken vaksinens effekt eller hvor mange og alvorlige bivirkningene er. Endret 20. september av Tartufo 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 19. september #59 Del Skrevet 19. september (endret) Tartufo skrev (13 minutter siden): Så du tror ikke de fagfolkene som mener at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er dårlig? Du gar bestemt deg for at dette er den hele og fulle sannheten selv om professorer, forskere og leger mener noe annet? Da forstår jeg at du ikke ønsker mer forskning. Jeg ønsker slik ny forskning velkommen, både for vår trygghet og for at vaksineskadde lettere vil få erstatning. Dette er hovedgrunnen til at Norsk sykepleierforbund ønsket denne nye rapporten som jeg skrev om i HI. Du siler ut det som ikke passer deg? det er problemet .Vi vet allerede mye av all skade covid 19 forårsaker vi snakker om hjertekar, blodårer,microclots hjertedød, slag , cytokinestorm , hjernetåke psykoser , demens, lunge lever nyrer mage tarm, diabetes kronisk sykdom, immundysfunkjon osv,, men dette er visst ubetydelig, fordi man kanskje potesielt kan finne skader etter vaksinen man ikke kjenner til? Ja selvsagt er det viktig at de som får vaksineskader bli sett og hørt men man må kunne se helheten, Vaksinen redder langt mer en den skader. det finne det som sagt mange studier på . Endret 19. september av Lana01 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #60 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (7 minutter siden): Så du tror ikke på de fagfolkene som mener at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen er for dårlig? Du har bestemt deg for at den er den hele og fulle sannheten selv om professorer, forskere og leger mener noe annet? Alke vet at vaksinene ble banket i gjennom godkjenningsprosessen rasker enn vanlig og med færre krav enn vanlig. Ny forskning vil ikke hjelpe, den vil være dårligere enn den vi har i dag. Anonymkode: 98ef3...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg