Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #21 Del Skrevet 19. september (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De som har fått mest alvorlig covid, fikk dette før vaksinen var tilgjengelig. Det har flere forskningsrapporter vist. Nå ble kun noen få prosent smittet før vaksinering. Eksplosjonen av smitte kom etter gjenåpning. Dermed er nærmere 90% av dem voksne befolkingen vært vaksinert før covid. Derfor er det meningsløst å hevde at de fleste er vaksinert. Vaksinen gir begrenset beskyttelse og avtagende. Men den beskytter. Blant de vaksinerte som testet positivt for covid, hadde 1576 personer senfølger tre til tolv måneder etter sykdommen. Antallet med senfølger var dobbelt så høyt blant uvaksinerte: 2922 personer. Den norske forskningen viser også at det var en signifikant lavere risiko for akutte hjerte- eller lungekomplikasjoner etter covid-sykdom om man var vaksinert i forkant https://www.dagensmedisin.no/covid-19-forskning-vaksine/forskning-vaksinasjon-beskytter-mot-senfolger-etter-covid-19/629902 Anonymkode: 12b70...da5 De fleste som ble alvorlig syke av corona før vaksineringen var eldre og/eller alvorlig syke fra før. Du må selvfølgelig regne i prosent. Selv om flesteparten er vaksinert, er det ikke vanskelig å regne ut om økningen av enkelte sykdommer og overdødeligheten er størst hos vaksinerte eller uvaksinerte! Når professorer, leger og andre fagfolk anbefaler mer og bedre forskning på virkningen av vaksinen generelt, og sammenhengen mellom vaksinen og enkelte sykdommer spesielt, burde vi kun være glade for det. Sikkerheten innen legemiddelindustrien kan aldri bli for god. Endret 19. september av Tartufo 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #22 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og att vaksineskadde skal få erstatning, når de gjorde det for felleskapet, mener jeg må vere en selvfølge. De stilte opp for felleskapet, så det het så fint, nå får felleskapet stille opp for de. Anonymkode: 21b3e...35e Men så er spørsmålet: Tror man seriøst at dette faktisk kommer til å skje? Theodor trodde han skulle dø av koronavaksinen – fikk 2.000 kr i erstatning https://www.nrk.no/norge/theodor-trodde-han-skulle-do-av-koronavaksinen-_-fikk-2.000-kr-i-erstatning-1.16012628 Anonymkode: c0283...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 19. september #23 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (2 minutter siden): De fleste som ble alvorlig syke av corona før vaksineringen var eldre og/eller alvorlig syke fra før. Når professorer, leger og andre fagfolk anbefaler mer og bedre forskning på virkningen av vaksinen generelt, og sammenhengen mellom vaksinen og enkelte sykdommer spesielt, burde vi kun være glade for det. Sikkerheten innen legemiddelindustrien kan aldri bli for god. Nå er det svært bra at en undersøker mulige bivirkninger, men samtidig må en forstå at all data vi har i dag viser at vaksinen gir ekstremt mye mer nytte en kostnad. Ser en tilbake til spanskesyken når en ikke hadde vaksine så var langvarige og alvorlige helseskader etter sykdommen utbrett. Det er også antatt at en kan se overdødelighet av hjertekarsykdommer mange år etter spanskesyken som følge av tilstander som minner om long covid. Problemet er ikke at en undersøker bivirkninger, problemet er en stor del av befolkningen ikke klarer å forholde seg til nytten av slike vaksiner og utelukkende blir skremt av ekstremt sjeldne bivirkninger. Som følge vil opinionen for å ha system for masse vaksinering ved en framtidig pandemi bli redusert. Denne artikkel blir allerede spredt som bevis på at Svein & Co hadde rett, at det overhodet ikke stemmer virker ikke å påvirke menigheten. 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #24 Del Skrevet 19. september Gregarious skrev (2 minutter siden): Nå er det svært bra at en undersøker mulige bivirkninger, men samtidig må en forstå at all data vi har i dag viser at vaksinen gir ekstremt mye mer nytte en kostnad. Ser en tilbake til spanskesyken når en ikke hadde vaksine så var langvarige og alvorlige helseskader etter sykdommen utbrett. Det er også antatt at en kan se overdødelighet av hjertekarsykdommer mange år etter spanskesyken som følge av tilstander som minner om long covid. Problemet er ikke at en undersøker bivirkninger, problemet er en stor del av befolkningen ikke klarer å forholde seg til nytten av slike vaksiner og utelukkende blir skremt av ekstremt sjeldne bivirkninger. Som følge vil opinionen for å ha system for masse vaksinering ved en framtidig pandemi bli redusert. Denne artikkel blir allerede spredt som bevis på at Svein & Co hadde rett, at det overhodet ikke stemmer virker ikke å påvirke menigheten. De fleste som ønsker bedre og mer forskning på sammenhengen mellom coronavaksinen og enkelte sykdommer, mener ikke at noen av ytterkantene hadde rett. Dette handler da ikke om å ha rett, men å få best mulig forskning på om det faktisk finnes flere bivirkninger enn det vi tror. Mange av bivirkningene er ikke ekstremt sjeldne, og de oppstår hos personer som ikke hadde stort behov for vaksinen. Folk blir ikke skremt av at reelle bivirkninger blir bekreftet. Det er mer skremmende dersom forskning begrenses og bivirkninger ikke kommer fram fordi man vil hindre vaksineskepsis. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #25 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (1 minutt siden): De fleste som ble alvorlig syke av corona før vaksineringen var eldre og/eller alvorlig syke fra før. Når professorer, leger og andre fagfolk anbefaler mer og bedre forskning på virkningen av vaksinen generelt, og sammenhengen mellom vaksinen og enkelte sykdommer spesielt, burde vi kun være glade for det. Sikkerheten innen legemiddelindustrien kan aldri bli for god. Nå snakket jeg med de som er frarøvet livet grunnet Lc er er de fleste kvinner mellom 35-55 og svært mange av disse var svært aktive, i full jobb og friske personer. Også menn, yngre personer og barn rammes. På verdens basis regner en med at 50 millioner lever med long covid. I Storbritannia har antallet kronisk syke økt fra 2 millioner til 2,8 millioner fra 2019 til i dag. Det er en økning til 40 %. Den tyske helseministeren er svært bekymret og det snakkes om at long covid kan kreves det samme samarbeidet verden over, som klimakrisen. Det koster enormt grunnet frafall fra arbeidslivet og i helsekostnader. Vi vet at sykemeldingene i Norge skyter i været og NAV peker på long covid i forhold til slapphet og tretthet . Når det gjelder psykisk helse peker en på holdninger hos kvinner etter pandemien. Samtidig er det lettere psykiske lidelser som øker, som depresjon, psykisk ubalanse og utmattelse knyttet til livssituasjon. En norsk forskning utført av fhi viste at en hadde nesten dobbelt så stor sjanse for å lide av depresjon 18 måneder senere, om en hadde vært sengeliggende med covid mer en uke. Og angst oh depresjon, står på fhi sin liste over de vanligste symptomene etter covid Så nei jeg er ikke bekymret for vaksinen, den ser ut til å gi ytterst få langvarige bivirkninger.. Noe som også understrekes i artikkelen , som du omtaler i innlegget ditt som ts. Jeg er langt mer bekymret for all denne skepsisen, som motstandere av covid vaksinen sprer. Den er farlig for framtidige vaksiner, barnevaksiner, vaksiner generelt og den nåværende pandemien. Anonymkode: 12b70...da5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #26 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja, det er ganske tydelig for meg at det er viktig å ta vaksinedosene hyppig nok, sånn at jeg ikke opplever det igjen. Dette viruset forandrer seg dessverre så raskt at man må ha stadige oppfriskningsdoser for at det skal være effektivt. Anonymkode: d32cd...ba1 Hvor har du dette fra egentlig? Gunnveig Grødeland, forsker innen vaksineutvikling og immunologi (som vi lyttet til under hele pandemien) sier deg midt i mot da vi fikk mulighet til å stille spørsmål til ekspertene nå i august: "Ved all vaksinering vil det være en mulighet for bivirkninger, og den forventede nytten må vurderes opp mot mulige bivirkninger. Det vi vet om vaksinering og long covid, er at opp til 3 doser reduserer sannsynligheten for å få det. Vi vet ikke om flere doser vil ha noe å si, og vi vet heller ikke om vaksinering etter smitte vil ha noe å si. Vi vet også at det er lavere sannsynlighet for å få long covid nå sammenlignet med tidligere. Når du skriver at effekten av vaksinen avtar, så stemmer ikke dette helt. Det stemmer for folk over 65 år, fordi immunsystemet da har en redusert evne til å danne gode responser. For friske personer under 65 vet vi at den beskyttelsen som ble dannet mot alvorlig sykdom etter grunnvaksineringen varer lenge, og at denne vil opprettholdes ved at vi smittes med virus. Det er dermed uklart om friske voksne under 65 år får noen særlig økt beskyttelse ved flere doser. Jeg tenker det er godt grunngitt når FHI ikke anbefaler boostere til friske personer under 65 år." https://www.nrk.no/buskerud/ekspertene-svarer_-alt-du-vil-vite-om-koronavaksinen-1.17010906 Anonymkode: d2bff...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #27 Del Skrevet 19. september (endret) Bombasi skrev (28 minutter siden): Hva jeg tenker? Jeg er enig med Prof. Ulvestad i at det er rart at det ikke er mer forskninger på bivirkninger - gitt den enorme muligheten vi har til å forske på det. Og med tanke på den omfattende vaksinasjonen som ble gjort, så mener jeg at stat, helse og akademia er skyldig oss en ordentlig forskningsgjennomgang av bivirkninger og ettervirkninger etter coronavaksine. Det er også optimalt for framtidig vaksinasjoner. Det er urovekkende at ikke interessen er større for slik forskning, der helsemyndigheter fortsatt bare stoler på at alt er greit inntil videre. Nesten som om at noen er redd for sannheten. Så enig. Sikkerheten innenfor legemiddelindustrien kan ikke bli FOR god. Og det å gjøre for lite og for dårlig forskning på sammenhengen mellom coronavaksinen og enkelte sykdommer, fører IKKE til mindre vaksineskepsis. Ærlighet varer alltid lengst, også når den kan virke skremmende. Endret 19. september av Tartufo 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 19. september #28 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (46 minutter siden): Ok, min erfaring er ikke at vaksinerte blir mindre syke enn uvaksinerte. Du fikk jo både bivirkninger av vaksinen OG ble alvorlig syk av corona som vaksinert. Jeg er uvaksinert og har hatt corona en gang, men hadde så milde symptomer at det ikke plaget meg noe. Fikk heller aldri problemer i etterkant. Du må selvfølgelig ta de dosene du vil, dersom du tror det hjelper deg, men FHI anbefaler det ikke for unge, friske. Heldigvis trekker man ikke konklusjoner basert på erfaringen til et par stk på kvinneguiden . Folk reagerer forskjellig på viruset, og folk reagerer forskjellig på vaksinen . 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #29 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (36 minutter siden): Han mener det er viktig at forskningen på potensielle bivirkninger av coronavaksinen blir bedre Merkelig i grunn? Barnelærdom tilsier at korrelasjon lar seg bevise. Tatt vaksinen og er nå syk tre år senere? Det har ofte skjedd en hel mengde ting i mellomtiden. Derfor er kausalitet nesten umulig å påvise i forskning. En tok vaksinen og har nå fått kreft, korrelasjon ikkesant? Men vedkommende begynte å kjederøyke under pandemien? Også korrelasjon, men kanskje, bare kanskje røykingen er årsaken? Det blir altså vanskeligere og vanskeligere å bevise en slik hypotese? Anonymkode: 98ef3...7cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #30 Del Skrevet 19. september Jeg har tatt 3 vaksinedoser. Den siste i fjor, like før jul. Jeg fikk Covid etter å ha tatt 2 doser. Det var lettere enn en normal influensa for meg. Eneste som var kjipt var å være uten luktesans og smakssans i en måned etterpå. Anonymkode: 88887...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #31 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå snakket jeg med de som er frarøvet livet grunnet Lc er er de fleste kvinner mellom 35-55 og svært mange av disse var svært aktive, i full jobb og friske personer. Også menn, yngre personer og barn rammes. På verdens basis regner en med at 50 millioner lever med long covid. I Storbritannia har antallet kronisk syke økt fra 2 millioner til 2,8 millioner fra 2019 til i dag. Det er en økning til 40 %. Den tyske helseministeren er svært bekymret og det snakkes om at long covid kan kreves det samme samarbeidet verden over, som klimakrisen. Det koster enormt grunnet frafall fra arbeidslivet og i helsekostnader. Vi vet at sykemeldingene i Norge skyter i været og NAV peker på long covid i forhold til slapphet og tretthet . Når det gjelder psykisk helse peker en på holdninger hos kvinner etter pandemien. Samtidig er det lettere psykiske lidelser som øker, som depresjon, psykisk ubalanse og utmattelse knyttet til livssituasjon. En norsk forskning utført av fhi viste at en hadde nesten dobbelt så stor sjanse for å lide av depresjon 18 måneder senere, om en hadde vært sengeliggende med covid mer en uke. Og angst oh depresjon, står på fhi sin liste over de vanligste symptomene etter covid Så nei jeg er ikke bekymret for vaksinen, den ser ut til å gi ytterst få langvarige bivirkninger.. Noe som også understrekes i artikkelen , som du omtaler i innlegget ditt som ts. Jeg er langt mer bekymret for all denne skepsisen, som motstandere av covid vaksinen sprer. Den er farlig for framtidige vaksiner, barnevaksiner, vaksiner generelt og den nåværende pandemien. Anonymkode: 12b70...da5 Det er viktig å finne ut om det er større økning av enkelte sykdommer og død his vaksinerte eller uvaksinerte, og hvorfor. Det finnes mange årsaker og faktorer å ta besynderlig til, og det at noen kjenner flest vaksinerte eller uvaksinerte som er blitt syke eller døde er i seg selv uinteressant. Jeg sitter feks med motsatt inntrykk enn deg. Det står også i artikkelen at forskningen på potensielle bivirkninger av denne vaksinen er for dårlig. Det er viktig at reelle bivirkninger av denne vaksinen kommer fram, og det vil ikke føre til mer vaksineskepsis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #32 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (6 minutter siden): Så enig. Sikkerheten innenfor legemiddelindustrien kan ikke bli FOR god. Jo den kan faktisk det. Mange folk vil feks ha median mot ALS, de som nå har ALS har ikke all verdens tid. Det er alltid en avveining av hva som er godt nok. Setter man helt hinsides krav, vil aldri noe bli godkjent noen gang. Vi må rett og slett akseptere at det er en avveining her. Anonymkode: 98ef3...7cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 19. september #33 Del Skrevet 19. september Gregarious skrev (2 minutter siden): Nå er det svært bra at en undersøker mulige bivirkninger, men samtidig må en forstå at all data vi har i dag viser at vaksinen gir ekstremt mye mer nytte en kostnad. Ser en tilbake til spanskesyken når en ikke hadde vaksine så var langvarige og alvorlige helseskader etter sykdommen utbrett. Det er også antatt at en kan se overdødelighet av hjertekarsykdommer mange år etter spanskesyken som følge av tilstander som minner om long covid. Problemet er ikke at en undersøker bivirkninger, problemet er en stor del av befolkningen ikke klarer å forholde seg til nytten av slike vaksiner og utelukkende blir skremt av ekstremt sjeldne bivirkninger. Som følge vil opinionen for å ha system for masse vaksinering ved en framtidig pandemi bli redusert. Denne artikkel blir allerede spredt som bevis på at Svein & Co hadde rett, at det overhodet ikke stemmer virker ikke å påvirke menigheten. Nemlig! Dette burde være selvklart og opplyst for de som har satt seg inn i det., og som har lest litt opp på forskning Mange baserer seg for mye på svoger forskning og følesler, og hva men har hørt her og der. Document.no er ingen god kilde Det finnes uttallig mye forskning på dette, også der man også har sammelignet grupper vaksinerte vs uvaksinerte . Bivirkninger på vaksinen meldes inn, og man kan også gjøre dette selv, Ja enkelte får bivirkninge, men på langn nær i den alvorligehetsgrad eller omfang , man ser etter smitte . Alle legemidler også vaksiner har bivirkniger Hadde vaksinen vært i nærheten av det enkelte tenker eller tror , når det gjelder bivirkninger spesielt av alvorlig grad , hadde man hatt gode tall på dette i dag. Mange får unormal mensturasjons forsyrrelser etter vaksine, det er riktig, dette ser man både hos vaisinerte og hos de som har hatt covid , utover dette er smitte langt mer alvorlig kom gjerne med forkning som viser noe annet 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #34 Del Skrevet 19. september (endret) Tone83 skrev (11 minutter siden): Heldigvis trekker man ikke konklusjoner basert på erfaringen til et par stk på kvinneguiden . Folk reagerer forskjellig på viruset, og folk reagerer forskjellig på vaksinen . Nei, selvfølgelig ikke. Det var heller ikke poenget mitt. Poenget var at flere og flere mener at forskningen som finnes på sammenhengen mellom vaksinen og enkelte sykdommer er for dårlig. Jeg nevnte min erfaring fordi andre nevner sin. Kommenterer du slik til de som skriver om egne gode erfaringer med vaksinen også? Eller de som skriver at de kjenner uvaksinerte som har dødd av korona? Eller er det bare de som har negative erfaringer med vaksinen som ikke får si noe? Og husk at det at man forteller om egne erfaringer ikke betyr at man tror man kan trekke noen konklusjoner på bakgrunn av kun det. Endret 19. september av Tartufo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #35 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (55 minutter siden): Ok, min erfaring er ikke at vaksinerte blir mindre syke enn uvaksinerte. Du fikk jo både bivirkninger av vaksinen OG ble alvorlig syk av corona som vaksinert. Jeg er uvaksinert og har hatt corona en gang, men hadde så milde symptomer at det ikke plaget meg noe. Fikk heller aldri problemer i etterkant. Du må selvfølgelig ta de dosene du vil, dersom du tror det hjelper deg, men FHI anbefaler det ikke for unge, friske. Samme erfaring her. Korona (antagelig) to ganger - først med hoste som gikk over etter et par dager, og andre gang var symtomene tilsvarende, men minimale, og uvaksinert. Når man leser om erfaringene vaksinerte har med korona (og det er ikke bare noen få, slik en annen påstår), er det lite som tyder på at forløpet av sykdommen blir enklere. Så hva beskytter egentlig vaksinen mot? En vaksine skal forberede kroppens forsvar mot en sykdom; det gjør tydeligvis ikke denne, og heller ikke vaksinerer den kroppen i bokstavelig forstand i og med at den stadig må fornyes. Anonymkode: c0283...881 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 19. september Forfatter #36 Del Skrevet 19. september (endret) Lana01 skrev (6 minutter siden): Nemlig! Dette burde være selvklart og opplyst for de som har satt seg inn i det., og som har lest litt opp på forskning Mange baserer seg for mye på svoger forskning og følesler, og hva men har hørt her og der. Document.no er ingen god kilde Det finnes uttallig mye forskning på dette, også der man også har sammelignet grupper vaksinerte vs uvaksinerte . Bivirkninger på vaksinen meldes inn, og man kan også gjøre dette selv, Ja enkelte får bivirkninge, men på langn nær i den alvorligehetsgrad eller omfang , man ser etter smitte . Alle legemidler også vaksiner har bivirkniger Hadde vaksinen vært i nærheten av det enkelte tenker eller tror , når det gjelder bivirkninger spesielt av alvorlig grad , hadde man hatt gode tall på dette i dag. Mange får unormal mensturasjons forsyrrelser etter vaksine, det er riktig, dette ser man både hos vaisinerte og hos de som har hatt covid , utover dette er smitte langt mer alvorlig kom gjerne med forkning som viser noe annet Enormt mange bivirkninger meldes aldri inn. Du må gjerne støtte deg til kun den forskningen som finnes, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke ønsker mer og bedre forskning på bivirkninger når anerkjente professorer og leger påpeker at det som finnes er mangelfullt. Hva er du redd for? Endret 19. september av Tartufo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #37 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har tatt 3 vaksinedoser. Den siste i fjor, like før jul. Jeg fikk Covid etter å ha tatt 2 doser. Det var lettere enn en normal influensa for meg. Eneste som var kjipt var å være uten luktesans og smakssans i en måned etterpå. Anonymkode: 88887...812 Jeg er uvaksinert og fikk corona 2 ganger. Begge gangene var som en vanlig forkjølelse, men mistet lukt og smakssans i ca 1 uke etterpå siste gang jeg hadde det (i 2021). Per i dag angrer jeg ikke på at jeg ikke tok den. Og nå har jo ikke akkurat de vaksinene noen effekt lenger uansett. Tar ikke influensavaksinen heller. Anonymkode: 4a96a...45b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #38 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (3 minutter siden): Nei, selvfølgelig ikke. Det var heller ikke poenget mitt. Poenget var at flere og flere mener at forskningen som finnes på sammenhengen mellom vaksinen og enkelte sykdommer er for dårlig. Jeg nevnte min erfaring fordi andre nevner sin. Kommenterer du slik til de som skriver om egne gode erfaringer med vaksinen også? Eller de som skriver at de kjenner uvaksinerte som har dødd av korona? Eller er det bare de som har negative erfaringer med vaksinen som ikke får si noe? Og husk at det at man forteller om egne erfaringer ikke betyr at man tror man kan trekke noen konklusjoner på bakgrunn av kun det. Du vil jo ikke lese forskning. Du har fått utallige studier delt, som sammenligner uvaksinerte og vaksinerte. Men alle avslås. Du vil tolke rå tall selv. Men nå er det viktig? Anonymkode: 12b70...da5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 19. september #39 Del Skrevet 19. september Tartufo skrev (1 minutt siden): Enormt mange bivirkninger meldes aldri inn. Du må gjerne støtte deg til kun den forskningen som finnes, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke ønsker mer og bedre forskning på bivirkninger når anerkjente professorer og leger påpeker at det som finnes er mangelfullt. Hva er du redd for? Jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker forsking . Forkning er alltid bra, og det et finnes mye allerede. Det har blitt satt milliarder av doser, og man har sammenlignet vaksinerte opp mot uvaksinerte. . Hvorofr ser man ikke dette her? om vaksinen var så skummel som enkelte skal ha det til ville man sett dette i disse studiene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 19. september #40 Del Skrevet 19. september (endret) Tartufo skrev (10 minutter siden): Enormt mange bivirkninger meldes aldri inn. Du må gjerne støtte deg til kun den forskningen som finnes, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke ønsker mer og bedre forskning på bivirkninger når anerkjente professorer og leger påpeker at det som finnes er mangelfullt. Hva er du redd for? Du leter etter tall og forkning som ikke er der, og nekter og forhode deg til det som finnes??? hvorfor? Endret 19. september av Lana01 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg